Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
České dráhy - Již od 11. prosince 2005 budou moci cestující využívat pohodlí moderních jednotek řady 680 „Pendolino“ pro své cesty po České republice. Jednotky této řady budou vyjíždět z Prahy po dvou linkách. Na každé z nich bude jiná cena za přepravu v těchto vlacích.1. Jižní linka (brněnská)
Na trase Praha hl. n. / Praha-Holešovice – Pardubice hl. n. – Česká Třebová - Brno – Břeclav (a dále Bratislava nebo Vídeň) budou jednotky řady 680 „Pendolino“ nasazeny na některých vlacích vyšší kvality pod značkou EC nebo IC. V těchto vlacích zaplatí cestující za přepravu obvyklou cenu, jako v jiných vlacích vyšší kvality EC nebo IC.
2. Severní linka (ostravská)
Na trase Praha-Holešovice – Pardubice hl. n. – Olomouc hl. n. – Ostrava-Svinov – Ostrava hl. n. budou jednotky řady 680 „Pendolino“ nasazeny v kategorii SuperCity pod produktovým pojmenováním „SC Pendolino“. V těchto spojích, označených v jízdním řádu zkratkou SC, mohou být cestující odbaveni v zásadě dvojím způsobem:
Za přepravu ve vlacích SC je stanoveno obyčejné a zvláštní jízdné SuperCity 1. a 2. vozové třídy v závislosti na tarifní vzdálenosti. Jízdné SuperCity zahrnuje i cenu místenky, takže cestující získá právo k obsazení rezervovaného místa.
Ve vlacích SC budou všem cestujícím uznávány všechny ostatní jízdenky (např. jízdenky se zpáteční slevou, síťové jízdenky, kilometrická banka ČD, mezinárodní jízdenky a tak dále) nebo průkazy na bezplatnou přepravu. K těmto jízdenkám nebo průkazům není stanoven žádný příplatek, cestující však mají povinnost zakoupit si pro zvolený spoj místenku SC za 200 Kč.
Více informací: České dráhy
JRtrain
| 24.9.2005 (13:46)
| 24.9.2005 (13:46)Zusammenhängende Nachrichten

29.09.2005 (10:50)
Pokud jsou ve vlaku cestujici, kteri zaplatili symbolicke jizdne (Pha-Bo) vedle tech, kteri vlak "tahnou" (Pha-Wien), tak co? V letadle taky vedle sebe sedi jeden za korunu a druhy za sest tisic. Pokud vlak zaplati vsichni dohromady, tak nevidim problem. A opakuji, ze trat Pha-Bo povazuji za neztratovou.
Ztratove byly ty, o kterych mluvite v jinem threadu - ty, ktere byly "zlymi" Socany uzavreny. CD jsou ztratove nejen z duvodu prezamestnanosti (neni duvod nesouhlasit!), ale taky proto, ze obsluhuji i naprosto zbytecne trate. To je duvod jejich ztratovosti (a nutnych dotaci) - pokud chceme, aby vlak jezdil i do kdejakych Kotehulek, tak to neco stoji a ty tri babicky, co tam jedou za tyden to urcite nezaplati...
Ztratove byly ty, o kterych mluvite v jinem threadu - ty, ktere byly "zlymi" Socany uzavreny. CD jsou ztratove nejen z duvodu prezamestnanosti (neni duvod nesouhlasit!), ale taky proto, ze obsluhuji i naprosto zbytecne trate. To je duvod jejich ztratovosti (a nutnych dotaci) - pokud chceme, aby vlak jezdil i do kdejakych Kotehulek, tak to neco stoji a ty tri babicky, co tam jedou za tyden to urcite nezaplati...
29.09.2005 (10:40)
To Radim_c: Ve sve orientaci na sablonu zeleznice versus "gumokola" jste nepochopil, ze se jedna o alternativu cenovou (zvolim-li vlak), nikoliv o alternativu dopravniho prostredku.
29.09.2005 (10:32)
To Radim_c: Podporovat dotace statu (tedy penize tech uspesnejsich) do zeleznicni dopravy, ktere s nadsazkou "proji" draha de facto (nikoliv de jure) vedena Duskem, mi pripada opravdu socialisticke. Tyto dotace se ztrati v prezamestnanosti na draze (socialisticky recept, jak take nezvysovat nezamestnanost), kdy tito zamestnanci maji jeste nadstandardnich 6 tydnu dovolene = nemale mzdove naklady navic atd.
Nejsem zcela proti rozumnemu dotovani zeleznice, protoze z jeji podstaty vyplyva drazsi provoz oproti "gumokolum". Mela by se ale dotovat zeleznice jenom tam, kde to ma smysl, nikoliv plosne. Pak by take zbylo vice penez na zkvalitneni tam, kde to ma smysl. Doufam, ze vam to staci.
Nejsem zcela proti rozumnemu dotovani zeleznice, protoze z jeji podstaty vyplyva drazsi provoz oproti "gumokolum". Mela by se ale dotovat zeleznice jenom tam, kde to ma smysl, nikoliv plosne. Pak by take zbylo vice penez na zkvalitneni tam, kde to ma smysl. Doufam, ze vam to staci.
29.09.2005 (10:19)
Jak "nic jiného nezbývá"? Nutí snad někdo jezdit lidi z Vídně do Prahy vlakem? Můžou taky jet autem, autobusem, letadlem, na kole ...
29.09.2005 (10:15)
Nevím, jak jste přišel na ty socialisty .. dotace veřejné dopravy není žádná socialistická vymyšlenost, to je nezbytnost, pokud nechceme naši civilizaci zničit gumokolní potopou. Před sto lety dotovana nebyla prostě proto, že nebylo nutné se touto cestou automobilismu bránit. Socialistický mi připadá spíše váš názor, že cena má být stejná pro všechny, bez ohledu na situaci na trhu.
29.09.2005 (9:44)
To JTB: To neni plosne oznaceni, to je nazor ziskany ctenim vasich prispevku. Jeste dovetek: ona nejmenovana modra strana neni sice vubec pravicova (tak nejvyse stredova), ale vsechny ostatni parlamentni strany od ni lezi vice ci mene nalevo. Skutecna nepopulisticka pravicova strana tu opravdu bohuzel schazi.
To Stara pani: Ja vas take nechapu. Odpovidal jsem jen na vas prispevek o cenach na zeleznici konce 19. stoleti ve spojeni s komentarem v zavorce. Prectete si, prosim Vas, jeste jednou svuj prispevek. Vkladam nadeji do toho, ze pote snad moji odpoved pochopite, byt s ni nebudete souhlasit.
Ted jeste pro vsechny hovorici o "trzni cene" u jizdneho na zeleznici (prip. u relacni slevy Pha - Brno). Ceny, ktere jsou regulovany a zaroven dotovany nemaji s trzni ekonomikou pranic spolecneho - principialne.
Relacni slevu Pha - Brno lze nazvat tak leda dumpingovou cenou (chci prebrat zakazniky autobusum ap.) Spravne to vystihl Radim_c, cituji: "Pokud to nepokryje náklady, musí se najít jiný zdroj - třeba jiný zákazník, jedoucí z Vídně za mnohem vyšší cenu (kterou je ochoten zaplatit ;-) )". K tomu bych dodal, kdyz mu nic jineho nezbyva, leda snad v opacnem smeru si rozdelit jizdne na Pha - Brno a Brno - Viden, a pak to vyjde levneji.
Zeleznice nejen nenabira cestujici, ale dokonce je ztraci. Mel bych nekolik zlepseni, ktera nic nestoji a mozna by pritahla cestujici. Lide necestuji jen z A do B, ale nejmene polovina z nich je nucena prestupovat. Bylo by mozna dobre vytvorit grafikon tak, aby pripoje opravdu navazovaly. Stavba grafikonu neni prece primarne zalezitosti objednavatele. Ma to sice jeden hacek, vlaky byvaji casto zpozdene, a tak je nesnadne zvolit optimalni prestupni cas. Zpozdeni by se ale dala snad casem eliminovat. Tyto veci lze zlepsit - staci jen chtit. Pripomina mi to problemy, ktere kdysi uvadely leta CSD, proc nelze zavest taktovou dopravu na trati Pha - Kolin - Pardubice. Abysme v tom ale nebyli sami, obdobny problem byl napr. u SNCF na trati Pariz - Brusel a Pariz - Kolin n/R. Tvrdily, ze zde neni mozne zavest taktovou dopravu, pak prisel Thalys a bylo to bez problemu mozne.
Dalsi zlepseni by mohlo byt v tom, ze by vlaky i na velkych nadrazich mely pevne pridelena nastupiste (jak je to treba u DB nejen v on-line jizdnim radu, ale i na j. radu dodavanem na CDecku - jsou tam urcene presne koleje i na nadrazi v uplne rekonstrukci, jako napr. Dresden Hbf.). Pak by se nestavalo, ze treba na hlavnim nadrazi v Praze ceka dav lidi (brani pruchodu cestujicim k ostatnim vlakum) pod hornim "Pragotronem", az se par minut pred odjezdem vychoziho vlaku objevi cislo nastupiste a dav se uprkem zene k vlaku. S touto praxi jsem se nikde v Evrope nesetkal, urcitou vyjimkou by mohla byt Britanie a Irsko, kde se vsak ceka uz pred avizovanym nastupistem a je to dano historicky.
To Stara pani: Ja vas take nechapu. Odpovidal jsem jen na vas prispevek o cenach na zeleznici konce 19. stoleti ve spojeni s komentarem v zavorce. Prectete si, prosim Vas, jeste jednou svuj prispevek. Vkladam nadeji do toho, ze pote snad moji odpoved pochopite, byt s ni nebudete souhlasit.
Ted jeste pro vsechny hovorici o "trzni cene" u jizdneho na zeleznici (prip. u relacni slevy Pha - Brno). Ceny, ktere jsou regulovany a zaroven dotovany nemaji s trzni ekonomikou pranic spolecneho - principialne.
Relacni slevu Pha - Brno lze nazvat tak leda dumpingovou cenou (chci prebrat zakazniky autobusum ap.) Spravne to vystihl Radim_c, cituji: "Pokud to nepokryje náklady, musí se najít jiný zdroj - třeba jiný zákazník, jedoucí z Vídně za mnohem vyšší cenu (kterou je ochoten zaplatit ;-) )". K tomu bych dodal, kdyz mu nic jineho nezbyva, leda snad v opacnem smeru si rozdelit jizdne na Pha - Brno a Brno - Viden, a pak to vyjde levneji.
Zeleznice nejen nenabira cestujici, ale dokonce je ztraci. Mel bych nekolik zlepseni, ktera nic nestoji a mozna by pritahla cestujici. Lide necestuji jen z A do B, ale nejmene polovina z nich je nucena prestupovat. Bylo by mozna dobre vytvorit grafikon tak, aby pripoje opravdu navazovaly. Stavba grafikonu neni prece primarne zalezitosti objednavatele. Ma to sice jeden hacek, vlaky byvaji casto zpozdene, a tak je nesnadne zvolit optimalni prestupni cas. Zpozdeni by se ale dala snad casem eliminovat. Tyto veci lze zlepsit - staci jen chtit. Pripomina mi to problemy, ktere kdysi uvadely leta CSD, proc nelze zavest taktovou dopravu na trati Pha - Kolin - Pardubice. Abysme v tom ale nebyli sami, obdobny problem byl napr. u SNCF na trati Pariz - Brusel a Pariz - Kolin n/R. Tvrdily, ze zde neni mozne zavest taktovou dopravu, pak prisel Thalys a bylo to bez problemu mozne.
Dalsi zlepseni by mohlo byt v tom, ze by vlaky i na velkych nadrazich mely pevne pridelena nastupiste (jak je to treba u DB nejen v on-line jizdnim radu, ale i na j. radu dodavanem na CDecku - jsou tam urcene presne koleje i na nadrazi v uplne rekonstrukci, jako napr. Dresden Hbf.). Pak by se nestavalo, ze treba na hlavnim nadrazi v Praze ceka dav lidi (brani pruchodu cestujicim k ostatnim vlakum) pod hornim "Pragotronem", az se par minut pred odjezdem vychoziho vlaku objevi cislo nastupiste a dav se uprkem zene k vlaku. S touto praxi jsem se nikde v Evrope nesetkal, urcitou vyjimkou by mohla byt Britanie a Irsko, kde se vsak ceka uz pred avizovanym nastupistem a je to dano historicky.
29.09.2005 (9:42)
To JTB: To neni plosne oznaceni, to je nazor ziskany ctenim vasich prispevku. Jeste dovetek: ona nejmenovana modra strana neni sice vubec pravicova (tak nejvyse stredova), ale vsechny ostatni parlamentni strany od ni lezi vice ci mene nalevo. Skutecna nepopulisticka pravicova strana tu opravdu bohuzel schazi.
To Stara pani: Ja vas take nechapu. Odpovidal jsem jen na vas prispevek o cenach na zeleznici konce 19. stoleti ve spojeni s komentarem v zavorce. Prectete si, prosim Vas, jeste jednou svuj prispevek. Vkladam nadeji do toho, ze pote snad moji odpoved pochopite, byt s ni nebudete souhlasit.
Ted jeste pro vsechny hovorici o "trzni cene" u jizdneho na zeleznici (prip. u relacni slevy Pha - Brno). Ceny, ktere jsou regulovany a zaroven dotovany nemaji s trzni ekonomikou pranic spolecneho - principialne.
Relacni slevu Pha - Brno lze nazvat tak leda dumpingovou cenou (chci prebrat zakazniky autobusum ap.) Spravne to vystihl Radim_c, cituji: "Pokud to nepokryje náklady, musí se najít jiný zdroj - třeba jiný zákazník, jedoucí z Vídně za mnohem vyšší cenu (kterou je ochoten zaplatit ;-) )". K tomu bych dodal, kdyz mu nic jineho nezbyva, leda snad v opacnem smeru si rozdelit jizdne na Pha - Brno a Brno - Viden, a pak to vyjde levneji.
Zeleznice nejen nenabira cestujici, ale dokonce je ztraci. Mel bych nekolik zlepseni, ktera nic nestoji a mozna by pritahla cestujici. Lide necestuji jen z A do B, ale nejmene polovina z nich je nucena prestupovat. Bylo by mozna dobre vytvorit grafikon tak, aby pripoje opravdu navazovaly. Stavba grafikonu neni prece primarne zalezitosti objednavatele. Ma to sice jeden hacek, vlaky byvaji casto zpozdene, a tak je nesnadne zvolit optimalni prestupni cas. Zpozdeni by se ale dala snad casem eliminovat. Tyto veci lze zlepsit - staci jen chtit. Pripomina mi to problemy, ktere kdysi uvadely leta CSD, proc nelze zavest taktovou dopravu na trati Pha - Kolin - Pardubice. Abysme v tom ale nebyli sami, obdobny problem byl napr. u SNCF na trati Pariz - Brusel a Pariz - Kolin n/R. Tvrdily, ze zde neni mozne zavest taktovou dopravu, pak prisel Thalys a bylo to bez problemu mozne.
Dalsi zlepseni by mohlo byt v tom, ze by vlaky i na velkych nadrazich mely pevne pridelena nastupiste (jak je to treba u DB nejen v on-line jizdnim radu, ale i na j. radu dodavanem na CDecku - jsou tam urcene presne koleje i na nadrazi v uplne rekonstrukci, jako napr. Dresden Hbf.). Pak by se nestavalo, ze treba na hlavnim nadrazi v Praze ceka dav lidi (brani pruchodu cestujicim k ostatnim vlakum) pod hornim "Pragotronem", az se par minut pred odjezdem vychoziho vlaku objevi cislo nastupiste a dav se uprkem zene k vlaku. S touto praxi jsem se nikde v Evrope nesetkal, urcitou vyjimkou by mohla byt Britanie a Irsko, kde se vsak ceka uz pred avizovanym nastupistem a je to dano historicky.
To Stara pani: Ja vas take nechapu. Odpovidal jsem jen na vas prispevek o cenach na zeleznici konce 19. stoleti ve spojeni s komentarem v zavorce. Prectete si, prosim Vas, jeste jednou svuj prispevek. Vkladam nadeji do toho, ze pote snad moji odpoved pochopite, byt s ni nebudete souhlasit.
Ted jeste pro vsechny hovorici o "trzni cene" u jizdneho na zeleznici (prip. u relacni slevy Pha - Brno). Ceny, ktere jsou regulovany a zaroven dotovany nemaji s trzni ekonomikou pranic spolecneho - principialne.
Relacni slevu Pha - Brno lze nazvat tak leda dumpingovou cenou (chci prebrat zakazniky autobusum ap.) Spravne to vystihl Radim_c, cituji: "Pokud to nepokryje náklady, musí se najít jiný zdroj - třeba jiný zákazník, jedoucí z Vídně za mnohem vyšší cenu (kterou je ochoten zaplatit ;-) )". K tomu bych dodal, kdyz mu nic jineho nezbyva, leda snad v opacnem smeru si rozdelit jizdne na Pha - Brno a Brno - Viden, a pak to vyjde levneji.
Zeleznice nejen nenabira cestujici, ale dokonce je ztraci. Mel bych nekolik zlepseni, ktera nic nestoji a mozna by pritahla cestujici. Lide necestuji jen z A do B, ale nejmene polovina z nich je nucena prestupovat. Bylo by mozna dobre vytvorit grafikon tak, aby pripoje opravdu navazovaly. Stavba grafikonu neni prece primarne zalezitosti objednavatele. Ma to sice jeden hacek, vlaky byvaji casto zpozdene, a tak je nesnadne zvolit optimalni prestupni cas. Zpozdeni by se ale dala snad casem eliminovat. Tyto veci lze zlepsit - staci jen chtit. Pripomina mi to problemy, ktere kdysi uvadely leta CSD, proc nelze zavest taktovou dopravu na trati Pha - Kolin - Pardubice. Abysme v tom ale nebyli sami, obdobny problem byl napr. u SNCF na trati Pariz - Brusel a Pariz - Kolin n/R. Tvrdily, ze zde neni mozne zavest taktovou dopravu, pak prisel Thalys a bylo to bez problemu mozne.
Dalsi zlepseni by mohlo byt v tom, ze by vlaky i na velkych nadrazich mely pevne pridelena nastupiste (jak je to treba u DB nejen v on-line jizdnim radu, ale i na j. radu dodavanem na CDecku - jsou tam urcene presne koleje i na nadrazi v uplne rekonstrukci, jako napr. Dresden Hbf.). Pak by se nestavalo, ze treba na hlavnim nadrazi v Praze ceka dav lidi (brani pruchodu cestujicim k ostatnim vlakum) pod hornim "Pragotronem", az se par minut pred odjezdem vychoziho vlaku objevi cislo nastupiste a dav se uprkem zene k vlaku. S touto praxi jsem se nikde v Evrope nesetkal, urcitou vyjimkou by mohla byt Britanie a Irsko, kde se vsak ceka uz pred avizovanym nastupistem a je to dano historicky.
29.09.2005 (1:23)
Taky se podivuji... Narozdil od mnoha jinych od zacatku rikam, ze cena za Pha-Ova je obsolutne OK, protoze at si ji CD nastavi jak uznaji za vhodne (a ve smyslu, ze neni vysoka) a nakonec jsem levicak
28.09.2005 (23:31)
Nothing:tak označit všechny jinak myslící za levičáky, tomu říkám argumentace! Budete se divit, levičák fakt nejsem. Zato vy mi připomínáte jednoho moravského demagoga v čele jedné modré strany, pro nějž je každý jinak smýšlející levičákem...
K tématu ceny jízdného dříve jsem se vůbec nevyjadřoval, nevím tedy, proč si mne berete do úst. A co se dotací týče, nebojte o poměru 35:65 (jízdné-dotace) vím a nelíbí se mi.
K tématu ceny jízdného dříve jsem se vůbec nevyjadřoval, nevím tedy, proč si mne berete do úst. A co se dotací týče, nebojte o poměru 35:65 (jízdné-dotace) vím a nelíbí se mi.
28.09.2005 (23:24)
Nothing: Já Vás moc nechápu. Myslím, že ve většině myšlenek se s Vámi shodnu, dotace nepopírám, je jasné, že tu jsou. V čem je problém?
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Kommentar hinzufügen
Anmelden
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster
Info
informacni okenko










