Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
České dráhy - Již od 11. prosince 2005 budou moci cestující využívat pohodlí moderních jednotek řady 680 „Pendolino“ pro své cesty po České republice. Jednotky této řady budou vyjíždět z Prahy po dvou linkách. Na každé z nich bude jiná cena za přepravu v těchto vlacích.1. Jižní linka (brněnská)
Na trase Praha hl. n. / Praha-Holešovice – Pardubice hl. n. – Česká Třebová - Brno – Břeclav (a dále Bratislava nebo Vídeň) budou jednotky řady 680 „Pendolino“ nasazeny na některých vlacích vyšší kvality pod značkou EC nebo IC. V těchto vlacích zaplatí cestující za přepravu obvyklou cenu, jako v jiných vlacích vyšší kvality EC nebo IC.
2. Severní linka (ostravská)
Na trase Praha-Holešovice – Pardubice hl. n. – Olomouc hl. n. – Ostrava-Svinov – Ostrava hl. n. budou jednotky řady 680 „Pendolino“ nasazeny v kategorii SuperCity pod produktovým pojmenováním „SC Pendolino“. V těchto spojích, označených v jízdním řádu zkratkou SC, mohou být cestující odbaveni v zásadě dvojím způsobem:
Za přepravu ve vlacích SC je stanoveno obyčejné a zvláštní jízdné SuperCity 1. a 2. vozové třídy v závislosti na tarifní vzdálenosti. Jízdné SuperCity zahrnuje i cenu místenky, takže cestující získá právo k obsazení rezervovaného místa.
Ve vlacích SC budou všem cestujícím uznávány všechny ostatní jízdenky (např. jízdenky se zpáteční slevou, síťové jízdenky, kilometrická banka ČD, mezinárodní jízdenky a tak dále) nebo průkazy na bezplatnou přepravu. K těmto jízdenkám nebo průkazům není stanoven žádný příplatek, cestující však mají povinnost zakoupit si pro zvolený spoj místenku SC za 200 Kč.
Více informací: České dráhy
JRtrain
| 24.9.2005 (13:46)
| 24.9.2005 (13:46)Související zprávy

26.09.2005 (12:42)
No, asi tak: na trase Praha-Ostrava-Praha jezdím ob-víkend, takže mě toto rameno samozřejmě zajímá.
Nasazení Pendolín jsem uvítal - přeci jen např. vozy B255 v R602 mě zrovna neuspokojují - spíše naopak :). To samé vozy v R1541, které by měly jezdit při výročích v nějaké historické soupravě....
Stejně tak bych zkousnul i ten příplatek 200 Kč - jsem ochoten si připlatit za slušné svezení na pohodlných sedačkách, bez přítomnosti skupinek jistých nepřizpůsobivých občanů (také proto mám KMB a jezdím pokud možno jen EC/IC).
Co mě ale překvapilo, je fakt, který jsem se dozvěděl až zde: totiž že ČD de facto vzali v některých časech a destinacích cestujícím volbu, když chystají nahradit vlaky EC/IC/Ex SC Pendolínem. Přeci jen ne pro každého je 200 Kč zanedbatelná částka. Kdyby Pendolíno bylo řekněme "NAVÍC," jako možná volba pro ty, co si chtějí připlatit za pěkné a rychlé svezení (já :) ), neřeknu ani popel. Ale pokud jsou díky němu vytěsněny "normální" vlaky pro lidi, kteří si připlácet nechtějí, to mi skutečně nepřipadá fér :(
Nasazení Pendolín jsem uvítal - přeci jen např. vozy B255 v R602 mě zrovna neuspokojují - spíše naopak :). To samé vozy v R1541, které by měly jezdit při výročích v nějaké historické soupravě....
Stejně tak bych zkousnul i ten příplatek 200 Kč - jsem ochoten si připlatit za slušné svezení na pohodlných sedačkách, bez přítomnosti skupinek jistých nepřizpůsobivých občanů (také proto mám KMB a jezdím pokud možno jen EC/IC).
Co mě ale překvapilo, je fakt, který jsem se dozvěděl až zde: totiž že ČD de facto vzali v některých časech a destinacích cestujícím volbu, když chystají nahradit vlaky EC/IC/Ex SC Pendolínem. Přeci jen ne pro každého je 200 Kč zanedbatelná částka. Kdyby Pendolíno bylo řekněme "NAVÍC," jako možná volba pro ty, co si chtějí připlatit za pěkné a rychlé svezení (já :) ), neřeknu ani popel. Ale pokud jsou díky němu vytěsněny "normální" vlaky pro lidi, kteří si připlácet nechtějí, to mi skutečně nepřipadá fér :(
26.09.2005 (11:26)
Předně se jako nepravdivé ukázalo tvrzení, že Pendolina do Ostravy pouze doplní nabídku. Pendolina nabídku upravují. Pro Ostravsko, coby region s vysokou nezaměstnaností a omezenými dopravními možnostmi, je náhrada R a IC kategorií vlaky SC opravdu to poslední, co potřebuje. Zřejmě jsou ČD opilé úspěchem demojízd do Děčína. Ale co kdyby tam taky ještě do konce GVD zavedli democenu +200? Domníval jsem se, že nasazení něčeho lepšího než páchnoucí několik let nemyté koženky (byť k sezení pořád pohodlnější a prostornější než SCP) je věcí dosažení požadované úrovně kultury cestování. Ale tak to bohužel není. Za páchnoucí koženku je cena správně a za něco kulturnějšího je třeba doplatit.
Jak to bude s vracením příplatku +200 při zpoždění? Tolerance +60 minut je směšná.
Jak to bude s vracením příplatku +200 při zpoždění? Tolerance +60 minut je směšná.
26.09.2005 (11:20)
lada: to asi spočítat nejde. Je tam strašně moc faktorů. To o čem se tady moc nemluví, je, že silnice nejvíc trpí kvůli kamionům. Poničení silnice (resp. její následné spravení) porojetím přeplněného kamionu stojí stát mnohem víc, než projetí stejného množství nákladu po železnici. Jestli se ten rozdíl vykompenzuje dálničníma nálepkama a daní z prodeje benzinu, to nevím, ale dost o tom pochybuju. V důsledku se to potom musí doplácet z daní všech občanů. U osobní dopravy to bude asi podobně, i když ten rozdíl asi nebude tak strašný. Kdyby jezdily po silnicích jen auta do 3,5t, tak je nemusíme nikdy opravovat. Ale to už jsem se dostal hodně off-topic... pardon.
To, že se ČD snaží nacpat lidi do dražších pendolin je chyba státu. Ten totiž objednává dálkovou přepravu. Je to jeho úkol objednat jak rychlé (a dražší) spoje, tak i levnější rychlíky pro méně majetné. Stát platí ČD za to, aby jeho občané byli mobilní (což má podstatný vliv na ekonomiku). Je tedy v jeho zájmu si pohlídat, co za své (nemalé) peníze dostává.
Mě osobně ty ceny velmi příjemně překvapily. Čekal jsem mnohem víc. Navíc je tu pořád dost alternativ.
To, že se ČD snaží nacpat lidi do dražších pendolin je chyba státu. Ten totiž objednává dálkovou přepravu. Je to jeho úkol objednat jak rychlé (a dražší) spoje, tak i levnější rychlíky pro méně majetné. Stát platí ČD za to, aby jeho občané byli mobilní (což má podstatný vliv na ekonomiku). Je tedy v jeho zájmu si pohlídat, co za své (nemalé) peníze dostává.
Mě osobně ty ceny velmi příjemně překvapily. Čekal jsem mnohem víc. Navíc je tu pořád dost alternativ.
26.09.2005 (11:16)
Pro všechny, kteří stále nepochopili o čem tato diskuze byla:
Podle návrhu GVD nahrazuje Pendolino oblíbený IC Ostravan včetně přípojů.
Pak jede Ex, ale je bez přípojů (tzn. cestující od Opavy a ČTěšína mohou zamávat Pendolinu a pak 25 minut počkat...) a místo Pernera jede opět Pendolino.
Ranní sitauci z Ostravy znám celkem dobře takže vím, že spousta lidí přijíždí do Svinova přípojnými vlaky.
Jak se zachovají to je otázka, ale nevřím tomu, že si připlatí 200 Kč do Pendolina, protože většina těchto lidí jezdí na KMB a ne na zlodějskou kartu Z.
Tohleto je jasný příklad umělého nahánění cestujících do Pendolina což je ze strany ČD jasný případ zneužívání monopolu a já budu mailovat a požadovat od odpovědných pracovníků vysvětlení.
Podle návrhu GVD nahrazuje Pendolino oblíbený IC Ostravan včetně přípojů.
Pak jede Ex, ale je bez přípojů (tzn. cestující od Opavy a ČTěšína mohou zamávat Pendolinu a pak 25 minut počkat...) a místo Pernera jede opět Pendolino.
Ranní sitauci z Ostravy znám celkem dobře takže vím, že spousta lidí přijíždí do Svinova přípojnými vlaky.
Jak se zachovají to je otázka, ale nevřím tomu, že si připlatí 200 Kč do Pendolina, protože většina těchto lidí jezdí na KMB a ne na zlodějskou kartu Z.
Tohleto je jasný příklad umělého nahánění cestujících do Pendolina což je ze strany ČD jasný případ zneužívání monopolu a já budu mailovat a požadovat od odpovědných pracovníků vysvětlení.
26.09.2005 (10:56)
Existuji nekde seriozni cisla o tom, kolik se vybere do statniho rozpoctu CR pomoci vsech ruznych dani z provozu aut (DPH pri koupi, DPH z benzinu, spotrebni z benzinu, zdanena pracovni sila pri vyrobe Skodovek, zdanene servisy, zdanene pojistky,...) a kolik se vrazi zpatky do silnicni infrastruktury? Rad bych si udelal predstavu. Predem dekuji.
26.09.2005 (9:48)
Kárl kde bereš jistotu, že Brno zůstane za 160? A Manažer myslím taky nebude.
26.09.2005 (9:40)
M:
Porad nechapete, co zde nekteri namitaji: Letecky dopravce si na sebe musi videlat stejne jako ten taxikar, ktereho jste zminoval naposledy.
Kazdy jeden z nich tedy muze poskutovat sluzby dle vlastniho uvazeni a nemusi se citi byt zavazan zamyslet se nad necim takovym, jako je sluzba verejnosti. CD jsou vsak v jine situaci a pokudskutecne chystaji to, co nekteri popisuji (zrusit spoje, vytvorit nepripoje a nahnat lidi do predrazeneho zazraku techniky 20. stoleti), tak je to lumparna a ne trzni jednani. Az si na to vydelaji a budou zcela samostatne, at se CD chovaji trzne, ale dokud pri kazde prilezitosti krici o penize, tak at poskytuji verejnou sluzbu (za ty verejne penize).
Porad nechapete, co zde nekteri namitaji: Letecky dopravce si na sebe musi videlat stejne jako ten taxikar, ktereho jste zminoval naposledy.
Kazdy jeden z nich tedy muze poskutovat sluzby dle vlastniho uvazeni a nemusi se citi byt zavazan zamyslet se nad necim takovym, jako je sluzba verejnosti. CD jsou vsak v jine situaci a pokudskutecne chystaji to, co nekteri popisuji (zrusit spoje, vytvorit nepripoje a nahnat lidi do predrazeneho zazraku techniky 20. stoleti), tak je to lumparna a ne trzni jednani. Az si na to vydelaji a budou zcela samostatne, at se CD chovaji trzne, ale dokud pri kazde prilezitosti krici o penize, tak at poskytuji verejnou sluzbu (za ty verejne penize).
26.09.2005 (9:29)
Lado ano, ale system nastaveni poplatku (za uzivani drahy a za uzivani silnic) silne zvyhodnuje dopravu silnicni. Proto je namiste mluvit o jejim znacnem dotovani. Tak nejak to asi bylo mysleno
26.09.2005 (7:32)
Ne ze bych se chtel zastavat automobilove dopravy. Ale zarazi me mistni nazory o jejim masivnim dotovani a zaroven mlceni o tom, kde se vzaly penize na "koridor" Praha-Ostrava. Snad nechce nikdo rici, ze tech mnoho desitek miliard (neni uz to vice nez 100 Gkc?) nekdy Ceske drahy vydelaji nebo jinak odvedou do statni kasy a koridor zaplati!
PS: Jako cloveka jezdiciho (kdysi casto, ted vyjimecne) do Ostravy, samozrejme vlakem, me navrhovany jizdni rad zajima a jen jsem nad pendolinem mavnul rukou a s usmevem zjistil, ze tradicni nabidka IC/EC zustala - bohuzel az na to rani slouceni dvou IC (Ostravan a Perner) do jednoho rychliku (expresu?) a dvou SC.
PS: Jako cloveka jezdiciho (kdysi casto, ted vyjimecne) do Ostravy, samozrejme vlakem, me navrhovany jizdni rad zajima a jen jsem nad pendolinem mavnul rukou a s usmevem zjistil, ze tradicni nabidka IC/EC zustala - bohuzel az na to rani slouceni dvou IC (Ostravan a Perner) do jednoho rychliku (expresu?) a dvou SC.
26.09.2005 (2:08)
No praveze ta rozdilna cena je projevem kapitalismu. Neni "konkurence", muze byt vyssi cena. Ano at je ta D47. A odkud se na ni vezmou penize? Ze statni kasy:) Takze silnicni doprava je dotovana, kdyby se mely platit silnicni poplatky podle uzivani, tak STudent expresy neexistuji. Stejne tak taxikar je dotovany tak, ze stat plati vystavbu a udrzbu silnicni site. Jisteze je tu spotrebni dan na PHM a dalnicni nalepky. Jenze ty pokryvaji jen cast nakladu. Nerikam, ze CD jsou skvele. Na dalkovych spojich se lepsi, lokalky maji porad co dohanet. Ale vykrikovat hlouposti o antimonopolnim uradu a vzyvat zlute busy mi pripada az detinske.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko










