Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Praha - Na internetu byl zveřejněn tzv. konečný návrh jízdního řádu. Nejde ještě o finální podobu jízdního řádu, záleží na postoji objednatelů. Pozornosti čtenářů jistě neujdou zamýšlené změny dálkové dopravy:
iRakousko
nasazení jednotek 680 mezi Prahou a Vídni jako SC 72/73 Johan Gregor Mendel a SC 74/75, vlak EC 70/71 Antonín Dvořák již nebude provážen na vlaku EC Slovenská Strela, EC 370 z Prahy do Aarhusu pojede již z Vídně a budou vytvořeny nové rychlíky R mezi Brnem a Vídni, soupravu nasadí Rakouské dráhy
i
Slovensko
nasazení jednotek 680 mezi Prahou a Bratislavou jako vlak SC 134/135 Slovenská Strela, R 376/377 Devín pojede v trase Bratislava - Drážďany, s přímými vozy Budapešť - Drážďany, dojde k zrušení vlaku IC 142/143 Odra, ostatní EC/IC směr Žilina, Košice pojedou přes Valašské Meziříčí, vlak IC 140/141 bude přerazen do kategorie EC a soupravu bude provážet EC 106/107 Praha, R Excelsior pojede v době R Cassovia, Cassovia pojede v době dnešního R 600/601 Ostravan, R 424/425 pojede přes Valašské Meziříčí, bude přečíslován na R 224/225 Šírava a pojede v době dnešního Vihorlata a posilový R 1420/1421 bude mít jméno Vihorlat, dále bude vytvořen R276/277 Slovan mezi Prahou a Bratislavou, který v létě pojede až do Splitu a uvažuje o vytvoření IC Moravia mezi Bohumínem a Bratislavou i
Německo
R 352/353 Praha - Frankfurt (Main) dostane od nového GVD jméno „Johannes Kepler“ bude veden přes Děčín i
Polsko
přibude jeden EC spoj mezi Prahou a Krakovem i
Česká republika
dojde ke zrušní Ex Moravan a R 700/701 Šohaj
Velmi citlivým tématem (kde jistě ještě dojde ke změnám) je regionální doprava. Doporučujeme prohlédnout si navrhované omezení dopravy na tratích:
- 013 Bošice - Bečváry - dopravce: KŽC Doprava, s.r.o. 1)
- 042 Martinice v Krkonoších - Rokytnice nad Jizerou
- 063 Bakov nad Jizerou - Kopidlno
- 085 Krásná Lípa - Panský
- 088 Rumburk - Ebersbach (Sachs)
- 122 Hostivice - Rudná u Prahy
- 125 Krupá - Kolešovice
- 137 Chomutov - Vejprty
- 148 Cheb - Hranice v Čechách
- 233 Čelákovice - Mochov - dopravce: KŽC Doprava s.r.o. 1)
- 312 Bruntál - Malá Morávka
a jak snad budou jezdit vlaky na tratích
- 043 Trutnov - Královec - Žacléř
- 143 Chodov - Nová Role
1) vlaky na objednávku o sobotách a nedělích
Za zpracování regionální dopravy děkujeme Romanovi Provazníkovi
j_ | 1.8.2006 (14:30)
Související zprávy

02.08.2006 (9:08)
To drevak_patlak: Konečně aspoň jeden trochu pozitivní ohlas. Jinak je to tady samej pesimista a chytrolín, co všechno jenom kritizuje.
Ad EC přes Valachy: Výrazné urychlení spojení Prahy a Žiliny. Zastavení v H.Lidči je samozřejmě úsměvné, ale jistě to není kvůli cestujícím, ale spíš z provozních důvodů. Dřív stavěly EC v České Kubici, což je ještě větší díra a taky kvůli tomu nikdo zdravotní újmu neutrpěl. Obdobně Bad Schandau nebo Kúty.
Spojení Ostravy a Prahy: Nedochází ke snížení počtu vlaků vyšší kvality, naopak jejich zvýšení: bude pravidelný 2 hodinový takt vlaků SC ČD proložený pravidelným 2 hodinovým taktem IC vlaků Railtransu + EC vlaky do Polska a několik IC vlaků ČD. To snad nelze brát jako zhoršení!?
Ad EC přes Valachy: Výrazné urychlení spojení Prahy a Žiliny. Zastavení v H.Lidči je samozřejmě úsměvné, ale jistě to není kvůli cestujícím, ale spíš z provozních důvodů. Dřív stavěly EC v České Kubici, což je ještě větší díra a taky kvůli tomu nikdo zdravotní újmu neutrpěl. Obdobně Bad Schandau nebo Kúty.
Spojení Ostravy a Prahy: Nedochází ke snížení počtu vlaků vyšší kvality, naopak jejich zvýšení: bude pravidelný 2 hodinový takt vlaků SC ČD proložený pravidelným 2 hodinovým taktem IC vlaků Railtransu + EC vlaky do Polska a několik IC vlaků ČD. To snad nelze brát jako zhoršení!?
02.08.2006 (8:41)
Ad Vb007: Já si naopak myslím, že co se týče přípojů v Lovosicích, je tento konečný návrh jeden z nejlepších v posledních letech. Rychlíky se potkávají v Lovosicíh v sudou a navazují na ně všechny lokálky. Horší je to jen ve směru na Most, kde se tvrdne cca půl hodiny (letos se ale tvrdlo 40 minut) a pak ve směru od České Lípy, kde je bůhvíproč jiná symetrie taktu než nulová, díky čemuž jede přípoj od rychlíku okamžitě, ale v opačném směru se tvrdne přes půl hodiny. Navíc je většina Lovosických lokálek obohacena o nové spoje (i když jsem zvědavý, jestli je kraj bude ochoten zaplatit, ale vlkm se pravděpodobně našly zkrácením některých osobáků z Ústí jen do Mostu).
Já osobně se na expresy z Podkrušnohoří těším, bývalý Chomutovský expres jsem používal často a se mnou i spousta dalších. Co se týče zastavování rychlíků v Bohušovicích, tam je to správné, zejména v pátek přestupuje dost lidí v Roudnici z rychlíku od Prahy na osobák a jedou právě do Bohušovic. S Hněvicemi už mám větší problém, ale pokud by byla zajištěna MHD do Štětí, pak se pravděpodobně i zde najdou cestující.
Osobně mě mrzí "zaříznutí" Vejprtské lokálky jen na víkendy, je ale pravda, že jsem ji nikdy jindy než o víkendu nepoužil. Z Vejprt a okolí je to do Chomutova i Kadaně autobusem rozhodně rychlejší. Tato trať by potřebovala zvýšit rychlost, dle jedné odpovědné osoby z Chomutova prý vyhovuje směrově na 60 km/h prakticky v celé trase, ale musela by se přiřadit do vyšší kategorie údržby. A to se nikomu nechce :-(
Ad Kuzle: Co se týče přípojů ve směru Česká Lípa-Praha v Děčíně, máte pravdu, že ujíždění EC rychlíku o pár minut nevypadá dobře. Osobně si myslím, že by se to dalo zapřípojovat, otázka by ale byla, jaká by byla čekací doba toho EC v případě zpoždění, asi nic moc. Situace ale není tak tragická, alespoň osobáky od/do Lípy jsou navázané pravidelně na rychlíky, takže spojení máte co 2 hodiny, byť pravda ne tak expresní jako v případě kombinace rychlík/EC.
Co se týče Moravana, čekal jsem spíše posun v opačném směru podle současného trendu, tedy přidání dalších expresů, výhledově bych si představoval hodinový "skorotakt" mezi Brnem a Ostravou, střídavě rychlík a expres. Ale to je asi zatím sci-fi. Uživatelé Moravanu mohou doufat, že se alespoň část jeho kvalitnější soupravy objeví na těch rychlících a ujede na nich více kilometrů, na současném Moravanu je velmi málo využitá (jedna cesta Ostrava-Brno a zpět denně je málo). Ale určitě bych se u ČD nedivil, kdyby se tu objevovali jen stará Bčka.
Mimochodem, když píšu o expresech, v přehledu jsem si nevšiml zmínky o zrušení Budvara, i když to je dáno pravděpodobně stavebními pracemi na IV. koridoru.
Převedení EC vlaků na Slovensko přes Lideč vítám, nejpodstatnější je, že se jízdní doba z Čech na Slovensko zkrátí, coč pravděpodobně přivede nové cestující, jízdní doba už je dost konkurenceschopná i autu s příhlédnutím k dlouhému řízení. Že je to vykoupeno redukcí IC na Ostravu je ale šlendrián, obávám se, že ČD se snaží silou dostat cestující do Pendolin a vyždímat z nich více peněz. Rád by věřil, že pak Pendolina zlevní, ale moc tomu osobně nevěřím. Nicméně pokud vyjede Railtrans Expres, tak možná ČD dostanou pěkně na pozadí a budou muset s cenou něco udělat. Takže držím RT palce.
Já osobně se na expresy z Podkrušnohoří těším, bývalý Chomutovský expres jsem používal často a se mnou i spousta dalších. Co se týče zastavování rychlíků v Bohušovicích, tam je to správné, zejména v pátek přestupuje dost lidí v Roudnici z rychlíku od Prahy na osobák a jedou právě do Bohušovic. S Hněvicemi už mám větší problém, ale pokud by byla zajištěna MHD do Štětí, pak se pravděpodobně i zde najdou cestující.
Osobně mě mrzí "zaříznutí" Vejprtské lokálky jen na víkendy, je ale pravda, že jsem ji nikdy jindy než o víkendu nepoužil. Z Vejprt a okolí je to do Chomutova i Kadaně autobusem rozhodně rychlejší. Tato trať by potřebovala zvýšit rychlost, dle jedné odpovědné osoby z Chomutova prý vyhovuje směrově na 60 km/h prakticky v celé trase, ale musela by se přiřadit do vyšší kategorie údržby. A to se nikomu nechce :-(
Ad Kuzle: Co se týče přípojů ve směru Česká Lípa-Praha v Děčíně, máte pravdu, že ujíždění EC rychlíku o pár minut nevypadá dobře. Osobně si myslím, že by se to dalo zapřípojovat, otázka by ale byla, jaká by byla čekací doba toho EC v případě zpoždění, asi nic moc. Situace ale není tak tragická, alespoň osobáky od/do Lípy jsou navázané pravidelně na rychlíky, takže spojení máte co 2 hodiny, byť pravda ne tak expresní jako v případě kombinace rychlík/EC.
Co se týče Moravana, čekal jsem spíše posun v opačném směru podle současného trendu, tedy přidání dalších expresů, výhledově bych si představoval hodinový "skorotakt" mezi Brnem a Ostravou, střídavě rychlík a expres. Ale to je asi zatím sci-fi. Uživatelé Moravanu mohou doufat, že se alespoň část jeho kvalitnější soupravy objeví na těch rychlících a ujede na nich více kilometrů, na současném Moravanu je velmi málo využitá (jedna cesta Ostrava-Brno a zpět denně je málo). Ale určitě bych se u ČD nedivil, kdyby se tu objevovali jen stará Bčka.
Mimochodem, když píšu o expresech, v přehledu jsem si nevšiml zmínky o zrušení Budvara, i když to je dáno pravděpodobně stavebními pracemi na IV. koridoru.
Převedení EC vlaků na Slovensko přes Lideč vítám, nejpodstatnější je, že se jízdní doba z Čech na Slovensko zkrátí, coč pravděpodobně přivede nové cestující, jízdní doba už je dost konkurenceschopná i autu s příhlédnutím k dlouhému řízení. Že je to vykoupeno redukcí IC na Ostravu je ale šlendrián, obávám se, že ČD se snaží silou dostat cestující do Pendolin a vyždímat z nich více peněz. Rád by věřil, že pak Pendolina zlevní, ale moc tomu osobně nevěřím. Nicméně pokud vyjede Railtrans Expres, tak možná ČD dostanou pěkně na pozadí a budou muset s cenou něco udělat. Takže držím RT palce.
02.08.2006 (0:19)
souhlas s nxau. EC Karlštejn apod. v Horní Lidči...nic proti této obci,ale vlaky EC/IC mají přece jen jiné určení.IC spojuje velké žel uzly a města,a EC má spojovavat opravdu jen velká města....Železniční fajnšmejkr třeba z Hamburku cestující Evropou vlaky EC/IC by se v Lidči asi hodně divil...možná by si myslel než by viděl výpravčího,že se jedná o nějakou poruchu (a o kvalitě některých souprav ani nemluvím)...zdá se mi to ujeté.jsme se SK v EU,tak proč si tu hrajou na hraniční stanice?některé rychlíky taky nestaví v Mostech u Jablunk.,tak když už čd mají nutnost cpát EC/ICčka přes Valmez,tak proč nemůže být hraniční stanicí pro EC/IC přece jen mnohem větší a frekventovanější Vsetín?
01.08.2006 (22:34)
Nesuhlasím s vedením EC Košičan cez
Vsetín, premenovať R 224/225 Šírava na nazov Laborec a chcem späť Vihorlata!!!!! tak ako chodí vtomtom grafikone.Chyba denne priame spojenie
na Ostravsko z vychodu Slovenska :-(
Velmi zly Konecny GVD!!!!!
Vsetín, premenovať R 224/225 Šírava na nazov Laborec a chcem späť Vihorlata!!!!! tak ako chodí vtomtom grafikone.Chyba denne priame spojenie
na Ostravsko z vychodu Slovenska :-(
Velmi zly Konecny GVD!!!!!
01.08.2006 (22:04)
Mě teda zase štvou přípoje z České Lípy do Děčína na EC do Prahy. Všechny rychlíky přijíždějí do Děčína 2 minuty po odjezdu EC a to po celý den. Z Lípy do Prahy sice jezdí přes Bakov nad Jizerou rychlíky, ale s EC se nedá kvalita cestovaní srovnávat. Těch pár minut by se snad přehodit dalo. Je to asi tím, že rychlíky většinou pokračují do Ústí a zabíraly by tak tím EC vlakovou cestu
01.08.2006 (21:43)
Tak myslím si že vlaky vyšší kvality se určitě více vyplatí přes ostravskou aglomeraci, než přes tu vsetínskou... Už jen Košičan by měl z principu jezdit přes ostravsko protože je to prostě vlak který už je tady zaběhnutý několik let, stejně tak jako např, Vindobona jezdí Vídeň - Brno - Praha - Berlín!
Je to holt masakr. A z ostravska pouze podělané Béčka do Žiliny jako náhrada :-(
Jinak k tomu IC/EC které zastavuje na ostravsku na "každém rohu" - já jsem byl vždycky pro, aby stavěly jen Ostrava-Svinov a hl.n., Bohumín projížděly (zastavuje tam tolik vlaků že by to neměl být problém a jednu dobu tam např. Košičan nestavěl), Karviná není tak velká pro pohyb cestujících tak bych to tam nestavěl taky ale budiž a pak by už stavěly jen Těšín (přestupní stanice, Polsko, velká frekvence cestujících), Třinec bych jednoznačně zrušil, tam nikdo nejezdí ani když tam jedou OS vlaky protože je to od centra strašně daleko (pouze je tam hodně lidí jak se končí směny v železárnách - ale ti asi IC/EC jezdit nebudou). Takže ve zkratce, IC/EC by přes ostravsko mohly stavět klidně tak jak tam stává nynější Laborec...
Je to holt masakr. A z ostravska pouze podělané Béčka do Žiliny jako náhrada :-(
Jinak k tomu IC/EC které zastavuje na ostravsku na "každém rohu" - já jsem byl vždycky pro, aby stavěly jen Ostrava-Svinov a hl.n., Bohumín projížděly (zastavuje tam tolik vlaků že by to neměl být problém a jednu dobu tam např. Košičan nestavěl), Karviná není tak velká pro pohyb cestujících tak bych to tam nestavěl taky ale budiž a pak by už stavěly jen Těšín (přestupní stanice, Polsko, velká frekvence cestujících), Třinec bych jednoznačně zrušil, tam nikdo nejezdí ani když tam jedou OS vlaky protože je to od centra strašně daleko (pouze je tam hodně lidí jak se končí směny v železárnách - ale ti asi IC/EC jezdit nebudou). Takže ve zkratce, IC/EC by přes ostravsko mohly stavět klidně tak jak tam stává nynější Laborec...
01.08.2006 (21:35)
Tvůrci JŘ jak na Krajích, tak MD, dělají vše pro to, aby lidi od vlaků odehnali. Faktem je již nyní, že některé vlaky jezdí na traťovém úseku v lichém provedení, to znamená, že jedním směrem jede X vlaků a zpět X-1 nebo X+1. Tak se stává, že chybějící vlak jede na závěsu. Až se na SŽDC proberou a budou účtovat za dopravní cestu vše jak se má, to znamená vlak, jeho hmotnost a počet náprav, tak se tvůrci JŘ začnou divit, co vše budou muset zaplatit. Zatím je to takové placení-neplacení a do jednoho spoje se dá schovat ledacos.
Dříve bylo ve vojenských spojovacích vozidlech napsáno" Pozor nepřítel naslouchá", nyní se dá jiz s jistotou říci: Konkurence nahlíží. FRK
Dříve bylo ve vojenských spojovacích vozidlech napsáno" Pozor nepřítel naslouchá", nyní se dá jiz s jistotou říci: Konkurence nahlíží. FRK
01.08.2006 (21:24)
Ad Tom: Ranní Ostravan je v některé dny hodně nacvakaný, a to ikdyž má 13 vozů.
Ad Georgo: Beery nejsou špatné, ale v zimě je v nich neuvěřitelná zima. Beery se už v tomto GVD podívaly na Slovensko např. na IC 142/143 Odra, nebo i na Detvanovi, takže je asi dohoda mezi ČD a ZSSK.
Ad Georgo: Beery nejsou špatné, ale v zimě je v nich neuvěřitelná zima. Beery se už v tomto GVD podívaly na Slovensko např. na IC 142/143 Odra, nebo i na Detvanovi, takže je asi dohoda mezi ČD a ZSSK.
01.08.2006 (21:10)
České dráhy majú vo všeobecnosti veľmi zvláštne pohľady na vec.
Tak ako som vždy pri pravidelných cestách Vsacanom uvažoval, prečo cez južné rameno (280) nejazdia na Slovensko aj vlaky vyššej kvality, hovoril som si, že na to zrejme sú dôvody (stav trate, atraktívnosť regiónu). Celkom ma ale zaskočil už prvý návrh GVD zverejnený pred pár mesiacmi: zmeniť rýchliky 240-243 na EC 126-129 je podľa mňa dosť husté - z Horní Lidče a Vsetína jazdí ráno kopa školákov (pravidelne 8 ľudí v kupé), ktorých rekategorizácia určite nepoteší. O to zaujímavejšie ale bolo stiahnutie IC 142,143,146 a 147 z Ostravska. Ich zastávky síce tiež zďaleka nezodpovedali kategórii (dlhé pobyty v Bohumíne, sekvencia Karviná, Č.Těšín, Třinec....), ale aspoň to boli priame spojenia. Je otázkou, či je dôvodom odklonu rekonštrukcia trate 320, ale tú by 3 páry vlakov predsa nijako neohrozili.
Je zároveň skoro samozrejmé, že na Fatru a "nové Hradčany" budú len presunuté súpravy z Odry a "starých Hradčan," teda Bee51, Bpee51, Bmee a spol. Klimatizácia nikde, priemerná rýchlosť tiež žiaden zázrak... ale v tom sú ČD expert (ako napr. súčasné vnútroštátne EC Vyšehrad).
Moravia bude určite obsahovať plzeňské Beery - nie sú najhoršie, ale nie sú v režime RIC, a hlavne budú chýbať na Moravane.
Tak ako som vždy pri pravidelných cestách Vsacanom uvažoval, prečo cez južné rameno (280) nejazdia na Slovensko aj vlaky vyššej kvality, hovoril som si, že na to zrejme sú dôvody (stav trate, atraktívnosť regiónu). Celkom ma ale zaskočil už prvý návrh GVD zverejnený pred pár mesiacmi: zmeniť rýchliky 240-243 na EC 126-129 je podľa mňa dosť husté - z Horní Lidče a Vsetína jazdí ráno kopa školákov (pravidelne 8 ľudí v kupé), ktorých rekategorizácia určite nepoteší. O to zaujímavejšie ale bolo stiahnutie IC 142,143,146 a 147 z Ostravska. Ich zastávky síce tiež zďaleka nezodpovedali kategórii (dlhé pobyty v Bohumíne, sekvencia Karviná, Č.Těšín, Třinec....), ale aspoň to boli priame spojenia. Je otázkou, či je dôvodom odklonu rekonštrukcia trate 320, ale tú by 3 páry vlakov predsa nijako neohrozili.
Je zároveň skoro samozrejmé, že na Fatru a "nové Hradčany" budú len presunuté súpravy z Odry a "starých Hradčan," teda Bee51, Bpee51, Bmee a spol. Klimatizácia nikde, priemerná rýchlosť tiež žiaden zázrak... ale v tom sú ČD expert (ako napr. súčasné vnútroštátne EC Vyšehrad).
Moravia bude určite obsahovať plzeňské Beery - nie sú najhoršie, ale nie sú v režime RIC, a hlavne budú chýbať na Moravane.
01.08.2006 (20:49)
Vadí mi zrušení R v časové poloze Excelsiora, kde žádná náhrada není, zejména směrem zpět.
Brno - Ostrava by rychlé kvalitní spojení zasloužilo. Klidně by to mohl nějaký TIS (rychlé spojení krajských měst v letáku ČD) točit Praha - Brno - Ostrava, kvůli oběhu soupravy. To by ale musela být trať Brno - Přerov v lepším stavu, než ty rozpadající se zbytky z dob totality.
Brno - Ostrava by rychlé kvalitní spojení zasloužilo. Klidně by to mohl nějaký TIS (rychlé spojení krajských měst v letáku ČD) točit Praha - Brno - Ostrava, kvůli oběhu soupravy. To by ale musela být trať Brno - Přerov v lepším stavu, než ty rozpadající se zbytky z dob totality.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko











