..: Pendolina tento týden na R877/876 do Brna a R772/777 do Děčína :..
Pendolino Aktualizováno : 28.11. 12:15 a 22.30
Praha - První dvě soupravy Pendolin by měly být s předstihem nasazeny na vybrané rychlíky na tratích Praha - Děčín a Praha - Brno.

Konkrétně - jedno pendolino vyjede již zítra v 6.00 na R 876 z Brna do Prahy, v opačném směru pojede na R 877 s odjezdem v 14.57 z Prahy-Smíchova do Brna.
Druhé pendolino bude se vrátí na rychlíky 772/777, kdy konkrétně není ještě zcela jasné. Bude to ale někdy tento týden.
Jednotky nejsou na spojích garantovány, protože se ještě mohou účastnit prezentací nebo příprav na ostrý provoz od 11.12.2005.

Dle tiskové zprávy Českých drah Drážní úřad České republiky jako nezávislá oprávněná státní instituce vydal potřebná schválení pro provoz soupravy pendolino s cestujícími pod stejnosměrnou i střídavou trakcí. Souprava pendolino tak v pondělí 28. listopadu absolvuje v rámci prezentace veřejnosti svou premiérovou jízdu s cestujícími na trase Brno – Břeclav – Brno.
Díky obrovskému zájmu veřejnosti o tento vlak hodlají České dráhy nasadit dvě soupravy pendolino (680.002 a 004) do pravidelného provozu s cestujícími již v tomto týdnu – ještě před zahájením platnosti nového jízdního řádu. Ty budou jezdit v následujících dnech na rychlíkových spojích z Prahy do Děčína a do Brna. České dráhy tak chtějí umožnit co nejširší veřejnosti, aby měla možnost seznámit se a svézt se novým rychlovlakem pendolino.

ČVUT jako akreditovaná nezávislá autorita provedlo v rámci schvalovacího procesu příslušná měření a analýzy. Jejich výsledky poskytují garanci bezpečného provozu jednotky pendolino na koridorových tratích a umožnily Drážnímu úřadu povolit provoz vlaku s cestujícími pod stejnosměrnou i střídavou trakcí.

Problémy se schvalováním Pendolina do provozu
Se schvalováním Pendolin do pravidelného provozu souvisí i různé technické problémy, kvůli kterým bylo schválení opožděno. Jak již bylo několikrát napsáno, jedná se zejména o problémy s rušením zabezpečovacího zařízení a to na tratích se střídavou trakcí (25kV/50Hz).
V souvislosti s tím se také na internetu objevily otevřené dopisy některých pracovníků VÚŽ, kde nesouhlasí s postupem schvalování Pendolin do provozu. Zajímavý článek o této problematice je na spřáteleném webu www.VLAKY.net. V článku jsou zveřejněny otevřené dopisy zmíněných pracovníků VÚŽ a též i vyjádření Českých drah.

Odkazy :
Vlaky.net :
24.11. - Rušno kolem Pendolin
tisková zpráva ČD (DOC 85kB) :
27.11.2005 - Jednotka pendolino získala potřebná povolení pro provoz s cestujícími v ČR pod stejnosměrnou i střídavou trakcí

zdroj : České dráhy, a.s. , VLAKY.net , Novinky.cz

JRtrain Poslat mail autorovi | 27.11.2005 (21:56)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus ČR Jihomoravský ČR Ústecký Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Rail-2005  mail  
28.11.2005 (16:53)  
Aj je to jak je to, FD CVUT, respktive jejich zeleznicni katedra, podlehla politickemu tlaku. A to je spatne...

Ted doufam, ze se jen nic nestane. Drzim Pendolinu palce a klidne se svezu az bude prilezitost.
Registrierter Benutzer Milan
28.11.2005 (16:44)  
Jinak podle prospektů,co rozdávali dráhy při příležitosti představení pendolina v Brně se píše,že od 11.12. bude jezdit na trase Pha-Brno-Břeclav 4x,z toho dvakrát do Vídně a jednou do Bratislavy(ovšem ode dne vyhlášení,což podle jedné z hostesek má být okolo března)
Registrierter Benutzer Mesicek
28.11.2005 (16:39)  
Pendolino bude vyjizdet z Brna do Prahy v 6.00.Do Prahy prijede v 8.59.Zpet vyjede z Prahy v 15.20 a do Brna prijede v 18.15.Cena jizdenky 130 KC + Mistenka(30 KC).
Registrierter Benutzer Milan
28.11.2005 (16:19)  
Jaktože nemají?
28.11.2005 (16:13)  
Do pendolína nesednu - to je docela zajímavá fóbie, ale budiž. Já do něj nesednu asi hlavně v případě příplatku SCP (pokud nepojedu služebně). Ale jako EC/IC vzhledem k tomu, co se na těch vlacích dnes pohybuje, je mi to jedno. Akorát se tam nedá stát - není se čeho držet, čumí se do polic místo z okna. Takže to je na povinnou místenku.

ČD ale asi nemají žádnou strategii nasazení s větším výhledem než na 14 dnů. Takže teď se bude jezdit do Brna a Děčína (no vlastně se teprve uvidí na čem) a po 11.12. bude platit něco. zřejmě asi né to co se vytroubilo velkohubě do světa před 2 týdny (jízdy za státní hranice všedních dnů).
Registrierter Benutzer Martin
28.11.2005 (15:56)  
Anatol J jo a kdyžtak si pořádně přečti jízdní řád. Pro vlak SuperCity není příplatek za vlak vyšší kvality, ale místenka pro vlak SC..což rozdíl je a vždycky byl..i když jezdil Manažer. A SC je definován jako (...) ve vlaku platí specifický způsob odbavení cestujících.
Registrierter Benutzer martin
28.11.2005 (15:53)  
Anatol J: Ty seš snad uplně vypatlanej, Ty si podepisoval nějakou smlouvu nebo co? Přepravní smlouva je uzavřena až když si koupíš jízdenku, sedneš do vlaku a vezeš si zadek... Tak buď zticha, osmaž si řízek, vlez si do panťáku a neotravuj..za dva dny tam možná dojedeš.
Registrierter Benutzer Anatol J.
28.11.2005 (15:50)  
To Web: a) přečti si novou TR10 a poznáš změnu, b)R a IC dost?????, zjevně si ještě neviděl nový JŘ a nejsi z okolí trati 270
Registrierter Benutzer Web
28.11.2005 (15:26)  
Anatol: Jáák změněna? Copak doteď ti na té trase jezdilo Pendolíno bez příplatku? Tak tím nejezdi, R/IC ti tam jezdí dost...
Registrierter Benutzer Martin N.
28.11.2005 (15:01)  
Netušíte někdo na kterých vlacích bude jezdit pendolíno ještě těchto 14 dní? Dík
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko