Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Aktualizováno : 28.11. 12:15 a 22.30Praha - První dvě soupravy Pendolin by měly být s předstihem nasazeny na vybrané rychlíky na tratích Praha - Děčín a Praha - Brno.
Konkrétně - jedno pendolino vyjede již zítra v 6.00 na R 876 z Brna do Prahy, v opačném směru pojede na R 877 s odjezdem v 14.57 z Prahy-Smíchova do Brna.
Druhé pendolino bude se vrátí na rychlíky 772/777, kdy konkrétně není ještě zcela jasné. Bude to ale někdy tento týden.
Jednotky nejsou na spojích garantovány, protože se ještě mohou účastnit prezentací nebo příprav na ostrý provoz od 11.12.2005.
Dle tiskové zprávy Českých drah Drážní úřad České republiky jako nezávislá oprávněná státní instituce vydal potřebná schválení pro provoz soupravy pendolino s cestujícími pod stejnosměrnou i střídavou trakcí. Souprava pendolino tak v pondělí 28. listopadu absolvuje v rámci prezentace veřejnosti svou premiérovou jízdu s cestujícími na trase Brno – Břeclav – Brno.
Díky obrovskému zájmu veřejnosti o tento vlak hodlají České dráhy nasadit dvě soupravy pendolino (680.002 a 004) do pravidelného provozu s cestujícími již v tomto týdnu – ještě před zahájením platnosti nového jízdního řádu. Ty budou jezdit v následujících dnech na rychlíkových spojích z Prahy do Děčína a do Brna. České dráhy tak chtějí umožnit co nejširší veřejnosti, aby měla možnost seznámit se a svézt se novým rychlovlakem pendolino.
ČVUT jako akreditovaná nezávislá autorita provedlo v rámci schvalovacího procesu příslušná měření a analýzy. Jejich výsledky poskytují garanci bezpečného provozu jednotky pendolino na koridorových tratích a umožnily Drážnímu úřadu povolit provoz vlaku s cestujícími pod stejnosměrnou i střídavou trakcí.
Problémy se schvalováním Pendolina do provozu
Se schvalováním Pendolin do pravidelného provozu souvisí i různé technické problémy, kvůli kterým bylo schválení opožděno. Jak již bylo několikrát napsáno, jedná se zejména o problémy s rušením zabezpečovacího zařízení a to na tratích se střídavou trakcí (25kV/50Hz).
V souvislosti s tím se také na internetu objevily otevřené dopisy některých pracovníků VÚŽ, kde nesouhlasí s postupem schvalování Pendolin do provozu. Zajímavý článek o této problematice je na spřáteleném webu www.VLAKY.net. V článku jsou zveřejněny otevřené dopisy zmíněných pracovníků VÚŽ a též i vyjádření Českých drah.
Odkazy :
Vlaky.net :
24.11. - Rušno kolem Pendolin
tisková zpráva ČD (DOC 85kB) :
27.11.2005 - Jednotka pendolino získala potřebná povolení pro provoz s cestujícími v ČR pod stejnosměrnou i střídavou trakcí
zdroj : České dráhy, a.s. , VLAKY.net , Novinky.cz
JRtrain
| 27.11.2005 (21:56)
| 27.11.2005 (21:56)Related news

29.11.2005 (13:07)
Stare razeni: 372 mist
"Nove" razeni: 331 mist
Rozdeleni na jednicku a dvojku neberu, ne kazdy muze sedet u okna, ne kazdy ma letenku za korunu
"Nove" razeni: 331 mist
Rozdeleni na jednicku a dvojku neberu, ne kazdy muze sedet u okna, ne kazdy ma letenku za korunu
29.11.2005 (12:55)
iDnes: "Ani více než dvě stě míst k sezení ve druhé třídě nestačilo k uspokojení velkého zájmu o nový rychlovlak. Někteří cestující tak museli už od Svitav až na pražské hlavní nádraží stát."
Podle řazení tady na Želpage má ten rychlík za normálních okolností ve dvojce 318 míst (6*53). Takže ani více než dvě stě míst kupodivu nestačilo. Nebo bylo narváno vážně jen kvůli tomu, že ve všední den ráno všichni chtěli jet pendolinem?
Podle řazení tady na Želpage má ten rychlík za normálních okolností ve dvojce 318 míst (6*53). Takže ani více než dvě stě míst kupodivu nestačilo. Nebo bylo narváno vážně jen kvůli tomu, že ve všední den ráno všichni chtěli jet pendolinem?
29.11.2005 (12:39)
Nechapu, co je za ostudu, ze byl vlak plny... Kdyby byl povinne mistenkovy (jinak nevim, jak se to da zajistit), tak by Borovicka rval, ze je neuveritelny, ze CD maji obycejne rychliky povinne mistenkove...
To s tou hodinou, jizdnim radem a Ostravou nechapu vubec
To s tou hodinou, jizdnim radem a Ostravou nechapu vubec
29.11.2005 (12:35)
Možná měl Borovička na mysli to, že se "kouzelná mašinka" přijela narvaná a ještě k tomu později než to podle jízdního řádu měla stihnout souprava, která do Ostravy jezdí "o hodiny déle".
Pokud myslel něco takového, tak bych s Borovičkou souhlasil, protože dobrá reklama není.
A když je vidět, že i "žumpa" z iDnes se toho chytla a jistě se přidají další, kteří jsou podplacení všemocnou naftovou lobby provozující různobarevné "rakve". Je pak velmi smutné vidět reálnou hrozbu, že národ nepochopí, jak kouzelná mašinka posouvá kvalitu osobní železniční dopravy v celém státě na úplně jinou úroveň. Již dnes jsem slyšel negativní ohlasy obyvatel Ostravska a to to ještě ani nejezdí... Tupý národ nepochopil: pinďulíno zkvalitňuje, zkvalitňuje, zkvalitňuje... na věčné časy a nikdy jinak!
Pokud myslel něco takového, tak bych s Borovičkou souhlasil, protože dobrá reklama není.
A když je vidět, že i "žumpa" z iDnes se toho chytla a jistě se přidají další, kteří jsou podplacení všemocnou naftovou lobby provozující různobarevné "rakve". Je pak velmi smutné vidět reálnou hrozbu, že národ nepochopí, jak kouzelná mašinka posouvá kvalitu osobní železniční dopravy v celém státě na úplně jinou úroveň. Již dnes jsem slyšel negativní ohlasy obyvatel Ostravska a to to ještě ani nejezdí... Tupý národ nepochopil: pinďulíno zkvalitňuje, zkvalitňuje, zkvalitňuje... na věčné časy a nikdy jinak!
29.11.2005 (12:24)
Vzhledem k tomu, ze se stalo uz ze Svitav (pokud je to pravda), tak je jednak castecne logicke, ze se stalo i v Pardubicich a dvak s tim Sohaj nema nic spolecneho (ten by to zavinil az pozdeji:)
Stálo se i z Pardubic. Ale hlavním důvodem bylo zpoždění Šohaje, takže R 876 musel pobrat i jeho frekvenci.
29.11.2005 (12:14)
V cem spociva ta ostuda?
29.11.2005 (12:12)
Takže hned první den na Brno ČD-ostuda. Ať žije promyšlený marketing.
29.11.2005 (11:38)
V Každém případě dnes v 876 lidé stáli již ze Svitav,alespoň to tvrdí Idnes.
29.11.2005 (11:22)
Ostatnim mozna jo, ale jsem asi stejne natvrdlej jako Martin... Holt, nekdo byt musi
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Add comment
Sign in
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster
Info
informacni okenko










