..: Pendolina tento týden na R877/876 do Brna a R772/777 do Děčína :..
Pendolino Aktualizováno : 28.11. 12:15 a 22.30
Praha - První dvě soupravy Pendolin by měly být s předstihem nasazeny na vybrané rychlíky na tratích Praha - Děčín a Praha - Brno.

Konkrétně - jedno pendolino vyjede již zítra v 6.00 na R 876 z Brna do Prahy, v opačném směru pojede na R 877 s odjezdem v 14.57 z Prahy-Smíchova do Brna.
Druhé pendolino bude se vrátí na rychlíky 772/777, kdy konkrétně není ještě zcela jasné. Bude to ale někdy tento týden.
Jednotky nejsou na spojích garantovány, protože se ještě mohou účastnit prezentací nebo příprav na ostrý provoz od 11.12.2005.

Dle tiskové zprávy Českých drah Drážní úřad České republiky jako nezávislá oprávněná státní instituce vydal potřebná schválení pro provoz soupravy pendolino s cestujícími pod stejnosměrnou i střídavou trakcí. Souprava pendolino tak v pondělí 28. listopadu absolvuje v rámci prezentace veřejnosti svou premiérovou jízdu s cestujícími na trase Brno – Břeclav – Brno.
Díky obrovskému zájmu veřejnosti o tento vlak hodlají České dráhy nasadit dvě soupravy pendolino (680.002 a 004) do pravidelného provozu s cestujícími již v tomto týdnu – ještě před zahájením platnosti nového jízdního řádu. Ty budou jezdit v následujících dnech na rychlíkových spojích z Prahy do Děčína a do Brna. České dráhy tak chtějí umožnit co nejširší veřejnosti, aby měla možnost seznámit se a svézt se novým rychlovlakem pendolino.

ČVUT jako akreditovaná nezávislá autorita provedlo v rámci schvalovacího procesu příslušná měření a analýzy. Jejich výsledky poskytují garanci bezpečného provozu jednotky pendolino na koridorových tratích a umožnily Drážnímu úřadu povolit provoz vlaku s cestujícími pod stejnosměrnou i střídavou trakcí.

Problémy se schvalováním Pendolina do provozu
Se schvalováním Pendolin do pravidelného provozu souvisí i různé technické problémy, kvůli kterým bylo schválení opožděno. Jak již bylo několikrát napsáno, jedná se zejména o problémy s rušením zabezpečovacího zařízení a to na tratích se střídavou trakcí (25kV/50Hz).
V souvislosti s tím se také na internetu objevily otevřené dopisy některých pracovníků VÚŽ, kde nesouhlasí s postupem schvalování Pendolin do provozu. Zajímavý článek o této problematice je na spřáteleném webu www.VLAKY.net. V článku jsou zveřejněny otevřené dopisy zmíněných pracovníků VÚŽ a též i vyjádření Českých drah.

Odkazy :
Vlaky.net :
24.11. - Rušno kolem Pendolin
tisková zpráva ČD (DOC 85kB) :
27.11.2005 - Jednotka pendolino získala potřebná povolení pro provoz s cestujícími v ČR pod stejnosměrnou i střídavou trakcí

zdroj : České dráhy, a.s. , VLAKY.net , Novinky.cz

JRtrain Poslat mail autorovi | 27.11.2005 (21:56)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus ČR Jihomoravský ČR Ústecký Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
Anatol J.
28.11.2005 (14:18)  
Do PENDOLINA NESEDNU i kdybych mel jet z Ovy do Pce pres jesenik. Jinak zavedením SC P. se pro normální cestující stává t.270 nejhůře obsluhovanou rychlíkokoridorovou tratí v čR . Jinak zajímavé: můžete s SCP jet na libovolné jízdné plus 200kč.Takže do Olmiku na KMB pl. 200 je víc než rovnou SCP za 150 na JP...Dál dle TR10 jsem ppo zakoupení síťové j. měl nárok na "bezplaté jízdy v 2.tř. vozové bez placení příplatků na vlaky vyšší kat." , myslím že není rozdíl v povinné rezervaci a příplatku, a navíc od 11.12. je tímto jednostranně změněna přepravní smlouva v můj neprospěch, co na to ČOI????
Registrierter Benutzer Mates 
28.11.2005 (14:08)  
2jr: aha, diky :) no tak to se pana Moose zitra zeptam na jeho nazor ohledne dopisu z VUZ .......
28.11.2005 (13:51)  
Comar: No jasný, já vím. Mně šlo o to, že by přes Vysočinu klidně mohly jezdit teď těch 14 dní, než začne platit GVD 2005 / 2006.
Registrierter Benutzer Mates 
28.11.2005 (13:43)  
ktera fakulta CVUT zajistovala to mereni ? nevi nahodou nekdo ?
Registrierter Benutzer  
28.11.2005 (13:06)  
A na kterých vlacích bude tento a příští týden Pendolino nasazeno?
Korrespondent oder ŽP Mitglied Hawkey  mail  
28.11.2005 (10:13)  
Tak co je mi znamo, tak kdyz se zavadely pendolina ve Finsku, taky to bylo velice komplikovane. Moc hezky o tom povidal prejimaci komisar od VR na Raildays 2003. Zajimavy bylo, ze jak zacal povidat, tak ten chlapek od Alstomu se nejak rychle vyparil .. mel toho 4 A4 co bylo za problemy a to pry bylo jen to nejzavaznejsi. Snad se ztoho italove poucili...

Co se tyka schvalovani, EBA jiz prakticky nema vyhrady, jediny co vadilo byla absence piskovacu a ty byly doplneny. Vetsi problem je v tom, ze narozdil od pendolin Cisalpino maji nase 680 jinou vyzbroj. U Rakusaku to trosku dyl trva... Ale i kdyz to EBA schvali tak do Nemecka to jen tak jezdit nebude...
Korrespondent oder ŽP Mitglied David Hanák
28.11.2005 (10:08)  
a muze mi tedy nekdo rict, jak to je tedy se zkouskami na stridavou trakci? Slysel jsem, ze jeste nejsou hotovy. Ale v tom pripade nechapu, jakto ze bude zajizdet az do Breclavi..
Registrierter Benutzer comar 
28.11.2005 (10:04)  
Stara pani: u pendolina ma byt hlavne kratka jizdni doba a pres CT je to proste rychlejsi.
Statin: je zvlastni, ze jsou problemy se schvalovanim v Rakousku a Nemecku. Pritom v Nemecku (ktere stejne zabzar jako Rakousko a podobne predpisy) uz jezdi pendolina (svycarske cisalpino na Stuttgart-Zürich)
Registrierter Benutzer Stanin
28.11.2005 (9:31)  
2Brumla: No to nejsou moc veselá psaní. Docela jim věřím.

Stejně to ale nechápu. Pendolina jezdí v tolika zemích, Alstom už je vyrábí nějaký ten pátek a stejně mají problém se schválením a to nejen u nás, ale taky u sousedů.
28.11.2005 (9:31)  
Moc nechápu, proč by 680 nemohly jezdit přes Vysočinu (230 / 250). Naopak by to bylo zajímavé a dobré i jako propagace. On se ale vždycky najde důvod, proč to nejde...
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko