..: IDOS: 636 km za 66 minut!? :..

BleskPraha - Celostátní informační systém o jízdních řádech IDOS, jehož zřizovateli jsou Ministerstvo dopravy ČR a Ministerstvo informatiky ČR a systémovou integraci zajišťuje ČD-Telematika, a. s. udává nesprávné údaje o odjezdech vlaků i o vzdálenostech mezi městy v zahraničí.

Při zpracování cestopisu redaktoři zjišťovali orientačně vzdálenost mezi Bukureští a Istanbulem, která ve skutečnosti činí 815 km, ale IDOS udává 1.429 km (o 600 km více), přičemž by musel vlak podle IDOSu trasu dlouhou 636 km ujet za 66 minut, a to je při pohledu na stav bulharských železnic nemožné. Redaktoři cestovali R 499 Bosphor do Istanbulu a nezaregistrovali ani skutečnost, že by byly ve vlaku řazeny vozy k sezení, jak uvádí IDOS.

Při zpáteční cestě nás čekalo ještě jedno překvapení - IDOS udává odjezd R Bosphor ve 21:00 hod., avšak skutečně vlak odjíždí o hodinu později, a to není žádný nový údaj, neboť i sešitový jízdní řád ŽSR 2005/2006 udává odjezd rychlíku z Istanbulu Sirkeci ve 22:00 hod.

Zajímavé je i zjištění, že vlaky jedoucí po stejné trase z Bukurešti do Istanbulu a opačně urazí pokaždé jinou vzdálenost (Bukurešť - Istanbul = 1.429 km; Istanbul - Bukurešť = 1.369 km). Ani jedna uvedená hodnota není správná - skutečná vzdálenost mezi oběma městy je jen 815 km.

Při dokončování cestopisu jsme si ověřovali čísla jednotlivých vlaků a narazili jsme na další zajímavé údaje - například R 292 ze Sofie do Beogradu urazí trasu dlouhou 443 km za 32,5 hodiny (ve skutečnosti je to o 24 hodin méně).

Zdroj: IDOS


CSPSV | 23.4.2006 (2:35)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel PZ 
23.04.2006 (12:55)  
Hlavní výhodou a zároveň chybou IDOSu je, že zobrazuje vždy tu časově nejkratší kombinaci, což je někdy dobře, někdy špatně(nelogické spojení, x přestupů na MHD, drahé spojení, atd...). Prostě je to program. A za program je zodpovědý programátor. A za programátora?
registrovaný uživatel M 
23.04.2006 (12:36)  
Mato
Sice jsem IDOS nedelal, ale rekl bych, ze na stejne trati to nabizi vzdy tu nejrychlejsi variantu, coz je zcela legitimni. Pokud nekdo nechce platit EC priplatek, tak at si v nastaveni vypne moznost vyhledavat mezi EC vlaky. Je to jednoduche a to velmi.
Tu poznamku o "jednoznacnem monopolnim chovani" beru jako humornou vlozku...
registrovaný uživatel Mato 
23.04.2006 (11:51)  
Ad Vojtěch: :) To mi připomíná ten vtip o stařečkoví z Dolní Lomné co chce jet do Tokia :)
23.04.2006 (10:29)  
Já jsem zase narazil na problém v Mnichově. Nádraží je rozděleno na tři části a IDOS není schopen najít takové spojení, kdy člověk přejde pěšky do jiné sekce. Místo toho mě posílal přes různá okrajová mnichovská nádraží.

Další sek je v relaci Čop - Užhorod, kterou IDOS ukazuje jako 3 km :-( a navíc nemá jízdní řády električek.

Velmi se mi osvědčil vyhledávač na www.bahn.de, hlavně na cesty do zahraničí. A navíc umí narozdíl od IDOSu rozlišit Nová Paka a Nová Paka město :-)
registrovaný uživatel Space 
23.04.2006 (10:21)  
Vím, že v GVD 2002/03 IDOS chybně informoval o odjezdech rychlíků z Kralup/Vlt. na Ústí/Vlt; rozdíly činily zhruba půl hodiny (přesně si to iž nepamatuji). Loni jsem se k IDOSu vrátil, ale při zadání trasy Praha-Náchod to neumělo využít Krakonoš a ze Starkoče návazný Sp. Od té doby IDOS nepoužívám :-)
registrovaný uživatel Mato 
23.04.2006 (10:21)  
Jojo, IDOS je prostředkem ČD k tahání peněz z cestujících. Kupříkladu chci v pondělí cestovat kolem 14 z Karviné do Brna. Co mi IDOS nabídne? Nabídne mi EC120 Košičan z Karviné ve 14:02 (příjezd Bohumín 14:15) s přestupem v Bohumíně na R736 (odjezd z Bohumína 14:47) CENA: 198,-- (Navíc ten má vždy mionimálně 10 minut sekeru). ALE UŽ mi nenbídne vlak jedoucí před ním Os2958 odjezd z Karviné 13:55 (Příjezd do Bohumína 14:11) Přípoj na stejný R736. CENA: 138,-- Podle mně je to jednoznačné monopolní chování, když doslova zatajujou některé spoje. Stejně se IDOS chová v domácí verzi na CD i ve verzi na internetu. Při podání stížnosti mi bylo sděleno, že se jedná o chybné nastavení v mém domácím programu. Při upozornění, že stejný problém je i na internetu, se mi již odpovědi nedostalo.
23.04.2006 (9:38)  
Jj, ta Francie mě také pobavila. Nejdříve jsem si říkal, že ta TGV nejsou tak rychlá, jak jsem si myslel, a pak jsem na to kápnul...
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
23.04.2006 (9:24)  
Cha, cha:-) To není nic neobvyklého. Mrkněte se na Francii, jaká to tam hází čísla! Např. TGV Paris-Lyon - Marseille-St Charles: jednou 501km, pak třeba 335km. Přitom skutečná vzdálenost je něco malinko přes 750km!

Nebo TGV Toulouse - Paris (přes Bordeaux): IDOS 504km, ve skutečnosti 838km!
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko