Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Praha - Mezi pražským Barrandovem a Loděnicemi u Berouna se počítá se stavbou tunelu pod Českým krasem, který by měl být 19,2 km dlouhý. Náklady na stavbu tunelu se pohybují okolo 20 mld. Kč. Stavba moderní dvojkolejné vysokorychlostní železnice se zaplatí i z peněz Evropské unie. Nová trať z Prahy přes Plzeň do Německa má umožnit rychlost až 300 km/h a ne jako nynější železniční koridory, tj. 160 km/h. Vláda také schválila program, který počítá s výstavbou nových rychlostních tratí do Německa a do Rakouska do roku 2016, jehož součástí je i financování těchto staveb.Společnost Metrostav uvedla, že 1 km dvojkolejného železničního tunelu stojí v závislosti na geologických podmínkách od 0,5 do 1,0 mld. Kč. Hlavní argumentací odborníků pro stavbu tunelu je ochrana životního prostředí, nemožnost rekonstrukce současné tratě v údolí Berounky a vhodné geologické podmínky (vápenec). Po dostavbě tunelu by se tunel svou délkou dostal mezi první desítku nejdelších železničních tunelů na světě. Stavba by mohla začít v roce 2010 a tunel by mohl být dokončen za 6 let.
Zdroj: MF Dnes, SŽDC
CSPSV | 18.10.2005 (22:17)
Související zprávy

19.10.2005 (23:30)
Já vám do toho nechci kecat. Ale nanapadá vás, že ten tunel se nebude stavět hned. A až se dostaví, tak už se třeba o VRT bude reálně uvažovat. On ten tunel nebude na pět let a případnou VRT to může výrazně zlevnit, když už bude jeden tubus hotov.
Ještě k VRT. Ono je dost dobře možné, ba přímo reálné, že po roce 2015 se EU rozhodne vybudovat transevropské koridory a bude se stavět. Proč ne? Stejně tak nevydím důvod, proč by se za 15 let neměly stavět i VRT na hlavních tazích u nás??
Ještě k VRT. Ono je dost dobře možné, ba přímo reálné, že po roce 2015 se EU rozhodne vybudovat transevropské koridory a bude se stavět. Proč ne? Stejně tak nevydím důvod, proč by se za 15 let neměly stavět i VRT na hlavních tazích u nás??
19.10.2005 (23:21)
Ad Jirka Kalcik:
"Ona se totiž dá trať spravit i jinak než "koridorovým" způsobem."
tohle se mi moc libilo, nemate nejake detaily, k vyhodam a nakladum alternativnich oprav? pomer casova uspora/naklady na koridorech mi totiz prijde na prvni pohled pomerne zoufaly.
"Ona se totiž dá trať spravit i jinak než "koridorovým" způsobem."
tohle se mi moc libilo, nemate nejake detaily, k vyhodam a nakladum alternativnich oprav? pomer casova uspora/naklady na koridorech mi totiz prijde na prvni pohled pomerne zoufaly.
19.10.2005 (22:52)
V reportáži TV N@VA zaznělo, že podle "soudruha" ministra dopravy by se jezdilo do Berouna 9 minut … Dostatečný důvod k tomu aby byl okamžitě odvolán z funkce pro pomatení mysli …
19.10.2005 (21:49)
No tak ja slyšel že by se měla rovnat. Protže ten tunel je moc drahej (a co tam hlavně bude jezdit za vlaky rychlostí 300 KM/H?).
19.10.2005 (21:43)
ad kaja: V příštím roce se půjdu podívat jak to vypadá s tratěmi VRT v reálu. Pokud ale někdo roznáší ptákoviny, že to zmrtví krajinu, tak musím reagovat. VRT je normální dráha, zabírající úplně stejný prostor, jen hlukově to bude jako dálnice. Druhá věc je, že se jedná o zvýšení kolejové kapacity tam, kde je to ekonomicky opodstatněné. Na druhou stranu může jít o podnikatelský záměr převzít zátěže ze silnic a z letecké dopravy. Ovšem stavba může také odstřelit jiné železniční tratě. Pokud by se stavěla VRT do Norimberka, pak už nemá smysl dělat nic jiného a současné železnice na západ od Prahy nechat vyhnít...
Jsem rád, že Honza přináší čerstvé informace a doufám, že jízda přes Kačerov skončí v kanále. To co se za těžký prachy vybuduje by se ztratilo vyhlídkovou jízdou kolem Prahy.
Dotaz na Honzu: je k dispozici jízdní doba Praha - Plzeň? To co můj nejmenovaný přítel ze Zlína předhazuje novinářům je mírně řečeno dezinformace ulítlá o deset minut. Druhý přítel od Labe zas nemá úplně přesné údaje o posledních parametrech trati, takže se může lišit až o 2 minuty. Protože jízdní doba Praha - Plzeň je naprosto klíčová pro posazení plzeňské hvězdy, docela mně to zajímá. To co se profláká na Praha - Plzeň budu muset dohonit na Plzeň - Strakonice a Plzeň - Klatovy. Akorát nevím, kde na to seberem prachy.
Ovšem zajímá mně jak si páni chytří představují hodinovku. Nezajímají mne nějaké tři Pendolina, které budou konkurovat Student Agency. To neřeší obslužnost území, to je třešnička na dortíčku.
Jo a nějaký půlhodinový interval R a EC je opět Verneovka. Horkotěžko se nám podařilo do současného grafikonu propašovat tři páry slušných vlaků do Bavorska jedoucí po 4 hodinách. To aby se vyskytlo něco po půlhodině, to by se koridor musel zmodernizovat aby mohl taky konkurovat autíčkům. To je zatím pro komunistické fosílie v Praze a Berlíně nestravitelné a nutno počkat až je někdo ztopí v kamnech (tedy krematoriu).
ad Poborskiii: Buďte rád, že se vám vyhne ta strašná věc, že byste díky stavbě koridoru pročekal mládí na nádražích čekáním na zpožděné vlaky. I tak to bude dost velký bordel. Jinak opravou trati při řece se zkrátí jízdní doba o 3 minuty, které Vám dosmrti nenahradí ty zpoždění ze stavby. Ona se totiž dá trať spravit i jinak než "koridorovým" způsobem.
Jsem rád, že Honza přináší čerstvé informace a doufám, že jízda přes Kačerov skončí v kanále. To co se za těžký prachy vybuduje by se ztratilo vyhlídkovou jízdou kolem Prahy.
Dotaz na Honzu: je k dispozici jízdní doba Praha - Plzeň? To co můj nejmenovaný přítel ze Zlína předhazuje novinářům je mírně řečeno dezinformace ulítlá o deset minut. Druhý přítel od Labe zas nemá úplně přesné údaje o posledních parametrech trati, takže se může lišit až o 2 minuty. Protože jízdní doba Praha - Plzeň je naprosto klíčová pro posazení plzeňské hvězdy, docela mně to zajímá. To co se profláká na Praha - Plzeň budu muset dohonit na Plzeň - Strakonice a Plzeň - Klatovy. Akorát nevím, kde na to seberem prachy.
Ovšem zajímá mně jak si páni chytří představují hodinovku. Nezajímají mne nějaké tři Pendolina, které budou konkurovat Student Agency. To neřeší obslužnost území, to je třešnička na dortíčku.
Jo a nějaký půlhodinový interval R a EC je opět Verneovka. Horkotěžko se nám podařilo do současného grafikonu propašovat tři páry slušných vlaků do Bavorska jedoucí po 4 hodinách. To aby se vyskytlo něco po půlhodině, to by se koridor musel zmodernizovat aby mohl taky konkurovat autíčkům. To je zatím pro komunistické fosílie v Praze a Berlíně nestravitelné a nutno počkat až je někdo ztopí v kamnech (tedy krematoriu).
ad Poborskiii: Buďte rád, že se vám vyhne ta strašná věc, že byste díky stavbě koridoru pročekal mládí na nádražích čekáním na zpožděné vlaky. I tak to bude dost velký bordel. Jinak opravou trati při řece se zkrátí jízdní doba o 3 minuty, které Vám dosmrti nenahradí ty zpoždění ze stavby. Ona se totiž dá trať spravit i jinak než "koridorovým" způsobem.
19.10.2005 (20:10)
Ja dojizdim do Prahy z Revnic a nejsem moc odvazany z toho, ze dalsich 10 let bude zdejsi trat vypadat tak jak vypada. Ale zase tak spatne tu na tom nejsme. Je pravda ze na nejake zvysovani rychlosti podel Berounky neni nikde prostor, takze ten tunel bude asi potreba. Prispevek Adama o optimalizaci hlavnich trati na 120 a lokalek na 80 je trochu scestny (vzhledem ke sklonovym a smerovym pomerum nekterych z nich by je bylo treba prakticky postavit znovu, na coz by 20 mld nestacilo). Ale nejaky novy vozidla bych za ty penize poridil. Nejvetsi chyba koridoru je, ze je za mnoho miliard postavime, a pak nam chybi nekolik miliard k tomu, abychom po nich taky mohli necim jezdit.
19.10.2005 (17:30)
Bez zajímavosti není že informace popisující tento záměr (ovšem jasně mluvící o dvou jednokolejných tunelech vedle sebe) se v zahraničí objevila už před půl rokem...
19.10.2005 (17:22)
VRT je super vec, az na to, ze myslim existuje stavebni uzavera na obrovske uzemi okolo budouci plaovane trate mezi Prahou a Brnem a dle meho to dosti zmrtvi krajinu okolo. Nejen ze 300 m po kazde strane ma byt jakesi ochranne pasmo (asi jako za totality kolem hranic), ale jeste navic to urcite zrusi nejaky okresky a tak, proste na nic...ale to jsem odbocil, kdyby nekdo chtel kopat tunel krz CM vrchovinu, pohoda, kdyby to nekdo chtel stavet na visute konstrukci v pohode, ale vest to krajinou a zmrtvit ji...
19.10.2005 (16:51)
No až bude tunel hotový, tak už bude s největší pavděpodobností doba tak pokročilá (částešně to funguje už dnes), že v osobní dopravě tam budou jezdit 3 druhy vlaků: Ty které objedná a dotuje karaj, tedy vlaky regionální, v našem případě Sp. Pak vlaky, které objedná a dotuje Ministerstvo dopravy, tedy vlaky dálkové, meziregionální, v našem případě
R, možná Ex. Kraje a Ministerstvo budou vypisovat výběrová řízení na dopravce, který bude muset splnit jejich podmínky, mezi kterými může být a asi i bude požadavak na rychlost (hbitost), komfort, atd.
Poslední kategorují budou ty vlaky, které nikdo neobjedná, a budou pouhým podnikatelským záměrem dopravce (dnešní EC, SC).
No a dopravce bude bez ohledu na kategorii kdokoliv, třebe Connex, Viamont, Vogtlandbahn, ČD, StuntAgency nebo kdokoliv jiný.
Takže přesná odpověď je taková, že většina vlakových souprav bude takových, jakou nám je naši úředníci objednají :-)
R, možná Ex. Kraje a Ministerstvo budou vypisovat výběrová řízení na dopravce, který bude muset splnit jejich podmínky, mezi kterými může být a asi i bude požadavak na rychlost (hbitost), komfort, atd.
Poslední kategorují budou ty vlaky, které nikdo neobjedná, a budou pouhým podnikatelským záměrem dopravce (dnešní EC, SC).
No a dopravce bude bez ohledu na kategorii kdokoliv, třebe Connex, Viamont, Vogtlandbahn, ČD, StuntAgency nebo kdokoliv jiný.
Takže přesná odpověď je taková, že většina vlakových souprav bude takových, jakou nám je naši úředníci objednají :-)
19.10.2005 (15:32)
jo hele co tam vůbec bude jezdit za vlaky? Pendolina asi těžko. Že by nám DB levně pronajmuli/y(dvě i/y,aby ste mně nekritizovali za pravopis,kterej vim,ale sem línej nad nim přemejšlet)ICE1?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko











