Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Aktualizováno : 28.11. 12:15 a 22.30Praha - První dvě soupravy Pendolin by měly být s předstihem nasazeny na vybrané rychlíky na tratích Praha - Děčín a Praha - Brno.
Konkrétně - jedno pendolino vyjede již zítra v 6.00 na R 876 z Brna do Prahy, v opačném směru pojede na R 877 s odjezdem v 14.57 z Prahy-Smíchova do Brna.
Druhé pendolino bude se vrátí na rychlíky 772/777, kdy konkrétně není ještě zcela jasné. Bude to ale někdy tento týden.
Jednotky nejsou na spojích garantovány, protože se ještě mohou účastnit prezentací nebo příprav na ostrý provoz od 11.12.2005.
Dle tiskové zprávy Českých drah Drážní úřad České republiky jako nezávislá oprávněná státní instituce vydal potřebná schválení pro provoz soupravy pendolino s cestujícími pod stejnosměrnou i střídavou trakcí. Souprava pendolino tak v pondělí 28. listopadu absolvuje v rámci prezentace veřejnosti svou premiérovou jízdu s cestujícími na trase Brno – Břeclav – Brno.
Díky obrovskému zájmu veřejnosti o tento vlak hodlají České dráhy nasadit dvě soupravy pendolino (680.002 a 004) do pravidelného provozu s cestujícími již v tomto týdnu – ještě před zahájením platnosti nového jízdního řádu. Ty budou jezdit v následujících dnech na rychlíkových spojích z Prahy do Děčína a do Brna. České dráhy tak chtějí umožnit co nejširší veřejnosti, aby měla možnost seznámit se a svézt se novým rychlovlakem pendolino.
ČVUT jako akreditovaná nezávislá autorita provedlo v rámci schvalovacího procesu příslušná měření a analýzy. Jejich výsledky poskytují garanci bezpečného provozu jednotky pendolino na koridorových tratích a umožnily Drážnímu úřadu povolit provoz vlaku s cestujícími pod stejnosměrnou i střídavou trakcí.
Problémy se schvalováním Pendolina do provozu
Se schvalováním Pendolin do pravidelného provozu souvisí i různé technické problémy, kvůli kterým bylo schválení opožděno. Jak již bylo několikrát napsáno, jedná se zejména o problémy s rušením zabezpečovacího zařízení a to na tratích se střídavou trakcí (25kV/50Hz).
V souvislosti s tím se také na internetu objevily otevřené dopisy některých pracovníků VÚŽ, kde nesouhlasí s postupem schvalování Pendolin do provozu. Zajímavý článek o této problematice je na spřáteleném webu www.VLAKY.net. V článku jsou zveřejněny otevřené dopisy zmíněných pracovníků VÚŽ a též i vyjádření Českých drah.
Odkazy :
Vlaky.net :
24.11. - Rušno kolem Pendolin
tisková zpráva ČD (DOC 85kB) :
27.11.2005 - Jednotka pendolino získala potřebná povolení pro provoz s cestujícími v ČR pod stejnosměrnou i střídavou trakcí
zdroj : České dráhy, a.s. , VLAKY.net , Novinky.cz
JRtrain
| 27.11.2005 (21:56)
| 27.11.2005 (21:56)Související zprávy

29.11.2005 (10:28)
To Martin: zjevně si nepochopil mou filosofii, ale to nevadí, ostatním snad došlo...
29.11.2005 (10:05)
Strela? Poloprazdna? V nedeli? Mozna o prazdninach:-)
28.11.2005 (20:13)
MZ: to oznaceni cisalpino nebylo zrovna nejvhodnejsi, protoze cisalpino je vlastne firma, ktera provozuje i jine vlaky (http://www.railfaneurope.net/list/switzerland/switzerland_cis.html a taky http://www.railfaneurope.net/pix/ch/private/Cisalpino/car/pix.html). Nicmene vetsinou se pojmem cisalpino rozumi naklapeci vlaky etr470, teda aspon na nemeckych forech.
28.11.2005 (20:04)
To Stanin: Když už bych jel z Pardubic,a nevadilo by mi, být v Brně o hoďku pozdějš,tak bych si připlatil ještě dalších 30Kč a jel bych EC (např. Strelou), místenku máš v ceně a ještě to jede poloprázdný a zastavuje jen v ČT
28.11.2005 (20:02)
néééééééééé
Švýcarské CISALPINO … (Comar …)
CISALPINO je italské, označení řada 470; jezdí na trase "Itálie" – (Gotthard) – Zürich – Stuttgart, z důvodu oběhu také jen v úseku Zürich – Stittgart – Zürich; vyrobeno v počtu 8 kusů. Jezdí se i do Ženevy a Basileje … (přes Simplon).
Švýcarské "Pendolino" má řadové označení 500, vyrobeno v počtu 44 kusů.
DB mají "naklápěcí" ICE v elektrické či motorové podobě. Elektrická jezdí na trase Stuttgart – Zürich, mimo večerního spoje jezdí z důvodu nízké kapacity ze Schaffhausenu do Zürichu přes Winterthur – paralelně jede z kapacitnch důvodů ze Schaffhausenu do Zürichu přes Bülach (a naopak) klasická souprava.
Mimo to mají DB motorové ICE s naklápěcí skříní, která spinkají v Hofu, protože šéf DB Mehdorn nesouhlasí s jejich nasazením do provozu (podrobnosti nevím), vedle toho jezdí v Německu motorové jednotky řady 612 s naklápěcí skříní. Vozidel typu "Pendolino" v Evropě zase tak moc není … Itálie, Švýcarsko, Německo a Česko … Španělé mají "Talgo Pendular", ale to má jednonápravové podvozky a je to trošku jiné.
Švýcarské CISALPINO … (Comar …)
CISALPINO je italské, označení řada 470; jezdí na trase "Itálie" – (Gotthard) – Zürich – Stuttgart, z důvodu oběhu také jen v úseku Zürich – Stittgart – Zürich; vyrobeno v počtu 8 kusů. Jezdí se i do Ženevy a Basileje … (přes Simplon).
Švýcarské "Pendolino" má řadové označení 500, vyrobeno v počtu 44 kusů.
DB mají "naklápěcí" ICE v elektrické či motorové podobě. Elektrická jezdí na trase Stuttgart – Zürich, mimo večerního spoje jezdí z důvodu nízké kapacity ze Schaffhausenu do Zürichu přes Winterthur – paralelně jede z kapacitnch důvodů ze Schaffhausenu do Zürichu přes Bülach (a naopak) klasická souprava.
Mimo to mají DB motorové ICE s naklápěcí skříní, která spinkají v Hofu, protože šéf DB Mehdorn nesouhlasí s jejich nasazením do provozu (podrobnosti nevím), vedle toho jezdí v Německu motorové jednotky řady 612 s naklápěcí skříní. Vozidel typu "Pendolino" v Evropě zase tak moc není … Itálie, Švýcarsko, Německo a Česko … Španělé mají "Talgo Pendular", ale to má jednonápravové podvozky a je to trošku jiné.
28.11.2005 (19:58)
To Milan: K těm nadšencům.. Tím rychlíkem směr Brno jezdím každou neděli. Je plný už normálně a jestli tam budou fandové, tak to bude síla. Dalším rychlíkem se mi nechce, bo je v Brně pozdě, tak asi budu muset koupit místenku.Na Pce - Brno se vyplatí.
28.11.2005 (19:17)
Že AŽD (čti Armáda Žebráků a Darebáků) je podnik za všechny drobné (a specielně jejich výzkum) pro mne není nic nového; dělal jsem u nich patnáct let a vím toho víc než dost, ale tohle je i na mne silná káva. Ale k věci. Při zkušebních jízdách Pendolin se zjistilo, že v určitých jízdních režimech se kolejové obvody, pracující na frekvenci 275 Hz chovají, jako by nebyly jednotkou vůbec obsazeny. Na vině je jednoznačně rušení, vznikající činností regulační eletroniky trakčních motorů. Naše elektronicky řízené stroje to řeší tak, že jejich měniče rizikovou frekvenční oblast vynechávají a toto řešení mělo být použito i u Pendolin. Odrušení kompenzátorem nebude nikdy fungovat, protože se jedná o zpětný trakční proud, který je na potenciálu země a rušivé frekvence budou kolejovým obvodem procházet vždy; kompenzátor dokáže maximálně ,,obrousit" hrany impulsů, ale nikdy je neodstraní, už jen pro to, že rušivé produkty není kam odvést. Takže Pendolina na střídavé trakci u nás bezpečná nebudou, dokud se kolejové obvody nedoplní počítači náprav. U železničních správ, které kolejové obvody na 275 Hz nepoužívají žádné nebezpečí nehrozí, takže homologační řízení tam zřejmě proběhne bez problémů. To, co se stalo na VÚŽ je ničemnost, která se naší republice dlouhodobě těžce nevyplatí. Bylo by zajímavé zjistit, čí zájmy za celou kauzou stojí a kdo a kolik za tuhle sviňárnu dostal. Jsem zvědav, co se bude dít, až dojde k první nehodě. Pokud jde o mne, tak Pendolinem maximálně do Děčína, jinam ani náhodou.
28.11.2005 (19:07)
To Nick: Kapacitně jsou na tom pendolina skoro stejně jako stávajíci vlaky,akorát místo jednoho Bee by jel Aee. 7 vozů přibližně po 53 sedadlech. Horší je to s těma,co se budou chtít jen tak projet...Já osobně,když už budu mít tu touhu,tak bych jel v těch 6:00 z Brna a aspoň v 1,abych stálým nezevazel...do první zastávky je to 22km,což není taková pálka
28.11.2005 (18:33)
"Do pendolína nesednu - to je docela zajímavá fóbie"...no spíš bych řek davová mánie. Připomíná mi to trochu TV Nova. "Já na to nekoukám", ale přitom ví, s kým to táhne Esmeralda:-) Za pár let tím budem jezdit normálně a nikdo se nad tím nebude pozastavovat. Jediný, čeho se bojím, je to zjistění VÚŽ. Jsem zvědavej, jak dopadne schválení v Německu.
28.11.2005 (17:27)
Mesicek: To bude jezdit misto jmenovanych vlaku, nebo kmenove vlaky pojedou take? Tyto pravidelne pouzivam a pendo si na nich nedovedu predstavit pri obycejne frekvenci, natoz pod navalem zajemcu o svezeni v pendu. Me, coby kolinakovi, je to jedno, k nam jede kazdou chvili neco, ale chudaci cestujici ze vzdalenejsich zastavek, kteri budou muset mit budto mistenku dlouho dopredu, nebo stravi na ceste treba o nekolik hodin vice :-/
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko










