..: Vlaky z Prahy do Berouna by mohly jezdit jen 17 minut :..
480Praha - Mezi pražským Barrandovem a Loděnicemi u Berouna se počítá se stavbou tunelu pod Českým krasem, který by měl být 19,2 km dlouhý. Náklady na stavbu tunelu se pohybují okolo 20 mld. Kč. Stavba moderní dvojkolejné vysokorychlostní železnice se zaplatí i z peněz Evropské unie. Nová trať z Prahy přes Plzeň do Německa má umožnit rychlost až 300 km/h a ne jako nynější železniční koridory, tj. 160 km/h. Vláda také schválila program, který počítá s výstavbou nových rychlostních tratí do Německa a do Rakouska do roku 2016, jehož součástí je i financování těchto staveb.
Společnost Metrostav uvedla, že 1 km dvojkolejného železničního tunelu stojí v závislosti na geologických podmínkách od 0,5 do 1,0 mld. Kč. Hlavní argumentací odborníků pro stavbu tunelu je ochrana životního prostředí, nemožnost rekonstrukce současné tratě v údolí Berounky a vhodné geologické podmínky (vápenec). Po dostavbě tunelu by se tunel svou délkou dostal mezi první desítku nejdelších železničních tunelů na světě. Stavba by mohla začít v roce 2010 a tunel by mohl být dokončen za 6 let.
Zdroj: MF Dnes, SŽDC

CSPSV | 18.10.2005 (22:17)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Středočeský


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
Tom
19.10.2005 (13:00)  
Mno mohli byste dal link na informace odkud cerpate?

BTW: Zas se mi libi reci tech, co rikaji zapomente na VRT apod. Jenze abysme dostali dotaci od EU (a tudiz se to vubec realizovalo), tak to stejne musi mit VRT parametry, jinak je to tak nezajima. Tedy zajima, stejne jako upravy koridoru, ale ne tak jako kdyby se jednalo o VRT. To ze nase drahy nebudou mit vlacsy na VRT je vec jina:) Ale proste by me zajimalo kde berete dane informace.

Jak kritici, tak take ti, kteripopisuji co a jak by melo byt.
Honza
19.10.2005 (12:12)  
Všechno souvisí se vším a tak si teď dovolím reagovat na více příspěvků zároveň. Ve studii Metroprojektu bylo doporučeno udělat 1 tunel jednokolejný s parametry na 300 se souběžnou únikovou štolou. Je fakt že v takto řešeném tunelu se něco proveze za 24 hodin (někdo tu už něco psal o 24 hodinovém grafikonu), ale taktová doprava jaksi pokulhává. Na tak dlouhém jednokolejném úseku lze provést jen hodinový takt R či EC plus hdinový nějakého Sp, který ovšem jede 5 minut po EC. Víc se zkrátka neproveze. Výhodnost takovéhoto grafikonu si zhodnoťte sami. Ono totiž těch 17 minut jízdní doby je pro Pendolino, které by to rozjelo na 230 a nestavilo na Smíchovu. Běžný 160km/h R jede už cca 24 minuty.
Pokud ovšem budeme chtít jezdit do Plzně v půlhodinovém taktu (střídavě přímý EC,EX a zastavující R), jedna kolej v tunelu zkrátka stačit nšmůže. Navíc výhledová doprava není jen o půlhodinovém taktu do Plně. Jsou zde i Sp vlaky do Hořovic a Sp vlaky do Strakonic. Mimo takt tu také budem mít nějaké nákladní vlaky, které bude snaha vytěsnit z údolí Berounky. Dvoukolejný tunel by si tedy rozhodně na nevyužitost stěžovat nemohl.

Z výše uvedéno tak nějak vyplývám že by se musely postavit rovnou 2 jednokolejné tunely (prvních 2,5 km bude dvoukolejný tunel na 160 - 200). Nemusela by se pak razit úniková štola, vyjde to celé ale o dost dráž i když né o dvojnásobek, tedy konkrétněji asi o 6 - 7 miliard Kč.
19.10.2005 (11:00)  
Dovolil bych si to odhadnout na slamovou metodu - postavi se jedna roura (nejsem si jist, jestli 20 km se muze z bezpecnostniho hlediska vubec dvojkolejne stavet, rozhodne o zadnem takovem tunelu nevim...) s unikovou stolou paralelne/na povrch a az bude jeji kapacita vycerpana (az treba nekdy zacnou jezdit VRT soupravy na Norimberk), dostavi se roura druha s napojenim na unikovou stolu...
19.10.2005 (10:26)  
...což by zároveň znamenalo, že by se do Plzně jezdilo v úseku Praha - Beroun až do roku 2016 po staré nevyhovující trati.
19.10.2005 (10:18)  
No ale co bude s rekonstrukcí(modernizací) trati 171 Smíchov - Řevnice(- Beroun) pro příměstskou dopravu? Tím, že se vyčlení z koridoru, se jí dočká tak po roce 2015...
registrovaný uživatel majkl
19.10.2005 (10:17)  
Co sem slyšel od projektantů, tak Praha-Beroun mluvili o jednokolejným tunelu.
registrovaný uživatel Zlámalík
19.10.2005 (10:01)  
Dovolte dotaz: ten tunel má být dvojkolejný? Ze začátku, dokud nebude návaznost na VRT, to nevadí, ale co potom? Vyrazí se za 20 mld. další roura? Nebo se počítá jen s "koridorem" a VRT je jen mediální kolorit?
registrovaný uživatel Honza
19.10.2005 (9:29)  
To Stranger: Co znamená podstatně rychlejší? Traťová rychlost je přes Kačerov mírně větší: 80 klasika, 100 - 110 naklápěcí, trasa je ale delší. Nuselská trasa je na 70 pro všechny vlaky. Podle studie Metroprojektu jsou jízdní doby přes Smíchov o minutu až dvě kratší (záleží na typu vlaku a směru) než přes Krč.
19.10.2005 (9:01)  
Nebyla by trat pres Kacerov (myslim, ze stanice na JM by zbytecna rozhodne nebyla) smerove podstatne rychlejsi nez nuselska?
registrovaný uživatel Honza
19.10.2005 (8:48)  
To Zapa: Máte pravdu, MC jako MC, máme tu ale na druhé straně Jižní město, které má více obyvatel jako celá plzeňská aglomerace. Hlavně ale jde o to, že je snaha u každé varianty maximálně využít její potenciál. Proto ten Kačerov. Ve Vršovicích by pak zastavovali jen Sp (zejména Hořovice - Praha, kdy Hořovice - Beroun staví všude, z Berouna jede tunelem, případně Sp Strakonice - Příbram - Praha). Nicméně jak jsem psal, zpracovává se analýza přepravních proudů, která by měla říci k této problematice více.
Ad Smíchov - Hlavní, zde je jeden problém - památkově chráněný most přes Vltavu. Pokud by však bylo přemostění 3-kolejné (neříkám jaké přesně), bylo by v podobě dvoukolejka Hlavní - Smíchov a jednokolejka Vršovice - Smíchov, tedy bez výhybny a kolejových propojení na Vešehradě. Takto by to mělo propustnicky stačit.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko