..: Jednička v pendolinu zdraží, věrnostní benefity v nákladní dopravě ČD zruší :..

Ilustrační obrázekPraha - Dnes krátce po 18. hod. vystoupil v pořadu Impulsy Václava Moravce generální ředitel a předseda představenstva Českých drah Josef Bazala. K nejdůležitějším výrokům z vystoupení patří informace o definitivním zdražení jízdenky pro 1. třídu v pendolinu na 750 Kč (Praha - Ostrava), ČD vyhoví Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže a zruší, příp. upraví věrnostní rabaty v nákladní dopravě a vedení ČD se začne také zabývat případnými změnami u režijních jízdenek.

Dráhy připravují změnu vnitřních předpisů pro strojvedoucí

České dráhy chtějí upravit vnitřní předpisy pro strojvedoucí, které se týkají přípravné a odstupné doby z výkonu práce. Tato doba je například nyní u elektrických lokomotiv 25 minut a dráhy ji chtějí snížit na 16 minut. Proti tomu vystupuje Federace strojvůdců. Ředitel Bazala upozornil na skutečnost, že ke zkrácení doby nepřistupují ČD z důvodu nedostatku strojvedoucích, neboť na účetnictví firmy to má minimální dopad. Dle jeho údajů by se jednalo o 40 mil. Kč (150 zaměstnanců). Federace strojvůdců upozorňuje také na to, že v současnosti chybí 600 strojvedoucích. Podle Josefa Bazaly zaměstnávají nyní ČD 6.000 strojvedoucích, chybí jich 350 do tzv. tabulkových stavů a v letošním roce se v náboru přihlásilo 150 adeptů a nyní začnou probíhat kurzy.

Režijní jízdenky zatím zdaněny nebudou

Majitelé režijek tento stav neznajíMinisterstvo financí ČR počítalo se zdaňováním režijních jízdenek, proti čemuž se i za pomoci vulgarismů vyjádřil odborářský boss Dušek. Ten se nakonec v úterý dohodl s premiérem Topolánkem na tom, že zatím režijní jízdenky zdaňovány nebudou. Ředitel Bazala zdůraznil, že stojí na straně zaměstnanců, ve vztahu k odborům byl již zdrženlivější. Zároveň sdělil, že výpočet daně by byl velmi složitý. V současné době má režijní průkaz 220 tis. osob, které za něj platí 200 Kč za rok (z uvedeného počtu je hodně důchodců a rodinných příslušníků). Ministr dopravy Aleš Řebíček již oznámil, že ke zdaňování režijních jízdenek se vláda v budoucnu ještě vrátí. Podle ředitele ČD Bazaly by do úvahy připadalo zavedení služebních jízdenek pro zaměstnance (za které by dráhy platily daně) při dojíždění z/do práce a ostatní by museli využívat klasické In-karty.

Za první 4 měsíce roku dosáhly ČD zisku 20 mil. korun

Za období leden - duben 2007 skončily dráhy poprvé od roku 1993 v černých číslech, dosáhly zisku 20 milionů korun. České dráhy nechystají v letošním roce zdražování jízdenek, vyjma 1. třídy ve spojích kategorie SuperCity Pendolino. K tomuto rozhodnutí dospěly dráhy na základě rozsáhlého marketingového průzkumu prováděného ve spojích vedených jednotkou pendolino. Od podzimu podraží cena jízdenky v první třídě např. na trase Praha - Ostrava ze současných 600 na 750 Kč. Cestující se však budou moci těšit na lepší kvalitu občerstvení, větší starostlivost stevardů, důkladnější úklid 1. třídy i kvalitnější tisk.

ČD vyhoví ÚOHS

Ředitel drah jednoznačně sdělil, že České dráhy vyhoví antimonopolnímu úřadu a jakmile firma obdrží konkrétní připomínky od úřadu, vyhoví jim a zruší nebo upraví věrnostní rabaty v plně liberalizované nákladní železniční dopravě. V letošním roce také vznikne společnost ČD Cargo, ale přesný termín závisí na projednání záměru vládou.

zdroj: Rádio Impuls


CSPSV | 24.5.2007 (19:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Reportáže


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
25.05.2007 (16:14)  
Cocik vystihnul zcela přesně stav věci tak, jak jej vnímám svýma očima. Živě japonské výpravy třeba Pha-Blava, které obsadí Ampz, ještě živěji režijkáře a režijní důchodce. Když jsem se tak jednou průvodčí ptal, kolik lidí v Třebové přistoupilo se standardní jízdenkou, nemusela odpovídat, rozesmála se a říká, že si myslela, že to poznají od pohledu jen průvodčí samotní,-)

K příspěvku TomášeK - já jsem na českých kolejích žádný pravidelný (vyjímám OE:-)) "limuzínový vlak" nezaregistroval. Čistý textilní potah polohovatelných sedaček, podlahovou krytinu, čisté vybavené toalety (kvalita toaletního papíru mě v SC dokáže rozesmát), fungující klimatizaci a neotevíratelná okna, dostupnou el. zásuvku považuji za standard. Na řadě EC/IC s českými vozy ho většinou bohužel splňuje jen vůz Ampz (vč. nového klonu s indexem). S neprofesionálními zaměstnanci se už v těchto vlacích nesetkávám.
Pro vzor nasazovaných vozů na kategorii rychlík by (i šotoušům) mohly sloužit rychlíky Brno-Vídeň a zpět, které jezdí od nového JŘ. Ale ani v kožené sedačce a dřevěném obložení části vozu s první třídou ABmz nevidím nic limuzínového...
PS: Nápadu s kvalitnějším výběrem tisku pro SC jen tleskám.
25.05.2007 (16:11)  
Vousáč: To já vím, že to není vázáno na důchod, ale na věk. Stejně tak vím, že to neplatí na všechny vlaky. Ale gró cest se tím pořešit dá.

Pořád mě nikdo nepřesvědčil o tom, že je třeba platit z eráru cestování někomu, kdo aktuálně nepracuje u ČD ... Co tím ČD získávají?

Vaše argumenty o Hitlerovi a sousedovic koze jen ukazují, že není racionálních argumentů, které by režijní výhody pro lidi mimo ČD ospravedlňovaly. Mimochodem, za Hitlera bylo i deputátní uhlí ... Pojďte se vsadit, že 100% lidí by upřednostnilo ztrátu režijky před návratem třetí říše.

To, že nechci někomu coby daňový poplatník a cestující za běžné jízdné přispívat na jeho dopravu grátis snad není nic opovrženíhodného, ani to nepovažuji za známku závisti.
Registrierter Benutzer bazala68  mail  
25.05.2007 (15:50)  
Teda já se na té fotce sám sobě nelíbím. K tématu, onehdá jsem jel pendolínem z Brna do Prahy a ve vagonu č. 3 jsme seděli celkem tři. Opravdu narváno k prasknutí..... Před námi jel rychlík, který jsme předjížděli v ČT. A ten byl plný včetně uliček. Jo místenka na pinďu za 200, to je opravdu úlet. Tak je opravdu taktické opět zdražit. A zdražit přepravu nákladů? Pánové z ČD, připadá Vám kamionů na silnicích málo? Leda že by si České dráhy zřídily autodopravu a přesunuly náklad z kolejí na silnici, aby byl kšeft.
Registrierter Benutzer DJ 
25.05.2007 (15:26)  
S tím zvýšením ceny za 1. třídu v Pindolínu z 600 na 750 Kč mi to přijde trošku zvláštní. Ano, i v jiných vlacích stojí 1. třída 1,5 x více než 2., ale přece jen v Pindolínu to není takový rozdíl. Sedačky stejně velké, stejně pohodlné, stejně místa pro nohy. První třída nabízí víc jen v doplňkových službách (občerstvení v ceně) a to je podle mne právě ta stovka navíc a větší rozdíl by být neměl.
Mimochodem, nevím přesně, jaké mají motivace členové představenstva Českých drah, akciové společnosti, ale podle mne by ceny jízdného v Pendolinech (alespoň těch do Ostravy) měly být takové, aby se každý spoj pokud možno zcela zaplnil. Peněz by dráhy utržily stejně, ne-li víc. Takhle jezdí mnoho spojů SC Pendolino poloprázdných, nebo i "čtvrtiprázných".
25.05.2007 (15:23)  
Uživatel TomášK nemá správné informace:Senior Pas není obchodní nabídka pro důchodce,ale pro cestující starší 70 let.Rozsah platnosti je oproti ,,režijce" ani ne poloviční.
Celá desetiletí nikomu ,,režijky" nevadily,až za ministrování p.Římana byl rozsah jejich platnosti omezen.Takže nezbývá než doufat až opět padne asociální vláda jako v r.1998 a bude pokoj.Ani Hitler nikomu režijky nebral,nechápu,proč to některým lidem tolik vadí,ono to bude jako s tou sousedovic kozou.A hlavně nezapomeňte,že důchodce je pro asociála obtížný hmyz,který mu brání v rozletu a překáží mu v seberealizaci.
25.05.2007 (15:02)  
TomášK: To co popisujete by měl být právě ten rozdíl mezi první a druhou třídou...
Registrierter Benutzer Bovlk 
25.05.2007 (14:49)  
Také přispěji do diskuse. Také já si docela rád připlatím za kvalitu, pokud je to rozumné. Co je rozumné by bylo na hodně dlouhou diskusi, ale zhruba řečeno: Rozhoduji se ne podle jednoho kritéria (ceny), ale podle mnoha kritérií současně. Mezi ně patří

* cena
* pohodlí
* možnost odpočívat nebo pracovat
* bezpečí
* rychlost
* spolehlivost

V otázce pohodlí jednoznačně vede vlak, snad s vyjímkou vozů 810 / 010. V buse sedím příšerně skrčený a furt to drncá. V otázce možnosti odpočívat nebo pracovat opět vede vlak. V buse mezi sedačkami se nevejdu ani sám, natož abych otevřel notebook. Ve vlaku bych v tomto směru uvítal hlavně možnost tichých vozů, zásuvek na notebook a případně WiFi nebo opakovače GSM signálu. Co se týče zásuvek, tak pravidelně vidím ve vlaku spoustu lidí s notebooky na kolenou. Z tohoto pohledu mi přijde naprosto nepochopitelné, proč zásuvky nejsou v některých nových vozech (Bmz, 2. třída Pendolina).

Další výbornou věcí je jídelní vůz, kde jsem zákazníkem několikrát ročně. Prostě dobíhám vlak na poslední chvíli a oběd si pak dám až v něm.

Bezpečí - nemám rád busy mimo jiné i proto, že když vidím, jak se jezdí po českých silnicích, tak se fakt bojím, co se mi stane nebo kdy se stanu svědkem nehody a bude potřeba někoho zachraňovat. To ve vlaku hrozí daleko méně.

Rychlos a spolehlivost: Většinou jezdím vlaky EC/IC/SC mezi velkými městy (Praha, Plzeň, Brno, Olomouc, Ostrava) a tam je to v pohodě. Rovněž tak je tam v pohodě kvalita WC a umýváren, což považuji za klíčovou věc.

Celkově bych řekl, že do 100 km jsem jakž takž ochotný přežít cestu busem, do 600 km vede vlak a dál jednoznačně letadlo.

Souhlasím s tím, že buď můžeme jezdit levně jako prasata, nebo slušně a za peníze. Raději budu jezdit slušně a za peníze. Nepočítal jsem, jak velké zdražení je pro mě únosné, ale více 471, Ampz, Bmz a 814 bych jedině uvítal. Stejně tak rekonstrukci svršku i na vedlejších tratích, aby to tolik necukalo.
25.05.2007 (14:35)  
K těm režijkám - důchodci mají snad nárok na seniorpas za 600,- Kč na rok. Takže ti si po případném odebrání režijky nikterak výrazně nepohorší. Příslušníci by je mít podle mě neměli. Vymýšlet nějaké dodaňování, to by byla akorát další složitost do už tak vypečeného zákona o daních z příjmu.

K tomu směrování dopravy - berte to jako na silnici: i tam vedle sebe mohou koexistovat lidé, kteří hledí na cenu (levná auta, případně malá spotřeba), s lidmi, kteří na nějakou tu kačku nehledí a vozí se v "off roadech" či limuzínách.

Takže klidně mohou jezdit "limuzínové vlaky" do nichž se "normální cestující" koukne jenom na den železnice a den dětí, jakož i vlaky pro ty, kdož hledí na cenu a nepotřebují ve vlaku noviny, zásuvku na NTB ani usměvavé stewardy.
Registrierter Benutzer JK ml. 
25.05.2007 (14:15)  
Ad cocik: Ochota připaltit za kvalitu. Tento jev je čím dál častější. Dráha ale kvalitou příliš v globále neoplívá.Tak se to snaží nahnat "rychlostí", mohutně proaguje jak se vše zrychluje.Ale z této snahyvznikají tipické případy, např: kdy je v Přerově v grupě rychlíků na přestup mezi nimy cca pět minut (chuťovka v pá,ne), rychlíky Opava - Olomouc má na křížení pobyt tři minuty (počet protivlaků je na celé trati kildně i 5-7), na rychlíky s Vmax 140 bývají posilově řazeny vozy s Vmax 120. Z toho nejsou sice velká zpoždění - tu 10 tu 15 minut, ale vozí se to celý den po republice a lidi jsou znechuceni - při přestupech pak honění urychleně z peronu na peron. Přitom kdyby se JŘ vybavil větší vatou laik by to ani nepoznal, akorát by byl přijemně překvapen, že je v cíli včas možná i s lehkým náskokem....
Registrierter Benutzer mira 
25.05.2007 (14:08)  
Černou dírou na peníze bych nazval armádu, státní správu a samozřejmě mnoho dalších institucí. Vlastně jsou to veškeré neziskové organizace, takže sem patří zdravotnictví, školství,vědecké ústavy, veškeré zájmové instituce ať už zaměřené na sport či vzdělávání, dále církve, knihovny a samozřejmě spousta dalších. Takže proč to všechno platíme? Jen tak, nemáme ce dělat s pěnezi že. Tak třeba školství, nebylo by lepší si ho platit? To by na to hodně lidí nemělo a nedosáhli by takového stupně vzdělání. Ale to se přece hodí, čím méně vzdělaných lidí, tím více je ti majetnější a tudíž vzdělanější mohou ovlivňovat ve svých názorech. Vždyť koho víc napálíte, člověka se základkou nebo s univerzitou? Teď ale zpět k režijkám. Většinou tady tvrdíte, že ČD nemají právo něco takového vůbec svým zaměstnancům a jejich rodinným příslušníkům vůbec dávat. Jakto že ne? U ČD se snad nepracuje? Pracuje a je věcí každé firmy co nabídne svým zaměstnancům za benefity. S tím, že je to státní firma na mě nechoďte.Poslanci nebo úředníci taky pracují pro stát a že jejich vinou platíme státu desítky miliard nikomu asi nevadí co?Že ČD byly ve ztrátě několi let je pravda, ale čí vinou? Ano vinou státu, který sám sobě neplatil. Takhle se dá pokračovat donekonečna, ale tady se pořádá hon dnes už ne na čarodejnice ale na železničáře, kteří jsou ti nejhorší, nejmíň pracovití, mají nejlehčí práci, atd. Samozřejmě by měli dělat za co nejmíň peněz a nesměli by mít žádné výhody. A to ještě můžou být rádi, že vůbec mají práci a že se společnost nerozhodla železnici zrušit.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko