..: Pendolino by mělo zkrátit cestu z Prahy do Ostravy o 30 minut :..
PendolinoOstrava - Pendolino by mělo zkrátit jízdu mezi Ostravou a Prahou asi o půl hodiny. České dráhy plánují, že od poloviny prosince, tj. od nového jízdního řádu, budou mezi oběma městy jezdit tři nebo čtyři spoje denně. Jak řekl generální ředitel Josef Bazala na veletrhu Czech Raildays, cena jízdenky zatím nebyla stanovena, ale bude zřejmě dražší než na expresní vlak Manažer (600 korun) a levnější než letenka z Mošnova do Prahy (od 990 korun).
Podle Bazaly je Ostravsko pro České dráhy klíčovým regionem a trasa Ostrava - Praha nejatraktivnějším přepravním směrem v ČR. Vlaky Pendolino by měly od prosince jezdit také do Vídně a Bratislavy.

Zdroj : ČTK

16.6.2005 - Tisková zpráva ČD

JRtrain Poslat mail autorovi | 14.6.2005 (17:32)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Moravskoslezský Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 10      Zpráv na stránku:   
Railway Kárl
15.06.2005 (19:05)  
To Woooder:
Ale je fakt, že to byla něděle. A v pátky bývají vlaky nejplnější.
---
Opět jsme u toho, Drahám chybí flexibilita!!! Byl by problém v pátek přidat jeden nebo 2 vagóny navíc a třeba v neděli 2 ubrat. Pro ČD je vždycky všechno problém, i taková maličkost, protože ty jejich nařízení – těch je tolik …, že v podstatě překáží jakémukoli rozvoji.
Railway Kárl
15.06.2005 (18:49)  
To JTB:
Zase si mě zklamal, nečteš to po mě pořádně! Já neplácám žádné nesmysly.
Z textu zprávy není jasné o půl hodiny oproti čemu bude Pendolíno rychlejší.
Je to asi totéž, jako kdybych napsal, že Pendolíno má brzdnou dráhu 200m, ale z jaké rychlosti??? (Ze 160 asi těžko, když Desiro brzdí ze 120km/h asi 400m)
Napsal jsem (mimo jiné) :
"Ale v plánu je po dostavbě celého 2. koridoru je Pha-Ova 3h13, takže 3h30 pro Pendolíno v příštím roce je reálný čas…"

Tím v příštím roce mám namysli od nového jízdního řádu, t.j. od poloviny prosince 2005, kdy bude Pendolíno s největší pravděpodobností konečně nasazeno do provozu.

Ohledně těch 3h13min z Prahy do Ostravy se dočtete zde:
http://www.cd.cz/index.php?action=section&id=199
(Aby si někdo nemyslel, že jsem si to vycucal z prstu ;-) )

Jsou úseky, kde jezdí obyčejné vlaky např. maximálně 120 nebo 140km/h a tytéž úseky je možno projet se soupravou s naklápěcími skříněmi (Pendolínem) 160km/h. To snad ví každý železniční fanda, že Pendolíno jezdí v zatáčkách o 20-40km/h rychleji něž klasické soupravy – to byl taky hlavní důvod proč si ČD objednaly rychlovlak s naklápěcími skříněmi!

Oficiálně se uvádí, že soupravy s naklápěcími skříněmi na evropských železnicích jsou schopné projíždět zatáčky o 30% rychleji než klasické vozy. Což odpovídá nárůstu rychlosti z 120 na cca 160.

PS: A co se Ti nezdá na idnesu? (JTB) Kromě toho, že je to napsáno jako pro laiky??
IDNES: " To by znamenalo, že zpáteční jízdenka Pendolínem mezi Prahou a Ostravou bude dražší než 1100 korun a levnější než zhruba tři tisíce korun. "

Nevím kolik sice stojí letadlo, protože denně PHA-OVA nelétám, ale Manager skutečně stojí ve směru Ova-Pha 600Kč a zpět ve směru Pha-Ova 500Kč. Tedy zpáteční v Manažeru přijde na 1100Kč ;-)
Předpokládám, že si opět text jen proletěl a vynechal jsi slovo "ZPÁTEČNÍ", pak se není čemu divit, proč to jsou podle Tebe "Kardinální blbosti" …

PS(2): podle všeho to vypadá, že teď máš horkou hlavu Ty ;-) Asi ti moc nesedím, že? :-( Ale já už jsem si zvykl, mi to nevadí, já jsem klidný :-)
----
to Woooder:
Bohužel jsem sebou neměl foťák, že bych Ti ten skoro prázdný vagón vyfotil, ale stejně by si mi asi nevěřil, že to bylo v IC Jan Perner mezi Prahou a Kolínem. Seděl jsem ve vagóně č.367 jesy tě to zajímá … tedy prostřední z velkoprostorových vagónů, které jedou od Ovy a sedělo tam včetně mě 7 cetujících na 66 sedadlech :-). Vedle v "366" bylo asi něco přes 15 cestujících taky na 66 sedadlech.

S pozdravem Železniční Karel
Railmen
15.06.2005 (18:46)  
Je do ČB to nemá smysl. To bych chtělo zavést několik přímých vlaků Praha-Linz případně až do Salzburgu či Innsbrucku. Především na trati ČB-Linz by ukázalo co umí. Tam by se dalo mluvit o zkrácení v desítkách minut...cca 20 oproti běžnému R.
mike_k
15.06.2005 (18:45)  
Kdyz jsem tu mluvil o prazdnem Perneru a Ostravanu, tak jsem mel samozrejme na mysli 1. tridu.
PRCH
15.06.2005 (18:33)  
To JTB: Pendolino jizdni dobu vyrazne jizdni doby nezkrati, protoze do Brna je to celkem rovina a naklápěcí skrin ztraci smysl, protoze na trati stavene na 160km/h pojede pendolino i klasika 160km/h. Na trati Pha - ČB, by zkraceni jizdnich doby bylo vetsi, ale trat neni zrekunstruovana :(
15.06.2005 (18:17)  
Já bych jen podotkl, že ty chyby mají asi být parafrázováním českých zbohatlíků...:))
registrovaný uživatel Elrim
15.06.2005 (18:01)  
Plně souhlasím s tím, že trh si ceny upraví sám, protože ČD brzo zjistí prodělečnost spoje a budou muset tarify zregulovat.
Ad: Milionář s Pragu
"Musíte víc makat aby jste si na konfort vydělali"
Když jsi tak bohatý, jak tvrdíš :-), mohl bys alespoň umět správně česky napsat podmiňovací způsob: abyste, nikoli "aby jste" - to je totiž mylně pokládáno za spisovné :-). A slovo "konfort" považuji tedy jen za překlep.
registrovaný uživatel Milionář s Pragu
15.06.2005 (15:56)  
Pajoš - Letadlo mam. Ale neba mě s ním létat. Vlak je super. Miluji prázdná kupé v EC a IC. Vžtyž těch 6 místenek stojí pár korun. Miluju prázdný vlaky. Nejlepší jsou privátní vágóny. Už jste je někdo zkusil? Pohodička nikde nikdo. A je to skoro zadarmo. A auta. Na českých silnicích k smíchu. Jo v Německu s Ferarri to je super. Vmax 324 km/h
registrovaný uživatel Petr P.
15.06.2005 (15:38)  
Na http://gvd.kvalitne.cz/navrh_gvd.htm je návrh JŘ na r.2006 (tzv. "kartáč") a v něm fikuruje Pendolino na trati 270 jako IC. Jsou tam 4 páry (konkrétně IC 510/511, 512/513, 514/515 a 516/517 vlaků a zastávky v Ostrava hl.n., Olomouc hl.n., Pardubice a Praha Holešovice. A pokud si dobře vzpomínám, tak v Bohumíně se kvůli Pendolínu staví nová myčka.
registrovaný uživatel Railmen
15.06.2005 (15:25)  
Cosinus: Německo je jiná země než ČR. Jízdné v regionální dopravě (do 50km) je příliš nízké na to, aby se to rentovalo. To musí dorovnávat dotace (státu, kraje, města). Je jasné, že to nemůže stát cestujícího moc, aby tím vůbec jezdil a tím ulehčil životnímu prostředí. Takže nemužeš říci, že je to výdělečné, jelikož ty peníze ti někdo dal, ty sis ani náhodou nevydělal. Je pravda, že odpisy u lepších strojů pro dálkovou dopravu jsi sice o hodně větší, ale tam mohu dělat s cenou mnohem větší operace.

Bohužel dnešní trh je silně doformován přemrštěnými dotacemi do autobusové dopravy, nesvobodou podnikání na SŽDC (ČD tam stejně nikoho jiného nepustí) a příliš nízkými daněmi za provoz IGK.
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko