..: Jednička v pendolinu zdraží, věrnostní benefity v nákladní dopravě ČD zruší :..

Ilustrační obrázekPraha - Dnes krátce po 18. hod. vystoupil v pořadu Impulsy Václava Moravce generální ředitel a předseda představenstva Českých drah Josef Bazala. K nejdůležitějším výrokům z vystoupení patří informace o definitivním zdražení jízdenky pro 1. třídu v pendolinu na 750 Kč (Praha - Ostrava), ČD vyhoví Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže a zruší, příp. upraví věrnostní rabaty v nákladní dopravě a vedení ČD se začne také zabývat případnými změnami u režijních jízdenek.

Dráhy připravují změnu vnitřních předpisů pro strojvedoucí

České dráhy chtějí upravit vnitřní předpisy pro strojvedoucí, které se týkají přípravné a odstupné doby z výkonu práce. Tato doba je například nyní u elektrických lokomotiv 25 minut a dráhy ji chtějí snížit na 16 minut. Proti tomu vystupuje Federace strojvůdců. Ředitel Bazala upozornil na skutečnost, že ke zkrácení doby nepřistupují ČD z důvodu nedostatku strojvedoucích, neboť na účetnictví firmy to má minimální dopad. Dle jeho údajů by se jednalo o 40 mil. Kč (150 zaměstnanců). Federace strojvůdců upozorňuje také na to, že v současnosti chybí 600 strojvedoucích. Podle Josefa Bazaly zaměstnávají nyní ČD 6.000 strojvedoucích, chybí jich 350 do tzv. tabulkových stavů a v letošním roce se v náboru přihlásilo 150 adeptů a nyní začnou probíhat kurzy.

Režijní jízdenky zatím zdaněny nebudou

Majitelé režijek tento stav neznajíMinisterstvo financí ČR počítalo se zdaňováním režijních jízdenek, proti čemuž se i za pomoci vulgarismů vyjádřil odborářský boss Dušek. Ten se nakonec v úterý dohodl s premiérem Topolánkem na tom, že zatím režijní jízdenky zdaňovány nebudou. Ředitel Bazala zdůraznil, že stojí na straně zaměstnanců, ve vztahu k odborům byl již zdrženlivější. Zároveň sdělil, že výpočet daně by byl velmi složitý. V současné době má režijní průkaz 220 tis. osob, které za něj platí 200 Kč za rok (z uvedeného počtu je hodně důchodců a rodinných příslušníků). Ministr dopravy Aleš Řebíček již oznámil, že ke zdaňování režijních jízdenek se vláda v budoucnu ještě vrátí. Podle ředitele ČD Bazaly by do úvahy připadalo zavedení služebních jízdenek pro zaměstnance (za které by dráhy platily daně) při dojíždění z/do práce a ostatní by museli využívat klasické In-karty.

Za první 4 měsíce roku dosáhly ČD zisku 20 mil. korun

Za období leden - duben 2007 skončily dráhy poprvé od roku 1993 v černých číslech, dosáhly zisku 20 milionů korun. České dráhy nechystají v letošním roce zdražování jízdenek, vyjma 1. třídy ve spojích kategorie SuperCity Pendolino. K tomuto rozhodnutí dospěly dráhy na základě rozsáhlého marketingového průzkumu prováděného ve spojích vedených jednotkou pendolino. Od podzimu podraží cena jízdenky v první třídě např. na trase Praha - Ostrava ze současných 600 na 750 Kč. Cestující se však budou moci těšit na lepší kvalitu občerstvení, větší starostlivost stevardů, důkladnější úklid 1. třídy i kvalitnější tisk.

ČD vyhoví ÚOHS

Ředitel drah jednoznačně sdělil, že České dráhy vyhoví antimonopolnímu úřadu a jakmile firma obdrží konkrétní připomínky od úřadu, vyhoví jim a zruší nebo upraví věrnostní rabaty v plně liberalizované nákladní železniční dopravě. V letošním roce také vznikne společnost ČD Cargo, ale přesný termín závisí na projednání záměru vládou.

zdroj: Rádio Impuls


CSPSV | 24.5.2007 (19:00)
Related newsopen/close

More on Reportáže


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
Registered user milos  mail  
25.05.2007 (0:58)  
ondraS: no byl jsi rychlejsi....

no doufam, ze to z toho prispevku bylo poznat - i kdyz se mi to v te dobe libilo, chtel jsem ted podotknout, ze prave rezijky pro rodinne prislusniky jsou zbytecny luxus. ne pro zamestnance, ti si to podle me zaslouzi...
Registered user milos  mail  
25.05.2007 (0:58)  
no ja nevim, mozna jsem blbej, ale mel jsem za to, ze tu slo o rezijky PRO RODINNE PRISLUSNIKY a ne pro zamestnance!!??? ja byval odjakziva do cca 1997 tim rodinnym prislusnikem a to jsem si lital vlackama po republice jak o zivot. Pak skoncila tato moznost a za penize uz se mi nechtelo... sice to ode me muze vypadat divne, kdyz uz tuto vyhodu nemuzu pouzivat, ale i v te dobe (postkomunisticke) me bylo jasne, ze jsem docela prizivnik... ale samozrejme se mi to libilo a zivot bez rezijky sem si neumel predstavit :- )

jinak ad pendolino, cena mi nepripada nijak premrstena, pha-ova a zpet jezdim parkrat za mesic a i kdyz vim, ze s inkartou a eliskou bych to mel za babku (226,-), tak jezdim stejne ve dvojce za petikilo... naopak mi jednicka pripadla s ohledem na ostatni spoje podhodnocena - mozna to byl zamer na levne jizdenky natahnout lidi a pak (pro ne) nepatrne zvysit cenu.

no mistama si tu pripadam, jak v diskusi na idnesu... :- (((
Registered user OndraS 
25.05.2007 (0:50)  
Deadeye: souhlas.

Jsem pro zaměstnanecké výhody - motivují k práci a posilují loajalitu zaměstnanců. Ale JEN ZAMĚSTNANCŮM!!! (maximálně tak ještě těm bývalým - tedy důchodcům). Ti všichni ať klidně jezdí zadarmo.

Nechápu sice moc ani ten názor, že zaměstnanci na to "mají nárok", protože ČEZáci taky nemají elektřinu zadarmo ani se slevou, plynaři plyn taky ne, ale budiž.

Proč by měli mít zaměstnanecké výhody i nezaměstnanci (rodinní příslušníci)?!

Pokud je teď u ČD zaměstnáno kolem 50 tis. zaměstnanců, a režijek je 200 tis. vyplývá mi z toho, že min. 150 tis. jich mají nezaměstnanci. Odpustím-li ještě nějakých 25 tis. těm důchodcům - býv. zaměstnancům Č(S)D, pořád jich zbývá cca 125 tis.! A i kdyby každý z nich projel týdně na zákaznickou slevu pouhých 20 Kč, dělá to ročně 1000 na jednoho; ...krát 125 tis. je 125 milionů! A to už není úplně zanedbatelná částka! Každý rok! A to jsem se držel hodně při zdi...
25.05.2007 (0:46)  
Qaws: Hmmm a co zjistim? Par lidi, co delaji na draze znam osobne, jsou to kamosi, pripadne rodinni prislusnici kamosu. Nevsiml jsem si, ze by delali neco jineho nez kazdy jiny zamestnanec kazde druhe firmy. Chodi do prace (povetsinou na osmihodinovou smenu, coz se treba o prodavackach ci mnohych delnicich rict neda), nekteri maji pohotovosti, nekteri musi byt venku i za spatneho pocasi (stejne jako zednici, vseobecne stavari a mnoho dalsich profesi). Nevidim na tom nic co by nedelali i ldie u jinych firem v jinych profesich. Papirovani? To neni jen vysada zeleznice. A treba strojvudci? Nelisi se to vyrazne od ridicu autobusu, nekterych kamionaku, i ta blaba prodavacka sedi i 12 hodin na kase a na zachod muze povetsinou jen v urcenych pauzach. Tak kde je ten rozdil, to neco tak strasneho, co zeleznicare odlisuje? Treba doktori a sestry maji sluzby 24 hodin. A sestricky nejsou lepe placene jak zeleznicari a maji stejnou, ne-li v mnoha pripadech vetsi odpovednost. Nic, jdu spat, prave ted jsem totiz dopracoval (vstaval jsem v osm) a zitra (dnes) vstavam v 6:30. A skuhram snad a mam pocit, ze bych mel mit pravo na reklamy zadarmo, nebo tak neco?
Registered user Qaws 
25.05.2007 (0:26)  
Běžte makat k dráze a pak něco říkejte..! Dál to nemá cenu komentovat.
25.05.2007 (0:14)  
Deadeye: sám bych to neřekl líp
25.05.2007 (0:02)  
Aaa modromozky se projevily. Prominte za ten vyraz, ale jinak to rici nejde. To si opravdu myslite, ze se jen na zeleznici delaji vikedny, noci apod? To je naprosto bezne ve vetsine fabrik, priklad treba Visteon v Novem Jicine, ctyrsmenny provoz z dvanactkami o vikendech a to za pod 15 hrubeho. A tak to chodi skoro vsude. A opravdu si nemuzou zamestnanci brat domu svetla na auta zadarmo, dokonce ani ne se slevou. Zamestnanecke vyhody jsou, tak jako v mnoha firmach. Ale neco jineho je zbozi se slevou a neco jineho zadarmo, coz nedela skoro zadna firma. V pekarne ci masne muzou konzumovat jidlo jen v pracovni dobe, nemuzou ho vynaset ven. Ten ukridvdeneckej pocit zeleznicaru a predstava, ze jsou neco vice, ze dreli atd. Zvasty, jeden za druhym. Delat na zeleznici je prace jako kazda jina a nevidim duvod, aby byli posuzovani jinak nez ostatni.

to Venca: Pokud po praci nemaji chut na cestovani je to jejich problem. Ja prece nerikam, ze cestuji ci necestuji, jen, ze nechapu ten pocit, ze rezijka je neco na co maji automaticky pravo. Ne nemaji. Je to jen vyhoda, ktera by mela pramenit z prosperity firmy. A protoze drahy byly od roku 93 ve ztrate a az ted jdou k cernym cislum, tak mely setrit kde se dalo. Uz proto, ze uziraji penize z rozpoctu.
24.05.2007 (23:43)  
Reznik_Krkovicka:sice režisté platí podle tebe směšných dvěstě,ale uvědom si,že to nemají jen tak za nic!!víš co obnáší třeba turnus?jaký to je makat soboty,neděle,svátky-nesvátky??každá slušná firma svým zaměstnancům poskytuje výhody:závidíš snad lidem v masokombinátu,že mají maso levnější,nebo úplně gratis??závidíš snad lidem v bance,že mají výhodnější úroky na půjčky???myslím si,že ta režijní je tvrdě zaplacená-sice ne penězi,ale tvrdou dřinou..a věř,že to žádný med na dráze neni.
Registered user mašinka  mail  
24.05.2007 (22:59)  
Po čtyřiceti letech práce u ČD jsem odešel do důchodu i s režijkou. Platím 200kč a za 3 roky jsem ujel 730 km. Těch 730 km jsem ujel v kategorii EC, ale tuhle prostopášnost v následujících letech nehodlám opakovat a takových je nás víc.
24.05.2007 (22:46)  
Taky mě tady štve jak jsou lidi závistivý,to jsou ošklivý vlastnosti šotoušů.Kolik vy si myslíte že ČD nebo stát za to mohou mít když by se to danilo.Tak 200kč 5% je 10x220 tisíc 2 miliony 200 na tom dráha opravdu nestojí.Je třeba si uvědomit že když by se to zrušilo musely by se zvednout platy tak o 2000 na hlavu a to by bylo pro stát horší.To si myslim je lepší zdražit režijku na 500-1000 na rok a stát si může vzít z jedné režijky 50 nebo 100kč.
At si klidně zdraží pindu to je mi jedno,myslím že noviny by měly být i ve 2 jako to produkt.Zdražujou furt třeba další zdražení sone+ na 390 kč.A ty rabaty co když přibude kvůli tomu kamionů to taky chcete.Já bych srovnával práci nádražáků s policajta oba musí dodržovat lejstra.V JZD se dáváj naturálie já vidím jak daní zrnka pšence za každej pytel.
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko