..: IDOS: 636 km za 66 minut!? :..

BleskPraha - Celostátní informační systém o jízdních řádech IDOS, jehož zřizovateli jsou Ministerstvo dopravy ČR a Ministerstvo informatiky ČR a systémovou integraci zajišťuje ČD-Telematika, a. s. udává nesprávné údaje o odjezdech vlaků i o vzdálenostech mezi městy v zahraničí.

Při zpracování cestopisu redaktoři zjišťovali orientačně vzdálenost mezi Bukureští a Istanbulem, která ve skutečnosti činí 815 km, ale IDOS udává 1.429 km (o 600 km více), přičemž by musel vlak podle IDOSu trasu dlouhou 636 km ujet za 66 minut, a to je při pohledu na stav bulharských železnic nemožné. Redaktoři cestovali R 499 Bosphor do Istanbulu a nezaregistrovali ani skutečnost, že by byly ve vlaku řazeny vozy k sezení, jak uvádí IDOS.

Při zpáteční cestě nás čekalo ještě jedno překvapení - IDOS udává odjezd R Bosphor ve 21:00 hod., avšak skutečně vlak odjíždí o hodinu později, a to není žádný nový údaj, neboť i sešitový jízdní řád ŽSR 2005/2006 udává odjezd rychlíku z Istanbulu Sirkeci ve 22:00 hod.

Zajímavé je i zjištění, že vlaky jedoucí po stejné trase z Bukurešti do Istanbulu a opačně urazí pokaždé jinou vzdálenost (Bukurešť - Istanbul = 1.429 km; Istanbul - Bukurešť = 1.369 km). Ani jedna uvedená hodnota není správná - skutečná vzdálenost mezi oběma městy je jen 815 km.

Při dokončování cestopisu jsme si ověřovali čísla jednotlivých vlaků a narazili jsme na další zajímavé údaje - například R 292 ze Sofie do Beogradu urazí trasu dlouhou 443 km za 32,5 hodiny (ve skutečnosti je to o 24 hodin méně).

Zdroj: IDOS


CSPSV | 23.4.2006 (2:35)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
24.04.2006 (17:23)  
Jó IDOS SE PŘIPRAVUJE NABUDOUCNOST KDY VLAKY POJEDOU ŠETI STOVKOU :-)
24.04.2006 (17:17)  
to by ad M
24.04.2006 (17:17)  
máš pravdu ale když si chce někdo udělat výlet vlakem, tak ho bude zajímat kolik ho to bude stát a jak dlouho pojede atak dále
24.04.2006 (17:14)  
ad M: IDOS neobsahuje jř celýho světa
vole radči si to ověř,než neco napíšeš !!!!!!!!!!!!!!!!
registrovaný uživatel M 
24.04.2006 (16:54)  
Uprimne receno, moc nechapu, proc se resi ptakoviny jako Istanbul-Bukurest nebo Franfkurt-Pariz. 99% lidi tohle nikdy vlakem nepojede a 99% z toho 1% to poleti (tady se da ocekavat reakce, ze to vetsina lidi urcite jezdi, ale to nechavam byt). Priste jako vytku napiste, ze IDOS nedokaze vyhledat spojeni Cordoba-Buenos Aires nebo Dilli-Kalkata...
24.04.2006 (14:04)  
No tak tohle je zajímavé spojení....
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
24.04.2006 (10:43)  
Další renoncy. Domácí IDOS např. nevyhledá tak jednoduché věci jako:

1) přímé spojení Frankfurt am Main [*D] - Paris [*F] (jedou 3 přímá EC a jeden noční R). Zajímavé ale je, že při zadání pouze relace Frankfurt am Main [*D] - Metz [*F] tato 3 EC nalezne. Nevyhledá žádné přímé spojení Metz [*F] - Paris [*F] ačkoliv existuje 10 spojení denně.
24.04.2006 (10:05)  
No, já vím že IDOS má mouchy, ale jsem za něj celkem rád. Nějaké krkolomné vlakové spojení v ČR si vždycky vyhledám v knižním JŘ.

Jinak nevíte někdo, kde by se dalo zjistit vnitrostátní autobusové spojení v Chorvatsku?
24.04.2006 (8:38)  
Dobry den, rozpoutala se tady zajimava diskuze!

U IDOSu problem s prestupy pretrvava uz dlouho, nejvic to vadi u relaci, ktere se daji "odejit" pesky (zde zminovany Mnichov, jinak i Viden, ale muze to byt kterakoliv MHD, kde sousedi dve zastavky z ruznymi jmeny). Nevim, proc tam nazadaji ten "zolikovy" spoj 'Presun pesky xx minut'. Asi by nekomu radsi ruky upadly. Podle me tim vylozene odrazuji cestujici, kteri chteji prestupovat ve velkych mestech s vice stanicemi - za to bych bil po hlavach.
Proc v placene verzi nejsou slusne rady evropskych zeleznic je mi zahadou (zvlast v dnesni globalni dobe). Osobne verim nanejvys slovenskym udajum.
K prispevku pana Zikmunda - Zlin neni v IDOSu tak dlouho, aby byly odladene vsechny mouchy. Pokud vim, tak se DSZO pripojila do databaze teprve nedavno (po kolika letech?!). Tim vyvstava dalsi otazka - jak v HTML verzi kombinovat jizdni rady (napr. jedne MHD a vlaku - vzhledem k tomu, ze MHD nemalou merou zasobuji nadrazi a naopak by se nad tim nekdo mel zamyslet).
Myslim, ze po programatorske strance (mluvim o algoritmech, ne o vzhledu vygenerovane HTML stranky) je program napsany slusne. Mnohem horsi to je se vstupnimi daty, tady maji kluci co dohanet - a oni vi, kam si pro inspiraci zajit.
registrovaný uživatel Luky88  mail  
24.04.2006 (5:33)  
Mno pro mě je důležitý,že na IDOSu je jízdní řád pražské MHD jinak Instanbul fakt nevim,kdo by vyhledával vlakem,dyž letadlem to je podstatně lepší,navíc určo vás v letadle neoškubou jako ve vlaku v Rumunsku nebo v Bulharsku....=o)
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko