..: Petiční akce za záchranu tratí ve Středočeském kraji :..
810 - ilustrační fotoStředočeský krajský úřad přehodnotil svůj původní záměr zastavit dotace a tím i provoz na devíti středočeských regionálních tratích. Kraj prohlašuje, že jednal na základě čísel, které obdržel od Českých drah. České dráhy v dokumentu tvrdily, že se na vyjmenovaných tratích přepraví minimální počet cestujících. Jak k číslům přišly se jen těžko dozvíme.
Nyní je jisté, že provoz na některých tratích bude zastaven nejdříve s 1. změnou jízdního řádu, tj. od 26.2.2006. Na kterých tratích se skutečně zastaví provoz se dozvíme později. Je možné, že se kraj bude řídit i peticemi, které dostává. Středočeský kraj se chce také dohodnout s pražským primátorem na financování vlaků, které jsou využívány zejména Pražany.

Původní zpráva z 9.10.2005:

Středočeský krajský úřad navrhl několik tratí, na kterých by měla být zastavena osobní doprava, respektive navrhl tratě, které by přestal dotovat. To vyvolalo řadu nevole a petičních akci.
Petiční akce byla ukončena. O dalším vývoji Vás budeme informovat.

Karel Chýla Poslat mail autorovi | 30.10.2005 (14:56)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 ... 8 9 10 11 12 ... 20      Zpráv na stránku:   
TCM
15.10.2005 (14:39)  
Mike: Zásoby ropy jsou na několik století? Prosim? To opravdu myslíte vážně? Vy snad valstníte továrnu na urychlenou fosilizaci biohmoty?
15.10.2005 (11:34)  
ad : František – za rovnocenných podmínek se silniční dopravou umí zajišťovat provoz i ČD (zopakujne si : nulová silniční daň = nulový poplatek za použití dopravní cesty, podpora při nákupu nových vozidel = 30 % z ceny pro bus, 0 pro železničního dopravce)
Nesrovnávejte nesrovnatelné = uzkorozchodnou JHMD a.s. Myslíte si snad, že kdyby JHMD a.s., CONNEX převzaly vozidlový park DKV České Budějovice, obvod, řekněmě někdejšího Provozního oddílu České Budějovice s tím, že se budou starat o všechno, včetně údržby železničních stanic, tak by to provozovaly efektivnějí než ČD. Já si nejsem jist. V pátek 14.10. jsem se byl podívat na "lokálnách" odbočujících z trati 310. Velice mne udivilo, že z Milotic nad Opavou do Vrbna pod Pradědem jezdí na vlaku OKD na M810 průvodčí, zatímco na M809 ČD do Rýmařova nebo Malé Morávky jede jen strojvedoucím. Nákladní vlak se třemi loženými vozy přiveze do Milotic T740 obsazená dvěma pracovníky, která se pak jede "strojově" na přípřeži osobáku do Vrbna. "Já" bych ty vozy ložené dřívím, postupně odvezl tou M810 – ostatně ČD to dělají taky …
registrovaný uživatel mike
15.10.2005 (2:30)  
ad hank: a) na co jezdi ta 810? na bioplyn? b) je to nesmysl, zasoby ropy jsou i pri dnesni urovni spotreby jeste na nekolik stoleti. hromadna doprava zazije spis revival pres revizi vztahu k zivotnimu prostredi - proc je asi incidence rakoviny na vzestupu...?

ad GIBA: na kolika usecich se tam jede vic nez 60? nerikam, ze je uplne ztracena, ale potrebovala by sveho Satavu (jako ostatne kazda lokalka).
registrovaný uživatel GIBA
14.10.2005 (23:43)  
ad Mike: nevim jak muzes rict ze trat z berouna pres rudnou je pomala, letos se skoro cela rekonstruovala a lidi ji pouzivaji ze jsou za stejnou dobu na busem na Zlicine na metru (metro v polich a pak pul hodiny do centra tunelem) nebo za stejnou dobu rovnou v centru a bez prestupu
registrovaný uživatel DJ
14.10.2005 (23:28)  
Auta taky mohou jezdit na jiné palivo než je nafta/benzín. Tedy nemyslím auta se stávajícími motory, ale vývoj jde rychle kupředu. Čili druh paliva není argument ani pro ani protï autu/železnici. Na tom to nestojí.
registrovaný uživatel Karboxilas
14.10.2005 (23:15)  
hank: Za 30 let tu už budou jezdit auta na vodík, nebo bioetanol (podobně jako dnes v Brazílii), takže je tahle připomínka bezpředmětná.
registrovaný uživatel hank
14.10.2005 (23:05)  
Ja uz jsem tu petici podepsal na Dobrisi v jednom obchode, protoze primo na Pacifiku mam domovskou obec. Co byste rekli treba na tenhle argument: Zacina dochazet ropa v globalnim meritku a az bude litr benzinu pro Novaka z ulice za stovku nebo dve (coz nebude trvat tak dlouho), kdo bude mit na to, aby jezdil autem? Proc bychom ted meli rusit drahy, kdyz nas za deset let ceka z tohoto duvodu jejich draha obnova? (zastaveni provozu=ruseni, vzdyt vite, ze se vsechno rozkrade...) Dale: zajem/nezajem o verejnou dopravu je jen zdanlive problem slepice/vejce. Vsude to probehlo tak, ze napred se zrusila VHD, pak se lidi z nutnosti naucili jezdit autem a ted je nikdo zpet do VHD nedostane - jedine prave nedostatek benzinu nebo jeho astronomicka cena pro individualni spotrebitele. A jeste: Vlaky muzou jezdit skoro na cokoli od elektriny az po drevoplyn, takze proc nekdo nemysli aspon tech 30 let dopredu na dobu, az ta nafta vazne nebude?
registrovaný uživatel mike
14.10.2005 (21:56)  
ad Sergej: vyborne receno

ze zminovanych trati znam jen Beroun pres Rudnou a Vrane-Dobris. obe mam rad, ale stejne nemuzu chtit, aby mi je nekdo dotoval.

obe jsou zoufale nekonkurenceschopne predevsim cestovni rychlosti (dvou a vice nasobek), frekvenci spoju a komfortem (vzdalenost nadrazi napr. Mnisek p.B., Dobris taky nic moc.).

je fajn se nimi svezt o vikendu, ale pro kazdodenni dojizdeni by me z nich asi kleplo...
registrovaný uživatel F. Kuliš
14.10.2005 (17:42)  
Příští rok ještě ano. Tedy pod logem ČD. Přestože jsou vlaky velmi využívané (dnes v půl druhé jsem opět v Dalovicích viděl plný motorák), je zde souběh vlaků a autobusů, likdy se šíleně překrývají a tím dochází k výraznému plýtvání. Zda vyhraje vlak či bus se rozhodně patrně až příští rok na KÚ.
14.10.2005 (17:35)  
Pane Kuliši, jak to vypadá s Merklínkou? Myslíte, že vydrží i příští rok?
  1 ... 8 9 10 11 12 ... 20      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko