Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
České dráhy - Již od 11. prosince 2005 budou moci cestující využívat pohodlí moderních jednotek řady 680 „Pendolino“ pro své cesty po České republice. Jednotky této řady budou vyjíždět z Prahy po dvou linkách. Na každé z nich bude jiná cena za přepravu v těchto vlacích.1. Jižní linka (brněnská)
Na trase Praha hl. n. / Praha-Holešovice – Pardubice hl. n. – Česká Třebová - Brno – Břeclav (a dále Bratislava nebo Vídeň) budou jednotky řady 680 „Pendolino“ nasazeny na některých vlacích vyšší kvality pod značkou EC nebo IC. V těchto vlacích zaplatí cestující za přepravu obvyklou cenu, jako v jiných vlacích vyšší kvality EC nebo IC.
2. Severní linka (ostravská)
Na trase Praha-Holešovice – Pardubice hl. n. – Olomouc hl. n. – Ostrava-Svinov – Ostrava hl. n. budou jednotky řady 680 „Pendolino“ nasazeny v kategorii SuperCity pod produktovým pojmenováním „SC Pendolino“. V těchto spojích, označených v jízdním řádu zkratkou SC, mohou být cestující odbaveni v zásadě dvojím způsobem:
Za přepravu ve vlacích SC je stanoveno obyčejné a zvláštní jízdné SuperCity 1. a 2. vozové třídy v závislosti na tarifní vzdálenosti. Jízdné SuperCity zahrnuje i cenu místenky, takže cestující získá právo k obsazení rezervovaného místa.
Ve vlacích SC budou všem cestujícím uznávány všechny ostatní jízdenky (např. jízdenky se zpáteční slevou, síťové jízdenky, kilometrická banka ČD, mezinárodní jízdenky a tak dále) nebo průkazy na bezplatnou přepravu. K těmto jízdenkám nebo průkazům není stanoven žádný příplatek, cestující však mají povinnost zakoupit si pro zvolený spoj místenku SC za 200 Kč.
Více informací: České dráhy
JRtrain
| 24.9.2005 (13:46)
| 24.9.2005 (13:46)Související zprávy

27.09.2005 (16:59)
...pokrivuje trh...
27.09.2005 (16:59)
Ne, "trzni" cena je vsude - nechapu, proc by vsude mela byt stejna cena na zaklade nejakych tarifu.
Jizdne v prvni tride Pha-Ova je ted 636 (+60). Takze - trubte na poplach, pendolino pokrivuje trat, protoze naprosto nesystemove ZLEVNUJE jizdne
Jizdne v prvni tride Pha-Ova je ted 636 (+60). Takze - trubte na poplach, pendolino pokrivuje trat, protoze naprosto nesystemove ZLEVNUJE jizdne
27.09.2005 (16:37)
To Nothing: tržní cena je to, co je zákazník ochoten zaplatit. Pokud to nepokryje náklady, musí se najít jiný zdroj - třeba jiný zákazník, jedoucí z Vídně za mnohem vyšší cenu (kterou je ochoten zaplatit ;-) ), nebo třeba státní rozpočet, pokud má stát zájem daný spoj podržet. Každopádně je lepší mít v EC z Brna do Prahy polovinu cestujících s jízdenkou za 160 Kč, než poloprázdný vlak. Sleva jen do Brna je opravdu nesmysl, ale správné řešení není slevu zrušit, ale zavést i na jiné relace jízdné odpovídající poptávce a konkurenci. Ostrava je druhý pokus, nějak nastavili cenu a teď s ní zřejmě budou hýbat podle odezvy u zákazníků. U relačky do Brna se to tak taky dělalo.
ČD je už dva roky akciovka a dluhy nemá - asi proto, že správně tuší, že ji v takovém případě čeká konkurs.
ČD je už dva roky akciovka a dluhy nemá - asi proto, že správně tuší, že ji v takovém případě čeká konkurs.
27.09.2005 (16:07)
Omlouvám se, ten můj předchozí příspěvek byl jakýsi blud, nějak jsem si to nepropočítal...
K diskuzi jinak souhlasím s argumenty uváděnými Starou paní. Chápu že spousta lidí by si raději přála využívat stávající EC/IC za tarifní ceny, ale nevím proč by se jednou neměly ČD začít chovat tržně (snad jen proto ne, že to u nich dosud nebylo zvykem).
K diskuzi jinak souhlasím s argumenty uváděnými Starou paní. Chápu že spousta lidí by si raději přála využívat stávající EC/IC za tarifní ceny, ale nevím proč by se jednou neměly ČD začít chovat tržně (snad jen proto ne, že to u nich dosud nebylo zvykem).
27.09.2005 (15:46)
To M: Opravdu uz nevim, jak to rici. Nasadit "trzni cenu" jen nekde (Plzen, Liberec vynechame).Co vy nazyvate trzni cenou lze ve skutecnosti nazvat snad jen konkurenceschopnou cenou, ktera nevydela na vsechno a musi mit stejne berlicku dotaci (co vy automaticky predpokladate). Tato cenova politika je dle meho nazoru scestna. Vyssi cena neni jen u nekterych vlaku jak tvrdite, ale u vsech napr. na trase Pha - Ova oproti Pha - Brno (u Pendolina je jeste vyssi).
27.09.2005 (15:34)
To M: Pha - Brno za 130/160 neni ztratove. Co myslite, ze tak za ty trzby zaplatite. Energii, personal a jeste neco zbyde, ale to nepokryje naklady na opravy a rekonstrukce svrsku, vozidel, pronajem vozu atd. Ono to nejaky cas jde zit z podstaty - soudruzi to vydrzeli relativne dlouho, ale pak jsme se probudili a jeste dnes jen zirame, kde jsou DB - po valce. narozdil od nas, totalne znicene. Tyto a dalsi naklady se stejne hradi z dotaci statu. Tak jakapak sobestacnost Pha - Brno!
27.09.2005 (15:31)
Kde je vlastne teda problem? Ze CD nemeri vsem stejne? Ze nejsou dostatecne rovnostarske? Ze se chovaji na nekterych tratich vysoce trzne (tj. tam kde je konkurence nasadi nizkou cenu, se kterou se jim dari uspet a tam kde konkurence neni daji cenu vysokou - pozn. JEN na nektere typy vlaku!!)?
JTB - ano souhlas, ale ted je rec o osobni preprave
JTB - ano souhlas, ale ted je rec o osobni preprave
27.09.2005 (15:21)
To JTB a Radim_c: A kdyz je ztrata, tak jde na vrub dopravce a ten s ni udela co? Protoze dopravce (CD) je "statni" a ten ma dluhy, tak v lepsim pripade ty dluhy stat (tedy ti uspesnejsi, kteri dane odvadeji) drive nebo pozdeji zaplati, v horsim pripade to zustane pro nektere subjekty nedostupnou pohledavkou - i tak si stat pomaha snizovat deficit. Pripada mi ten cely vas vyklad jako zamerne odvadeni pozornosti o podstaty veci.
A znovu opakuji, ze zakaznicke jizdne (nazev hodny Nobelovy ceny, jakoby ostatni cestujici nebyli zakazniky) je stale vyssi nez relacni sleva Pha - Brno (ta je navic bez dalsich vydaju na Z-kartu). Tuto slevu dostane i "nahodny" cestujici. Jinde vsak zaplati plne jizdne - pak se mu rozhodne vyplati jet autem ci autobusem (jako napr. do Plzne, Liberce atd. - take dalnice, vlak jeste pomalejsi, take "zlute" autobusy). Znovu opakuji sleva jen do Brna je slusny nesmysl.
A znovu opakuji, ze zakaznicke jizdne (nazev hodny Nobelovy ceny, jakoby ostatni cestujici nebyli zakazniky) je stale vyssi nez relacni sleva Pha - Brno (ta je navic bez dalsich vydaju na Z-kartu). Tuto slevu dostane i "nahodny" cestujici. Jinde vsak zaplati plne jizdne - pak se mu rozhodne vyplati jet autem ci autobusem (jako napr. do Plzne, Liberce atd. - take dalnice, vlak jeste pomalejsi, take "zlute" autobusy). Znovu opakuji sleva jen do Brna je slusny nesmysl.
27.09.2005 (15:17)
M: To by potom ovšem stát musel dotovat hlavně přepravu kamionů, nejlépe tak, aby cena přepravy byla pod úrovní nákladů na PHM při cestě po D1...
27.09.2005 (15:07)
Praha-Brno za 1 Kc? Ten vtip je v tom, ze pokud by to vsechnu osobni prepravu odsunulo z dalnice na zeleznici, tak by na tom stat mohl (mozna jo, mozna ne) vydelat, i kdyby kazdou jizdenku dorovnaval do ceny nakladu
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko










