..: Ministerstvo dopravy chce větší konkurenci na železnici :..

RT Express nejezdíPraha - Umožnit vjezd moderním lokomotivám, zeštíhlit České dráhy a zajistit lepší spojení velkých měst. To jsou plány ministerstva dopravy, jak zprůhlednit a zlepšit konkurenci na domácích tratích. Cílem je umožnit na českých kolejích skutečné konkurenční prostředí, které v současnosti existuje v podstatě jen na papíře.

Zahraniční elektrické lokomotivy totiž zatím na české železnici nemohou jezdit kvůli zastaralé tuzemské zabezpečovací technice. Ta vpustí na trať pouze desítky let staré lokomotivy domácí výroby. „Chceme, aby byly české tratě volně přístupné do roku 2010,“ řekl iDnes náměstek ministra dopravy Emanuel Šíp. Kvůli těmto problémům nedávno nevyjel například soukromý rychlík z Prahy do Ostravy, který měly táhnout německé Siemensy. Celkové náklady na přestavbu by neměly přesáhnout půl miliardy korun.

Už v polovině roku by se měla oddělit osobní a nákladní doprava Českých drah. Do budoucna není vyloučena ani privatizace nákladní části, ale yyní jsou tyto úvahy podle náměstka Šlégra ještě předčasné. Ministerstvo předloží tento návrh v dubnu do vlády. Jeho součástí je i řešení, kde najít peníze pro ztrátovou osobní dopravu. Nově už ji nebude možné dotovat z peněz, které vydělají nákladní vlaky. Její vysoké ztráty by tak v konečném důsledku dopadly na stát.

Z drah by mohlo odejít přes deset tisíc lidí, firma by v takovém případě ušetřila na mzdách dvě miliardy ročně. „Na silnicích také dopravce neplatí cestáře nebo dopravní policii,“ vysvětluje tento krok Šlégr. Dráhy po ministerstvu požadují také půl miliardy navíc na zajištění provozu mezinárodních vlaků. K tomu se náměstek Šlégr zatím staví zdrženlivě. „Záleží na tom, jak by ty peníze byly využity. Pokud by se díky nim zlepšila i úroveň dálkové vnitrostátní dopravy, pak bych s tím souhlasil.“

zdroj: iDnes


mates111 | 14.3.2007 (21:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Legislativa

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 15      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Glagol  mail  
16.03.2007 (8:50)  
Topič-Mám 4 zaměstnance a ani jeden z nich nepatří do tábora příznivců rudé či oranžové
Asi jim platíš dost na to, aby si mohli plácat játra blábolením o sockách, každý má zodpovědnost za svůj osud etc(ať žije TV)... No, zaměstnanci. Nejsou to spíše obchodní partneři?
Ještě slovíčko k té nepodpoře živnostníků. Na 100% jsem měl jako zaměstnanec vyšší daně než 99% z nich.
Korrespondent oder ŽP Mitglied mRKEF  mail  
16.03.2007 (0:40)  
Snažil sem se zdůraznit hlavní problémy poklesu zájmu o železnice. Neni zdaleka jen jeden, jsou to technologie, jsou to lidi nahore, je to cela politika drah, je to marketingova pruznost a mnoho dalsiho ...
15.03.2007 (23:41)  
To MZ: No teda ja to pocital na 167 mega za kus 471. Tech autobusu je potreba sest az sedm, pak je tu otazka provoznich nakladu a take zivotnosti. 471 vydrzi pravdepodobne dele nez bus. Problem je hlavne v placeni za pouziti dopravni cetsy, kde je gumokoli doprava tezce zvyhodnena.
Registrierter Benutzer M 
15.03.2007 (23:17)  
Limitem zeleznicni dopravy neni privatizace a podobne veci, ale to, co napsal MZ. Mozna az na toho Svycara, nevim, proc neco svycarskeho cpe do kazdeho sveho prispevku...
Registrierter Benutzer M 
15.03.2007 (23:15)  
zdenek84 - nevim no... Cely prazdniny setris na kolo, protoze ho potrebujes. Nenasetris dost, ale rodice vidi, ze jsi poctive pracoval, takze ti zbytek daji, at uz ti chybi jakakoliv castka. Neni podstatne jestli jsi vydelal dost, ale jestli jsi pracoval hodne. Zisk/ztrata opravdu u statnich podniku neni kriterium efektivity

mRKEF - CDV? Tak to se podivam, jestli tam neni taky neco ode mne:-)) ale asi ne a protoze vim, jake metodiky nekdy CDV pouziva, tak mne asi k otevreni nedonutis:-) Nicmene - napred jsi psal o nepruznosti CD, ted uz o nedostatku technologii. Tak si vyber...

nasoska - pletes uz hrusky s jabkama, rekl bych. Ja nelezu po skalach a stejne "platim", kdyz si nejaky horolezec zlomi nohu. Taky nebydlim v zapadnich Cechach a nevidim duvod, proc cast me DPH jde na investice do tohoto kraje. Takze ta okazala kritika majitelu aut pod zaminkou "ja auto nemam, ja nic platit nemusim" je hodne lacina jako ty dalsi blepty o automobilismu. Prijmi prosim to, ze kdyz mam jet nakoupit, vyzvednout decko ze skoly a zavest ho na trenink, pak se stavit u tchyne s necim a navecer si jeste zajet na golf, tak to vlakem nebo MHD moc dobre nejde. To kolecko (ackoliv je to s podivem, tak MHD (nejlepe kolejova) vsechna mista ve meste nespojuje nejkratsim smerem) by mi misto hodiny trvalo hodiny ctyri nemluve o tom, ze byl s sebou tahl nakup, kluka, jeho veci na trenink, tu vec pro tchyni a jeste aji golfovej bag, coz by myslim muj pesi pohyb po meste dost znesnadnovalo...
15.03.2007 (22:04)  
Ministerstvo dopravy, tedy jeho vedení by si mělo přečíst zákon číslo 266/1994 Sb., z něhož plyne, že železniční dopravní cesta je veřejná dopravní cesta, na níž může provozovat drážní dopravu každý, kdo splní zákonem stanovené podmínky …
Dopravní trh je zcela liberalizován, jenže drážní kolejová vozidla jsou poněkud dražší než silniční vozidla …
EJ 471 s kapacitou 300 míst za 210 milionů > srovnatelná kapacita 6 autobusů za částku kolem 60 milionů …
Jeden vagonek standardní kvality EC mezi 40 a 50 miliony, desetivozová souprava = 400 - 500 milionů …
Myslím, že místo vymýšlení vymyšleného, by mělo MD jako 100 % vlastník akcií ČD dosadit do vrcholového vedení ČD penzionované funkcionáře SBB, kteří by zde vymetli "Augiášův chlév …", zejména pochybné předpisové nápady v oblasti osobní přepravy.
Rozvoji osobní dopravy pomůže, pokud drážní kolejová vozidla používaná v osobní dopravě budou platit poplatek za použití dopravní cesty ve výši odpovídající silniční dani placené za silniční vozidla používaná ve veřejné linkové dopravě.
Registrierter Benutzer ladik 
15.03.2007 (21:21)  
no jo ale většina starech má vnitřek renovovanej
Registrierter Benutzer Johny A.  mail  
15.03.2007 (19:54)  
Ahoj, je to úplně mimo téma, ale potřeboval bych adresu na nějaké strány, kda bych sehnal fotky stanic jákékoliv S-bahn. Je jedno že budou německé...Děkuju
15.03.2007 (19:22)  
Uniká tu nějak význam pojmů, pokud příjmu definici, že co je dotované či na co se doplácí je ztrátové, tak samozřejmě osobní doprava je ztrátová, pokud za ztrátovost považují účetní výsledek, tak pak by se dalo mluvit o ztrátovosti jedině v případě, že by si dráha musela půjčit, či jinde shánět prostředky na provoz, třeba prodejem červených čepic výpravčích. Příčina může být buď ve vlastní nehospodárnosti, nebo v nedostatečné dotaci.
Pokud se ale budeme držet první definice, tak pak je třeba ztrátová veškerá letecká doprava, která je dotovaná neplacením DPH, silniční doprava, kde se dotuje likvidace jejich negativních dopadů (třeba tím, že musím platit zdravotní pojištění za léčbu následků dopravních nehod ač auto nevlastním, řidičák nemám... a musím vynakládat další prostředky protože moje děcko má astma díky smradu z aut...)
Jak řeší liberální trh v autodopravě nehodovost? Tím, že nutí jezdit unavené řidiče, kteří jsou nebezpeční jak sobě, tak ostatním? (vím, mám v rodině).
Mám obavy, aby všichni ti zastánci privatizace do posledního nesplakali nad výdělkem - jako cestujícímu to nic nepřinese, pokud vezmu analogii z autobusů, tak výsledkem liberalizace je to, že se nikam nedostanu jinak než likvidací této planety pomocí auta. Opravdu mám strach, že za vším je snaha železnici rušit, pravicové strany nám to ostatně předvedly před několika roky na Slovensku. Pak je ale celá tahle debata o ničem.
Korrespondent oder ŽP Mitglied mRKEF  mail  
15.03.2007 (18:29)  
M: koleje sice nevedou všude, ale stačí se podívat > logistická centra a podniky se zpravidla shlukují na jednom místě (průmyslová zona) - problém je hodně v nedostatku technologií pro pružné překládky a nakládky na železnici a v NEDOSTUPNOSTI infrastruktury. Stačí se podivat viz Liberec: průmyslové zony (např jih) > trať v těsné blízkosti logistických center - nevyužité. To je kromě problémů financí a privatizací celkem opomíjený fakt .. zajímavé dokumenty na toto téma jsou třeba na www.cdv.cz
  1 2 3 4 5 ... 15      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko