Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Praha - Nejnovější číslo časopisu Týden přináší článek Ivana Motýla mapující změnu cestování mezi Ostravou a Prahou od zavedení pendolin do provozu. Na první pohled je zřejmé, že se nejedná o oslavu nejúspěšnějšího produktu ČD SC Pendolino, jak ho líčí podnik v mnoha tiskových zprávách. Celý článek si můžete přečíst zde.
zdroj: týden 25/2006, foto: České dráhy
CSPSV | 19.6.2006 (12:24)
Související zprávy

21.06.2006 (6:27)
EightyFour (hned první příspěvek):
Nevím, co děláte, za jakým účelem byste tu trasu jel a jaké máte jízdné, ale pokuz na Hutník může být značně irelevantní, protože ne každý si může říct, že pojede v 6,47 Ostrava -> Praha a v 15,18 Praha -> Ostrava. Kdo např. potřebuje z Ostravy do Prahy na celý den nebo tam musí být už ráno, tomu slušnější vlak o pár hodin později (a zpátky dříve) houby pomůže.
Nevím, co děláte, za jakým účelem byste tu trasu jel a jaké máte jízdné, ale pokuz na Hutník může být značně irelevantní, protože ne každý si může říct, že pojede v 6,47 Ostrava -> Praha a v 15,18 Praha -> Ostrava. Kdo např. potřebuje z Ostravy do Prahy na celý den nebo tam musí být už ráno, tomu slušnější vlak o pár hodin později (a zpátky dříve) houby pomůže.
20.06.2006 (22:12)
ad Richie : můžete být tak neobyčejně laskav a sdělit (nejen mně) číslo zákona, který upravuje nárok na 1. vozovou třídu při cestě nad 200 km.
Já jsem měl při vyhledávání smůlu …
Já jsem měl při vyhledávání smůlu …
20.06.2006 (16:16)
To Adam) Máš rech, v minulém GVD to trojspřeží Ostravan, Jan Perner a Hutník, řešilo docela dobře dopravu mezi východem a západem ... letos si vyberete R Ostravan nebo SCP. Od Hranice dál to ještě řeší Express na Zlín, ale na ten nemají v Ostravě žádný přípoj ... doufejte, že se to v příštím GVD zlepší.
A otázka do pranice: Budou rakušáci opět půjčovat jeden (i více) vozů RIC 200 z Chopina a na čem budou jezdit ;-)
A otázka do pranice: Budou rakušáci opět půjčovat jeden (i více) vozů RIC 200 z Chopina a na čem budou jezdit ;-)
20.06.2006 (12:48)
Twix: tak to mi ver, ze jestli chces byt v Praze v inteligentni ranne dopoledni dobu, tak mas na vyber Ostravan a nebo Pendolina. A pokud chces v te Praze neco stihnout a skoncis v sest, tak mas na vyber zase Ostravan a nebo Pendolino. A v tyhle doby je, a muzete si o duvodech myslet co chcete, zajem nejvetsi.
20.06.2006 (12:00)
Už to tu zřejmě někdo zmínil, nevím co má společného loňský a letošní Ostravan kromě toho názvu. Časovou polohu určitě ne. Článek vůbec není o pendolinech, ale o jednom rychlíku, jehož někteří cestující mají zřejmě problém koupit si KMB a jezdit některým EC/IC za 250Kč, neříkejte že všichni nutně potřebují časovou polohu Ostravana.
20.06.2006 (11:53)
To Richie: "To jako někdo bydlí 350km od práce?"
No, představ si, že i takoví pracovití lidé jsou. CO třeba jedou v pondělí ráno do Prahy pracovat a vrací se v pátek odpoledne. Tito lidí většinou přemýšlí v jiných horizontech, než většina nezaměstnaných v Moravskoslezském kraji (a následně pak volí ODS;-), sorry rejpačka). A i tito lidé by si zasloužili jakousi kulturnost.
Všichni se tu pořád ohánítě alternativami, ale KUA PROČ??? Tak tu ty dráhy jsou, tak bych měl jet ne jako tele na porážku div né ve slámě, ale tak, že bez místenky a příplatku si sednu do čistého vagónu... To s tím "dojedu včas", tak to už jsem u ČD dávno zabalil...
Jinak, na všechno co jsme tu jemnovali je jden velký lék, který by měl přijít co nejrychleji... PRIVATIZACE. Okamžitá, nejlépe zrychlená, do vlastních rukou (tozuměj-ne státních) a proč ne třeba i zahraničních. Juchů, už by to bylo, jen nevim, jestli to v PSP 100:100 projde. Ale mohlo by...
No, představ si, že i takoví pracovití lidé jsou. CO třeba jedou v pondělí ráno do Prahy pracovat a vrací se v pátek odpoledne. Tito lidí většinou přemýšlí v jiných horizontech, než většina nezaměstnaných v Moravskoslezském kraji (a následně pak volí ODS;-), sorry rejpačka). A i tito lidé by si zasloužili jakousi kulturnost.
Všichni se tu pořád ohánítě alternativami, ale KUA PROČ??? Tak tu ty dráhy jsou, tak bych měl jet ne jako tele na porážku div né ve slámě, ale tak, že bez místenky a příplatku si sednu do čistého vagónu... To s tím "dojedu včas", tak to už jsem u ČD dávno zabalil...
Jinak, na všechno co jsme tu jemnovali je jden velký lék, který by měl přijít co nejrychleji... PRIVATIZACE. Okamžitá, nejlépe zrychlená, do vlastních rukou (tozuměj-ne státních) a proč ne třeba i zahraničních. Juchů, už by to bylo, jen nevim, jestli to v PSP 100:100 projde. Ale mohlo by...
19.06.2006 (21:56)
Já se jen usmívám nad těmi, co píší "když se vám to nelíbí, tak jezděte autobusem". Cestující jako já ale nežádá moc - chce být přepraven:
1. podle jízdního řádu (mimořádnosti v provozu typu spadlá trolej, povodně omluví)
2. kulturně jako ve 21. století (ne, že si musí vybírat nejméně špinavé sedadlo)
Já nechci nic víc. Teď nepíšu o relaci PHA-OVA, ale o ČD generálně. Dnešní ČD neplní ani jeden bod, přijde mi nedůstojné 21. století, abych si před odchodem na vlak musel zjišťovat zpoždění mého vybraného vlaku a vybíral alternativy pro případ, "že se něco stane". A nebo abych se bál, že když třeba pojedu společensky oblečen, abych si sednul a přitom dojel čistý ;-)
1. podle jízdního řádu (mimořádnosti v provozu typu spadlá trolej, povodně omluví)
2. kulturně jako ve 21. století (ne, že si musí vybírat nejméně špinavé sedadlo)
Já nechci nic víc. Teď nepíšu o relaci PHA-OVA, ale o ČD generálně. Dnešní ČD neplní ani jeden bod, přijde mi nedůstojné 21. století, abych si před odchodem na vlak musel zjišťovat zpoždění mého vybraného vlaku a vybíral alternativy pro případ, "že se něco stane". A nebo abych se bál, že když třeba pojedu společensky oblečen, abych si sednul a přitom dojel čistý ;-)
19.06.2006 (21:35)
Jen dodám, že v Ostravanu jsou řazeny taky Bee a Beer, což jsou v porovnání s jinými rychlíky (za stejnou cenu) nejkvalitnější vozy (ne čisté). Prostě když jedu, tak si řeknu při rezervaci číslo vozu, které je Bee a jedu na stejné kvalitě jako v bývalém Ostravanu/J. Perneru. To je takový problém?
19.06.2006 (21:28)
Ja osobně jsem přechod Ostravana z kategorie IC do R oplakal, ale mam dojem, že je to pořad jeden "z lepších rychlíků". To, že bylo v jídelním voze zakouřeno a číšník popíjel, je věc zaměstnanců firmy Urblík, která zajišťuje servis. A kde se vzali na Ostravanu německé vozy??? To taky nevím. Kritika je dobrá a potřebná věc, ale tohle je síla! A krom toho, jak už tu bylo řečeno, KAŽDÝ MÁ PRÁVO SI VYBRAT, komu se to nelíbí, ať jede třeba... třeba autem!
19.06.2006 (20:56)
K tomu snad neni co dodat - tak tim vlakem ku**a nejezdete, kdyz se Vam to nelibi... To ze Ostravan byl vzdycky v nedavne dobe IC (jeden rok myslim Ex) uz tam nikdo pro jistotu nezminil.
A co taky cekali, ze kdyz pridaji 6 paru Pendolin denne, tak ze ostatni vlaky ve stejne kvalite nechaji tak jak byly? To by pak vsechno jezdilo plne z 20% ...
Taky by me zajimalo, co je to za hlasku "zamestnavatel mi neplati cestu Ostrava-Praha" ... To jako nekdo byli 350km od prace? A nebo jestli se jedna o sluzebni cestu, tak pokud vim podle ceskych zakonu je zamestavatel samozrejme povinen proplacet a nad 200km dokonce v 1. tride! :-)
A co taky cekali, ze kdyz pridaji 6 paru Pendolin denne, tak ze ostatni vlaky ve stejne kvalite nechaji tak jak byly? To by pak vsechno jezdilo plne z 20% ...
Taky by me zajimalo, co je to za hlasku "zamestnavatel mi neplati cestu Ostrava-Praha" ... To jako nekdo byli 350km od prace? A nebo jestli se jedna o sluzebni cestu, tak pokud vim podle ceskych zakonu je zamestavatel samozrejme povinen proplacet a nad 200km dokonce v 1. tride! :-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko











