Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Praha - ČD, a. s. se chtějí udržet na rychlíkových tratích, na které vypsalo Ministerstvo dopravy České republiky výběrová řízení. Ve veřejné soutěži na provozování rychlíků na prvních dvou tratích nabídly až 6x nižší cenu než soukromá konkurence.Mezi první 2 trati patří úseky Plzeň - Most a Pardubice - Liberec. Na první jmenovanou trať požadují dráhy dotaci 8,4 mil. Kč (Viamont 53,8 mil. Kč). Na druhý jmenovaný úsek chtějí dráhy dotaci ve výši 36,8 mil. Kč, zatímco Connex 72,2 mil. Kč. Rozhodujícím faktorem není jen cena, ale i kvalita poskytovaných služeb. Connex a Viamont zde chtějí nasadit jednotky Desiro od společnosti Siemens, České dráhy modernizované vozy. Dotaci, kterou na tyto 2 tratě dostávají dráhy dnes, nelze vyčíslit.
Stát chce postupně liberalizovat trh s veřejnou osobní železniční dopravou. Na osobní dálkovou dopravu se chystají i další firmy. Mezi ty patří např. Student Agency, která má zájem jak o dálkovou dotovanou, tak o dálkovou nedotovanou osobní železniční dopravu. Zatím vybírá firma nejvhodnější typ vlaku (Siemens, Bombardier, Stadler, Alstom), v každém případě se bude jednat o soupravu, nikoliv o vagony tažené lokomotivou. Firma nevyjede na české koleje dřív než za 2 - 3 roky, financování má však již zajištěno. Navíc slibuje, že ve vlacích budou místo průvodčích jezdit stevardky a stevardi a cestující budou mít k dispozici zdarma noviny a např. i teplý nápoj, a to za ceny, které nebudou vyšší než u ČD. V uplynulém roce zaplatili cestující za jízdenky 5,4 mld. Kč a ČD dostaly dotaci ve výši 4,7 mld. Kč.Zdroj: www.vlaky.net, MF Dnes (15.12.2005)
Foto: Archiv ŽelPage
CSPSV | 15.12.2005 (20:58)
Související zprávy

16.12.2005 (20:24)
Vždycky sem měl rád železnou dráhu a mám ji rád pořád. Ale po tomhle týdnu jsem tak nasra*ý, že kdyby se mi dnes dostal do ruky Dušek a spol., tak bych je vlastnoručně uškrtil. Abych nezdržoval, chtěl bych se zeptat, jak je to s dotacemi a výběrovým řízením na příměstské tratě v okolí Prahy? Dojíždim každý den do Říčan a zpět /a to je moje jediná výhoda, že jezdim "proti proudu"/ a trávim půl hodiny deně v žabotlamu. Kromě toho, že vylezu vyklepaný jako řízek mě dostala jediná věc a sic; před 20 dny jsem byl na operaci s dutinama a po 5ti dnech dojíždění s těmahle vrakama můžu jít znova. Je to normální, že je ve vlaku buď 50 stupňů a vlhkost nula nebo je teplota stejná jak venku?Obzvlášť těch 50 stupňů a sucho dělají člověku úplně skvěle. Takže víkend strávim léčením po týdnu s čd a od pondělí jezdim, ač nerad, vlastnim autem..škoda, vlaky mám rád. P.S. navrhuji akci zapálení všech 451 a 452 v depu- trestný to nebude, protože škoda žádná nevznikne a čd to budou muset konečně nějak řešit..
16.12.2005 (19:42)
Pro dobrotu na zebrotu... Od pocatku tady ty rezijky spise hajim (ve smyslu, ze jde o formu zamestnanecke vyhody, ktera ma u ruznych firem ruzne formy), takze opravdu dekuji za to podekovani:-)
To s tim autem a benzinem zadarmo ale moc dobry priklad nebyl. To tady uz ale nekdo vysvetloval a to pomerne vystizne
To s tim autem a benzinem zadarmo ale moc dobry priklad nebyl. To tady uz ale nekdo vysvetloval a to pomerne vystizne
16.12.2005 (19:12)
jov: ja bych to spise vydel na jakousi zamestnaneckou KMB
- A proč??
- A proč??
16.12.2005 (19:11)
Žádné mimořádné prémie nebereme, prémie jsou u výpravčích stabilně v rozsahu jeden až dva a půl tisíce. Každý měsíc.
Když Vás (hrozně moc se omlouvám za to tykání, vážený pane, ale tady si můžou tykat všichni) nezajímají naše platy a benefity, tak tady nemelte ani nic o režijkách. Jiní zaměstnanci jiných firem mají služební auta a benzín zadarmo a spousty jiných výhod.
Letoví dispečeři během šichty mají po každých dvou hodinách práce hodinu volna, kdy mohou zadarmo se najíst, napít, jít do posilovny, spát, jít do knihovny, do minikina a další zábavu. To jen tak, abyste nepyskoval, že jsou daleko vytíženější, než průměrný výpravčí. Nádražáci jsou však bohužel vytěžováni zbytečnými činnostmi. Kdybyste však srovnal práci traťového dispečera ČD pro trať Plzeň - Cheb a Vítkov - Kralupy, zjistil byste, že tento jest vytížen prací nepřetržitě 12 hodin, protože celou tu dobu mu v "jeho" úseku jede aspoň jeden vlak.
Když Vás (hrozně moc se omlouvám za to tykání, vážený pane, ale tady si můžou tykat všichni) nezajímají naše platy a benefity, tak tady nemelte ani nic o režijkách. Jiní zaměstnanci jiných firem mají služební auta a benzín zadarmo a spousty jiných výhod.
Letoví dispečeři během šichty mají po každých dvou hodinách práce hodinu volna, kdy mohou zadarmo se najíst, napít, jít do posilovny, spát, jít do knihovny, do minikina a další zábavu. To jen tak, abyste nepyskoval, že jsou daleko vytíženější, než průměrný výpravčí. Nádražáci jsou však bohužel vytěžováni zbytečnými činnostmi. Kdybyste však srovnal práci traťového dispečera ČD pro trať Plzeň - Cheb a Vítkov - Kralupy, zjistil byste, že tento jest vytížen prací nepřetržitě 12 hodin, protože celou tu dobu mu v "jeho" úseku jede aspoň jeden vlak.
16.12.2005 (18:55)
to M : no ja bych to spise vydel na jakousi zamestnaneckou KMB = za rok prace mate k dispozici x KM a projedte si je jak a skym chcete , pro cesty z/do zamestnani pak zdarma na provozni zaznam, Jeste obecne narok jen na 2 vozovou tř. jinak za připlatek nebo jako u KMB km x 1,5, Co vy na to ?
16.12.2005 (18:48)
Ja bych nemel problem s tim, ze zamestnanec CD dostane rezijku (plosnou) a na ni muze jet (spolecne s nim) i manzelka a deti. S timto bych nemel problem vubec.
Rezijka pro celou rodinu (pro oddelene cestovani) uz tak bez vyhrad neni, ale proste to beru jako formu rocniho platu, stejne jako ty lety pro lidi od letadel. Bud dam plat nebo "naturalie", kdyby se rezijky zrusily, tak se to objevi v nejake podobe v tom platu. Sure
Rezijka pro celou rodinu (pro oddelene cestovani) uz tak bez vyhrad neni, ale proste to beru jako formu rocniho platu, stejne jako ty lety pro lidi od letadel. Bud dam plat nebo "naturalie", kdyby se rezijky zrusily, tak se to objevi v nejake podobe v tom platu. Sure
16.12.2005 (18:36)
to M : to byla jen poznamka jak je tomu jinde (podle toho co vim), jinak ano muze to byt jeden z vyhod pro zamestnance, za urcitou odslouzenou dobu je narok na x km/mil. Ostatne u drahy je tomu obdobne pro cizi zeleznicni spravy (pokud se nepletu). Tedy at jsou vyhody ale presne definovane pro koho a za co nikoliv plosne.
16.12.2005 (18:33)
jov - docela mne fascinuje, ze ten "urcity pocet" letu zdarma schvalujete (mate pro nej pochopeni), ale rezijka je vam proti srsti. Pritom jedna volna letenka je co do ceny na urovni rocni rezijky...
16.12.2005 (18:30)
Velmi inteligentni odpoved. Trinacty plat nebo vanocni premie ve vysi dvou dalsich platu... Je to slovickareni opravdu nutne nebo by bylo mozne odpovedet jako normalni clovek?
A hlavne mi nikdo nerikejte, ze vanocni premie nikde nejsou...
Drahy Qecy, kdyz uz mi tykas (opravdu nemam rad, kdyz mi tykaji hloupi lide), tak vez, ze ja jsem se nikoho neptal kolik bere a je mi to totalne u prdele. Jak pracuji letovi dispeceri je u prdele dvakrat.
Proc jsem se ptal (a snad to nekteri bohem vicem obdareni ctenari, nez jak to predvedl Qecy pochopili). CD lide maji jeden tyden dovolene navic (ty vanocni premie teda asi ne - i kdyz tomu moc neverim). Chtel jsem porovnat nefinancni benefity (tj. rezijky) vuci financnim platum (tj. trinactemu platu; resp. mimoradnym premiim na konci roku, coz bude asi snazsi pouzivat, protoze nekomu by mohlo delat potize to pochopit).
Lze si pomerne snadno predstavit, ze rezijky jsou mimoradnou premii, ktera je i v jinych statnich (argument, ze jde o akciovku neberu, zajima me vlastnik) podnicich. Mimoradne premie jaksi nevadi, protoze nejsou "videt", rezijka ale na ocich neni. Pritom ekonomicky je pro CD vyhodnejsi rozdat rezijky nez vyplacet penize navic. Kdo by mohl kafrat je statni kasa, protoze se z tech mimopeneznich benefitu nedostane dane (ale vzhledem k tomu, ze by ty zvysene naklady stejne musel stat zaplatit, tak je to valstne jedno).
Mimochodem jeden tyden dovolene navic je nejakych pet tisic na cloveka "vyhozenych oknem". Takze nadavejte, ze je to obrovsky nehospodarne...
A hlavne mi nikdo nerikejte, ze vanocni premie nikde nejsou...
Drahy Qecy, kdyz uz mi tykas (opravdu nemam rad, kdyz mi tykaji hloupi lide), tak vez, ze ja jsem se nikoho neptal kolik bere a je mi to totalne u prdele. Jak pracuji letovi dispeceri je u prdele dvakrat.
Proc jsem se ptal (a snad to nekteri bohem vicem obdareni ctenari, nez jak to predvedl Qecy pochopili). CD lide maji jeden tyden dovolene navic (ty vanocni premie teda asi ne - i kdyz tomu moc neverim). Chtel jsem porovnat nefinancni benefity (tj. rezijky) vuci financnim platum (tj. trinactemu platu; resp. mimoradnym premiim na konci roku, coz bude asi snazsi pouzivat, protoze nekomu by mohlo delat potize to pochopit).
Lze si pomerne snadno predstavit, ze rezijky jsou mimoradnou premii, ktera je i v jinych statnich (argument, ze jde o akciovku neberu, zajima me vlastnik) podnicich. Mimoradne premie jaksi nevadi, protoze nejsou "videt", rezijka ale na ocich neni. Pritom ekonomicky je pro CD vyhodnejsi rozdat rezijky nez vyplacet penize navic. Kdo by mohl kafrat je statni kasa, protoze se z tech mimopeneznich benefitu nedostane dane (ale vzhledem k tomu, ze by ty zvysene naklady stejne musel stat zaplatit, tak je to valstne jedno).
Mimochodem jeden tyden dovolene navic je nejakych pet tisic na cloveka "vyhozenych oknem". Takze nadavejte, ze je to obrovsky nehospodarne...
16.12.2005 (18:29)
to Qecy : no kdyby byli letoví dispečeři jak někteří železničáři, tak bych asi do letadla nevlezl, a jakekoliv letiste bych zdaleka objizdel :o, jinak i zaměstnanci leteckých společností mají nárok na určité "volné lety", ovšem o režijce si mohou nechat zdát !!!
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko










