Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
České dráhy - Již od 11. prosince 2005 budou moci cestující využívat pohodlí moderních jednotek řady 680 „Pendolino“ pro své cesty po České republice. Jednotky této řady budou vyjíždět z Prahy po dvou linkách. Na každé z nich bude jiná cena za přepravu v těchto vlacích.1. Jižní linka (brněnská)
Na trase Praha hl. n. / Praha-Holešovice – Pardubice hl. n. – Česká Třebová - Brno – Břeclav (a dále Bratislava nebo Vídeň) budou jednotky řady 680 „Pendolino“ nasazeny na některých vlacích vyšší kvality pod značkou EC nebo IC. V těchto vlacích zaplatí cestující za přepravu obvyklou cenu, jako v jiných vlacích vyšší kvality EC nebo IC.
2. Severní linka (ostravská)
Na trase Praha-Holešovice – Pardubice hl. n. – Olomouc hl. n. – Ostrava-Svinov – Ostrava hl. n. budou jednotky řady 680 „Pendolino“ nasazeny v kategorii SuperCity pod produktovým pojmenováním „SC Pendolino“. V těchto spojích, označených v jízdním řádu zkratkou SC, mohou být cestující odbaveni v zásadě dvojím způsobem:
Za přepravu ve vlacích SC je stanoveno obyčejné a zvláštní jízdné SuperCity 1. a 2. vozové třídy v závislosti na tarifní vzdálenosti. Jízdné SuperCity zahrnuje i cenu místenky, takže cestující získá právo k obsazení rezervovaného místa.
Ve vlacích SC budou všem cestujícím uznávány všechny ostatní jízdenky (např. jízdenky se zpáteční slevou, síťové jízdenky, kilometrická banka ČD, mezinárodní jízdenky a tak dále) nebo průkazy na bezplatnou přepravu. K těmto jízdenkám nebo průkazům není stanoven žádný příplatek, cestující však mají povinnost zakoupit si pro zvolený spoj místenku SC za 200 Kč.
Více informací: České dráhy
JRtrain
| 24.9.2005 (13:46)
| 24.9.2005 (13:46)Zusammenhängende Nachrichten

28.09.2005 (22:34)
To Stara pani: Zeleznice opravdu byvala nakladnou, ale ne proto, ze chybela dalnice ...., ale proto, ze nebyla dotovana. To je ale typicke pro vas, JTB, Radim_c, M a dalsi socialisty, ze stale nejak zapominate na dotace, ktere vam pripadaji uplne samozrejme a vsimnete si jich jen tehdy, kdyz by mely byt kraceny nebo prevedeny nedej boze na jiny druh dopravy.
28.09.2005 (21:41)
To James: Kromě cen, které uvadí Stará paní, je uvedena jedna tabulka na www.cd.cz, sekce Cestování vlakem, Nabídka slev a jízdného ve vnitrostátní přepravě, pro cesty Pendolinem. Např. Pardubice - Olomouc (148 km) = Kč 300,-- (2.tř.), student 150 Kč atd.
28.09.2005 (20:23)
Kárl: ano, míte pravdu, ale nikdo nenutí lidi jezdit Pendolinem. Zákazník není debil a vybrat si celkem umí. Tak raději počkejme, zda se kalkulace ČD naplní a Pendolino si i za tuto cenu klientelu najde. Já si myslím, že ano. A vám ho nikdo nenutí...
28.09.2005 (18:42)
Railway Kárl : " Všichni pořád na pendolíno jen nadávají, na místo toho, aby byli rádi, že jezdí" - To jsou Vaše trochu pozměněná slova. Co se Vám pořád nelíbí. Vyjma toho ranního spojení z Ostravy , a to ještě s přihmouřenýma očima, je to vlak na víc, takže nikdo nikoho nenutí aby tam lezl. Zdá-li se Vám lehátko výhodnější, tak prosím, využívejte ho, nikdo Vám v tom bránit nebude a ještě ušetříte.
28.09.2005 (13:32)
PARADOX:
Cestování LŮŽKOVÝM VOZEM (za 148,-Kč) JE LEVNĚJŠÍ NEŽ PENDOLÍNEM (za 200,-Kč):
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Na trase Praha – Ostrava:
Cestování SC Pendolíno: jízdní doba: 3h22, cena: 500,- (260+200 = 460,- s kartou Z)
v lůžkovém voze Rychlíku: jízdní doba: 4h38-5h33*, cena: 260 + 148 = 408,- s kartou Z
(*) Nejpomalejší zastávkový rychlík R422 Cassovia jede 5h30 ve směru do Prahy, opačným směrem je pak nejpomalejší R420 Excelsior - 5h33 (alespoň má cestující trochu času na spánek)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tak nevím co navíc nabízí cestujícímu Pendolíno oproti např. vagónu BMP, který je řazen na IC/EC.
(když opomenu kratší jízdní dobu o 35 minut, ale do Holešovic – tzn. +14,-Kč a cca (-10min.) za Metro do centra města)
Lůžkový vůz nabízí třeba oddíl pouze pro 3 lidi a přikrývku s polštářem navíc na rozdíl od Pendolína, kde si člověk ani nemá pořádně kam natáhnou nohy…
S pozdravem Železniční Karel
" Všichni pořád na dráhy jen nadávají, na místo toho, aby byli rádi, že VLAKY JEZDÍ :- ) "
Cestování LŮŽKOVÝM VOZEM (za 148,-Kč) JE LEVNĚJŠÍ NEŽ PENDOLÍNEM (za 200,-Kč):
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Na trase Praha – Ostrava:
Cestování SC Pendolíno: jízdní doba: 3h22, cena: 500,- (260+200 = 460,- s kartou Z)
v lůžkovém voze Rychlíku: jízdní doba: 4h38-5h33*, cena: 260 + 148 = 408,- s kartou Z
(*) Nejpomalejší zastávkový rychlík R422 Cassovia jede 5h30 ve směru do Prahy, opačným směrem je pak nejpomalejší R420 Excelsior - 5h33 (alespoň má cestující trochu času na spánek)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tak nevím co navíc nabízí cestujícímu Pendolíno oproti např. vagónu BMP, který je řazen na IC/EC.
(když opomenu kratší jízdní dobu o 35 minut, ale do Holešovic – tzn. +14,-Kč a cca (-10min.) za Metro do centra města)
Lůžkový vůz nabízí třeba oddíl pouze pro 3 lidi a přikrývku s polštářem navíc na rozdíl od Pendolína, kde si člověk ani nemá pořádně kam natáhnou nohy…
S pozdravem Železniční Karel
" Všichni pořád na dráhy jen nadávají, na místo toho, aby byli rádi, že VLAKY JEZDÍ :- ) "
28.09.2005 (1:14)
JTB - usilovne sem se snazil, ale tu tabulku jsem nemohl za boha najit (samozrejme jsem se o to totiz snazil). Vim, ze tam je, uz jsem ji drive "mel v rukach", ale zas to tam prehazuje linky, semotamo se to na eurostatu stava
27.09.2005 (23:53)
Ještě perlička na dobrou noc (k té výši jízdného): Zrovna dělám redakci jakési korespondence Leoše Janáčka (jsme tu holt různé profese...). V Praze se v roce 1894 konala velká národopisná výstava a vezlo se tam velké množství folklórních hudebníků a tanečníků ze Slovácka, Valašska atd. (celkem okolo dvou set). V předběžném rozpočtu Janáček počítá, že zpáteční cesta vlakem z východní Moravy do Prahy a zpět bude stát 10 zlatých na osobu, zatímco ubytování a jídlo na tři dny v Praze vyjde každého na 9 zlatých. Já vím, nedá se to úplně srovnávat, ale asi měli tehdy tu dráhu dost nákladnou (neměli dálnici, konkurenci ani žluté rakve).
27.09.2005 (23:48)
Zikmund:Budete se divit, ale v přepočtu vychází platy v Portugalsku někam na cca.150% českých, ale díky paritě kupní síly to vychází zhruba nastejno. Podívjte se na web Eurostatu, už se mi to teď večer nechce hledat.
Nothing: Hezky to bagatelizujete, ale to nemá s bolševiky co společného. Zřízení SŽDC a účtování tarifu za vlakovou cestu je krok veskrze liberální a z vašeho prvého příspěvku vyplývalo, že vážně žijete ještě v době, kdy položka na trať byla jen jedna z investičních. Ne, dnes to jsou jasné a zřejmé náklady a je to tak správě.
Jinak k vašim ekonomickým úvahám nemá cenu cokoli dodávat, Stará paní to opět trefil.
Nothing: Hezky to bagatelizujete, ale to nemá s bolševiky co společného. Zřízení SŽDC a účtování tarifu za vlakovou cestu je krok veskrze liberální a z vašeho prvého příspěvku vyplývalo, že vážně žijete ještě v době, kdy položka na trať byla jen jedna z investičních. Ne, dnes to jsou jasné a zřejmé náklady a je to tak správě.
Jinak k vašim ekonomickým úvahám nemá cenu cokoli dodávat, Stará paní to opět trefil.
27.09.2005 (22:04)
James: asi máte na mysli ceny za SC Pendolino, že? Zaplatíte běžné jízdné jako v jiném vlaku (zákaznické, obyčejné, KMbanka - to je na Vás) plus 200,- Kč za místenku. Takže třeba z Prahy do Pardubic jet SC Pendolinem je dosti buržoazní počin. Naproti tomu Pendolino jedoucí po brněnské větvi (cíl Bratislava, Wien nebo Břeclav) povinnou místenku nemá, takže připlatíte jen 60,- za příplatek, případně ani to (s KMbankou nebo s relační slevou do Brna za 160,-).
27.09.2005 (21:58)
Zná někdo ceny:
Praha - Pardubice
Praha - Olomouc
Pardubice - Olomouc
Pardubice - Ostrava
Olomouc - Ostrava
????????????????
Děkuji
Praha - Pardubice
Praha - Olomouc
Pardubice - Olomouc
Pardubice - Ostrava
Olomouc - Ostrava
????????????????
Děkuji
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Kommentar hinzufügen
Anmelden
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster
Info
informacni okenko










