..: Rychlodráha na letiště dle Magistrátu hl. m. Prahy :..

Ilustrační obrázekPraha - V květnu se mezi rozvojovými projekty Magistrátu hlavního města Prahy objevily informace o projektu rychlodráhy Praha – letiště Ruzyně – Kladno, známé jako projekt PRaK. Vizualizace jsou uvedeny na stránkách Magistrátu hlavního města Prahy. Cílem projektu je napojení letiště Ruzyně a města Kladna na hl. m. Prahu příměstskou a městskou železniční dopravou odpovídající standardu západoevropských měst a letišť.

Modernizace ve fázích

1. fáze modernizace (Praha Masarykovo nádraží – Praha Ruzyně)

Délka trasy I. etapy z Masarykova nádraží na letiště Ruzyně činí 20,3 km a návrhová rychlost je 80 km/h. Trasa rychlodráhy by měla zachovávat současnou trať z Prahy Masarykova nádraží, přes Bubny, Dejvice do Ruzyně, kde bude napojena nová trať od letiště. Trať rychlodráhy bude dvojkolejná a elektrifikovaná.

Ve Stromovce vyrostou 2 nové tunely, kterými rychlodráha povede. Navazující část, včetně stanice Dejvice, bude řešena také podpovrchově. Mezi stanicemi Praha Dejvice – Praha Ruzyně bude vedena prakticky po současné jednokolejné trati s drobnými úpravami.

Úsek Praha Masarykovo nádraží - Praha Ruzyně - letiště Ruzyně
Délka tratě... 20,3km
Navrhovaná rychlost... 80km/h
Počet zastávek... 9
Odhadovaná délka... 26,5 min.

2. fáze modernizace (Praha Ruzyně – Kladno)

Pro II. etapu, která zahrnuje Modernizaci traťového úseku železniční stanice Praha, Ruzyně – Kladno, je doposud zpracována a projednána Územně technická studie. Tato studie vymezila základní technické požadavky vztahující se k dokumentaci pro územní rozhodnutí této etapy a v roce 2003 byly pořízeny podklady pro zpracování dokumentace územního řízení II. etapy.

Ilustrační obrázekMezi základní technické požadavky pro dokumentaci územního rozhodnutí II. etapy patří zdvojkolejnění trati mezi stanicemi Praha-Ruzyně a Kladno, elektrizace trati stejnosměrnou trakcí 3 kV, vybavení trati moderním zabezpečovacím zařízením 3. kategorie, doplněným o evropský systém vlakového zabezpečovače (ETCS), úpravu směrových poměrů na rychlost 100 km/h, v odůvodněných případech snížené na 80 km/h, v ucelených úsecích, kde je možno tuto rychlost využít na 120 km/h, peronizaci nebo poloperonizaci stanic.

Úsek Praha Ruzyně - Kladno město
Délka tratě... přibližně 20 km
Navrhovaná rychlost... 10-120 km/h
Počet zastávek... bude upřesněno
Odhadovaná délka... přibližně 15 min.

Mezi rozvojovými projekty Magistrátu hlavního města Prahy bylo také zveřejněno prodloužení trasy metra A směrem k Ruzyni.

zdroj: Magistrát hl. m. Prahy


CSPSV | 8.5.2007 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel milos  mail  
08.05.2007 (15:31)  
rychlost je to miziva, ale proc vic na primestske trati, kde vsechny vlaky budou co dva km zastavovat...? uz takhle to sezere penez....

vrbam: rychlostni komunikace zatim konci u pavlova, ale plan na zprovozneni az k prazskemu okruhu je podzim 2007 a v soucasne dobe to vypada, ze je to realny termin... (vede mi prakticky za humny)

jen si nekdo zkuste jakykoliv ranni vlak kla-pha :- )) i kdyz jezdej po deseti minutach, tak je to kolikrat naslapane.... busy jakbysmet
registrovaný uživatel stoupa  mail  
08.05.2007 (15:29)  
100 - 120 km/h je víc, než Krtek pražský podzemní. S ohledem na směrové a sklonové p(lo)oměry dost slušné.

Osobně v tomto dopravním směru fandím dráze, resp. adaptací Buštěhradky pro propojení centra s Ruzyní a případně i Kladnem a dále. Asi největší nepřítel: Cena a hodnota pozemků v dnešních Žst. Praha Masarykovo, Praha Budny a Činely, Praha - Dejvice, trasa Stromovkou ... A taky úrovňová křížení v Bubnech a na Letné.
registrovaný uživatel Venca 
08.05.2007 (15:22)  
Ta rychlost 100-120 je mizivá.
08.05.2007 (15:09)  
Rychlodráha? 100-120 km/h co je na tom za rychlodráhu :-)
08.05.2007 (13:57)  
No doudám, že přestavba Masarykova nádr. se dotkne také těch budov severně od nádraží v ulici Na Florenci-to je hrůza, co se trpí v centru města :-/. Sbourat a postavit aspoň administrativní budovu či zázemí pro cestující (ne pro bezdomovce). Přestavět ten areál kompletně s příhlédnutím k historické budově.
registrovaný uživatel PES38 
08.05.2007 (13:37)  
O tom už se mluví pár desítek let. Dokud se nekopne do země, neuvěřím tomu.
registrovaný uživatel Sova 
08.05.2007 (13:36)  
Úsek Praha Ruzyně - Kladno město
Délka tratě... přibližně 20 km
Navrhovaná rychlost... 10-120 km/h

nemá tam být 100-120?
08.05.2007 (13:36)  
Von nefunguje celej server pražskýho magistrátu. Takže v Praze nefunguje nic. Pche.
08.05.2007 (13:28)  
Qaws: no tak tady jde taky o to jak dostat ty tisíce lidí z Kladenska do Prahy kam zajíždejí za prací, nejen postavit trať na letiště

Kladeňák: pochybuju o tom že by to končilo na městě, leda že by se udělalo za městem kolejový rozvětvení a to myslim by bylo zbytečný dělat na městě když je na to místo na Ostrovci. Nehledě na to že z městem je oblouk jak kráva a tam dělat kolejový spojky to by bylo něco teda
registrovaný uživatel Dvorak J  mail  
08.05.2007 (13:11)  
  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko