..: Ministerstvo dopravy chce větší konkurenci na železnici :..

RT Express nejezdíPraha - Umožnit vjezd moderním lokomotivám, zeštíhlit České dráhy a zajistit lepší spojení velkých měst. To jsou plány ministerstva dopravy, jak zprůhlednit a zlepšit konkurenci na domácích tratích. Cílem je umožnit na českých kolejích skutečné konkurenční prostředí, které v současnosti existuje v podstatě jen na papíře.

Zahraniční elektrické lokomotivy totiž zatím na české železnici nemohou jezdit kvůli zastaralé tuzemské zabezpečovací technice. Ta vpustí na trať pouze desítky let staré lokomotivy domácí výroby. „Chceme, aby byly české tratě volně přístupné do roku 2010,“ řekl iDnes náměstek ministra dopravy Emanuel Šíp. Kvůli těmto problémům nedávno nevyjel například soukromý rychlík z Prahy do Ostravy, který měly táhnout německé Siemensy. Celkové náklady na přestavbu by neměly přesáhnout půl miliardy korun.

Už v polovině roku by se měla oddělit osobní a nákladní doprava Českých drah. Do budoucna není vyloučena ani privatizace nákladní části, ale yyní jsou tyto úvahy podle náměstka Šlégra ještě předčasné. Ministerstvo předloží tento návrh v dubnu do vlády. Jeho součástí je i řešení, kde najít peníze pro ztrátovou osobní dopravu. Nově už ji nebude možné dotovat z peněz, které vydělají nákladní vlaky. Její vysoké ztráty by tak v konečném důsledku dopadly na stát.

Z drah by mohlo odejít přes deset tisíc lidí, firma by v takovém případě ušetřila na mzdách dvě miliardy ročně. „Na silnicích také dopravce neplatí cestáře nebo dopravní policii,“ vysvětluje tento krok Šlégr. Dráhy po ministerstvu požadují také půl miliardy navíc na zajištění provozu mezinárodních vlaků. K tomu se náměstek Šlégr zatím staví zdrženlivě. „Záleží na tom, jak by ty peníze byly využity. Pokud by se díky nim zlepšila i úroveň dálkové vnitrostátní dopravy, pak bych s tím souhlasil.“

zdroj: iDnes


mates111 | 14.3.2007 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 15      Zpráv na stránku:   
15.03.2007 (12:57)  
Dráhy po ministerstvu požadují také půl miliardy navíc na zajištění provozu mezinárodních vlaků. K tomu se náměstek Šlégr zatím staví zdrženlivě. „Záleží na tom, jak by ty peníze byly využity. Pokud by se díky nim zlepšila i úroveň dálkové vnitrostátní dopravy, pak bych s tím souhlasil.“

a) ČD jsou vlastněny státem, takže i jejich aktivity nad rámec základní obslužnosti by měl stát brát v potaz

b) je třeba si uvědomit, že mezinárodní vlaky jsou alternativou k mezinárodním autobusům, které také zatěžují naše životní prostředí zejména při cestě po našem území.
registrovaný uživatel Nabrak 
15.03.2007 (12:45)  
mRKEF: ano, osobní doprava je ztrátová. Jenže ztrátu kompenzují krajské úřady, resp. MD.
A ročenka ČD? Jde o to, jak ČD vykazují např. opravy, výkony na strojích jezdících osobní i nákladní dopravu. Jste si jistý, že manipulační přejezdy "nákladních" lokomotiv nejsou vykazovány na osobní!?
dopisovatel nebo člen ŽP topič  mail  
15.03.2007 (12:41)  
Glagol: Asi příliš zjednodušuješ ty. Mám 4 zaměstnance a ani jeden z nich nepatří do tábora příznivců rudé či oranžové. Snad jsem jasně napsal, že si nedělám o žádné politické straně iluze, ale program a cíle komunistů jsou pro mě nepřijatelné a téměř 10 let vlády socdem. mě nepřesvědčilo o tom, že mají v úmyslu nějak pomoci živnostníkům. Spíše naopak. Expresívnější vyjádření antipatií mělo naznačit, že jsou dost hluboké.
Nerad bych se mýlil, ale většinu těch, dle tebe debilních rozhodnutí, učinila vláda ČSSD. :-)
registrovaný uživatel Glagol  mail  
15.03.2007 (12:33)  
co myslíš tim neprodávat nákladní dopraavu?? Jak to má v rukou stát tak to akorát zavání různou regulací a monopolem...
To jsou dle mého jenom hesla.
Jak již někdo níže podotkl, máme u nás soukromé monopoly (voda, plyn etc.), kterým to samozřejmě vůbec nevadí a plně svého postavení využívají.
Mně prostě připadá naprosto debilní, když je někdo ochoten prodat podnik z ročním ziskem např.1-1,5mld Kč každý rok, za 15mld Kč (Unipetrol) s dobrou perspektivou na dalších x let. Ze stejného soudku je např. ČEZ atd. Toto vše státní podniky, takže úměra soukromé=ziskové a státní=ztrátové na 100% neplatí.
Předpokládám že nastávající ČD-cargo bude zisková záležitost.
registrovaný uživatel PZ 
15.03.2007 (12:06)  
mRKEF: Je ztrátová, protože ČD nasazuje tak dumpingové ceny, že ostatní nemají šanci a ČD si pak tuto ztrátu vyžehlí něčím jinším.
dopisovatel nebo člen ŽP mRKEF  mail  
15.03.2007 (12:01)  
chcete snad tvrdit že osobní doprava není ztrátová? To slyším poprvé ... A s výberovým řízením víme jak to mnohdy je - stačí se podivat na trať 030 - jaké to bylo pochybné. A když hodně stoupnou ceny tak to asi moc nepomuže - i ted je zpravidla dráha dražší než autobusová doprava ...
15.03.2007 (11:45)  
mRKEF: proč by měla být osobní doprava ztrátová? kraje vypisují výběrová řízení na její provoz, proto když se čd přihlásí s reálnou cenou, tak prodělávat nebudou. zatím to vypadá tak ,že nabízejí nereálně nízkou cenu, cestující (mimo ec a kolem prahy) jezdí starými křápy a ztrátu stejně zaplatí stát
15.03.2007 (11:34)  
Nevím proč stát chce zprivatizovat české dráhy a jaký refekt bude mít když propustí 10 tisíc zaměstnanců
dopisovatel nebo člen ŽP mRKEF  mail  
15.03.2007 (11:15)  
Předpokládám že peníze mužou téct v obou směrech, ale jestli mi chcete namluvit, že osobní doprava je zisková tak to nevim kde jste na to přišel - stačí si přečíst ročenky čd > jsou snad dostupné i na netu. Logicky při ztrátovosti musí téct většina z nákladní do osobní - to, že nákladní je zisková a kvůli financování osobní pak nejsou peníze tam kde jsou potřeba ví snad kde kdo a je to obecně známý problém ...
registrovaný uživatel Nabrak 
15.03.2007 (11:09)  
mRKEF: kde berete tu jistotu, že nedochází ke křížovému financování, ale z osobní do nákladni!?
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko