Praha - Dnes krátce po 18. hod. vystoupil v pořadu Impulsy Václava Moravce generální ředitel a předseda představenstva Českých drah Josef Bazala. K nejdůležitějším výrokům z vystoupení patří informace o definitivním zdražení jízdenky pro 1. třídu v pendolinu na 750 Kč (Praha - Ostrava), ČD vyhoví Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže a zruší, příp. upraví věrnostní rabaty v nákladní dopravě a vedení ČD se začne také zabývat případnými změnami u režijních jízdenek.
Dráhy připravují změnu vnitřních předpisů pro strojvedoucí
České dráhy chtějí upravit vnitřní předpisy pro strojvedoucí, které se týkají přípravné a odstupné doby z výkonu práce. Tato doba je například nyní u elektrických lokomotiv 25 minut a dráhy ji chtějí snížit na 16 minut. Proti tomu vystupuje Federace strojvůdců. Ředitel Bazala upozornil na skutečnost, že ke zkrácení doby nepřistupují ČD z důvodu nedostatku strojvedoucích, neboť na účetnictví firmy to má minimální dopad. Dle jeho údajů by se jednalo o 40 mil. Kč (150 zaměstnanců). Federace strojvůdců upozorňuje také na to, že v současnosti chybí 600 strojvedoucích. Podle Josefa Bazaly zaměstnávají nyní ČD 6.000 strojvedoucích, chybí jich 350 do tzv. tabulkových stavů a v letošním roce se v náboru přihlásilo 150 adeptů a nyní začnou probíhat kurzy.
Režijní jízdenky zatím zdaněny nebudou
Ministerstvo financí ČR počítalo se zdaňováním režijních jízdenek, proti čemuž se i za pomoci vulgarismů vyjádřil odborářský boss Dušek. Ten se nakonec v úterý dohodl s premiérem Topolánkem na tom, že zatím režijní jízdenky zdaňovány nebudou. Ředitel Bazala zdůraznil, že stojí na straně zaměstnanců, ve vztahu k odborům byl již zdrženlivější. Zároveň sdělil, že výpočet daně by byl velmi složitý. V současné době má režijní průkaz 220 tis. osob, které za něj platí 200 Kč za rok (z uvedeného počtu je hodně důchodců a rodinných příslušníků). Ministr dopravy Aleš Řebíček již oznámil, že ke zdaňování režijních jízdenek se vláda v budoucnu ještě vrátí. Podle ředitele ČD Bazaly by do úvahy připadalo zavedení služebních jízdenek pro zaměstnance (za které by dráhy platily daně) při dojíždění z/do práce a ostatní by museli využívat klasické In-karty.
Za první 4 měsíce roku dosáhly ČD zisku 20 mil. korun
Za období leden - duben 2007 skončily dráhy poprvé od roku 1993 v černých číslech, dosáhly zisku 20 milionů korun. České dráhy nechystají v letošním roce zdražování jízdenek, vyjma 1. třídy ve spojích kategorie SuperCity Pendolino. K tomuto rozhodnutí dospěly dráhy na základě rozsáhlého marketingového průzkumu prováděného ve spojích vedených jednotkou pendolino. Od podzimu podraží cena jízdenky v první třídě např. na trase Praha - Ostrava ze současných 600 na 750 Kč. Cestující se však budou moci těšit na lepší kvalitu občerstvení, větší starostlivost stevardů, důkladnější úklid 1. třídy i kvalitnější tisk.
ČD vyhoví ÚOHS
Ředitel drah jednoznačně sdělil, že České dráhy vyhoví antimonopolnímu úřadu a jakmile firma obdrží konkrétní připomínky od úřadu, vyhoví jim a zruší nebo upraví věrnostní rabaty v plně liberalizované nákladní železniční dopravě. V letošním roce také vznikne společnost ČD Cargo, ale přesný termín závisí na projednání záměru vládou.
zdroj: Rádio Impuls

K režijkám - skoro každé zaměstnání má nějaké mimomzdové výhody a když se omezí nebo zruší, tak prostě zaměstnancům budou muset přidat (včetně pojistného!). Otázka je, jak ty jízdenky ocenit a jakou sazbou zdanit (ale min. 15%). Není to těch 200 Kč ale ani 20000.
Domnívám se, že když by se danily režijky, tak by jejich hodnota měla vstoupit do základu daně. A to není 200 Kč, ale nějakých 20 000 nebo kolik stojí celotraťovka na rok. A to když se zdaní, tak vyjde daň třeba 3 000 (při současném návrhu daňové reformy je navrhována daň 15%, ale záleží jak by to bylo se sociálním a zdravotním pojištěním)na jednu režijku. A to už pro stát není tak nezanedbatelné číslo...
220 000*3 000 = 660 000 000
Jinak mě osobně přijde, že režijkáři tvrdě bojují proti rušení tratí, protože jim tím vznikají dodatečné náklady. A co tak mám odpozorované tak mi přijde, že čím menší je význam tratě, tím větší procento osazenstva tvoří režijkáři. A to stojí za zamyšlení....
případ 1)
220 tis. x 200 Kč = tržba 44 mil. Kč/rok
případ 2)
47 tis. x 4000 Kč = tržba 188 mil. Kč/rok
80 tis. x 200 Kč = tržba 16 mil. Kč/rok
CELKEM TRŽBA = 204 mil. Kč/rok
rozdíl = 160 mil. Kč/rok To už je slušné, ne? Po zdanění to bude o něco méně, ale kolik nových vozů či jednotek by se dalo za to koupit?...
Na druhou stranu je pravda, ze letecke spoje na kratsi vzdalenosti (proste mensi letadla) maji nasobne drazsi business tridu odlisenou jenom zaclonkou, vice obcerstveni a pohotovejsi servis. Ale to, co bych pozadoval hlavne (pri svou 2m vysky), totiz vice prostoru se tam taky nenajde.
Jo, Pinda je fakt jako letadlo, ale nevim, koho napadlo ve spojeni s leteckou dopravou (a Pindou) pouzivat (alespon v turisticke tride) slovo komfortni. Ten clovek nemohl merit vic nez metr sedesat.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











