Praha - Dnes krátce po 18. hod. vystoupil v pořadu Impulsy Václava Moravce generální ředitel a předseda představenstva Českých drah Josef Bazala. K nejdůležitějším výrokům z vystoupení patří informace o definitivním zdražení jízdenky pro 1. třídu v pendolinu na 750 Kč (Praha - Ostrava), ČD vyhoví Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže a zruší, příp. upraví věrnostní rabaty v nákladní dopravě a vedení ČD se začne také zabývat případnými změnami u režijních jízdenek.
Dráhy připravují změnu vnitřních předpisů pro strojvedoucí
České dráhy chtějí upravit vnitřní předpisy pro strojvedoucí, které se týkají přípravné a odstupné doby z výkonu práce. Tato doba je například nyní u elektrických lokomotiv 25 minut a dráhy ji chtějí snížit na 16 minut. Proti tomu vystupuje Federace strojvůdců. Ředitel Bazala upozornil na skutečnost, že ke zkrácení doby nepřistupují ČD z důvodu nedostatku strojvedoucích, neboť na účetnictví firmy to má minimální dopad. Dle jeho údajů by se jednalo o 40 mil. Kč (150 zaměstnanců). Federace strojvůdců upozorňuje také na to, že v současnosti chybí 600 strojvedoucích. Podle Josefa Bazaly zaměstnávají nyní ČD 6.000 strojvedoucích, chybí jich 350 do tzv. tabulkových stavů a v letošním roce se v náboru přihlásilo 150 adeptů a nyní začnou probíhat kurzy.
Režijní jízdenky zatím zdaněny nebudou
Ministerstvo financí ČR počítalo se zdaňováním režijních jízdenek, proti čemuž se i za pomoci vulgarismů vyjádřil odborářský boss Dušek. Ten se nakonec v úterý dohodl s premiérem Topolánkem na tom, že zatím režijní jízdenky zdaňovány nebudou. Ředitel Bazala zdůraznil, že stojí na straně zaměstnanců, ve vztahu k odborům byl již zdrženlivější. Zároveň sdělil, že výpočet daně by byl velmi složitý. V současné době má režijní průkaz 220 tis. osob, které za něj platí 200 Kč za rok (z uvedeného počtu je hodně důchodců a rodinných příslušníků). Ministr dopravy Aleš Řebíček již oznámil, že ke zdaňování režijních jízdenek se vláda v budoucnu ještě vrátí. Podle ředitele ČD Bazaly by do úvahy připadalo zavedení služebních jízdenek pro zaměstnance (za které by dráhy platily daně) při dojíždění z/do práce a ostatní by museli využívat klasické In-karty.
Za první 4 měsíce roku dosáhly ČD zisku 20 mil. korun
Za období leden - duben 2007 skončily dráhy poprvé od roku 1993 v černých číslech, dosáhly zisku 20 milionů korun. České dráhy nechystají v letošním roce zdražování jízdenek, vyjma 1. třídy ve spojích kategorie SuperCity Pendolino. K tomuto rozhodnutí dospěly dráhy na základě rozsáhlého marketingového průzkumu prováděného ve spojích vedených jednotkou pendolino. Od podzimu podraží cena jízdenky v první třídě např. na trase Praha - Ostrava ze současných 600 na 750 Kč. Cestující se však budou moci těšit na lepší kvalitu občerstvení, větší starostlivost stevardů, důkladnější úklid 1. třídy i kvalitnější tisk.
ČD vyhoví ÚOHS
Ředitel drah jednoznačně sdělil, že České dráhy vyhoví antimonopolnímu úřadu a jakmile firma obdrží konkrétní připomínky od úřadu, vyhoví jim a zruší nebo upraví věrnostní rabaty v plně liberalizované nákladní železniční dopravě. V letošním roce také vznikne společnost ČD Cargo, ale přesný termín závisí na projednání záměru vládou.
zdroj: Rádio Impuls

K příspěvku TomášeK - já jsem na českých kolejích žádný pravidelný (vyjímám OE:-)) "limuzínový vlak" nezaregistroval. Čistý textilní potah polohovatelných sedaček, podlahovou krytinu, čisté vybavené toalety (kvalita toaletního papíru mě v SC dokáže rozesmát), fungující klimatizaci a neotevíratelná okna, dostupnou el. zásuvku považuji za standard. Na řadě EC/IC s českými vozy ho většinou bohužel splňuje jen vůz Ampz (vč. nového klonu s indexem). S neprofesionálními zaměstnanci se už v těchto vlacích nesetkávám.
Pro vzor nasazovaných vozů na kategorii rychlík by (i šotoušům) mohly sloužit rychlíky Brno-Vídeň a zpět, které jezdí od nového JŘ. Ale ani v kožené sedačce a dřevěném obložení části vozu s první třídou ABmz nevidím nic limuzínového...
PS: Nápadu s kvalitnějším výběrem tisku pro SC jen tleskám.
Pořád mě nikdo nepřesvědčil o tom, že je třeba platit z eráru cestování někomu, kdo aktuálně nepracuje u ČD ... Co tím ČD získávají?
Vaše argumenty o Hitlerovi a sousedovic koze jen ukazují, že není racionálních argumentů, které by režijní výhody pro lidi mimo ČD ospravedlňovaly. Mimochodem, za Hitlera bylo i deputátní uhlí ... Pojďte se vsadit, že 100% lidí by upřednostnilo ztrátu režijky před návratem třetí říše.
To, že nechci někomu coby daňový poplatník a cestující za běžné jízdné přispívat na jeho dopravu grátis snad není nic opovrženíhodného, ani to nepovažuji za známku závisti.
Mimochodem, nevím přesně, jaké mají motivace členové představenstva Českých drah, akciové společnosti, ale podle mne by ceny jízdného v Pendolinech (alespoň těch do Ostravy) měly být takové, aby se každý spoj pokud možno zcela zaplnil. Peněz by dráhy utržily stejně, ne-li víc. Takhle jezdí mnoho spojů SC Pendolino poloprázdných, nebo i "čtvrtiprázných".
Celá desetiletí nikomu ,,režijky" nevadily,až za ministrování p.Římana byl rozsah jejich platnosti omezen.Takže nezbývá než doufat až opět padne asociální vláda jako v r.1998 a bude pokoj.Ani Hitler nikomu režijky nebral,nechápu,proč to některým lidem tolik vadí,ono to bude jako s tou sousedovic kozou.A hlavně nezapomeňte,že důchodce je pro asociála obtížný hmyz,který mu brání v rozletu a překáží mu v seberealizaci.
* cena
* pohodlí
* možnost odpočívat nebo pracovat
* bezpečí
* rychlost
* spolehlivost
V otázce pohodlí jednoznačně vede vlak, snad s vyjímkou vozů 810 / 010. V buse sedím příšerně skrčený a furt to drncá. V otázce možnosti odpočívat nebo pracovat opět vede vlak. V buse mezi sedačkami se nevejdu ani sám, natož abych otevřel notebook. Ve vlaku bych v tomto směru uvítal hlavně možnost tichých vozů, zásuvek na notebook a případně WiFi nebo opakovače GSM signálu. Co se týče zásuvek, tak pravidelně vidím ve vlaku spoustu lidí s notebooky na kolenou. Z tohoto pohledu mi přijde naprosto nepochopitelné, proč zásuvky nejsou v některých nových vozech (Bmz, 2. třída Pendolina).
Další výbornou věcí je jídelní vůz, kde jsem zákazníkem několikrát ročně. Prostě dobíhám vlak na poslední chvíli a oběd si pak dám až v něm.
Bezpečí - nemám rád busy mimo jiné i proto, že když vidím, jak se jezdí po českých silnicích, tak se fakt bojím, co se mi stane nebo kdy se stanu svědkem nehody a bude potřeba někoho zachraňovat. To ve vlaku hrozí daleko méně.
Rychlos a spolehlivost: Většinou jezdím vlaky EC/IC/SC mezi velkými městy (Praha, Plzeň, Brno, Olomouc, Ostrava) a tam je to v pohodě. Rovněž tak je tam v pohodě kvalita WC a umýváren, což považuji za klíčovou věc.
Celkově bych řekl, že do 100 km jsem jakž takž ochotný přežít cestu busem, do 600 km vede vlak a dál jednoznačně letadlo.
Souhlasím s tím, že buď můžeme jezdit levně jako prasata, nebo slušně a za peníze. Raději budu jezdit slušně a za peníze. Nepočítal jsem, jak velké zdražení je pro mě únosné, ale více 471, Ampz, Bmz a 814 bych jedině uvítal. Stejně tak rekonstrukci svršku i na vedlejších tratích, aby to tolik necukalo.
K tomu směrování dopravy - berte to jako na silnici: i tam vedle sebe mohou koexistovat lidé, kteří hledí na cenu (levná auta, případně malá spotřeba), s lidmi, kteří na nějakou tu kačku nehledí a vozí se v "off roadech" či limuzínách.
Takže klidně mohou jezdit "limuzínové vlaky" do nichž se "normální cestující" koukne jenom na den železnice a den dětí, jakož i vlaky pro ty, kdož hledí na cenu a nepotřebují ve vlaku noviny, zásuvku na NTB ani usměvavé stewardy.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











