..: Jednička v pendolinu zdraží, věrnostní benefity v nákladní dopravě ČD zruší :..

Ilustrační obrázekPraha - Dnes krátce po 18. hod. vystoupil v pořadu Impulsy Václava Moravce generální ředitel a předseda představenstva Českých drah Josef Bazala. K nejdůležitějším výrokům z vystoupení patří informace o definitivním zdražení jízdenky pro 1. třídu v pendolinu na 750 Kč (Praha - Ostrava), ČD vyhoví Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže a zruší, příp. upraví věrnostní rabaty v nákladní dopravě a vedení ČD se začne také zabývat případnými změnami u režijních jízdenek.

Dráhy připravují změnu vnitřních předpisů pro strojvedoucí

České dráhy chtějí upravit vnitřní předpisy pro strojvedoucí, které se týkají přípravné a odstupné doby z výkonu práce. Tato doba je například nyní u elektrických lokomotiv 25 minut a dráhy ji chtějí snížit na 16 minut. Proti tomu vystupuje Federace strojvůdců. Ředitel Bazala upozornil na skutečnost, že ke zkrácení doby nepřistupují ČD z důvodu nedostatku strojvedoucích, neboť na účetnictví firmy to má minimální dopad. Dle jeho údajů by se jednalo o 40 mil. Kč (150 zaměstnanců). Federace strojvůdců upozorňuje také na to, že v současnosti chybí 600 strojvedoucích. Podle Josefa Bazaly zaměstnávají nyní ČD 6.000 strojvedoucích, chybí jich 350 do tzv. tabulkových stavů a v letošním roce se v náboru přihlásilo 150 adeptů a nyní začnou probíhat kurzy.

Režijní jízdenky zatím zdaněny nebudou

Majitelé režijek tento stav neznajíMinisterstvo financí ČR počítalo se zdaňováním režijních jízdenek, proti čemuž se i za pomoci vulgarismů vyjádřil odborářský boss Dušek. Ten se nakonec v úterý dohodl s premiérem Topolánkem na tom, že zatím režijní jízdenky zdaňovány nebudou. Ředitel Bazala zdůraznil, že stojí na straně zaměstnanců, ve vztahu k odborům byl již zdrženlivější. Zároveň sdělil, že výpočet daně by byl velmi složitý. V současné době má režijní průkaz 220 tis. osob, které za něj platí 200 Kč za rok (z uvedeného počtu je hodně důchodců a rodinných příslušníků). Ministr dopravy Aleš Řebíček již oznámil, že ke zdaňování režijních jízdenek se vláda v budoucnu ještě vrátí. Podle ředitele ČD Bazaly by do úvahy připadalo zavedení služebních jízdenek pro zaměstnance (za které by dráhy platily daně) při dojíždění z/do práce a ostatní by museli využívat klasické In-karty.

Za první 4 měsíce roku dosáhly ČD zisku 20 mil. korun

Za období leden - duben 2007 skončily dráhy poprvé od roku 1993 v černých číslech, dosáhly zisku 20 milionů korun. České dráhy nechystají v letošním roce zdražování jízdenek, vyjma 1. třídy ve spojích kategorie SuperCity Pendolino. K tomuto rozhodnutí dospěly dráhy na základě rozsáhlého marketingového průzkumu prováděného ve spojích vedených jednotkou pendolino. Od podzimu podraží cena jízdenky v první třídě např. na trase Praha - Ostrava ze současných 600 na 750 Kč. Cestující se však budou moci těšit na lepší kvalitu občerstvení, větší starostlivost stevardů, důkladnější úklid 1. třídy i kvalitnější tisk.

ČD vyhoví ÚOHS

Ředitel drah jednoznačně sdělil, že České dráhy vyhoví antimonopolnímu úřadu a jakmile firma obdrží konkrétní připomínky od úřadu, vyhoví jim a zruší nebo upraví věrnostní rabaty v plně liberalizované nákladní železniční dopravě. V letošním roce také vznikne společnost ČD Cargo, ale přesný termín závisí na projednání záměru vládou.

zdroj: Rádio Impuls


CSPSV | 24.5.2007 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže


  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   
25.05.2007 (13:54)  
stoupa: Na trati 090/1 Vám bohužel v současné době nikdo dopředu neřekne zda pojede na Os 96** 451 nebo 471, jelikož 471 jsou zde nasazovány pouze v případě, že nějaké "zbydou". Nejsou zde garantovány, výhodou je tak pouze to, že pokud na něj budete mít štěstí, můžete jet 1.třídou bez doplatku.
Já to mám vyřešené - bydlím u trati a znám oběhy souprav, takže pokud v pondělí vyjede ve 13:40 z Masaryčky Elefant, vím, že pojede ve čtvrtek v 7:17 z Kralup do Prahy :)
registrovaný uživatel stoupa  mail  
25.05.2007 (13:42)  
ad Mates:

plná pravda pravoucí, s tím kam "to" celé směřovat. Ale do dopravní obsluhy kecají především politici všech úrovní a směrů. Nezřídka s premisou "Chcípla mi kozam, Bože dej, ať sousedovi chcípne taky".

Úvaha a příklad ("střední vzdálenosti", tedy ne vyloženě příměstské):

1) Propustnost a potenciální rychlost na "koridorových" tratích může konkurovat s dojezdem centrum Praha - centrum "Jinde" i dálnici - např. směr Kolín, Pardubice, Plzeň, Ústí, Děčín, určitě Drážďany/Berlin, Brno/Blava/Vídeň, Olomouc/Ostrava. (dle mého i komfortem)
2)S tím se "sveze" i příměstská doprava
3) Jsou dopravní směry, kde by bylo nutno "rovnat kopce a zatáčky, aby se Dráha dostala do soutěže - např. Liberec, Most, CV, KV.
4) Je ekonomicky odůvodnitelné, resp. je potenciál zákazníků na těchto směrech takový, aby se utrácelo? (např. Bustěhradka byla jednoznačně trasována "levně" jako uhelná trať bez ambic VRT).
5) Je pro politiky přijatelná úvaha - napřit jakostní (a peněžní) úsilí tam, kde již je konkurenční výhoda, nebo ve smyslu návětí prostředky a úsilí rozmělnit.

Kdesi na těchto stránkách byla diskuse o dojezdu od vlaku se zavazadly na hory ... Nenabádám, ale nejednou jsem pro "zbytkové vzdálenosti" viděl Autobus "DB" i "OeBB" a kupodivu navazoval ...

1) Koridoro
25.05.2007 (13:13)  
Rovněž souhlasím se cocikem...
Domnívám se, že je třeba se zamyslet nad tím, kam chceme směřovat. Jestli chceme mít železnici, kde se bude člověk bát si sednout do vlaku a která bude sloužit jen k přepravě z bodu A do bodu B a nebo železnici, kde bude moct člověk v klidu relaxovat, kde bude odpovídající pohodlí, rychlost a samozřejmě pak i cena. Osobně si myslím, že první příklad jsou východní železnice typu Rumunsko a druhý celá západní Evropa. Dneska i u nás sílí skupina lidí, která tak nehledí na peníze, ale i na kvalitu. Pokud tohle nebudeme brát v potaz, dostaneme se do situace, kdy železnice zůstane jen sociálním systémem a kde železnice bude v podstatě černou dírou na peníze...
registrovaný uživatel stoupa  mail  
25.05.2007 (12:51)  
ad George Couser:

adrenalínové sporty (i s věkem) nemusím.

Highway číslo D1 je vždy kýbl adrenalinu.

Má-li zpoždění vlak, u obchodního partnera se to dá okecat.
Přijedu-li pozdě autem, "nesprávně jsem manažersky zvážil potřebnou časovou rezervu".

Jinak, ten vlak by pro mne měl výhodu i na denní "směr Praha", ale než u nás na vsi dojdu na zastávku (téměř 2 km), jsem gumokolem na prvních světlech v Argentinské. I když ...

Trocha teorie:

1) Ráno vezu kluka na Vinohrady do školy - odjezd Cítov 6:00 , otoč cca 84 km, gumokol cca 70 min.
2) Odpoledne, je-li třeba, to samé neumím pod 120 min,
3) "Rekord" trasy gumokolem (jeden směr v cca 15:30) Cítov - Praha Vinohrady mám asi 160 min,
4) Panťák vč. pěší pochůzky na něj a troška MHD cca 95 - 100 min. Když nespěchám je to i přijemné (nevedu motorové vozidlo, kochám se zdymadly a "železničními artefakty Štégu i Buštěhradky v proměnách času".

Další paradox nestandardních cestujících rádoby fandů: Kluk (9 jar) raději Žabotlam, já (50 jar) bych si i pohověl v "Cityelefantu". Nesystémový problém: kde zjistit, co a kdy ten den pojede? (Heslo: ČD, dám vám vydělat, když si budu moci vybrat a k tomu potřebuju INFORMACE. Nemám informace, vydělá petrochemie)
25.05.2007 (12:34)  
Stoupa: Takže jsi manažer milující adrenalinové sporty? :-D
registrovaný uživatel stoupa  mail  
25.05.2007 (12:13)  
Plný souhlas s "cocikem"

Na trase Praha - Brno - Blava, Praha - Ostravsko upřednostňují jednoznačně vlak už drahně let, zejména od doby, co jezdí EC. A zejména na služební, nebo obchodní cesty.

Vyhledávám komfort neřízení gumokolu, většího pohodlí, než v Busu, a další, o komfort "kuřáku" jsem bohužel přišel.

Dráha zde i časově může konkurovat éru, eště by to chtělo odbavení bližší komfortem letišti (viz cocíkovy poznámky, doplňuji, nedostatečně prováděné odhánění bezdomovců od cestující veřejnosti - dlužno dodat, minulý týden to v Blavě bylo o dost horší, než na Hlavním nádraží Františka Josefa Wilsona v Praze).

Potvrzuji i zážitek s japonskými výpravami. Rád svačím "zednickou šunku a salát", ale v komfortní třídě bych si i já rád odpustil výstřelky, jaké popisuje "cocik".

Naopak, rád si se synkem občas udělím jízdu vlakem pro zábavu, "dvojkou", nám územně příslušným Žabotlamem. (Pro ženáče: mamka je tak laskavá, že nás těch 35 km do prahy sveze, my jí za to udělíme vycházku do nákupních středisek a z burzy se domů vracíme panťákem).
registrovaný uživatel cocik 
25.05.2007 (10:54)  
Nekolik lidi tu rozebira cestovani manazeru, ceny, motivace k pouziti jednicky, atd. Takze takhle to vidim ja coby manazer, ktery v jednicce IC/EC za posledni rok najezdil cca 60 tisic km...

1) Cena jizdenky nehraje prakticky zadnou roli (In-Gold to jisti a beztak naklady na ostatni cestovne proplaci firma) ... jestli bude stat jedna cesta o 200 Kc vic, nehraje u vetsiny firem zadnou roli (jedna neplanovana sluzebka do LA stoji mnohem vic nez cele zdrazeni za rok)

2) Obrovskou roli hraje komfort cestovani, dodrzovani jizdniho radu a jednoduchost porizeni jizdenky/mistenky ... jsem ochoten zaplatit celkem dost za to, ze nebudu muset stat dvacet minut dole na hlavaku ve fronte na mistenku, nebo abych se nemuselklepat strachy, jestli nahodou nepojede v Haskovi japonska vyprava, ktera vykoupi celou jednicku (coz se bohuzel cas od casu stane)

3) Duvod, proc pouzivam vlak a ne auto je hlavne v tom, ze nemusim ten den 6-7 hodin tocit volantem - ve vlaku muzu pracovat, spat, najist se, atd. ... horsi problem je, kdyz nefunguji zasuvky (ntb sice vydrzi 6 hodin na baterky, ale ne vzdy ho stihnu pred jizdou dobit) nebo kdyz se nedodrzuje razeni vlaku (v Apee se s GPRS/EDGE do skvele pracovat, ale v Aee nebo Ampz vubec ne)

Jak rikam, patrim do cilove skupiny, ktera cenu z urcitych duvodu neresi, takze realne zlepseni sluzeb CD bych ze sveho pohledu videl nasledovne:

- moznost nakupu samostatnych mistenek pres internet bez nutnosti vyzvedavani nekde na pokladne

- instalace zesilovacu mobilniho signalu do Ampz a Pendolina

Poslednim - a take dulezitym - bodem je zruseni vyhody levneho cestovani jednickou IC/EC pro rodiny zeleznicaru a zaslouzile zeleznicarske duchodce. Tohle je bohuzel opravdu tragedie - klasickym prototypem je skupinka o ctyrech, peti lidech se dvema hlucnyni detmi, tatinkem, ktery pokrikuje na cely Ampz, ze si vezme dalsiho lahvace, kdyz uz jede tou jednickou, maminkou neustale okrikujici deti a dedeckem pojidajicim romadur. Na cele tohle panoptikum vetsinou nechapave ziraji slusni cizinci a cesti manazeri, kteri plati plnou cenu. A to se stava cca pri kazde ctvrte, pate ceste.

Abych ale jenom nekritizoval - servis stewardu i prace pruvodcich jsou skvele. Pred profesionalitou techto lidi smekam a pokud by v CD vsechno fungovalo takhle, tak by tu byl raj na zemi.
registrovaný uživatel kubam 
25.05.2007 (10:48)  
Zaměstnanci čd ať režijky klidně mají,ale ostatním by se to mělo sebrat a nechat třeba slevu 50% nebo tak něco! A navíc nevím,proč mají režijky i zaměstnanci SŽDC?...teda pokud se nepletu
registrovaný uživatel aron 
25.05.2007 (10:27)  
Není nic logičtějšího než režijky pro NEZAMĚSTNANCE zrušit,protože nikdo nemůže použít logický argument pro jejich zachování,no a s pendolínem když by byla 1.tř nevyužívaná tak by se jednoduše mohl jeden vagon předělat na 2.tř.
25.05.2007 (9:48)  
Tak jízdenka In-gold stojí 22 000 Kč. Domnívám se, že režijka pokrývá zhruba stejný rozsah přepravy, i když nevím to jistě...
Na druhou stranu ne každý režijku využije. Proto bych navrhoval zdražení režijek ze 200 Kč někam ke 2 až 3 tisícům a pak by se vidělo, kolik lidí jí ve skutečnosti ve větší míře využívá....
  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko