..: IDOS: 636 km za 66 minut!? :..

BleskPraha - Celostátní informační systém o jízdních řádech IDOS, jehož zřizovateli jsou Ministerstvo dopravy ČR a Ministerstvo informatiky ČR a systémovou integraci zajišťuje ČD-Telematika, a. s. udává nesprávné údaje o odjezdech vlaků i o vzdálenostech mezi městy v zahraničí.

Při zpracování cestopisu redaktoři zjišťovali orientačně vzdálenost mezi Bukureští a Istanbulem, která ve skutečnosti činí 815 km, ale IDOS udává 1.429 km (o 600 km více), přičemž by musel vlak podle IDOSu trasu dlouhou 636 km ujet za 66 minut, a to je při pohledu na stav bulharských železnic nemožné. Redaktoři cestovali R 499 Bosphor do Istanbulu a nezaregistrovali ani skutečnost, že by byly ve vlaku řazeny vozy k sezení, jak uvádí IDOS.

Při zpáteční cestě nás čekalo ještě jedno překvapení - IDOS udává odjezd R Bosphor ve 21:00 hod., avšak skutečně vlak odjíždí o hodinu později, a to není žádný nový údaj, neboť i sešitový jízdní řád ŽSR 2005/2006 udává odjezd rychlíku z Istanbulu Sirkeci ve 22:00 hod.

Zajímavé je i zjištění, že vlaky jedoucí po stejné trase z Bukurešti do Istanbulu a opačně urazí pokaždé jinou vzdálenost (Bukurešť - Istanbul = 1.429 km; Istanbul - Bukurešť = 1.369 km). Ani jedna uvedená hodnota není správná - skutečná vzdálenost mezi oběma městy je jen 815 km.

Při dokončování cestopisu jsme si ověřovali čísla jednotlivých vlaků a narazili jsme na další zajímavé údaje - například R 292 ze Sofie do Beogradu urazí trasu dlouhou 443 km za 32,5 hodiny (ve skutečnosti je to o 24 hodin méně).

Zdroj: IDOS


CSPSV | 23.4.2006 (2:35)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Služby

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Nix 
24.04.2006 (0:57)  
Kosice - Zilina za 29 hodin?
IDOS zobrazuje zajimave informace o spojeni Kosice-Zilina vlakem Os7806 (odjezd 11:20)...
Registrierter Benutzer M 
23.04.2006 (18:29)  
Heh, jednoduche reseni - vzit knizni JR a udelat vlastni dokonaly system:-)

Intercity - jo, nez jsem zacal pouzivat internet...
Registrierter Benutzer Olda_K  mail  
23.04.2006 (18:26)  
Systém IDOS (resp. celý dopravní systém prezentující se na webu pod tolika názvy a na tolika doménách, že už nikdo vlastně neví, jak se to celé vlastně jmenuje) zná skoro každý. Je to jedna z nejpoužívanějších stránek na českém webu. Celý tento moloch je vytvořený naprosto šíleným nevalidním kódem plným skriptů, nesourodých vsuvek, slátaný tak, že je téměř div, že to celé ještě drží pohromadě; uspořádání stránek je vytvořeno pomocí mnoha (mnoha a mnoha) tabulek. (Pochopitelně si nemůžu odpustit poznámku, že stránky se načítají dlouho a pomalu, nejsou moc kompatibilní s celou řadou zařízení a jsou zbytečně překomplikované — optimalizace kódu a nahrazení formátování CSS by je nejen zmenšily na zlomek jejich velikosti a ušetřily nejen přenosovou kapacitu jistě řádně zatížených serverů, ale mohly by přinést i větší kompatibilitu a mohly odbourat i nutnost tvořit speciální verze stránek pro tisk či jiná zařízení. Ale to je stokrát omletá písnička...)

Tak takto se systému IDOS vyjadřoval Petr Staníček 16.1.2004.(!!!) Při pohledu do zdrojového kódu (dnes) je vidět, že z firmy Chaps to nikoho nazajímalo a nezajímá.

Celý článek zde:http://www.pixy.cz/pixylophone/2004_01_archiv.html
23.04.2006 (18:09)  
Vážení uživatelé, se svými stížnostmi a připomínkami k chování programu IDOS se obracejte na firmu CHAPS s.r.o, která je výrobcem tohoto produktu.
http://www.chaps.cz.
Společnost CHAPS s.r.o. ja také plně odpovědná za to, že se v datech zahraničních železnic, např. DB neobjevují originální kategorie vlaků (RB, IRE apod.), protože není ochotná rozšířit databázi kategorií vlaků, podobně jako to udělala firma HACON, která je autorem německého EJŘ HAFAS. Cestující (= zákazníci DB) se totiž stěžovali, že "národní označení" vlaků v Česko & Slovensku je jiné než to co jim nabízí HAFAS (například písmeno R pro RYCHLÍK místo německého D (Durchgangzug), Sp pro spěšný vlak místo německého E (Eilzig) … podobně pro vlaky jedoucí na Slovensku).
Pročež DB "donutily" firmu HACON k tomu, aby databázi rozšířila a tak se už asi třetí rok u česko & slovenských vlaků objevuje jejich národní označení.

České dráhy jsou pouze "dodavatelem" dat s nimiž program podle stanoveného algotirmu pracuje. ČD, resp. dceřinná společnost ČD–Telematika, která má na starosti správu dat nemůže program ovlivnit.
Stejný algoritmus pracuje i daty BUS nebo MHD.
Chyby v programu samozřejmě jsou. Dokládá to například MHD Zlín – Otrokovice. Pokud si zadáte jakékoli spojení z Otrokovic uskutečněné linkou 55 (např. Štěrkoviště) s přestupem na zastávce "Ceské dráhy" (správně by mělo být Otrokovice nádraží ČD), tak vám to sdělí, že spojení neexistuje. V opačném směru najde spojení bez problému.
Aby se spojení našlo, tak se musí zadat jako přestupní stanice "Ceské dráhy".

Je pravda, že některé kilometrické vzdálenosti ve Francii jsou "nesmyslné". Zahraniční data jsou do databáze importována v rámci výměny dat mezi železničními správami – ČD–Telematika je dostává od DB.
Bylo mi vysvětlováno, že problém je v tom, že jsou načtené "nějaké" standardní kilometrické vzdálenosti, případně některá data chybí. Německá kilomterická data nejsou údajně vzata z jízdních řádů, ale "odněkud z mapy
čili to uvádí v řadě případů nesmysly.
Opravit "nesprávné" údaje nelze.


23.04.2006 (18:04)  
M: Hledal jsi někdy v offline IDOSu?
Registrierter Benutzer M 
23.04.2006 (17:59)  
Z Karvine tech moznosti mozna moc neni, ale treba z Prerova ano.
Proste, ty EC lze vykliknout, neni to problem. Vybrat si 1 vlak ze 70, kde 67 variant je zbytecne, problem je
Registrierter Benutzer PZ 
23.04.2006 (17:57)  
Nick: Ano to je pravda, jenže jedna věc je, že jsou chybná data druhá věc je, jak s těmito nebo i správnými daty program manipuluje a to je chyba IDOSu. A tím pádem i programátora.
23.04.2006 (17:51)  
Ony ty vzdálenostní limity se dají nastavit procentuálně. Osobně si radši nastavím víc, a potom si vyberu. To samé s tím časovým omezením-když chci vyjet např. v 11:00, Dám si čas odjezdu v 10:00 a potom si nacvakám další spojení a vyberu si...
Registrierter Benutzer Mato 
23.04.2006 (17:50)  
Web: no z karviné těwch možností opravdu moc na výběr není. Pouze na Č. Těšín nebo na Bohumín (když to hodně přeženu, tak na Petrovice u Karviné, ale tam snad jede jen pár ranních motoráků). Takže v mém případě všechny znaméná "všechny" v danném čase a směru (viz můj ranní příklad) Ale stwejné je to ze všemi spoji Do Brno snad kromě ranní Kysuce, která jede přímo:)
Registrierter Benutzer Space 
23.04.2006 (17:31)  
Noční ČB-Praha-Brno
IDOS umí pro dnešní den najít spojení šesti vlaky s odjezdem v 22:41 a příjezdem v 9:33 s nočním pobytem v délce 3:15 v Jindřichově Hradci. Naproti tomu vyhledávač na pkp.pl najde při zadání stejných údajů Sp 1838 a R 377, ale zase to na první pokus nenabídne onu levnejší osobákovou projížďku.
Nešlo by u IDOSu ty vzdálenostní limity posouvat, dokud to nenajde spojení?
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko