..: Týden: Navrch huj, vespod fuj :..
ČDPraha - Nejnovější číslo časopisu Týden přináší článek Ivana Motýla mapující změnu cestování mezi Ostravou a Prahou od zavedení pendolin do provozu. Na první pohled je zřejmé, že se nejedná o oslavu nejúspěšnějšího produktu ČD SC Pendolino, jak ho líčí podnik v mnoha tiskových zprávách. Celý článek si můžete přečíst zde.

zdroj: týden 25/2006, foto: České dráhy


CSPSV | 19.6.2006 (12:24)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
19.06.2006 (20:24)  
To Miroslav Zikmun) To by možná vysvětlilo otázku, odkud vezme RailTrans vozy na ty komerční IC Ostrava-Praha a popř. i Ex z Děčína ...
registrovaný uživatel PZ 
19.06.2006 (20:22)  
A neplést si kvalitu, vyšší kvalitu a nutný standard:-D
19.06.2006 (20:01)  
***** Kdo chce kvalitu, musí si připlatit za vlaky vyššší kvality, což je normální i kdekoli jinde na světě. ****

V kterém světě ? Rakousko, Švýcarsko = všechny typy vlaků "českých kategorií" (= osobní vlaky, spěšné, rychlíky, EC, IC, ICE, ICN, Cisaplpino) za stejné peníze, Německo se obtížně posuzuje, protože tam se jízdné stanovuje jinak …
Ty vozy "aus Bautzen" jezdí po repasích a modernizacích po celém Německu, žádná ostuda …
Podle věrohodných zdrojů DB nabízejí k odprodeji přebytečné osobní vozy, které se jim nehodí do krámů … jedná se mimo jiné o vozy, které jezdily v éře NDR na Interexpresech (ve dvojce 6 míst v oddíle …)
dopisovatel nebo člen ŽP Adam  mail  
19.06.2006 (19:31)  
Josef Petrak: Presne tak. A misto techhle dvou zavedenych znacek CD nuti ty, kteri si aspon na jakous takous uroven potrpi, platit dvakrat tolik. A ten zbytek namacka do dobytcaku. Jinak s tou rekonstrukci souhlasim. Aee, Apee, Bee a Bpee jsou inteligentni vozy na rychliky, v pripade, ze by se udelala nova serie, tak ty nove se prcnou na IC a ty starsi mohou (za predpokladu udrzovani cistoty) ke spokojenosti cestujicich pouzivat na rychlicich a expresech.
19.06.2006 (19:09)  
Zajímalo by mě, jak nákladné by bylo vzít nějakých cca 50 - 60 vozů A,AB,B, poslat je do MOVO Plzeň, popř. jinak kde jsou schopni podle plánů rekonstrukcí našich současných RIC 160 udělat přestavbu těch dalších a modernizovat je.

Kdyby se vychytaly mouchy z provozu, tj. chybějící klimatizace, zásuvky, ... (nevím, doplňte), mohlo by se tím navýšit množství vlaků vyšší kvality za relativně přijatelnou cenu a až by bylo dostatek mzetů, na rychlíkách by našli uplatnění. A ještě bych na fakturu dodal jednu položku - nezávislého auditora na úklidový personál 8-)
19.06.2006 (19:06)  
To Adam: podle tuhle stížnost jsem ochotný se podepsat. Minulý rok jsem min. jednou měsíčně jezdil do Prahy ranním IC 500 Ostravan a nemohl si vynachválit rakouské Bmpz, a když nebylo třeba dojet před devátou, stačil IC 504 Jan Perner, který poskytoval srovnatelný komfort v českých vozech ...

A Ostravan měl ještě jednu zajímavou vlastnost, v druhé třídě bylo řazeno, myslím, 5 velkoprostorů a jeden ve 1st class.

Zrovna tento týden by se mi IC504 hodil :-/

SCP vyžralo nejen lukrativní jízdní časy, ale i relativně nízká čísla spojů v sérii 500... Už, aby byl GVD07. Co jsem se díval, bude asi dost kvalitní, ale nechci slyšet Ostraváky, až budou v mém rodném městě nadávat při přestupech na EC z Žiliny :-(
dopisovatel nebo člen ŽP Adam  mail  
19.06.2006 (18:55)  
Josef Petrak: Jo, to je pravda. S vyjimkou v te dobe, o ktere je rec a kdy byly nejvytizenejsi, cili byvale ranni IC Ostravan a Perner. Z Ostravanu je precpany rychlik a Perner je v Praze o pul jedne a to je nepouzitelne... A rano misto toho dve Pendolina...
19.06.2006 (18:03)  
Je pravda, že by jim člověk to B odpustil, kdyby a. jich byl dostatečný počet b. byly náležitě čisté a opravené alespoň do té míry, abych se nemusel bát čehokoliv dotknout. Jak to tady říkal kdosi, aby tekla voda a z hajzlíku se nezvedal žaludek. Mmch ono i to Bee a Bpee(Apee,Aee) a Beer by potřebovali renovaci WC, ta rez tam je občas velmi odpudiva. Příplatek za kvalitu je v pořádku, ale pokud mám platit jenom za to, že ten vlak bude o něco čistější, tak se budu dost cukat. Pendolino a kvalita je taky takový zvláštní nepoměr. Je tam klima (ale to by snad měla být samozřejmost na každém novém voze), zásuvky v první třídě (ale třeba na OeBB a DB je normální totéž i v třídě druhé a bez příplatku). Už jsem to tady naznačil, že podle mého by se u Pendolina měla aplikovat stejná metoda jako na Slovensku, tj flexibilní příplatek podle vytížení konkrétního spoje. Urblík - kapitola sama pro sebe. Já je mám rád, ale ten personál je 50/50. Naposled jsem teď jel do Plzně s ožralým číšníkem jen tak v olezlým tričku. Takže jsem si preventivně dal radši jenom to pivo (to je ale podstatný plus proti JLV, neb Chodovar, Plzeň, Budvar a občas i Bažant se prostě dají pít). JLV s Krušovicema no nic extra.
19.06.2006 (17:39)  
Já už to raději nechám bez komentáře. V jednom směru kritika ČD patří, v jiném ne, ale takhle by jsme se tady jen hádali. Jdu si raději vybrat pořádný spoj na zítřejší cestu do Prahy ;-)
19.06.2006 (17:36)  
Dráhy svou megakapaní na italský zázrak (a úúúžasným sloganem "Lepší, než jste čekali") si o takovou kritiku přímo říkaly. Proti "lepším" vlakům nic nemám, je to v pořádku. Ale kdž je jedinou alternativou třeba zaprasený a přecpaný rychlík...

Prostě stav, kdy exituje pouze BUSINESS class a LIVESTOCK class není zrovna ideální.


A to nemluvím o jiných tratích, kde si můžete vybrat mezi koženkou a koženkou. Takže žádné: "Kdo chce lepší, ať si přilatí." neexistuje.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko