Praha - Celostátní informační systém o jízdních řádech IDOS, jehož zřizovateli jsou Ministerstvo dopravy ČR a Ministerstvo informatiky ČR a systémovou integraci zajišťuje ČD-Telematika, a. s. udává nesprávné údaje o odjezdech vlaků i o vzdálenostech mezi městy v zahraničí.
Při zpracování cestopisu redaktoři zjišťovali orientačně vzdálenost mezi Bukureští a Istanbulem, která ve skutečnosti činí 815 km, ale IDOS udává 1.429 km (o 600 km více), přičemž by musel vlak podle IDOSu trasu dlouhou 636 km ujet za 66 minut, a to je při pohledu na stav bulharských železnic nemožné. Redaktoři cestovali R 499 Bosphor do Istanbulu a nezaregistrovali ani skutečnost, že by byly ve vlaku řazeny vozy k sezení, jak uvádí IDOS.
Při zpáteční cestě nás čekalo ještě jedno překvapení - IDOS udává odjezd R Bosphor ve 21:00 hod., avšak skutečně vlak odjíždí o hodinu později, a to není žádný nový údaj, neboť i sešitový jízdní řád ŽSR 2005/2006 udává odjezd rychlíku z Istanbulu Sirkeci ve 22:00 hod.
Zajímavé je i zjištění, že vlaky jedoucí po stejné trase z Bukurešti do Istanbulu a opačně urazí pokaždé jinou vzdálenost (Bukurešť - Istanbul = 1.429 km; Istanbul - Bukurešť = 1.369 km). Ani jedna uvedená hodnota není správná - skutečná vzdálenost mezi oběma městy je jen 815 km.
Při dokončování cestopisu jsme si ověřovali čísla jednotlivých vlaků a narazili jsme na další zajímavé údaje - například R 292 ze Sofie do Beogradu urazí trasu dlouhou 443 km za 32,5 hodiny (ve skutečnosti je to o 24 hodin méně).
Zdroj: IDOS

vole radči si to ověř,než neco napíšeš !!!!!!!!!!!!!!!!
1) přímé spojení Frankfurt am Main [*D] - Paris [*F] (jedou 3 přímá EC a jeden noční R). Zajímavé ale je, že při zadání pouze relace Frankfurt am Main [*D] - Metz [*F] tato 3 EC nalezne. Nevyhledá žádné přímé spojení Metz [*F] - Paris [*F] ačkoliv existuje 10 spojení denně.
Jinak nevíte někdo, kde by se dalo zjistit vnitrostátní autobusové spojení v Chorvatsku?
U IDOSu problem s prestupy pretrvava uz dlouho, nejvic to vadi u relaci, ktere se daji "odejit" pesky (zde zminovany Mnichov, jinak i Viden, ale muze to byt kterakoliv MHD, kde sousedi dve zastavky z ruznymi jmeny). Nevim, proc tam nazadaji ten "zolikovy" spoj 'Presun pesky xx minut'. Asi by nekomu radsi ruky upadly. Podle me tim vylozene odrazuji cestujici, kteri chteji prestupovat ve velkych mestech s vice stanicemi - za to bych bil po hlavach.
Proc v placene verzi nejsou slusne rady evropskych zeleznic je mi zahadou (zvlast v dnesni globalni dobe). Osobne verim nanejvys slovenskym udajum.
K prispevku pana Zikmunda - Zlin neni v IDOSu tak dlouho, aby byly odladene vsechny mouchy. Pokud vim, tak se DSZO pripojila do databaze teprve nedavno (po kolika letech?!). Tim vyvstava dalsi otazka - jak v HTML verzi kombinovat jizdni rady (napr. jedne MHD a vlaku - vzhledem k tomu, ze MHD nemalou merou zasobuji nadrazi a naopak by se nad tim nekdo mel zamyslet).
Myslim, ze po programatorske strance (mluvim o algoritmech, ne o vzhledu vygenerovane HTML stranky) je program napsany slusne. Mnohem horsi to je se vstupnimi daty, tady maji kluci co dohanet - a oni vi, kam si pro inspiraci zajit.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











