Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Ostrava - Pendolino by mělo zkrátit jízdu mezi Ostravou a Prahou asi o půl hodiny. České dráhy plánují, že od poloviny prosince, tj. od nového jízdního řádu, budou mezi oběma městy jezdit tři nebo čtyři spoje denně. Jak řekl generální ředitel Josef Bazala na veletrhu Czech Raildays, cena jízdenky zatím nebyla stanovena, ale bude zřejmě dražší než na expresní vlak Manažer (600 korun) a levnější než letenka z Mošnova do Prahy (od 990 korun).Podle Bazaly je Ostravsko pro České dráhy klíčovým regionem a trasa Ostrava - Praha nejatraktivnějším přepravním směrem v ČR. Vlaky Pendolino by měly od prosince jezdit také do Vídně a Bratislavy.
Zdroj : ČTK
16.6.2005 - Tisková zpráva ČD
JRtrain
| 14.6.2005 (17:32)
| 14.6.2005 (17:32)Související zprávy

15.06.2005 (22:09)
D47 zbytečná? Ta je důležitější než veškeré D8 apod.. Jenže pragocentristům nedochází jak je pro Ostravsko důležitá... .
15.06.2005 (22:01)
zbytecna dalnice D47 ... hm ... tahle dalnice je dulezita pro celej stat !
15.06.2005 (21:09)
Railway Kárl
To Web:
Máš pravdu, že jde o jméno a zvuk Pendolína, ale přetáhnou lidi ze silniční dopravy i tak nebude vůbec jednoduché.
1. Ten kdo se chce vyřádit na silnici a ukázat všem na "Dé Jedničce", že on (v BMW řady 7 nebo Audi A8) je ten nejlepší řidič a na cele trase ho nikdo nepředjede. Pokud jede večer nebo brzo ráno, jede autem 2h20 z Ovy do Prahy. Až bude v roce 2008 (snad podle plánu) dostavěná zbytečná dálnice (D47), tak to pro něj bude ještě rychlejší. To, že ho benzín stojí něco mezi 800-1000Kč, to ho vůbec neštve i když jede sám, protože si to dá do nákladů, tak jako všechny další nemalé náklady spojené s autem. (Jízdenku by si samozřejmě do nákladů mohl dát taky)
Takové lidi prostě na železnici nedostane ani kdyby tu přijel Thalys, ICE či TGV.
2. Pro lidi s vyššími příjmy jsou důležité i vedlejší služby, jak zde mnoho z vás už uvedlo. Já si myslím, že Ty jsou vůbec nejpodstatnější (např. v ceně jízdenky bezplatné parkování u nádraží + další( už vyjmenovavé)
ALE TAKY VZHLED PROSTORU KOLEM A NA NÁDRAŽÍ
– pokud budou naše nádraží centrem bezdomovců a místem s koncentrací cikánů a dalších jiných pochybných osob, tak s takovouto vizitkou ČD moc lidí do vlaku nedostanou :-( … i když pojede Pendolíno.
Já nenaříkám, že siťovkaři a KMbankéři se už pendolínem nesvezou… ;-) Klidně budu jezdit i nadále vlaky IC/EC.
Ale můj názor je ten, že za více než 600,- (jak se zatím o ceně spekuluje) budou dříve či později ČD jen "prohánět" poloprázdné soupravy po koridorech :-(
S pozdravem Železniční Karel
To Web:
Máš pravdu, že jde o jméno a zvuk Pendolína, ale přetáhnou lidi ze silniční dopravy i tak nebude vůbec jednoduché.
1. Ten kdo se chce vyřádit na silnici a ukázat všem na "Dé Jedničce", že on (v BMW řady 7 nebo Audi A8) je ten nejlepší řidič a na cele trase ho nikdo nepředjede. Pokud jede večer nebo brzo ráno, jede autem 2h20 z Ovy do Prahy. Až bude v roce 2008 (snad podle plánu) dostavěná zbytečná dálnice (D47), tak to pro něj bude ještě rychlejší. To, že ho benzín stojí něco mezi 800-1000Kč, to ho vůbec neštve i když jede sám, protože si to dá do nákladů, tak jako všechny další nemalé náklady spojené s autem. (Jízdenku by si samozřejmě do nákladů mohl dát taky)
Takové lidi prostě na železnici nedostane ani kdyby tu přijel Thalys, ICE či TGV.
2. Pro lidi s vyššími příjmy jsou důležité i vedlejší služby, jak zde mnoho z vás už uvedlo. Já si myslím, že Ty jsou vůbec nejpodstatnější (např. v ceně jízdenky bezplatné parkování u nádraží + další( už vyjmenovavé)
ALE TAKY VZHLED PROSTORU KOLEM A NA NÁDRAŽÍ
– pokud budou naše nádraží centrem bezdomovců a místem s koncentrací cikánů a dalších jiných pochybných osob, tak s takovouto vizitkou ČD moc lidí do vlaku nedostanou :-( … i když pojede Pendolíno.
Já nenaříkám, že siťovkaři a KMbankéři se už pendolínem nesvezou… ;-) Klidně budu jezdit i nadále vlaky IC/EC.
Ale můj názor je ten, že za více než 600,- (jak se zatím o ceně spekuluje) budou dříve či později ČD jen "prohánět" poloprázdné soupravy po koridorech :-(
S pozdravem Železniční Karel
15.06.2005 (20:38)
Panove, na zeleznicnim webu jsem cekal opravdu fundovanejsi debatu.
Jak vidim vsichni tady vsemu dokonale rozumi. Ja rikam jen tohle, byl to pouze navrh a ten ma do skutecneho GVD2006 jeste hodne daleko, navic v 2006 Pendolino Praha-Ostrava jeste urcite jezdit nebude! Co je ted prvorade, je vyresit ruseni ZZ. A kdyz se tohle stihne do zari/rijna, tak lze teprve uvazovat o nasazeni do plnohodnotneho pravidelneho provozu na I. koridoru.
Railway Karl: Jo, ty zeleznicni fando, mimo jine kazdy fanda do zeleznic vi, ze na trati je oblouk a ne ZATACKA!!
A pojem rovina je do smyslu vyskoveho a ne smeroveho, coz jsi mel asi puvodne na mysli... .
Jak vidim vsichni tady vsemu dokonale rozumi. Ja rikam jen tohle, byl to pouze navrh a ten ma do skutecneho GVD2006 jeste hodne daleko, navic v 2006 Pendolino Praha-Ostrava jeste urcite jezdit nebude! Co je ted prvorade, je vyresit ruseni ZZ. A kdyz se tohle stihne do zari/rijna, tak lze teprve uvazovat o nasazeni do plnohodnotneho pravidelneho provozu na I. koridoru.
Railway Karl: Jo, ty zeleznicni fando, mimo jine kazdy fanda do zeleznic vi, ze na trati je oblouk a ne ZATACKA!!
A pojem rovina je do smyslu vyskoveho a ne smeroveho, coz jsi mel asi puvodne na mysli... .
15.06.2005 (20:36)
MMCH zajímavé, že v Právu bylo ze stejné tiskovky napsáno "Cena jízdenek není ještě známa, bude ale kolem 600 Kč. Cena letenky je 990Kč."
Ale nevím co je důvěryhodnější, neb se tam mimojiné taky píše: "Bazala doplnil, že by ČD chtěly do konce října koupit šest až sedm souprav Pendolino" :)) To už jich bude čtrnáct? :))
A trochu mě zklamalo, že mezi zvláštní služby uvedl "zvláštní vlakový personál (jestli bude ještě zvláštnější než ten typ co sem ho potkal na 030, tak potěš koště) a marketingová kampaň (což zákazník jako službu jistě ocení)" :-)
Ale nevím co je důvěryhodnější, neb se tam mimojiné taky píše: "Bazala doplnil, že by ČD chtěly do konce října koupit šest až sedm souprav Pendolino" :)) To už jich bude čtrnáct? :))
A trochu mě zklamalo, že mezi zvláštní služby uvedl "zvláštní vlakový personál (jestli bude ještě zvláštnější než ten typ co sem ho potkal na 030, tak potěš koště) a marketingová kampaň (což zákazník jako službu jistě ocení)" :-)
15.06.2005 (20:31)
Kárl: Nemá vůbec smysl srovnávat dnešní ceny R/IC/EC a budoucí Pendolína, protože to nebude jezdit za účelem přetažení lidí z těchto, ale za účelem přitáhnutí zcela jiné sorty lidí, kteří nepotřebují jezdit PHA-OVA za 68,80.
U Pendolína bude to nejpodstatnější jeho reklama a služby okolo (salonek na nádraží, etc.). Pokud se managementu ČD podaří marketingově Pendolíno zvládnout, zatleskám.
Ale nářky kmbankéřů a síťovkářů, že tímhle tedy jezdit nebudou mi přijdou fakt směšné. Já taky při uvedení nového modelu medvěda neprskal, že za tu cenu si to kupovat nebudu a přesto věřím, že to nebude prodělečné.
Chtěl bych vypíchnout, že tu nejde až tak o skutečný komfort, ale o jméno a zvuk Pendolína. Někoho prostě do vlaku nenalákáte, do Pendolína třeba jo.
U Pendolína bude to nejpodstatnější jeho reklama a služby okolo (salonek na nádraží, etc.). Pokud se managementu ČD podaří marketingově Pendolíno zvládnout, zatleskám.
Ale nářky kmbankéřů a síťovkářů, že tímhle tedy jezdit nebudou mi přijdou fakt směšné. Já taky při uvedení nového modelu medvěda neprskal, že za tu cenu si to kupovat nebudu a přesto věřím, že to nebude prodělečné.
Chtěl bych vypíchnout, že tu nejde až tak o skutečný komfort, ale o jméno a zvuk Pendolína. Někoho prostě do vlaku nenalákáte, do Pendolína třeba jo.
15.06.2005 (20:17)
To JTB:
- Stále jsi mi neodpověděl na moji otázku "Co se Ti nezdá na idnesu? " Tak povídej … já bych rád věděl co jsou to ty "Kardinální blbosti" …
Asi by z Tebe byl dobrý politik, když se umíš vyhnout odpovědi...
Já jdu přímo k tvému dotazu ;-)
Když máš síťovku pro 1. Třídu která stojí 7.920,- což je pouze o 10% než pro 2. Třídu (6400,-) za rok pak zaplatím za síťovou jízdenku pro 1. Vozovou třídu pouhých " 31.680" (pro ty co jezdí autem -např. Škoda Octavia - to jsou 4 měsíční splátky auta, nic víc)
Pokud bych byl takový blázen a Bydlel v Bohumíně nebo Ostravě a dojížděl denně do Prahy do práce Manažerem, tak rok má 52 týdnu -5 týdnu dovolené, -1 týden nemocenská – zbývá 46 týdnu x 10 jízd PHA-OVA. Celkem 460 jízd za cenu 31.680Kč = 68,90Kč za jednu jízdu + servisní poplatek 200 Kč. Jezdil bych Manažerem za pouhých 268,90Kč jednu cestu z Prahy do Ostravy s tím, že zákaznické jízdné stojí 260,- Ale v klasickém vlaku (R) nedávají bagetu a džus zdarma ;-)
Ale spíše bych jezdil z Prahy do Ovy Pernerem, Ostravanem anebo Hutníkem za "lidových" 68,90 Kč v první třídě :--)))))))))
ALE TEĎ VÁŽNĚ, Manažerem se dá jet levněji při cestě do Prahy na Kilometrickou Banku – cesta přijde na 349,05 Kč + (200,-SP) = Celkem 549,05Kč místo 600Kč. Při cestě zpět je pak výhodnější akviziční sleva pro směr PHA-OVA za 500 Kč.
TAKŽE I NA PENDOLÍNO PŮJDE NĚJAK VYZRÁT, stačí si to jen propočítat a ne se jen podívat na obyčejné jízdné, které stojí 484Kč a prohlásit, že ve dvou to bude do Prahy autem levnější, když už při cestě ve dvou cestujících platí skupinová sleva => zákaznické jízdné, ale to tu nemusím vykládat ;-)
S pozdravem Železniční Karel
- Stále jsi mi neodpověděl na moji otázku "Co se Ti nezdá na idnesu? " Tak povídej … já bych rád věděl co jsou to ty "Kardinální blbosti" …
Asi by z Tebe byl dobrý politik, když se umíš vyhnout odpovědi...
Já jdu přímo k tvému dotazu ;-)
Když máš síťovku pro 1. Třídu která stojí 7.920,- což je pouze o 10% než pro 2. Třídu (6400,-) za rok pak zaplatím za síťovou jízdenku pro 1. Vozovou třídu pouhých " 31.680" (pro ty co jezdí autem -např. Škoda Octavia - to jsou 4 měsíční splátky auta, nic víc)
Pokud bych byl takový blázen a Bydlel v Bohumíně nebo Ostravě a dojížděl denně do Prahy do práce Manažerem, tak rok má 52 týdnu -5 týdnu dovolené, -1 týden nemocenská – zbývá 46 týdnu x 10 jízd PHA-OVA. Celkem 460 jízd za cenu 31.680Kč = 68,90Kč za jednu jízdu + servisní poplatek 200 Kč. Jezdil bych Manažerem za pouhých 268,90Kč jednu cestu z Prahy do Ostravy s tím, že zákaznické jízdné stojí 260,- Ale v klasickém vlaku (R) nedávají bagetu a džus zdarma ;-)
Ale spíše bych jezdil z Prahy do Ovy Pernerem, Ostravanem anebo Hutníkem za "lidových" 68,90 Kč v první třídě :--)))))))))
ALE TEĎ VÁŽNĚ, Manažerem se dá jet levněji při cestě do Prahy na Kilometrickou Banku – cesta přijde na 349,05 Kč + (200,-SP) = Celkem 549,05Kč místo 600Kč. Při cestě zpět je pak výhodnější akviziční sleva pro směr PHA-OVA za 500 Kč.
TAKŽE I NA PENDOLÍNO PŮJDE NĚJAK VYZRÁT, stačí si to jen propočítat a ne se jen podívat na obyčejné jízdné, které stojí 484Kč a prohlásit, že ve dvou to bude do Prahy autem levnější, když už při cestě ve dvou cestujících platí skupinová sleva => zákaznické jízdné, ale to tu nemusím vykládat ;-)
S pozdravem Železniční Karel
15.06.2005 (19:50)
K malé kapacitě: Myslím, že by se dalo i zdvojovat (jako ICE) ale tak, že by se vytáhla čelní 1. třída druhé soupravy a obě by se spojily (i druhá by bylo trakční).
15.06.2005 (19:47)
Ale Kárl má v jednom pravdu-nečtu pořádně. PRCH-Do Brna rovina??? Odkud, z Prahy, přes ČT? Ty ses pomátl, Blansko ti nic neříká? Jako dělané na Pendolino...To samý v tý části u ČT...
15.06.2005 (19:45)
PRCH, Kárl: IMHO nevím přesně, jaké jsou sklonové poměry na celé trati, ale minimálně u staveb v úseku Pce-Olo se uváděly 2 rychlosti. Naklápění možná ztrácí smysl Pca-Pha a Ova-Přerov, ale k úsporám prostě musí dojít. Navíc má Pendolino patrně větší zrychlení, než 151 s osmi vagonama...
Cena jízdenky? Chmmm...a tebou omílané slevy, podle nichž jsou ČD tak skvělý dopravce jsou kde, prosím, Kárle?
Jinak mě vážně bavíš, Kárle. Ty se asi rád stylizuješ do role nepohodlného, leč pravdu dícího, že?
Cena jízdenky? Chmmm...a tebou omílané slevy, podle nichž jsou ČD tak skvělý dopravce jsou kde, prosím, Kárle?
Jinak mě vážně bavíš, Kárle. Ty se asi rád stylizuješ do role nepohodlného, leč pravdu dícího, že?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Logowanie
© 2001 - 2025 ŽelPage
- administratorzy
Info
informacni okenko










