..: Jednička v pendolinu zdraží, věrnostní benefity v nákladní dopravě ČD zruší :..

Ilustrační obrázekPraha - Dnes krátce po 18. hod. vystoupil v pořadu Impulsy Václava Moravce generální ředitel a předseda představenstva Českých drah Josef Bazala. K nejdůležitějším výrokům z vystoupení patří informace o definitivním zdražení jízdenky pro 1. třídu v pendolinu na 750 Kč (Praha - Ostrava), ČD vyhoví Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže a zruší, příp. upraví věrnostní rabaty v nákladní dopravě a vedení ČD se začne také zabývat případnými změnami u režijních jízdenek.

Dráhy připravují změnu vnitřních předpisů pro strojvedoucí

České dráhy chtějí upravit vnitřní předpisy pro strojvedoucí, které se týkají přípravné a odstupné doby z výkonu práce. Tato doba je například nyní u elektrických lokomotiv 25 minut a dráhy ji chtějí snížit na 16 minut. Proti tomu vystupuje Federace strojvůdců. Ředitel Bazala upozornil na skutečnost, že ke zkrácení doby nepřistupují ČD z důvodu nedostatku strojvedoucích, neboť na účetnictví firmy to má minimální dopad. Dle jeho údajů by se jednalo o 40 mil. Kč (150 zaměstnanců). Federace strojvůdců upozorňuje také na to, že v současnosti chybí 600 strojvedoucích. Podle Josefa Bazaly zaměstnávají nyní ČD 6.000 strojvedoucích, chybí jich 350 do tzv. tabulkových stavů a v letošním roce se v náboru přihlásilo 150 adeptů a nyní začnou probíhat kurzy.

Režijní jízdenky zatím zdaněny nebudou

Majitelé režijek tento stav neznajíMinisterstvo financí ČR počítalo se zdaňováním režijních jízdenek, proti čemuž se i za pomoci vulgarismů vyjádřil odborářský boss Dušek. Ten se nakonec v úterý dohodl s premiérem Topolánkem na tom, že zatím režijní jízdenky zdaňovány nebudou. Ředitel Bazala zdůraznil, že stojí na straně zaměstnanců, ve vztahu k odborům byl již zdrženlivější. Zároveň sdělil, že výpočet daně by byl velmi složitý. V současné době má režijní průkaz 220 tis. osob, které za něj platí 200 Kč za rok (z uvedeného počtu je hodně důchodců a rodinných příslušníků). Ministr dopravy Aleš Řebíček již oznámil, že ke zdaňování režijních jízdenek se vláda v budoucnu ještě vrátí. Podle ředitele ČD Bazaly by do úvahy připadalo zavedení služebních jízdenek pro zaměstnance (za které by dráhy platily daně) při dojíždění z/do práce a ostatní by museli využívat klasické In-karty.

Za první 4 měsíce roku dosáhly ČD zisku 20 mil. korun

Za období leden - duben 2007 skončily dráhy poprvé od roku 1993 v černých číslech, dosáhly zisku 20 milionů korun. České dráhy nechystají v letošním roce zdražování jízdenek, vyjma 1. třídy ve spojích kategorie SuperCity Pendolino. K tomuto rozhodnutí dospěly dráhy na základě rozsáhlého marketingového průzkumu prováděného ve spojích vedených jednotkou pendolino. Od podzimu podraží cena jízdenky v první třídě např. na trase Praha - Ostrava ze současných 600 na 750 Kč. Cestující se však budou moci těšit na lepší kvalitu občerstvení, větší starostlivost stevardů, důkladnější úklid 1. třídy i kvalitnější tisk.

ČD vyhoví ÚOHS

Ředitel drah jednoznačně sdělil, že České dráhy vyhoví antimonopolnímu úřadu a jakmile firma obdrží konkrétní připomínky od úřadu, vyhoví jim a zruší nebo upraví věrnostní rabaty v plně liberalizované nákladní železniční dopravě. V letošním roce také vznikne společnost ČD Cargo, ale přesný termín závisí na projednání záměru vládou.

zdroj: Rádio Impuls


CSPSV | 24.5.2007 (19:00)
Related newsopen/close

More on Reportáže


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
Registered user mira 
24.05.2007 (22:00)  
Venco vykašli se na ně stejně to nemá cenu. Oni to někteří prostě nechtějí pochopit. Můžeš jim to stokrát vysvětlovat a stejně jim to nevymluvíš. Prostě Češi jsou národ buzerantů, kteří závidí jeden druhému a nesnesou když někdo má něco jiného než mají on sami. Za války snad tolik udavačů jako u nás nikde nebylo.
24.05.2007 (21:43)  
to pekar: No asi omezi sve jizdy. Nicmene i kdyby najezdili jen tretinu cest co te, ale platili za to, tak si doufam tvrdit, ze drahy z toho budou mit vice nez z tech 200.
24.05.2007 (21:41)  
No ja to rikal uz u jakesi jine diskuse, ze rezijky v soucasne podobe jsou neudrzitelne. Ja bych byl pro nejake zvyhodnene jizdne a pro omezeni vyhod pro rodinne prislusniky.
Registered user pekař 
24.05.2007 (21:24)  
A kde berete tu jistotu,že když oni zaměstnanci o režijku přůjdou tak budou stále stejně masově jezdit vlakem???
24.05.2007 (21:18)  
220 tisíc lidí se vozí každý rok ZDARMA (za směšných 200 Kč). V nějaké analýze jsem četl, že režijkáři tvoří až 20% všech cestujících (ruku do ohně bych za to nedal, ale něco na tom bude) a dráhám pak utíká spousta peněz z osobní dopravy. Možná by bylo vhodné začít trochu počítat a skoncovat s ČD jako se silně sociálně založeným podnikem, jestli to chce být konkurenceschopný podnik, tak bude muset hledat úspory (i nadále), kde to jen půjde. Rušení režijních jízdenek bude velmi nepopulární, ale NUTNÉ. Bohužel odbory v čele s panem Duškem mají stále velkou sílu a ztratit jednu ze svých největších výhod pro ně bude velmi nestravitelné. No uvidíme, jak to bude vypadat za 10 let.
24.05.2007 (21:12)  
No taky me to netesi (to kilo navic se za prvni tridu dalo priplatit), ale je to logicke, pac jednicka v SC byla levnejsi nez jednicka v EC, coy bzlo troksu na hlavu. Tedy z pohledu CD a i z pohledu "marketingu!.
24.05.2007 (21:03)  
Súhlas s Georgeom - ono tá cena fakt nie je taká strašná a zákazníci, ktorí erste Klasse nejazdia teraz, tak celkom určite nebudú ani potom - to ale ČD nepoloží. Budú to ale musieť byť sakra dobré služby. Síce sa (zatiaľ :)) medzi manažerov neradím, pri rôznych príležitostiach s nimi prichádzam do kontaktu a pri nedávnej ceste do Prahy sme došli k tomu, že 1. trieda EC na mnohých reláciách napr. pre dve osoby už nevychádza lepšie ako auto, a to ani časovo.
Keby tak ČD skúsili experimentálne prístup na net, to by bolo... len by to chcelo doladiť samotné spojenie: GSM/GPRS? Brrrr.... CDMA? Nie je pokrytie. Satelit? Príliš drahé. Dymové signály? Nízka prenosová rýchlosť (a nutnosť radiť WLAB821)
Čo ďalej? Vydelenie jedného tichého priestoru? All-you-can-drink nealko? Čitateľné noviny?

Zároveň poznám ľudí, ktorí počas cesty proste nechcú pracovať. V aute by tak či tak nemohli a vo vlaku im to je z nejakého dôvodu proti srsti. V tom prípade teda aj lepší entertainment system. Čo ešte prihodíme?
24.05.2007 (20:50)  
Nevím, každý tady nadává, jak to je drahé a služby žádné...a jak skvělé vlaky jezdí za hranicema...zkuste se už probudit! Buď se bude jezdit levně, nebo se bude jezdit kvalitně! Sám bazala to v tom rozhovoru říká - pokud chtějí do 1. třídy natáhnout bussiness klientelu (která tolik na peníze nehledí a jak sám bazala říkal, dle průzkumu ani nevyužívají žádné slevové karty), tak musí poskytnout co nejvyšší kvalitu, ne co nejnižší cenu a služby +- stejné jako ve dvojce, takže dle mě to je krok správným směrem, i když výsledky se projeví až po delší době...
Registered user kubam 
24.05.2007 (20:41)  
To je správný s tím zdražením a režijní jízdenky bych taky hodně omezil!
Registered user Precla 
24.05.2007 (20:41)  
Heh, já teď jezdím obyčejnejma rychlíkama a když musím platit 150 Kč, myslím si, že je to dost.. nedal ych ani 500 Kč za pnedolino, natož 750 Kč za 1. třídu.. stím mi můžou víte co :)
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko