Praha - Dnes krátce po 18. hod. vystoupil v pořadu Impulsy Václava Moravce generální ředitel a předseda představenstva Českých drah Josef Bazala. K nejdůležitějším výrokům z vystoupení patří informace o definitivním zdražení jízdenky pro 1. třídu v pendolinu na 750 Kč (Praha - Ostrava), ČD vyhoví Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže a zruší, příp. upraví věrnostní rabaty v nákladní dopravě a vedení ČD se začne také zabývat případnými změnami u režijních jízdenek.
Dráhy připravují změnu vnitřních předpisů pro strojvedoucí
České dráhy chtějí upravit vnitřní předpisy pro strojvedoucí, které se týkají přípravné a odstupné doby z výkonu práce. Tato doba je například nyní u elektrických lokomotiv 25 minut a dráhy ji chtějí snížit na 16 minut. Proti tomu vystupuje Federace strojvůdců. Ředitel Bazala upozornil na skutečnost, že ke zkrácení doby nepřistupují ČD z důvodu nedostatku strojvedoucích, neboť na účetnictví firmy to má minimální dopad. Dle jeho údajů by se jednalo o 40 mil. Kč (150 zaměstnanců). Federace strojvůdců upozorňuje také na to, že v současnosti chybí 600 strojvedoucích. Podle Josefa Bazaly zaměstnávají nyní ČD 6.000 strojvedoucích, chybí jich 350 do tzv. tabulkových stavů a v letošním roce se v náboru přihlásilo 150 adeptů a nyní začnou probíhat kurzy.
Režijní jízdenky zatím zdaněny nebudou
Ministerstvo financí ČR počítalo se zdaňováním režijních jízdenek, proti čemuž se i za pomoci vulgarismů vyjádřil odborářský boss Dušek. Ten se nakonec v úterý dohodl s premiérem Topolánkem na tom, že zatím režijní jízdenky zdaňovány nebudou. Ředitel Bazala zdůraznil, že stojí na straně zaměstnanců, ve vztahu k odborům byl již zdrženlivější. Zároveň sdělil, že výpočet daně by byl velmi složitý. V současné době má režijní průkaz 220 tis. osob, které za něj platí 200 Kč za rok (z uvedeného počtu je hodně důchodců a rodinných příslušníků). Ministr dopravy Aleš Řebíček již oznámil, že ke zdaňování režijních jízdenek se vláda v budoucnu ještě vrátí. Podle ředitele ČD Bazaly by do úvahy připadalo zavedení služebních jízdenek pro zaměstnance (za které by dráhy platily daně) při dojíždění z/do práce a ostatní by museli využívat klasické In-karty.
Za první 4 měsíce roku dosáhly ČD zisku 20 mil. korun
Za období leden - duben 2007 skončily dráhy poprvé od roku 1993 v černých číslech, dosáhly zisku 20 milionů korun. České dráhy nechystají v letošním roce zdražování jízdenek, vyjma 1. třídy ve spojích kategorie SuperCity Pendolino. K tomuto rozhodnutí dospěly dráhy na základě rozsáhlého marketingového průzkumu prováděného ve spojích vedených jednotkou pendolino. Od podzimu podraží cena jízdenky v první třídě např. na trase Praha - Ostrava ze současných 600 na 750 Kč. Cestující se však budou moci těšit na lepší kvalitu občerstvení, větší starostlivost stevardů, důkladnější úklid 1. třídy i kvalitnější tisk.
ČD vyhoví ÚOHS
Ředitel drah jednoznačně sdělil, že České dráhy vyhoví antimonopolnímu úřadu a jakmile firma obdrží konkrétní připomínky od úřadu, vyhoví jim a zruší nebo upraví věrnostní rabaty v plně liberalizované nákladní železniční dopravě. V letošním roce také vznikne společnost ČD Cargo, ale přesný termín závisí na projednání záměru vládou.
zdroj: Rádio Impuls

no doufam, ze to z toho prispevku bylo poznat - i kdyz se mi to v te dobe libilo, chtel jsem ted podotknout, ze prave rezijky pro rodinne prislusniky jsou zbytecny luxus. ne pro zamestnance, ti si to podle me zaslouzi...
jinak ad pendolino, cena mi nepripada nijak premrstena, pha-ova a zpet jezdim parkrat za mesic a i kdyz vim, ze s inkartou a eliskou bych to mel za babku (226,-), tak jezdim stejne ve dvojce za petikilo... naopak mi jednicka pripadla s ohledem na ostatni spoje podhodnocena - mozna to byl zamer na levne jizdenky natahnout lidi a pak (pro ne) nepatrne zvysit cenu.
no mistama si tu pripadam, jak v diskusi na idnesu... :- (((
Jsem pro zaměstnanecké výhody - motivují k práci a posilují loajalitu zaměstnanců. Ale JEN ZAMĚSTNANCŮM!!! (maximálně tak ještě těm bývalým - tedy důchodcům). Ti všichni ať klidně jezdí zadarmo.
Nechápu sice moc ani ten názor, že zaměstnanci na to "mají nárok", protože ČEZáci taky nemají elektřinu zadarmo ani se slevou, plynaři plyn taky ne, ale budiž.
Proč by měli mít zaměstnanecké výhody i nezaměstnanci (rodinní příslušníci)?!
Pokud je teď u ČD zaměstnáno kolem 50 tis. zaměstnanců, a režijek je 200 tis. vyplývá mi z toho, že min. 150 tis. jich mají nezaměstnanci. Odpustím-li ještě nějakých 25 tis. těm důchodcům - býv. zaměstnancům Č(S)D, pořád jich zbývá cca 125 tis.! A i kdyby každý z nich projel týdně na zákaznickou slevu pouhých 20 Kč, dělá to ročně 1000 na jednoho; ...krát 125 tis. je 125 milionů! A to už není úplně zanedbatelná částka! Každý rok! A to jsem se držel hodně při zdi...
to Venca: Pokud po praci nemaji chut na cestovani je to jejich problem. Ja prece nerikam, ze cestuji ci necestuji, jen, ze nechapu ten pocit, ze rezijka je neco na co maji automaticky pravo. Ne nemaji. Je to jen vyhoda, ktera by mela pramenit z prosperity firmy. A protoze drahy byly od roku 93 ve ztrate a az ted jdou k cernym cislum, tak mely setrit kde se dalo. Uz proto, ze uziraji penize z rozpoctu.
At si klidně zdraží pindu to je mi jedno,myslím že noviny by měly být i ve 2 jako to produkt.Zdražujou furt třeba další zdražení sone+ na 390 kč.A ty rabaty co když přibude kvůli tomu kamionů to taky chcete.Já bych srovnával práci nádražáků s policajta oba musí dodržovat lejstra.V JZD se dáváj naturálie já vidím jak daní zrnka pšence za každej pytel.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.











