..: Od prosince s Pendolinem na dvou trasách :..
PendolinoČeské dráhy - Již od 11. prosince 2005 budou moci cestující využívat pohodlí moderních jednotek řady 680 „Pendolino“ pro své cesty po České republice. Jednotky této řady budou vyjíždět z Prahy po dvou linkách. Na každé z nich bude jiná cena za přepravu v těchto vlacích.

1. Jižní linka (brněnská)
Na trase Praha hl. n. / Praha-Holešovice – Pardubice hl. n. – Česká Třebová - Brno – Břeclav (a dále Bratislava nebo Vídeň) budou jednotky řady 680 „Pendolino“ nasazeny na některých vlacích vyšší kvality pod značkou EC nebo IC. V těchto vlacích zaplatí cestující za přepravu obvyklou cenu, jako v jiných vlacích vyšší kvality EC nebo IC.

2. Severní linka (ostravská)
Na trase Praha-Holešovice – Pardubice hl. n. – Olomouc hl. n. – Ostrava-Svinov – Ostrava hl. n. budou jednotky řady 680 „Pendolino“ nasazeny v kategorii SuperCity pod produktovým pojmenováním „SC Pendolino“. V těchto spojích, označených v jízdním řádu zkratkou SC, mohou být cestující odbaveni v zásadě dvojím způsobem:
Za přepravu ve vlacích SC je stanoveno obyčejné a zvláštní jízdné SuperCity 1. a 2. vozové třídy v závislosti na tarifní vzdálenosti. Jízdné SuperCity zahrnuje i cenu místenky, takže cestující získá právo k obsazení rezervovaného místa.
Ve vlacích SC budou všem cestujícím uznávány všechny ostatní jízdenky (např. jízdenky se zpáteční slevou, síťové jízdenky, kilometrická banka ČD, mezinárodní jízdenky a tak dále) nebo průkazy na bezplatnou přepravu. K těmto jízdenkám nebo průkazům není stanoven žádný příplatek, cestující však mají povinnost zakoupit si pro zvolený spoj místenku SC za 200 Kč.

Více informací: České dráhy

JRtrain Poslat mail autorovi | 24.9.2005 (13:46)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 8 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
26.09.2005 (1:28)  
Vydirani? Nekdo obchazi domy a rika bezte si koupit jizdenky na ten a ten vlak? Tak to ale neni na antimonopolni urad, ale na policii...
Alternativy jsou - pendolino, jine vlaky, autobus, auto, letadlo. Kazde jinou porizovaci cenu, provozni cenu, jizdni cas a odjezdovy cas. Vybrat si snad muze kazdy, ne?
"Musim" jezdit do Prahy do skoly/prace? Nikdo me nenutil studovat/pracovat v Praze. Jedu do Prahy sluzebne? Listek zaplati zamestnavatel. Jsem OSVC/jedu na vylet? Viz 5 moznosti cestovani.
V letadle vedle sebe sedi dva lide. Jeden zaplatil za letenku 50€, druhy 500€. Je to fer?
Letenka na spoj v 10.00 stoji 800€, na spoj v 22:00 stoji 100€. Je to fer?

Proste je to drahy? Tak si to proboha nekoupim, ale nefnukam nad tim, ze je to drahy
dopisovatel nebo člen ŽP Adam  mail  
26.09.2005 (0:14)  
Jindřich Březina: Měl jsem na mysli Junior pas ISIC, teda pokud to uz nezrusili. Abych se priznal, nemam v tom prehled. Naposledy, to bude tak dva tri roky, jsem se u Ceskych drah opravdu rozcili, kdyz jsem poprve a naposled zadal studentske jizdne u pokladny a kdyz jsem pokladni predlozil prukaz ISIC, tak mi rekla, ze to je malo, ze ji musim zaplatit jeste nejakou castku a dat ji fotku a ona mi vystavi nejaky dalsi prukaz, tusim, ze tomu rikala Junior pas ISIC. Je ponekud smutne, ze draham nestaci mezinarodne uznavany studenstky prukaz a vymysleji jeste nejake sve (samozrejme placene). Od te doby po nich studentske jizdne nechci (padz bydlim i studuju v ostrave) a jezdim na skupinovky a zpatecni listky, takze o zpusobu, jak to ted funguje, nemam prilis prehled. Proto se ptam. Kdyz prijdu k pokladne z ISICem a budu po ni chtit listek na Pendolino za 250Kc, da mi ho, nebo me posle do zadnice? :-)
registrovaný uživatel xyz  mail  
25.09.2005 (23:37)  
"taxik stoji 20 korun za km, kdyz benzin taxikare prijde na tri"

Tento příměr je ovšem trochu mimo a jste si toho snad vědom. Taxíkář na svůj provoz obvykle nedostává (a ani by zřejmě nedostal, i kdyby o ně žádal) o dotace z veřejných zdrojů. Proto mi může být celkem jedno, jak na jeho ceny reagují zákazníci a jestli prostojí celý den na štaflu (nebo projezdí po prázdnu).

Jestli ČD nasadili přijatelnou cenu se uvidí, teď o tom tolik nevyšpekulujem. Jestli se zde chovají korektně, je otázka, ale zrovna od tohoto molochu bych to stejně asi ani neočekával.

Osobně mi 500Kč přijde jako cena hodná úvahy, pokud pojedu sám a "na otočku". To už se sice asi 8 let nestalo, ale člověk nikdy nevím. Potom bych o tom možná i uvažoval.

Problém s pinďou je ještě jinde: 7 mašinek, i kdyby byly kouzelné, nám trn z paty nevytrhe. To ostatně pozná každý, kdo nepojede jeno Praha - Ostrava, ale bude chtít pokračovat ještě kousek cesty třeba do Havířova. Osobně jsem takto párkrát absolvoval např. přes 300km do Ostravy Manažerem za 3,5 hod. s komfortem a vycepovanou posádkou, ale pak jsem trvalo ještě další hodinu, než jsem dorazil zbylých 20km v zaplivaném panťáku na nepohodlné sedačce (stále s jízdenkou 1. třídy). Zde bych možná více ocenil "obyčejné" slušné soupravy do Ostravy a na dojetí třeba 471 - průměr výsledného dojmu by mohl být lepší... No, snad naši pra, pra...vnuci se dočkají.
registrovaný uživatel budulinek4
25.09.2005 (23:02)  
to M:
Nevím odkud jsi, ale pro nás z Ostravska to je ze strany ČD jasné vydírání, protože na rozdíl od zbytku republiky nemám možnost volby. 4 páry spojů Capital Expresu opravdu nejsou konkurence ČD...
A platit za to samé více než 2x více než cestující z Brna (viz výpočet u příspěvku níže) už zavání antimonopolním úřadem.

Kdyby byly spoje Pendolina spoji navíc, tak to chápu, ale Pendolino ráno z Ostravy nahradilo stávající vlaky !!!

Takže je jasné, že stávající cestující z ranního Perneru a Ostravanu se do nového "Ex Ostravan" jaksi nevejdou a budou se muset zachovat jinak. Na mě to působí, že jsou do Pendolina tlačeni.

Já osobně se za 250 Kč Pendolinem svezu, ale radost z toho nemám, protože jsem do pendolina víceméně nucen díky nepřípojům na Ostravana.

Už aby tu byla konečně ta D47 a žluté busy...
registrovaný uživatel M 
25.09.2005 (21:20)  
Bmz mozna (mozna urcite) vetsi pohodli skyta, ale je to jeden vagon z 70 (?) co z Ostravy jede. Takze cela klientela ho asi nevyuzije
registrovaný uživatel M 
25.09.2005 (21:19)  
Jako me uz opravdu zustava rozum stat nad vyrazy "vydirani", "muset si koupit JP" (to uz je nonplusultra blbost) apod... Ber nebo nech bejt, ne? To je jako rozcilovat se nad tim, ze taxik stoji 20 korun za km, kdyz benzin taxikare prijde na tri...
Na jedne strane se "vsichni" rozciluji, ze jsou drahy ve ztrate a kdyz ve ztrate byt nechcou, tak se "vsichni" rozciluji zas...
Z meho pohledu jsou to veci mezi nebem a zemi
25.09.2005 (19:25)  
Pro srovnání vlak 143 krátí v GVD 2005/2006 na jízdní době 24 minut na uváděných 3.57 …
A pokud pojete do centra, třebas jenom na Hlavní nádraží, tak budete muset zaplatit za jízdenku metrem 14 Kč + cestovní doba minimálně 12 minut; časová úspora 35 minut mezi EC/IC a SC Pendolino se scvrkne na pouhých 23 minut; ten kdo nebude mít jízdenku na pražskou MHD ještě nějaký čas stráví v Holešovicích jejím nákupem, takže pojede až dalším metrem, takže výsledná úspora bude činit cca 20 minut …
Ani SC Manažer nebyl nikdy, snad s výjimkou několika zimních plískanic vyprodán …, což nesvědčí o tom, že za "tak" vysokou cenu je byla ochotná klientela platit … klientela se patrně svze jednou a pak zjistí, že rakouský Bmz na 540/143 poskytuje větší pohodlí než pendolíní I. třída … a zaplatí polovic.
registrovaný uživatel Zirecek
25.09.2005 (18:26)  
Rameno Ostrava-Praha. Když použiju jakýkoliv zlevňovací doklad, který užívám, tak "příplatek" 200,- je vysoký. Občas se dá užít na dlouhé vzdálenosti IC/EC za 60,- či u KB bez, ale 2kila jsou příliš... .
registrovaný uživatel Railway Kárl
25.09.2005 (16:15)  
A co asi nejen mi u SCPendolíno chybí
- to je pojmenování těchto bezejmenných ICéček 510,512,514,516,518 a 520 z Ostravy (+1 z Prahy)
Když nové IC146 se jmenuje "Hradčany", tak pak nechápu, proč by 6 párů vlaků kategorie SC mělo jezdit jen pod číselným označením !!!???
Myslím, že ČR má dost významných osobností, podle kterých by se dalo těchto 6 vlaků pojmenovat.

S pozdravem Železniční Karel

" Všichni pořád na dráhy jen nadávají, na místo toho, aby byli rádi, že VLAKY JEZDÍ :- ) "
registrovaný uživatel Zapa
25.09.2005 (15:47)  
Tak jsem si tedy stáhnul další z návrhů a musím s tou ranní Ostravou celkem souhlasit. Původně jsem myslel, že třeba Sp1800 bude přivěšen v Přerově za IC540, ale za minutu to v Přerově nespojí ani mechanici od Ferrari. Jediná možnost pokud nechci jet SCP, je použít zmíněný spěšňák a počkat v Přerově půl hodiny na IC540...
  1 ... 8 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko