Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Středočeský krajský úřad přehodnotil svůj původní záměr zastavit dotace a tím i provoz na devíti středočeských regionálních tratích. Kraj prohlašuje, že jednal na základě čísel, které obdržel od Českých drah. České dráhy v dokumentu tvrdily, že se na vyjmenovaných tratích přepraví minimální počet cestujících. Jak k číslům přišly se jen těžko dozvíme.Nyní je jisté, že provoz na některých tratích bude zastaven nejdříve s 1. změnou jízdního řádu, tj. od 26.2.2006. Na kterých tratích se skutečně zastaví provoz se dozvíme později. Je možné, že se kraj bude řídit i peticemi, které dostává. Středočeský kraj se chce také dohodnout s pražským primátorem na financování vlaků, které jsou využívány zejména Pražany.
Původní zpráva z 9.10.2005:
Středočeský krajský úřad navrhl několik tratí, na kterých by měla být zastavena osobní doprava, respektive navrhl tratě, které by přestal dotovat. To vyvolalo řadu nevole a petičních akci.
Petiční akce byla ukončena. O dalším vývoji Vás budeme informovat.
Karel Chýla
| 30.10.2005 (14:56)
| 30.10.2005 (14:56)Související zprávy

14.10.2005 (12:15)
a jeste me napdalo, co kdyby se CD dohodly treba s viamont podobne jako na trati z Trutnova do Svobody. Kdyby ji za rozumny penize prenechali vozidla, tak by do togh nejaky soukromy dopravce urcite sel.
14.10.2005 (12:01)
zdravim. Nevite kde by se dala ta petice podepsat. Ruseni dopravy na trati 210 se mi nelibi.... Obcas ji taky vyuzivam....
Diky za odpoved. Schanet podpisi ostatnich nemam cas.
Diky za odpoved. Schanet podpisi ostatnich nemam cas.
14.10.2005 (10:57)
to Kroupa Zbyněk: www.ruseni-trati.unas.cz není nejhorší, ale at si každý udělá úsudek, je pravda, že tam podporujou tratě, které je asi zbytečné nahrazovat autobusy a řeší spojení velkých měst, ale nechápu, že tam pár tratím už provozně nevěří, asi jsem fanatik už jenom já, ale doufám, že tak jen nerejou do kraje, který má starostí dost. i když kompetencí už asi přespříliš jak tak koukám.... a nekamarádí s Prahou, což by mělo být pro něj existenční nutností.....
14.10.2005 (10:40)
občanská iniciativa se probouzí a nabírá na obrátkách..... viděl sem, četl sem..... nemá chybu.... korektní a veskrze objektivní, žádná fanatická lobby pro nebo proti.... pokus o záchranu železnice at se jednou může rozvíjet, až nám dojde její hodnota zvláště v příměstské dopravě zahlcené neúnosným automobilismem..... pro ted: pomozme si sami i prostřednictvím: www.ruseni-trati.unas.cz
JHMD fungují a přidaly spoje a mají nižší tarify než ČD. Tady je nezájem tratě zprivatizovat už jenom proto,že by se ukázala neschopnost ČD.
13.10.2005 (22:23)
Borovička: To určitě nebudou. Tratě musí fungovat především jako dopravní obslužnost, udržovat je jen kvůli turistům se nevyplatí (nebo jak kde). Na druhé straně by si kraj měl uvědomit, že dotováním spojů jen pro cesty na úřad donutí právě ty turisty buď zaplnit kraj auty, nebo kraj vůbec nezaplnit. Naprosto nechápu rušení spojů na tratích, které vedou přímo obcemi a mají (mohou mít) v nich zastávku, a které využívají lidé v počtu více než deseti osob k cestám do školy či práce, přičemž dvacet dalších osob je nevyužívá proto, že jezdí souběžným dotovaným busem... Problém asi bude v nepřekonaném molochu Č(S)D a z něj pramenící neochotě zpřístupnit drážní cestu schopnějším dopravcům, za rovnocenných podmínek se silnicí (včetně rekonstrukce komunikací).
13.10.2005 (20:54)
Bohužel jiná cesta asi nezbude. Petice skončí v tomto v případě nejspíše v nějakém regionálním muzeu. A všechny rušené tratě na turistiku vhodné nebudou.
13.10.2005 (16:27)
To Borovička:
V principu souhlasím s tím, že je to hlavně ekonomický problém. Ovšem, když to ekonomicky zvládne Šabata na trati J Hradec - Nová Bystřice, kde to je jenom o tom turistickém ruchu, jistě by se dalo úspěšně podnikat i na 210. Ovšem je to spousta práce, spousta překážek a ani se nedivím, že se do toho nikomu nechce.
V principu souhlasím s tím, že je to hlavně ekonomický problém. Ovšem, když to ekonomicky zvládne Šabata na trati J Hradec - Nová Bystřice, kde to je jenom o tom turistickém ruchu, jistě by se dalo úspěšně podnikat i na 210. Ovšem je to spousta práce, spousta překážek a ani se nedivím, že se do toho nikomu nechce.
13.10.2005 (13:07)
TCM:
???
Já tady jen říkám, že cyklista není žádný argument. Je to JEDEN cestující, jako jiný. Možná přidá 20 Kč na jízdném, pokud ho ovšem zaměstnanec ČD vůbec zkásne (Posledního cyklistu kolem Prahy jsem ve vlaku spatřil nezkásnutého po více jak hodině jízdy). A to co jste nepochopil, že žádná velká přeprava cyklistů na 210 není a nebyla (nebo chcete říci, že tam jezdím náhodně jako Klaus) tudíž v diskuzi o zachování provozu je to jalový argument.
Obávám se že dost zaslepeně rozesmutnělých vidí skoro stejně stupidně, jak tu podsouváte Klausovi. Každý, kdo v diskuzi vyjádří pochybnost, je nepřítel a škodič železnice. Jenže lidi se nahnat do vlaků dobrovolně nenechají a peníze na vlaky tudíž nebudou. To vidí i ti, kteří nejsou pro rušení tratí, ale stojí na zemi.
Navrhněte projekt cyklovlakodopravy na Brdy, Povltaví a Posázaví a založte železniční podnik. Možná vám kraj na nějakou dotaci za obslužnost také přidá. Když to nebude stačit, a vy budete chtít provoz zrušit, začnu psát proti vám petice. Nic jiného mi totiž nezbude, já do toho za své nepůjdu.
???
Já tady jen říkám, že cyklista není žádný argument. Je to JEDEN cestující, jako jiný. Možná přidá 20 Kč na jízdném, pokud ho ovšem zaměstnanec ČD vůbec zkásne (Posledního cyklistu kolem Prahy jsem ve vlaku spatřil nezkásnutého po více jak hodině jízdy). A to co jste nepochopil, že žádná velká přeprava cyklistů na 210 není a nebyla (nebo chcete říci, že tam jezdím náhodně jako Klaus) tudíž v diskuzi o zachování provozu je to jalový argument.
Obávám se že dost zaslepeně rozesmutnělých vidí skoro stejně stupidně, jak tu podsouváte Klausovi. Každý, kdo v diskuzi vyjádří pochybnost, je nepřítel a škodič železnice. Jenže lidi se nahnat do vlaků dobrovolně nenechají a peníze na vlaky tudíž nebudou. To vidí i ti, kteří nejsou pro rušení tratí, ale stojí na zemi.
Navrhněte projekt cyklovlakodopravy na Brdy, Povltaví a Posázaví a založte železniční podnik. Možná vám kraj na nějakou dotaci za obslužnost také přidá. Když to nebude stačit, a vy budete chtít provoz zrušit, začnu psát proti vám petice. Nic jiného mi totiž nezbude, já do toho za své nepůjdu.
13.10.2005 (12:53)
Heleďte, dokud na trati 316 jely vlaky, bylo plno kolistů-směr opava, jeseníky apod. Teď je NAD už od jara a autobusy jsou fakt přímo přecpané. Proč: (To GŘ ČD:)on ten cyklista když mu nevemou kolo nepojede bez kola, ale nepojede vůbec-takže možná nedostanou čd 20Kč za kolo, ale ani jízdné za osobu. Taak zdar logice!!!(ne logistice, pro ty méně chápavé...)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Logowanie
© 2001 - 2025 ŽelPage
- administratorzy
Info
informacni okenko










