Zlín - Práce na elektrifikaci železniční tratě Otrokovice - Zlín - Vizovice zřejmě začnou v roce 2009. Stavbaři budou na 25 km dlouhém úseku pracovat nejméně 2 roky. „Předpokládané náklady činí asi 3 miliardy korun,“ řekl Jiří Mlynář ze Správy železniční dopravní cesty.
Zpracované projekty nabízí 3 možné varianty, lišící se rozsahem stavebních úprav. Nyní se studií zabývá ministerstvo dopravy. Varianta, která je podle Mlynáře nejpravděpodobnější, počítá i s výstavbou další koleje. Trať s velkým množstvím zastávek je relativně vytížená, prochází celým Zlínem a spojuje jej s hlavní tratí z Přerova do Břeclavi. Ve směru z Otrokovic do Zlína jezdí denně zhruba 3500 lidí, v úseku mezi zlínskými částmi Louky a Prštné je počet cestujících ještě vyšší. Osobní vlaky zde mají ve špičkách půlhodinový takt. Od května loňského roku jejich vozbu zajišťují nejen běžné motorové vozy řady 810, ale také motorové jednotky Regionova.
zdroj: Mladá fronta DNES, doplnil JTB
| 1.3.2007 (19:58)
Nejsou to Regionovy ani Regionohy, jsou to praobyčejný ksidly, co akorát hezky vypadaj a jinak mají původní nápravy a motor novej jen proto, že už se do toho starýho nedělaj díly.
Ve Švýcarsku se v St. Gallen a jinde, používá vhodný izolační materiál oddělující trolejové vodiče různých trakčních proudových soustav, v Suhru a Oberentfeldenu se používá přepínatelná trolej. Základním napětím je = soustava, na níž jezdí vlaky "úzkorozchodné WSB" ve špičkovém taktu 15 minut jedním směrem, čili v průměru každou 7,5 minutu. Má–li jet vlak na "normálním" rozchodu, tak je postavení vlakové cesty vázáno na přepnutí napětí ve stykovém místě. Čili než se postaví vjezdové / odjezdové návěstidlo na návěst dovolující jízdu, tak se zavřou závory, pak se přepne trolejové napětí a nakonec se postaví návěstidlo. Platí to pochopitelně i pro jízdy vlaků tažených motorovou lokomotivou, resp. pro posun.
Když jsem to viděl poprvé (tedy jel jsem normálně rozchodným vlakem přes uvedené místo poprvé), tak jsem na to civěl v němém úžasu "jak je to možné". Takže jsem v té stanici okamžitě vystoupil a šel jsem se na obhlídku …
Stačí na to příslušně upravený úsekový odpojovač.
Jednoduchoučké, levné, spolehlivé …
Co mě se týče, dovedu si představit na té trati nové Talenty, jaké teď mají MÁV a OBB. Aspoň by tam byli kvalitní vlaky, na kterých se podílí české firmy.
http://www.trolejbus.cz/presov/presov-krizeni.jpg
http://www.trolejbus.cz/presov/presov-krizeni2.jpg
Anebo projekt X44, za ktery se porad (tajne a naivne) modlim.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










