..: Lokomotiva smetla hořící tahač uvízlý na přejezdu :..

EC 120 Košičan přijíždí dne 7.5.2007 do žst. Valašské Meziříčí (zpoždění 7 minut)Jablůnka na Vsetínsku - Hořící tahač uvízl včera po půlnoci na přejezdu v Jablůnce na Vsetínsku. Když oheň likvidovali hasiči, narazila do vozu lokomotiva. Před přijíždějící lokomotivou stačili hasiči přejezd včas opustit. Jako první přijel na místo požárů rychlý zásahový vůz hasičů ze Vsetína. Po několika minutách hašení se ale ozval známý zvuk světelného výstražného zařízení přejezdu a spustily se závory. Velitel zásahu okamžitě přikázal ukončit hašení a urychleně opustit prostor přejezdu i se zásahovým vozem.

Za chvíli přijela lokomotiva, která čelně narazila do boku zadní části hořícího tahače. Náraz lokomotivy odhodil nákladní tahač až do prostoru druhé koleje. Lokomotivě se podařilo zastavit až po dalších sto metrech. Při požáru a nehodě nebyl nikdo zraněn. Pouze strojvedoucí utrpěl lehký šok. Hasiči se po srážce lokomotivy s tahačem vrátili zpět do kolejiště a požár uhasili. Podařilo se jim zabránit dalšímu rozšíření požáru na zadní nápravu vozu a na nádrže s palivem.

zdroj: iDnes

Doplněno 7.5.2007, 17:00 - Vyjádření Drážní inspekce

Jak sdělil mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar, dosavadní průběh šetření ukazuje, že se nehodě dalo zabránit. Nebýt pomalé a nepřesné komunikace železničářů, kteří po ohlášení od hasičů okamžitě nepřerušili provoz, ke střetnutí vůbec nemuselo dojít. Hasičský záchranný sbor Zlínského kraje informaci o uvízlém kamionu na železničním přejezdu ohlásil včas a zcela korektně, v přenosu a vyhodnocení informací selhaly pravděpodobně až České dráhy, které dopravu na trati mezi Valašským Meziříčím a Vsetínem přes opakovanou urgenci hasičů nedokázaly zastavit ani deset minut od ohlášení.

zdroj: www.dicr.cz

Doplněno 7.5.2007, 23:30 - Stanovisko Českých drah k noční nehodě u Valašského Meziříčí (celé znění)

EC 120 Košičan dne 7.5.2007 nedaleko VsetínaDnes v noci (7.5.2007) došlo cca v 0:11 hodin ke střetu lokomotivy s hořícím kamionem na trati v úseku Valašské Meziříčí – Jablůnka. V současnosti sestavují vyšetřovatelé podrobný časový snímek sledu událostí a vše je předmětem vyšetřování. Postup ze strany ČD – kroky jako je vypnutí proudu v trakčním vedení a vyhlášení tzv. generální stop (situace, kdy jsou všechny vlaky na trati pomocí radiového signálu okamžitě zastaveny) jsou standardními postupy v takových situacích. I při vypnutém proudu v trakčním vedení lze vlak bezpečně zastavit. České dráhy s veškerou vážností tuto nehodu šetří, standardním krokem při vyšetřování je také to, že výpravčí ze stanice Jablůnka a Valašské Meziříčí byli ještě v noci postaveni mimo službu. Součástí vyšetřování je samozřejmě i zjišťování případné spoluzodpovědnosti zaměstnanců ČD. Další informace poskytnou České dráhy hned, jak vyšetřování přinese další poznatky.

zdroj: České dráhy

Doplněno 7.5.2007, 23:40 - Novinky.cz

Server Novinky.cz uvádí, že doprava mezi Vsetínem a Valašským Meziříčím byla jak na silnice, tak na železnici po nehodě znemožněna. Ve 2:15 hod. byla obnovena silniční a o čtvrt hodiny později i železniční doprava. Celkové škody přesáhnou podle předběžných informací jeden milión korun. Tahač je celý zdemolovaný, na lokomotivě předběžně vznikla škoda asi za 150.000 korun. Podle fotografií by se mělo jednat o lokomotivu 163 004-5.

zdroj: Novinky.cz


Mates | 8.5.2007 (18:06)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Moravskoslezský


  1 ... 15 16 17 18 19 ... 22      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer koffr 
07.05.2007 (19:50)  
2 nickokon: tohle je zeleznicni web, ne fanklub ceskych drah. ceske drahy to zase zvoraly, tak to je a komu se to nelibi je zaslepen. mam rad zeleznici, nemuzu za to ze ji cesky drahy dovedly tam, kde je. pokud se ti me prispevky nelibi, tak je proste necti. a nazor na moji osobu od chobota tveho formatu je mi ukradeny ;-)
Registrierter Benutzer Sova 
07.05.2007 (19:27)  
oliva
právě jsem to četl a je to jak jsem říkal,zase za vše mužou ČD a všichni ostatní jsou nevinní jen výpravčí co nezastavil provoz je vinen
A policie?Ta je za dokonalého ochránce zakona,který ve velmi krátke době odhalil "pravdu"
Registrierter Benutzer rk_kn.  mail  
07.05.2007 (19:24)  
Keď predpokladáme, že na danom úseku by sa dal AB prestaviť na Stoj núdzovo, čo by sa stalo: vypnutý trolej, všetko by stálo. Ale stačilo by, že by sa na trati vyskytol hoci len jeden diesel a nedalo sa s ním komunikovať. Napr. nejaký súkromník- dopravca. Ten by sa znovu rozbehol, až po najbližší vlak , alebo na to priecestie.
Okrem toho: operačný hasičov mal najprv volať výpravcu, alebo dispečing. Ten by mu trolej mohol vypnúť hneď za 30 sekúnd. A hneď mu ohlásiť, že je na trati rušeň, ktorý ide k priecestiu ! Kým nahlásil požiadavku drážnym hasičom ( ??), tí nahlásili elektrodispečerovi, čas ubiehal. A vypnúť prúd neznamená zastaviť dopravu, to má na starosti výpravca . Okrem toho treba trolej aj uzemniť. A najprv vyrozumieť vlaky na trati, zastaviť dopravu na trati.
Editor oder ŽP Admin NIcKON  mail  
07.05.2007 (19:19)  
kofrr: Vysvětli mi jednu věc. Proč chodíš takhle blbě rýpat do železničářů a provokovat na fanouškovský server o železnici? Jsi provokatér idnesovského druhu a tedy nudící se blb, nebo tě prostě už jinde nikdo neposlouchá?
Registrierter Benutzer koffr 
07.05.2007 (17:50)  
vono když se to kafíčko srká pomalu, tak to dá mnohem víc než těch deset minut.
Registrierter Benutzer Kasi  mail  
07.05.2007 (16:06)  
Hm, ale to se nestalo v Jablůnce, ale na Bystřičce...
07.05.2007 (16:00)  
Venca Burgán správně jsi napsal toto: Nejsem odborník tak neplácej nesmysli. Dále píšeš Dokavad se jednoznačně neřekne jak se chovat v podobných situací ty si myslíš ,že něco takového na dráze není?
07.05.2007 (15:41)  
čunče: nejsem znalec zabezpečovačky, takže děkuji za doplnění. Když to nešlo, tak to nešlo. Je mi jasné že fíra za to nemohl a šofér z tiráku měl jenom smůlu že mu to kleklo právě tam.
Pokud bych já osobně dával signál rádiově (na vysílačku) GS tak ho nebudu vysílat jenom jednou ale opakovaně třeba po půl minutě, doufaje že pokud je někdo na hluchém místě a nezachytí první, tak třeba druhý nebo třetí už ano.
Tím chci říct že za tu 1/4 hodinu od nahlášení na dispečing, řekněme do pěti minut od nahlášení měl být vydán GS (což si myslím jde stihnout, pokud by to mělo trvat 1/4 hodiny tak na freventované trati také opatření nemá význam - za tu čtvrthodinu každým místem trati projede vlak).
07.05.2007 (15:35)  
Nejsem odborník ale řekl bych že tohle selhání ČD není náhodné a ano souhlas ryba smrdí od hlavy.Dokavad se jednoznačně neřekne jak se chovat v podobných situací bude to tady nadále.Problém je že asi to nedá pojat v celorepublikově páč každá trat je jiná s jinou zabkou.Místy vznikaj paskvily a pak to tahle dopadá.
  1 ... 15 16 17 18 19 ... 22      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko