..: Vlaky z Prahy do Berouna by mohly jezdit jen 17 minut :..
480Praha - Mezi pražským Barrandovem a Loděnicemi u Berouna se počítá se stavbou tunelu pod Českým krasem, který by měl být 19,2 km dlouhý. Náklady na stavbu tunelu se pohybují okolo 20 mld. Kč. Stavba moderní dvojkolejné vysokorychlostní železnice se zaplatí i z peněz Evropské unie. Nová trať z Prahy přes Plzeň do Německa má umožnit rychlost až 300 km/h a ne jako nynější železniční koridory, tj. 160 km/h. Vláda také schválila program, který počítá s výstavbou nových rychlostních tratí do Německa a do Rakouska do roku 2016, jehož součástí je i financování těchto staveb.
Společnost Metrostav uvedla, že 1 km dvojkolejného železničního tunelu stojí v závislosti na geologických podmínkách od 0,5 do 1,0 mld. Kč. Hlavní argumentací odborníků pro stavbu tunelu je ochrana životního prostředí, nemožnost rekonstrukce současné tratě v údolí Berounky a vhodné geologické podmínky (vápenec). Po dostavbě tunelu by se tunel svou délkou dostal mezi první desítku nejdelších železničních tunelů na světě. Stavba by mohla začít v roce 2010 a tunel by mohl být dokončen za 6 let.
Zdroj: MF Dnes, SŽDC

CSPSV | 18.10.2005 (22:17)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Středočeský


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
Zapa
19.10.2005 (8:27)  
Honza: Jsem jednoznačně pro variantu 1., protože dělat zastávku na Kačerově "MC", když to stejně na "MC" na Hlaváku bude mi přijde zbytečné. Smíchov má podle mě větší potenciál, otázkou je jak to protlačit skrz Smíchov - Hlavní při provozu příměstských linek. Řešením je podle mě celý úsek ztrojkolejnit, ovšem šlo-li by napojení na II.V tunel nevím.
Honza
19.10.2005 (8:02)  
Dovolím si doplnit zprávu.
Metroprojekt zpracoval studii, kde zejména definoval trasu tunelu a tedy směrové a sklonové poměry, spočítal jízdní doby a udělal odhad investičních nákladů. V současné době sa na SUDOPu PRAHA zpracovává studie, která řeší zapojení tunelu do pražského uzlu. Řeší se tři varianty: 1: osobní doprava do Smíchova + odbočka na Branický most (most inteligence) a dále do Krče pro dopravu nákladní. 2: vyústění tunelu pouze na Branický most a pokračování dvoukolejně přes Krč do Vršovic a dále do Hlavního. 3: Pouze napojení do Smíchova, tedy bez možnosti nákladní dopravy. Tato studie se zabývá techniským řešním, dopravní technologií (jízdní doby, propustnosti stanic,...), ale i přepravními proudy (zejména ve vztahu k variantě 2, kdy by vlaky typu R od Plzně zastavovali v nové zastávce Kačerov v těsné blízkosti Metra C), a měla by vyčíslit investiční náročnost jednotlivých variant.
Každá varianta má své pro a proti, každá má své vetší či menší problémy, týkající se na staraně jedné možné kapacity infrastruktury nebo na straně druhé technických obtíží, nemluvě o investiční náročnosti.
Výsledky studie by měly být do měsíce známé. Předpokládá se, že po obvyklém kolečku připomínek dotčených orgánu by se měla začít zpracovávat přípravná dokumentace na celý úsek, tedy Praha Hl. n. - Beroun
19.10.2005 (7:40)  
Ad Stranger: Ano je to tak, ale jednokolejka mezi Smíchovem a Sv. Janem je trochu drahý špás na to provézt tam 4 vlaky za hodinu. Já tuto pitomost nikde nekomentuji, protože na to časem zadavatel a zpracovatelé přijdou sami.
Bohužel tito lidé nemají představu jak se bude jezdit na 3. koridoru. V klidu si vyprojektují stanice podle socialistického způsobu dopravy a vůbec si neuvědomují, že se v celé Evropě zavádí integrální taktový grafikon, který umožňuje siťově pokrýt území (zpravidla v hodinovém taktu) a tak konkurovat autíčkům. Tento způsob umožňuje podstatně snížit výdaje na infrastrukturu zhruba o 20-30%.
Zatím všechny koridorové projekty jsou dělány na 24hodinový grafikon, který se jezdil za socialismu.
19.10.2005 (6:57)  
Vážení, zachovejte klid! mediální bláboly Mladé fronty je potřeba brát s hodně velkou rezervou. Téměř vždy se jedná o poplašné zprávy jako třeba oblíbené trháky/krváky na TV NOVA.
Tunel je zatím tlustá čára na mapě a detaily jak bude vypadat první, či druhý, třetí, čtvrtý a pátý portál ještě nikdo pořádně neřešil.
Co se týče vhodnosti geologických podmínek, tak to není žádná sláva, protože vápenec v Barrandienu je dost nepředvídatelný, ale dá se dobře zpeněžit. To je ta výhoda!
Rychost 300 - to je skutečně Verneovka. To by někdo musel ekonomicky prokázat, že VRT do Norimberka má smysl. Zatím to je nesmysl, takže tunelem se bude jezdit 140 a to z důvodu, že na dalších 180km do Chebu není nikde udělaná modernizace, kde by se mašinky rozjely na větší rychlost. Z Chebu do Norimberka dalších 151km také ne. Předpokládám tedy, že zde nebudou nasazeny žádné rychlé stroje, protože by to byl opět ekonomický nesmysl.
Pokud se podaří udělat aspoň modernizace trati Plzeň - Regensburg, jako stavebně a provozně nejlevnější spojení na západ, tak se nasadí dvoustovkové mašinky.
Jinak čtenářům Verneovek mohu sdělit, že tunel bude přímý a není známo, že by se musel kroutit jako třeba Lötschbergský a proto za 50 let by tam mohly projíždět vysokorychlostní vláčky tou třístovkou. U Berouna je nasměrován tak, že by VRT přešla řeku a zakousla se do dalšího tunelu ve skále jižně od nádraží a asi by šla tunelem až za Králův Dvůr.
Nečtenářům Verneovek chci připomenout, že pokud bude nový dvojkolejný tunel Praha - Beroun, pak je železnice schopna jezdit za slušnou dobu do Rakovníka a Příbrami - tedy relace, které jsou dnes jen pro sociální případy!
19.10.2005 (5:33)  
Tez si dovolim souhlasit, dost bylo polovicatych reseni.
Je potreba zlepsit spojeni mezi Plzni a Prahou, aby bylo schopne konkurovat dalnici - navic i kdyby se rekonstruovala stopa podel Berounky, taky by to neco stalo (a ten tunel se jednou postavit stejne bude muset).
Ale myslel jsem, ze to ma byt dvojice tunelu, kratsi u Plzne dvoukolejny a delsi od sv.Jana pod Skalou zatim jen jako jednokolejka...?
Nejsou ceske VRT projektovane a(blokovane uzemnimi plany) na 350 km/h?
registrovaný uživatel Tom
19.10.2005 (2:47)  
to mike: To by me zajimalo jak jste to myslel.

Take souhlaism s budovanim VRT u nas za masivniho prispeni z fondu EU, ono to bude mit dobry vliv i na vnitrostatni dopravu, zvlast pokud pri tom spojeni Nemecka a Rakouska dojde k primenu VRT spojeni Brna s Prahou a naslednemu spojeni Brna s Ostravou a Warszavou. KOmbinace tech trech ci kolika evropskych VRT trati, plus koridory, plus snad (doufam, ze na to dojde) zmodernizovane i mistni trate by mohlo byt regeneraci zelznice u nas. A pokud bude VRT spojujici Nemecko s Vidni rpes nase uzemi, tak tu urcite obcas profrci i ICE vlaky (doufam), takze skarohlidi budou moci porovnat kvalitu sluzeb, castecne se tim rozsiri nabidka, zvysis mozna konkurence a uvolni finance na mistni dopravu. Ale to az v navaznosti na dokoncene projekty. BTW pisou o roku 2016, nekde ovsem bylo ve studiich uvazovano az o obdobi po roce 2020. Je tech studii moc, vetsina mluvi o stavbe VRT az po roce 2010, nektere az po 2020. Ma nekdo presne udaje? A jak je to se vzajemnym jednanim s DB a dalsimi dopravci?
registrovaný uživatel mike
19.10.2005 (1:56)  
tohle je fakt jako z Verneovky, ale v Chorchelandu se tim vazne nekdo muze zacit zabyvat... ha ha ha!

pripomina mi to pohled z Lucni boudy z roku 1900, ktery je nazvan "Schneekoppe in 2000" - na Snezku vede vzducholodni linka z Berlina, ozubnicova draha (parni) a obsluznost zajistuji i slapaci zepelinotaxiky...
registrovaný uživatel comar 
18.10.2005 (23:59)  
TCM: taky s tebou musim souhlasit. Dokud to plati EU, tak je to v poradku. Nicmene pokud by kvuli tomu trpel zbytek site (jako napr. v Holandsku kvuli HSL-Zuid), tak bych radeji investoval jinam.
registrovaný uživatel Martin R
18.10.2005 (23:51)  
V médiích se objevila informace, že tunel by měl zacházet pod Barrandovskou skálou. Já si myslel, že povede pár set metrů ve stopě 173 a zanoří se pod tramvajovou estakádou. To je nějaká změna projektu? Kdyby šel do skály, muselo by se dělat nevhodné pomalé esíčko (myšleno 100 km/h) a čtyřkolejka by se pod Barranďák stejně těžko vešla (stávající trať jde mezi pilíři nadoraz). Proč se zavrhla varianta směr Hlubočepy? Úsek by byl přímější, rychlejší a využila by se čtyřkolejka ze smíchovského zhlaví (2xpodél vody, 2x do tunelu s odbočkou před tunely pro 173).
18.10.2005 (23:47)  
A já si zas dovolím souhlasit. Pořád lepší než 15km dálnice někam na Vary...
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko