Praha - Umožnit vjezd moderním lokomotivám, zeštíhlit České dráhy a zajistit lepší spojení velkých měst. To jsou plány ministerstva dopravy, jak zprůhlednit a zlepšit konkurenci na domácích tratích. Cílem je umožnit na českých kolejích skutečné konkurenční prostředí, které v současnosti existuje v podstatě jen na papíře.
Zahraniční elektrické lokomotivy totiž zatím na české železnici nemohou jezdit kvůli zastaralé tuzemské zabezpečovací technice. Ta vpustí na trať pouze desítky let staré lokomotivy domácí výroby. „Chceme, aby byly české tratě volně přístupné do roku 2010,“ řekl iDnes náměstek ministra dopravy Emanuel Šíp. Kvůli těmto problémům nedávno nevyjel například soukromý rychlík z Prahy do Ostravy, který měly táhnout německé Siemensy. Celkové náklady na přestavbu by neměly přesáhnout půl miliardy korun.
Už v polovině roku by se měla oddělit osobní a nákladní doprava Českých drah. Do budoucna není vyloučena ani privatizace nákladní části, ale yyní jsou tyto úvahy podle náměstka Šlégra ještě předčasné. Ministerstvo předloží tento návrh v dubnu do vlády. Jeho součástí je i řešení, kde najít peníze pro ztrátovou osobní dopravu. Nově už ji nebude možné dotovat z peněz, které vydělají nákladní vlaky. Její vysoké ztráty by tak v konečném důsledku dopadly na stát.
Z drah by mohlo odejít přes deset tisíc lidí, firma by v takovém případě ušetřila na mzdách dvě miliardy ročně. „Na silnicích také dopravce neplatí cestáře nebo dopravní policii,“ vysvětluje tento krok Šlégr. Dráhy po ministerstvu požadují také půl miliardy navíc na zajištění provozu mezinárodních vlaků. K tomu se náměstek Šlégr zatím staví zdrženlivě. „Záleží na tom, jak by ty peníze byly využity. Pokud by se díky nim zlepšila i úroveň dálkové vnitrostátní dopravy, pak bych s tím souhlasil.“
zdroj: iDnes

Jsou dvě možnosti.
1 bud modernizace vyhybky samovraty,soupravy s řidičákama apod
2.Rušení a tak propouštění.Co je asi pravděpodobnější.
Hlavně že na českým koridoru budou R ČD a RT!To jste celý vy.Je to v kundě
Z předchozího příspěvku, který uvádí, že 6 x 471 bude stát přes 1 miliardu ? Co to je přes jednu mld ? Taky suma 1,9 mld.
Přesně tak!
Topič-tvé zaměstnance neznám a nepomlouvám. Prostě jen zevšeobecňuji zkušenosti ze svého okolí. Barevné mimikry dle stávající výhodnosti pro dotyčného (až na tu červenou, ta je u některých lidí tabu).
Mimochodem, to že je někomu 42, neznamená že nekecá blboviny.
K tomu lehkému rýpnutíčku-trouba snad ne, ale KŘUPAN rozhodně ANO :)), a výstavní.
A už dost sociopolitických plků.
Ať jsme jakékoliv barvy pleti a mozku, máme rádi železnici. Alespoň doufám.
Howgh.
A ty skvele vlacky jezdi na co? Na vzduch? S tim tupym "gumokolismem" jste smesni...
Ropa opravdu během několika desetiletí dojde a pokud se neobjeví žádný stejně vydatný a energií nabitý zdroj, třeba to dojde k tomu, že se opravdu naše vnoučata vrátí ke způsobu života, jaký tu byl třeba před 200 lety. Jen aby ty další generace mohly vzniknout, jelikož dle výzkumů mají právě díky znečištění ovzduší (mimo jiné díky ropným produktům) čtyřikrát méně spermií než před sto lety!
Ještě k tomu plácání jater. Věkové složení našeho "ansámblu" je od 42 do 58 let a neřekl bych, že by se jednalo o jedince s hlavou "vypláchnutou" od TV.
Nepřijde ti minimálně trochu neuctivé, tvrdit o lidech, které neznáš, že blábolí nesmysly. Mluvil jsi někdy s nimi, četl jsi od nich něco? Já ti taky neříkám, že jsi křupan nebo trouba, které mele hovadiny, blbosti či plácá co mu slina na jazyk přinese. :-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











