Zlín - Práce na elektrifikaci železniční tratě Otrokovice - Zlín - Vizovice zřejmě začnou v roce 2009. Stavbaři budou na 25 km dlouhém úseku pracovat nejméně 2 roky. „Předpokládané náklady činí asi 3 miliardy korun,“ řekl Jiří Mlynář ze Správy železniční dopravní cesty.
Zpracované projekty nabízí 3 možné varianty, lišící se rozsahem stavebních úprav. Nyní se studií zabývá ministerstvo dopravy. Varianta, která je podle Mlynáře nejpravděpodobnější, počítá i s výstavbou další koleje. Trať s velkým množstvím zastávek je relativně vytížená, prochází celým Zlínem a spojuje jej s hlavní tratí z Přerova do Břeclavi. Ve směru z Otrokovic do Zlína jezdí denně zhruba 3500 lidí, v úseku mezi zlínskými částmi Louky a Prštné je počet cestujících ještě vyšší. Osobní vlaky zde mají ve špičkách půlhodinový takt. Od května loňského roku jejich vozbu zajišťují nejen běžné motorové vozy řady 810, ale také motorové jednotky Regionova.
zdroj: Mladá fronta DNES, doplnil JTB
| 1.3.2007 (19:58)
nema tu nekdo nejaky info o elektrifikaci trate letohrad-dolni lipka? diky
Stačí si udělat exkurzi do Švýcarska, jak to mají vyřešeno v St. Gallen, pak se zajet podívat k Aarau, konkrétně do stanice Suhr, kde se kříží trakční proudová soustava 750 V = s trakční proudovou soustavou 15 kV 16,7 Hz a kolejová vozidla projíždějí stykové místo se zvednutým sběračem. Totéž v sousední stanici Oberentfelden.
To co je v Prešově je, slušně řešeno, výsledek technické neschopnosti … omezenosti myšlení a především plýtvání penězi…
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.










