Praha - Dnes krátce po 18. hod. vystoupil v pořadu Impulsy Václava Moravce generální ředitel a předseda představenstva Českých drah Josef Bazala. K nejdůležitějším výrokům z vystoupení patří informace o definitivním zdražení jízdenky pro 1. třídu v pendolinu na 750 Kč (Praha - Ostrava), ČD vyhoví Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže a zruší, příp. upraví věrnostní rabaty v nákladní dopravě a vedení ČD se začne také zabývat případnými změnami u režijních jízdenek.
Dráhy připravují změnu vnitřních předpisů pro strojvedoucí
České dráhy chtějí upravit vnitřní předpisy pro strojvedoucí, které se týkají přípravné a odstupné doby z výkonu práce. Tato doba je například nyní u elektrických lokomotiv 25 minut a dráhy ji chtějí snížit na 16 minut. Proti tomu vystupuje Federace strojvůdců. Ředitel Bazala upozornil na skutečnost, že ke zkrácení doby nepřistupují ČD z důvodu nedostatku strojvedoucích, neboť na účetnictví firmy to má minimální dopad. Dle jeho údajů by se jednalo o 40 mil. Kč (150 zaměstnanců). Federace strojvůdců upozorňuje také na to, že v současnosti chybí 600 strojvedoucích. Podle Josefa Bazaly zaměstnávají nyní ČD 6.000 strojvedoucích, chybí jich 350 do tzv. tabulkových stavů a v letošním roce se v náboru přihlásilo 150 adeptů a nyní začnou probíhat kurzy.
Režijní jízdenky zatím zdaněny nebudou
Ministerstvo financí ČR počítalo se zdaňováním režijních jízdenek, proti čemuž se i za pomoci vulgarismů vyjádřil odborářský boss Dušek. Ten se nakonec v úterý dohodl s premiérem Topolánkem na tom, že zatím režijní jízdenky zdaňovány nebudou. Ředitel Bazala zdůraznil, že stojí na straně zaměstnanců, ve vztahu k odborům byl již zdrženlivější. Zároveň sdělil, že výpočet daně by byl velmi složitý. V současné době má režijní průkaz 220 tis. osob, které za něj platí 200 Kč za rok (z uvedeného počtu je hodně důchodců a rodinných příslušníků). Ministr dopravy Aleš Řebíček již oznámil, že ke zdaňování režijních jízdenek se vláda v budoucnu ještě vrátí. Podle ředitele ČD Bazaly by do úvahy připadalo zavedení služebních jízdenek pro zaměstnance (za které by dráhy platily daně) při dojíždění z/do práce a ostatní by museli využívat klasické In-karty.
Za první 4 měsíce roku dosáhly ČD zisku 20 mil. korun
Za období leden - duben 2007 skončily dráhy poprvé od roku 1993 v černých číslech, dosáhly zisku 20 milionů korun. České dráhy nechystají v letošním roce zdražování jízdenek, vyjma 1. třídy ve spojích kategorie SuperCity Pendolino. K tomuto rozhodnutí dospěly dráhy na základě rozsáhlého marketingového průzkumu prováděného ve spojích vedených jednotkou pendolino. Od podzimu podraží cena jízdenky v první třídě např. na trase Praha - Ostrava ze současných 600 na 750 Kč. Cestující se však budou moci těšit na lepší kvalitu občerstvení, větší starostlivost stevardů, důkladnější úklid 1. třídy i kvalitnější tisk.
ČD vyhoví ÚOHS
Ředitel drah jednoznačně sdělil, že České dráhy vyhoví antimonopolnímu úřadu a jakmile firma obdrží konkrétní připomínky od úřadu, vyhoví jim a zruší nebo upraví věrnostní rabaty v plně liberalizované nákladní železniční dopravě. V letošním roce také vznikne společnost ČD Cargo, ale přesný termín závisí na projednání záměru vládou.
zdroj: Rádio Impuls

Zaměstnanecké výhody po leta patřily k řadě (stabilních) oborů.
Dle mého, patří zaměstnancům, ne rodinným přislušníkům.
V energetice jsme taky přišli o sazbu "en", jsem přesvědčen, že bdělostí a laskavostí závistivců z oborů, kde zaměstnanecké výhody jaksi nejsou a býti nemohou. Jakou zaměstnaneckou výhodu může mít pracovník finančáku?
Nahradili a doplnili jsme to sociálním (vulgo "sexuálním") fondem a na zaměstnance - osobní účty.. Byla nespokojenost? No zajisté - ale spíše od středních a lépe situovaných vrstev. A od těch, kdo notoricky jezdili se širokou rodinou na podnikovou chatu s dotací, zatímco kdo jel na svou chatu, či soukromě, ostrouhal. Řešení - jsa v pozici, kdyy jsem mohl, prodal jsem podnikouvou chatu a zavedl osobní účty SF - všem stejně, bez rozdílu platu, funkce, národa a přesvědčení.
Perlička: Odborně opravdu vážený zaměstananec v postavení šéfa odboru (cca 3násobek průměrné mzdy) zcela vážně žádal, zda by mu příspěvek do SF a podmínky jeho čerpání nemohly být rozšířeny na jeho (momentální) družku a její děti ....
Jsem pro zaměstnanecké výhody u stabilních společností, u společností s nepřetržitým provozem. Vocaď pocaď. I ss tím, že pro důchodce, kteří u firmy odpracovali alespon 3-4 pětiletky před odchodem do důchodu, to stojí taky zaa úvahhu. Třeba formou moci se dále stravovat v závodní jídelně (s dotací). Nebo režijkou - proč ne - to je stavovská čest, ale na tu "kravaťáci" dlabou.
Pokud je tim duvodem, ze poslanci maji letadla zdarma a ze utracime za AFG, tak ja chci od statu rezijku zdarma take. Sice je nepotrebuji, ale chci ji, protoze "oni" maji take nejake vyhody a v rozpoctu se to ani nepozna...
O tom proc by mel stat podporovat verejne statky (policie, hasici; i kdyz je princip trochu jiny nez u skolstvi) jsem jiz psal, stejne jako o tom, ze rezijky (a jejich nulove daneni) zadny spolecensky efekt nema
Předně, benefity v podobě 13. a 14. platu nedostávají rodinní příslušníci zaměstnanců.
A za druhé, skutečnost, že zaměstnanci dostávají 13. a 14. plat, se negativně nepodepisuje na kvalitě služeb poskytovaných platícím zákazníkům společnosti. Komfort přepravy totiž s počtem cestujících nezadržitelně klesá.
Dokud budou ČD monopolem na trhu, který je konkurenční jen na papíře, je efektivita jejich hospodaření věcí nás všech, stejně tak jako máme právo se zajímat o to, pro brutálně ziskový ČEZ plánuje další zvýšení cen elektřiny.
Kdyby byli Češi národ "buzerantů", tedy gayů, jak vy píšete, brzy by vymřeli. To jen tak na okraj.
Kamionů je asi málo. Asi znečišťují ovzduší málo. Asi za poslední 3 roky, tedy od vstupu do EU a razantního nárůstu kamionové dopravy, se nezhoršila kvalita ovzduší a nepřibylo dýchacích potíží obyvatel. (Ale přibylo, nedávno to psali v MfDnes.)
0no se to ale lehce řekne, preferovat železniční dopravu. Ale pokud je kamionová doprava pro dopravce cenově výhodnější a rychlejší, co mají dělat? Navíc-s tím by něco museli udělat v Bruselu, protože Česko může preferovat železnici jak chce, ale když to stejně tak neudělají ostatní země EU, tak tu stejně budou projíždět špalíry kamionů.
mira zde 24.05.2007 (22:00)
Můžeš jim to stokrát vysvětlovat a stejně jim to nevymluvíš. Prostě Češi jsou národ buzerantů, kteří závidí jeden druhému (zde si dovolim podotknout, ze mira do tohoto casu jeste nikomu potrebnost tech rezijek nevysvetlil:-)
mira jinde 25.05.2007 (22:52)
(zde jako reakce na to, proc rezijky ano) Protože jinde mají taky výhody a leckde mnohem větší a taky větší platy
Zaver: Cesi jsou zavistivi buzeranti a mira chce rezijku proto, protoze jinde maji vetsi platy.
Jo a pokud jsou neziskove organizace cernou dirou, tak CD jsou dirou nejcernejsi, protoze nejenze nemaji zisk, ale dokonce maji i ztratu...
Ty argumenty jsou komicke a jsou takove hodne pivni. Vsechny ty sfery (u statni spravy samozrejme s urcitou hvezdickou) totiz plati, ze maji pomerne velmi vysokou pridanou hodnotu, ktera se ale tezko pocitani (ne ze by spocitat nesla, ale jde to tezko a rozptyl vysledku je veliky). U rezijek zeleznicaru je ale spolecenska pridana hodnota a spolecensky efekt naprosto nulovy, respektive zaporny, protoze jde o zjevny unik statnich penez, ktere se "proziraji"... Koho snadneji napalim nevim, to se vzdelanim az tak souvislost nema, ale vim jiste, ze cim vyssi vzdelani, tim obecne vyssi plat a tim vyssi dane (hle, a z nicehonic tu mame prospech skolstvi i pro stat...) Hlaska, ze CD byly ve ztrate, protoze stat sam sobe neplatil je fantasticka:-) Stejne tak ty stovky zbytecne vyhozenych miliard. Kdyz vezmu, ze cely statni rozpocet je prave v radech stovek miliard, tak nevim...
Miroslav Zikmund - no, ten "nepatrny" rozdil je prave ten, ze 13. a dalsi plat se dani........
cocik & babilon - ano, ano, ano:-))
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











