Praha - Dnes krátce po 18. hod. vystoupil v pořadu Impulsy Václava Moravce generální ředitel a předseda představenstva Českých drah Josef Bazala. K nejdůležitějším výrokům z vystoupení patří informace o definitivním zdražení jízdenky pro 1. třídu v pendolinu na 750 Kč (Praha - Ostrava), ČD vyhoví Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže a zruší, příp. upraví věrnostní rabaty v nákladní dopravě a vedení ČD se začne také zabývat případnými změnami u režijních jízdenek.
Dráhy připravují změnu vnitřních předpisů pro strojvedoucí
České dráhy chtějí upravit vnitřní předpisy pro strojvedoucí, které se týkají přípravné a odstupné doby z výkonu práce. Tato doba je například nyní u elektrických lokomotiv 25 minut a dráhy ji chtějí snížit na 16 minut. Proti tomu vystupuje Federace strojvůdců. Ředitel Bazala upozornil na skutečnost, že ke zkrácení doby nepřistupují ČD z důvodu nedostatku strojvedoucích, neboť na účetnictví firmy to má minimální dopad. Dle jeho údajů by se jednalo o 40 mil. Kč (150 zaměstnanců). Federace strojvůdců upozorňuje také na to, že v současnosti chybí 600 strojvedoucích. Podle Josefa Bazaly zaměstnávají nyní ČD 6.000 strojvedoucích, chybí jich 350 do tzv. tabulkových stavů a v letošním roce se v náboru přihlásilo 150 adeptů a nyní začnou probíhat kurzy.
Režijní jízdenky zatím zdaněny nebudou
Ministerstvo financí ČR počítalo se zdaňováním režijních jízdenek, proti čemuž se i za pomoci vulgarismů vyjádřil odborářský boss Dušek. Ten se nakonec v úterý dohodl s premiérem Topolánkem na tom, že zatím režijní jízdenky zdaňovány nebudou. Ředitel Bazala zdůraznil, že stojí na straně zaměstnanců, ve vztahu k odborům byl již zdrženlivější. Zároveň sdělil, že výpočet daně by byl velmi složitý. V současné době má režijní průkaz 220 tis. osob, které za něj platí 200 Kč za rok (z uvedeného počtu je hodně důchodců a rodinných příslušníků). Ministr dopravy Aleš Řebíček již oznámil, že ke zdaňování režijních jízdenek se vláda v budoucnu ještě vrátí. Podle ředitele ČD Bazaly by do úvahy připadalo zavedení služebních jízdenek pro zaměstnance (za které by dráhy platily daně) při dojíždění z/do práce a ostatní by museli využívat klasické In-karty.
Za první 4 měsíce roku dosáhly ČD zisku 20 mil. korun
Za období leden - duben 2007 skončily dráhy poprvé od roku 1993 v černých číslech, dosáhly zisku 20 milionů korun. České dráhy nechystají v letošním roce zdražování jízdenek, vyjma 1. třídy ve spojích kategorie SuperCity Pendolino. K tomuto rozhodnutí dospěly dráhy na základě rozsáhlého marketingového průzkumu prováděného ve spojích vedených jednotkou pendolino. Od podzimu podraží cena jízdenky v první třídě např. na trase Praha - Ostrava ze současných 600 na 750 Kč. Cestující se však budou moci těšit na lepší kvalitu občerstvení, větší starostlivost stevardů, důkladnější úklid 1. třídy i kvalitnější tisk.
ČD vyhoví ÚOHS
Ředitel drah jednoznačně sdělil, že České dráhy vyhoví antimonopolnímu úřadu a jakmile firma obdrží konkrétní připomínky od úřadu, vyhoví jim a zruší nebo upraví věrnostní rabaty v plně liberalizované nákladní železniční dopravě. V letošním roce také vznikne společnost ČD Cargo, ale přesný termín závisí na projednání záměru vládou.
zdroj: Rádio Impuls

Diskuze se zase odviji podobnym smerem jako o par zprav niz. Nadrazaci a jim podobni kontra ostatni, kterym to nejde dohlavy. Prvni skupina proste nedokaze pochopit pohled na tuto vec od cloceka z druhe strany. Ze pane Motyko
Jinak je mi vlastně ale celkem fuk, zdali budou nebo ne :-) Je to věc více méňě ČD a jeho akcionáře.
TomášK: Seniorpas (přesněji In-Senior) je pro starší 70 let a zdarma se jezdí v Os a Sp. V ostatních vlacích za zákaznické jízdné.
M.Z.: Vláda chce režijky zdanit, nikoliv zrušit.
Benefit zakotvený kolektivní smlovou nemůže nikdo "zvenčí" zlikvidovat … takže i když by se nějaký ministr pokusil "předpisově" režijky zrušit, tak nezabrání tomu, aby se objevily znovu jako výdobytek kolektivní smlouvy …
Jo a důchadci,ti brečijou nejvíc a v obchoďácích mají každej den narvaný tašky...by se měli sklidnit!
1. o tom, že by se zrušily režijky pro zaměstnance podle mě nepadlo ani slovo, mluví se jen o jejich danění
2. nevím, proč zvýhodňovat i rodinné příslušníky, v jiných podnicích rodinní příslušníci zvýhodňování nejsou
A k tomu zdanění...
Co dnes netvoří základ daně? Většinou takové věci jako příspěvky na penzijní připojištění, zdravotní pojištění, důchodové pojištění, splátky úvěru atd.
To jsou věci, které může využít každý. Nevím ale, proč např. člověk, který soukromě využívá služební auto musí platit daň za jeho používání, zatímco člověk z ČD žádnou daň neplatí. Přijde mi to jako vědomé zvýhodňování zaměstnanců ČD státem. Příměr k poslancům mi přijde poněkud zcestný.
ČD jsou bohužel stále ještě sociální systém a odbory zde mají stále hlavní slovo. Dle mého názoru racionalizace ČD by jen prospěla, stejně tak i zvážení provozu na některých tratích. Sám zastávám názor, že méně je někdy více a např. zrušení cca 1000 - 2000 km tratí by přineslo kvalitu do toho zbytku...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











