..: Petiční akce za záchranu tratí ve Středočeském kraji :..
810 - ilustrační fotoStředočeský krajský úřad přehodnotil svůj původní záměr zastavit dotace a tím i provoz na devíti středočeských regionálních tratích. Kraj prohlašuje, že jednal na základě čísel, které obdržel od Českých drah. České dráhy v dokumentu tvrdily, že se na vyjmenovaných tratích přepraví minimální počet cestujících. Jak k číslům přišly se jen těžko dozvíme.
Nyní je jisté, že provoz na některých tratích bude zastaven nejdříve s 1. změnou jízdního řádu, tj. od 26.2.2006. Na kterých tratích se skutečně zastaví provoz se dozvíme později. Je možné, že se kraj bude řídit i peticemi, které dostává. Středočeský kraj se chce také dohodnout s pražským primátorem na financování vlaků, které jsou využívány zejména Pražany.

Původní zpráva z 9.10.2005:

Středočeský krajský úřad navrhl několik tratí, na kterých by měla být zastavena osobní doprava, respektive navrhl tratě, které by přestal dotovat. To vyvolalo řadu nevole a petičních akci.
Petiční akce byla ukončena. O dalším vývoji Vás budeme informovat.

Karel Chýla Poslat mail autorovi | 30.10.2005 (14:56)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 ... 9 10 11 12 13 ... 20      Zpráv na stránku:   
Radim_c
14.10.2005 (17:23)  
Zmiňovat ZDO je v této souvislosti pitomost. Pokud je někde tak malá poptávka po veřejné dopravě, že se tam neuživí více než těch pár spojů definovaných jako ZDO, pak tam má jezdit mikrobus a ne vlak. A pokud je poptávka větší, může (a měla by) veřejná doprava plnit i další funkce kromě zajišťování ZDO: namátkou třeba omezení individuální dopravy (zatížení a opotřebení silnic), podpora turistického ruchu (= místní ekonomiky) a podobně. Tam už je pak úplně jedno, kde uživatel veřejné dopravy platí daně, protože benefity (neošoupané a neucpané silnice, útrata v hospodě či obchodě) zůstávají v regionu, který dopravu dotuje. A jestli má ta veřejná doprava být zajišťována vlakem, autobusem nebo kombinací obojího, to by mělo vycházet z místních podmínek, tak aby výsledkem byl systém, a ne se to podřizovat okamžitým hurá - akcím typu příští rok ušetříme 20 miliónů a dál nás to nezajímá ...
Filip Kuliš
14.10.2005 (16:15)  
Jak kde. Například v KV-kraji se nikdy za posledních 10 let neinvestovalo do vedlejších tratí tolik co teď. Např. v pondělí začíná měsíční nepřetržitá výluka Nejdek - Hamry.
Sergej
14.10.2005 (16:11)  
Hlavní problém je v tom, že stát kvůli neustále rostoucím mandatorním a kvazimandatorním výdajům (sociální dávky, podpory v nezaměstnanosti, přídavky, splátky úroků ze státních půjček, platy státních zaměstnanců atd. atd.), které rok od roku představují stále větší procento z rozpočtu, má minimum peněz na investice a nebýt schodkového rozpočtu, tak na investice nemá vůbec nic (tím se ovšem nijak schodkového rozpočtu nezastávám, naopak výrazně kritizuji nadměrné mandatorní výdaje). Na takovou situaci pochopitelně nejvíce doplácí dopravní infrastruktura a především železnice, která navíc nikdy nepatřila v tomto státě k prioritním věcem. Kdyby tady neexistovalo výrazné podfinancování jak za komunismu, tak po revoluci, mohly bychom mít tratě v obstojném stavu, po kterých by jezdily vozidla adekvátní současným nárokům na kvalitu osobní dopravy takovou rychlostí, která by byla nejen konkurenceschopná autobusové dopravě, ale mohla by mít i navrch. Pak by cesta po 30 km trati netrvala hodinu, ale třeba jen 20-30 min. a lidé by pak měly větší motivaci jezdit vlakem, které by tím pádem byly využívané a nemuseli bychom tady řešit petice proti rušení železničních tratí.
Takže hlavním viníkem za současný stav železniční dopravy a infrastruktury má jendoznačně stát a vůbec jeho dlouhodobý způsob hospodaření a přerozdělování financí.
Dalším problémem je ale také způsob, jakým naši předci tratě stavěli. Když v mnohých případech vede trať i několik kilometrů od obce, zatímco autobus zajíždí až do centra, pak se není čemu divit, že lidé nejeví o železnici moc zájem. Pak je na místě otázka, jestli má smysl takovéhle tratě vůbec zachovávat. A na přetrasování nejsou peníze( a ani vůle), což je opět záležitost hospodaření státu.
A nakonec je tu samozřejmě i hospodaření samotných ČD, které je špatné a nikdy nemůže dosáhnout efektivity soukromé firmy. Soukromý dopravce bude mít prakticky vždy lepší výsledky a bude schopný vždy provozovat dopravu za nižší náklady, než ČD, už třeba jen díky tomu, že mu debudou v racionalizačních snahách stát Duškovy odbory (viz JHMD).
Pro to, abychom tady měly výkoné moderní a efektivní železnice, které nebudou mít nad sebou stále hrozbu rušení tratí a nahrazení autobusovou dopravou, je potřeba toho změnit hodně od hopodaření a investičních priorit státu až po celkovou koncepci dopravní obslužnosti. To ale nějaké petice o zachování tratí sotva vyřeší. Je nutná celková systémová změna. Ta je ale bohužel zatím v nedohlednu.
14.10.2005 (14:38)  
abc: Jenže ti houbaři by neměli jezdit za nedotované jízdné. Problémek je, že u ČD (ale možná ani u busů) to nelze vyčíslit a navíc to nejde oddělit. Dobrý den, jedete-li k lékaři máte to za 15, pokud do kina za 90. A také na to dojedou místní podniky, třeba takové hospůdky ve Staré Huti, Bojově apod. které nepostaví na nohy žádná jiná dotace kraje než nezastavení provozu.

waszyn: Taktéž by mne zajímalo, kolik je na peticích podepsáno houbařů a kolik místních občanů toužících po 100 minutových výletech za prací do Prahy.
registrovaný uživatel waszyn 
14.10.2005 (14:32)  
abc:
to je sice pekne,ale nekdo to musi zaplatit.pokud nekdo provozuje o vikendech 810 s 10 lidmi jedoucimi na navstevu,tak neco neni nekde v poradku.a pokud na takovy spoj chce dotace tak taky neco neni v poradku.kraje samozrejme dotuji obsluznost znacne nad minimalni ramec ZDO,ale chteji mit presna data.pokud se podnikatel uchazi o statni dotace divili byste se,co vsechno stat zajima.CD nastreli cislo a cekaji na penize..a o to presne jde,dotovat v rozumne mire.aby byly CD samy nuceny tlacit dolu rezijni naklady a za stejne penize nabidly vice muziky.takze bych se spise obracel peticemi na CD za propousteni nadbytecnych uredniku,na podporu razatniho postupu vuci odborum apod.kdyz nase vlada rozhazuje a zadluzuje nas kde se da,tak bych kraje spise za tento pristup chvalil.
registrovaný uživatel abc
14.10.2005 (14:19)  
waszine, ty spoje tu nejsou jen pro cestovani do prace, k lekari nebo do skoly, ale treba i pro houbare, vyletniky, navstevy pribuznych, cyklisty, skolni vylety a tak dale, na nekterych tratich prave tyto skupiny cestujicich prevysuji pocet tech prvne jmenovanych
registrovaný uživatel waszyn 
14.10.2005 (14:05)  
Nerikam ze neni dulezite.Ale tady se jedna prece o to,zda,kolik a zda vubec,kraj zaplati CD za ZAKLADNI DOPRAVNI OBSLUZNOST na techto tratich.Pod pojmem ZDO si muzeme predstavit cestu do zamestnani,k lekari,deti do skoly,v ridce osidlenych oblastech je to par spoju denne,ktere je kraj ochoten draham zaplatit.Drahy ale chteji jezdit vic,a chteji po kraji penize i nad ramec ZDO,tedy na spoje,ktere neni zase az tak nezbytne dotovat.Thats all.
Z vyse uvedeneho mi tedy vyplyva,ze by se k tomu peticne meli vyjadrovat zejmena obyvatele techto obci,kteri jezdi do prace,k lekari,jejich deti do skol.
Nekdo kdo ma rad zeleznici,nebo jede po teto trati o vikendu na vylet do zadne z techto kategorii nezapada.
A ac je to z podivem,tak jsou lide,kteri maji radi zeleznici a ukonceni provozu na tratich tohoto typu by jim ani tak nevadilo,protoze si uvedomuji ze pro preziti a smysluplnost zeleznice je treba povysit kvalitu nad kvantitou. A hlavne naucit CD efektivne hospodarit,coz se krajum kupodivu narozdil od centralni moci(pod vlivem odboru) dari.
14.10.2005 (13:28)  
Nechápeš. Tento server je o železnici a toto téma je důležité. Webové stránky se nečtou jako noviny a tak je tato zpráva rozumně první. Nechápeš web. A navíc pokud budu mít vlastní stránky, napíšu si tam co chci a přesto doufám, že budu i nadále politicky nezávislý a pokud budu otiskovat souhlasné i nesouhlasné reakce, tak nebudu ani nikoho vmanipulovávat.
registrovaný uživatel waszyn 
14.10.2005 (12:58)  
co je na teto zprave tak dulezite ze uz je tyden na prvnim miste?chapu to spravne ze tento server neni politicky nezavisly a snazi se vmanipulovat sve ctenari pouze do petice za zachovani bez seznameni s problemem z druhe strany?
14.10.2005 (12:33)  
Hm, takto jednoduše to také nepůjde.
Copak oni se ČD s Viamontem (s kýmkoliv) dohodly? Nebyl tam náhodou na čas zastaven provoz? Hm za rozumný peníz přenechat vozidla konkurenci? To je běh na trochu delší trati.
  1 ... 9 10 11 12 13 ... 20      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko