..: Od prosince s Pendolinem na dvou trasách :..
PendolinoČeské dráhy - Již od 11. prosince 2005 budou moci cestující využívat pohodlí moderních jednotek řady 680 „Pendolino“ pro své cesty po České republice. Jednotky této řady budou vyjíždět z Prahy po dvou linkách. Na každé z nich bude jiná cena za přepravu v těchto vlacích.

1. Jižní linka (brněnská)
Na trase Praha hl. n. / Praha-Holešovice – Pardubice hl. n. – Česká Třebová - Brno – Břeclav (a dále Bratislava nebo Vídeň) budou jednotky řady 680 „Pendolino“ nasazeny na některých vlacích vyšší kvality pod značkou EC nebo IC. V těchto vlacích zaplatí cestující za přepravu obvyklou cenu, jako v jiných vlacích vyšší kvality EC nebo IC.

2. Severní linka (ostravská)
Na trase Praha-Holešovice – Pardubice hl. n. – Olomouc hl. n. – Ostrava-Svinov – Ostrava hl. n. budou jednotky řady 680 „Pendolino“ nasazeny v kategorii SuperCity pod produktovým pojmenováním „SC Pendolino“. V těchto spojích, označených v jízdním řádu zkratkou SC, mohou být cestující odbaveni v zásadě dvojím způsobem:
Za přepravu ve vlacích SC je stanoveno obyčejné a zvláštní jízdné SuperCity 1. a 2. vozové třídy v závislosti na tarifní vzdálenosti. Jízdné SuperCity zahrnuje i cenu místenky, takže cestující získá právo k obsazení rezervovaného místa.
Ve vlacích SC budou všem cestujícím uznávány všechny ostatní jízdenky (např. jízdenky se zpáteční slevou, síťové jízdenky, kilometrická banka ČD, mezinárodní jízdenky a tak dále) nebo průkazy na bezplatnou přepravu. K těmto jízdenkám nebo průkazům není stanoven žádný příplatek, cestující však mají povinnost zakoupit si pro zvolený spoj místenku SC za 200 Kč.

Více informací: České dráhy

JRtrain Poslat mail autorovi | 24.9.2005 (13:46)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 13      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer M 
27.09.2005 (21:32)  
Pokud to ale budete chtit prepocitavat podle mezd, tak to jste mel zacit uz v okamziku, kdyz sla rec o prikladu z Anglie. Za 250 km 4000 korun. Za 350 km (Praha-Ostrava) "dam" mnozstevni slevu, takze 5000 Kc. A opravdu si nemyslim, ze by anglicka prumerna mzda byla 10x vyssi nez mzda ceska...
K tomu jeste v anglickych pomerech je rozdil mezi medianem a prumerem jiste vetsi nez u nas a nektere anglicke vydaje (na bydleni) jsou rovnez nesoumeritelne, takze kdyz od ciste mzdy odecteme nutne naklady na zivot (a to se netyka jen Anglie), tak je nepochybne ceske jizdne jedno z nejnizsich v Evrope, mozna zcela nejnizsi...
27.09.2005 (20:12)  
Já bych to polemizování nehnal takhle do detailů, nebo začneme být nudní ;-)
Registrierter Benutzer Frantisek
27.09.2005 (20:09)  
Pri tom, co tady ctu, vubec nechapu, proc CR investovala do tak drahych vozidel. Aby se jimi vozila bohata smetanka, a zbytek lidi zustal v autobusech, protoze jsou pro ne i levnejsi nez obycejny vlak? Srovnani s jakoukoli "zapadni" zemi je zavadejici, protoze platy jsou tam o mnoho vyssi. Myslim, ze cena na urovni EC/IC tak zhruba odpovida pridane hodnote oproti ostatnim vlakum. Ale vozit pendolinem jen manazery, kterym to zaplati firma, mi prijde vzhledem ke statnim (a tedy spolecnym) nakladum na tento vlak trochu malo.
27.09.2005 (20:02)  
Předpokládám, že ty ceny jsou v EURO ?
Mohl byste prosím doplnit porovnání příjmů v Česku a Portugalsku ?
Registrierter Benutzer M 
27.09.2005 (18:54)  
Slovensko je dobry priklad, ale nema pendolino. Zkusim jiny priklad - Portugalsko. Rekl bych zeme na nasi urovni (no, uprimne receno, mozna az na platy muze byt nasinec rad, ze zije kde zije, ale to cert vem).
Alfa Pendular je dost na urovni pendolina. Mista na nohy me tam taky moc neprislo, pouze velkoprostor, pouze bar a rekl bych, ze nekurak. Jen na zavazadla tam bylo asi vic, protoze sem tam nekde ulozil bagl. Jo a jezdi rychleji nez 160...
Lisabon-Porto je nejakych 300 km (podle idosu, podle mapy snad taky taknejak. Cena: 24.50 za 2.tridu, 35.50 za 1.tridu.
Praha-Ostrava 350 km a cena 16.60, resp. 20.
Tak co? Je 500 za pendolino hodne nebo smesne malo?
27.09.2005 (17:54)  
Ještě doporučuji malé srovnání jízdného se Slovenskem (berte v úvahu rozdíl reálných i nominálních mezd!):

pásmo[km] ---- zákaznickéČD[Kč] ----- obyč.ČD[Kč] ----- obyč.ŽSSK[Sk]

11 až 15 -------- 16 ----------- 22 ----------- 18

91 až 100 ---------- 74 ----------- 120 ------------ 126

200 ------------- 138 ------------- 224 ------------ 248

300 ------------- 196 ------------- 318 ------------ 344

500 ------------- 328 ------------- 532 ------------ 540

atd.
K tomu na Slovensku připočtěte ještě dvacet Sk za rychlíkový příplatek. Zjistíte, že reálné řádné jízdné, tedy obyčejné, stojí na Slovensku i reálně téměř tolik, co u nás obyčejné, které je jen virtuální a pravidelně na něj jezdit snad ani nelze. Cena za SC Pendolino je na spodní hranici a je úměrná exkluzivitě nabídky. Až pojede Pendolino (nebo klidně Hurvínek, to je jedno) z Brna do Prahy pod dvě hodiny (což se na začátku slibovalo), bude také na místě zvážit zavedení globální ceny. Do té doby ale ne.
27.09.2005 (17:33)  
Trošku tedy už ztrácím nit (snažím se u toho trochu pracovat:-), ale podle té rovnostářské představy (Nothing?) by mělo jezdit EC Brno - Praha za obyčejných 354,- nebo zákaznických 242,-. Ve vlaku budou na této trase jen režijkáři, blázni jako já (a pár KMbankéřů za 166,-). Příjem z jednoho platícího se zhruba zdvojnásobí, příjem z této relace se ale propadne a přiblíží nule - u nás je sice hodně bláznů, ale ne takových, aby hromadně jezdili o víc než polovinu dráž trochu delší dobu. Efekt: ztráta jako kráva.

Podobně byste mohl v SC Pendolinu zavést běžný IC tarif bez povinné rezervace. Narvané vlaky, pohodlí nulové, příjem na hlavu zůstane víceméně stejný - stávající cestující ocení kratší cestovní dobu, ale po indicku natlačenej vlak zřejmě moc nových náročných cestujících nenaláká...
Efekt: ekonomicky víceméně beze změny, pokles kultury a kvality cestování

Pamatuju si, že když Kousal nastupoval do funkce, vybalil hned novinářům, že chce začít zavádět relační slevy, kupříkladu Brno - Praha nebo Brno - Olomouc (on je z Prostějova). Nevím, na čem to nakonec vyhnilo a chválabohu alespoň za tu jednu relaci Bo-Pha. Muselo by se to ještě doplnit solidní propagací v patřičných městech / regionech. Pak nevidím problém.

Dráhy nejsou ztrátové z definice svého fungování, ale kvůli jejich minulostí danému současnému stavu. Musí usilovat o vyrovnaný rozpočet stůj co stůj, i když to třeba úplně nejde. Žijeme v tržním prostředí, proto je tu relační sleva. Její rušení kvůli jakémusi rovnostářskému principu je oproti tomu hudbou z Marsu.
Registrierter Benutzer Nothing
27.09.2005 (17:23)  
Omlouvam se predchozi prispevek byl pro JTB. A jeste budu pokracovat prejmenovanim neceho se urcite polozky nakladu nezrusi, je ale pravda, ze soudruzi tak s oblibou cinili (samozrejme to prejmenovavani), jeden priklad za vsechny: meli jsme bezplatne zdravotnictvi.
Registrierter Benutzer Nothing
27.09.2005 (17:18)  
To M: Ale neshodil. Ono je to v podstate totez, jen se to nazyva jinak, uctuje se to trochu jinak a pres nekoho jineho a pribyly tam nejake polozky za cast personalu, a tak by se mohlo pokracovat.
27.09.2005 (17:08)  
Nothing: Teď jste se shodil:
"ale to nepokryje naklady na opravy a rekonstrukce svrsku"

Vy jste asi pár let zaspal, ne? Tohle už dopravce neplatí, on platí SŽDC za použití sítě...
  1 2 3 4 5 6 ... 13      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko