..: V Čerčanech se srazil rychlík s pantografem, jeden mrtvý :..

Ilustrační obrázekČerčany - Přímo na nádraží v Čerčanech u Benešova se dnes dopoledne srazily dva vlaky. Rychlík 633 jedoucí z Prahy do Českých Budějovic vedený lokomotivou 363.053 narazil do stojící jednotky řady 451 - obrat Os 9119/ Os 9122 (z důvodu napěťové výluky končí/začínají některé vlaky v Čerčanech, mezi Čerčany a Benešovem pendluje motorová souprava). Při nehodě byl usmrcen strojvedoucí pantografu, druhý strojvedoucí byl těžce raněn a je vyprošťován z kabiny.

Aktualizováno 10:45 (15.7.), doplnění odkazu na tiskovou zprávu DI ČR (doplnil JRtrain). Fotografie z místa nehody laskavě poskytl -vbc-

"Rychlík začal náhle prudce brzdit a houkat, pak přišel náraz, ne příliš velký. Pasažéři na sebe napadali," ohlásíl z místa nehody reportér serveru Aktuálně.cz, který byl mezi cestujícími v rychlíku. Vůz 451.048 přistavený pro vlak Os 9122 byl nárazem vymrštěn do vzduchu, zlomil se za strojovnou a zvedl i trolejové vedení. Mrtvý strojvedoucí byl podle zpráv z místa již z pantografu vyproštěn.

Ilustrační obrázek

Úmrtí jednoho člověka potvrdila i tisková mluvčí středočeské záchranné služby Tereza Janečková, která doplnila, že řada dalších osob utrpěla lehčí zranění a musela vyhledat ošetření. Provoz ve stanici Čerčany a v přilehlých úsecích byl na několik desítek minut zastaven, nyní je stanice již průjezdná alespoň po nezasažených kolejích. Zpoždění některých vlaků se pohybuje v řádu desítek minut. Připravujeme další podrobnosti.

zdroj: Aktuálně.cz

Další informace: Tisková zpráva s fotografiemi na webu Drážní inspekce


Honza Beránek / JTB | 14.7.2007 (11:01)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Středočeský


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 13      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Heizer 
15.07.2007 (10:00)  
Pokud by ten rychlík jel na PN,tak by ten fíra už měl na krku žalobu a výpravčí by nebyl postaven mimo službu.Když se vjíždí na PN musí se předpokládat vjezd na obsazenou kolej mimo jiné
15.07.2007 (9:53)  
Vážení, nevím jak dnes, ale dřív byla v předpisech taková zajímavá větička: Pokud vlak jede na PN, musí jet rychlostí max. 15 km/hod a s pohotovostí zastavit před nenadále se vyskytnuvší překážkou. Takže to asi není pouze a jedině vina výpravčího. Ten rychlík měl kliku, že narazil zrovna do žabotlamu, protože tím, že ho zmuchlal, zastavil celkem měkce. Kdyby narazil na klasickou lokomotivu, nejspíš by se to neobešlo bez vykolejení a mnohem více zraněných.
Registrierter Benutzer mašinka  mail  
15.07.2007 (9:49)  
Reakce TV Prima nebyla šťastná, ale poukázala na další šlendrián. V době mailů a tiskových mluvčí 11 hodin po nehodě zřejmě nebyla k dispozici oficiální tisková zpráva s popisem události a s žádostí o její přečtení. To, že se nehoda stane prvním bodem zpráv se dalo předpokládat.
Registrierter Benutzer rk_kn.  mail  
15.07.2007 (7:19)  
Veľmi ma pobavila poznámka moderátora z Primy ? " Technika nezlyhala, ale zlyhal človek ! " Veľmi zaujímavé !
Technika, ktorá tam bola, nedokonalá a zastaralá, bola vypnutá , nakoľko ten rýchlik vchádzal na PN. A práve vtedy, keď sa po stanici pohybuje mnoho pracovných strojov, vypne sa viacero zariadení, zaťažuje sa personál s tým, aby okrem zabezpečenia bežnej prevádzky musel pracovať bez zab. zar. za primitívnych prac. podmienok. Potom samozrejme, sa môže vyskytnúť tragická chyba v riadení dopravy, keď nikoho vypnuté zab. zar. nekontroluje. Okrem iného, elektromechanika bez koľajových obvodov nekontroluje voľnosť vlakov a posunovej cesty. To je to zab. zar. II. kategórie ! Princíp starý už 100 rokov !
15.07.2007 (6:52)  
PROČ JAKO SMAZÁVÁTE MOJE PŘIPOMÍNKY K TÉTO ZPRÁVĚ NEPOCHOPIM. TO UŽ JSTE NA TOM TAK ZLE, ŽE MUSÍTE I TU, TO SMAZÁVAT? A PŘITOM JSEM NIC VULGÁRNÍHO NENAPSAL!!!!!!!!
Registrierter Benutzer vydRa  mail  
15.07.2007 (2:39)  
Nejak extra tady na novinare snad nadavano nebylo. Ale kdyz prima rekne, ze pantak najel do rychliku a jeste stylem "dobre, ze ta svine zemrela kdyz to tak posrala" je fakt na bliti. O denicich budem moct poreferovat az zitra. Ja teda ne, Mlada Fronta mi, v dobe kdy jsem mel moznost zdarma cist, zhnusila denniky natolik, ze se radsi drzim stranou.
Jeste, ze existujou media jako 24cz a CT24, pripadne tydeniky typu Tyden.
Registrierter Benutzer mašinka  mail  
15.07.2007 (2:15)  
Je moderní nadávat na novináře, ale píší to, co chceme číst a v telce ukazují to co chceme vidět. Jsou jedni z nás a myslím si, že vzorek novinářů je slušnější, než vzorek občanů. V Čerčanech novináři dělali svoji práci, ale mám pocit, že senzaci tam hledala spousta amatérských fotografů a filmařů i občané Čerčan se nezapoměli dostavit. Tato nehoda je něčí šlendrián a novináři jsou moc mírní. Já bych se jako novinář už dnes zeptal pana ministra jestli necítí politickou odpovědnost. Chotoviny, Čerčany a kdo a kdy bude ten třetí?
15.07.2007 (1:48)  
Nedá mi to se nevyjádřit k steskům na adresu referujících médií. Něco o tom vím, a tak se milerád podělím.

1) Televize: Nemyslím, že se zde jedná o něco hodného pojmenování "žurnalistika". Valnou většinu reportérů komerčních televizí tvoří lidé bez jakékoli žurnalistické průpravy či kvalifikace. Aby taky nějakou měli, když většina krajánků vydělá za měsíc méně než republikový průměr.

Celé je to totiž dáno strukturou tzv. "regionálních studií". Televize je ze zákona mít musí. Redakce za den natočí několik reportáží, ale do celostátního vysílání se jich dostane jen malá část. Atraktivnější, senzačnější, neotřelejší vyhrává. Pokud si spot editoři Novy či Primy v Praze vyberou, dostane oblastní redakce celkem slušný bakšiš. Pokud ne, je ráda, když dostane aspoň pár korun. V důsledku to vede k velmi dravému, ostrému a konkurenčnímu prostředí, v němž se navíc nikdo trochu slušnější nechce pohybovat. Pravda, výjimkou je těch pár pražskcýh špiček (parlament, atd.), ale ti v terénu jsou doslova dělníci. Převažují absolventi učňáků, průmyslovek, gymplů, atd. Kvalifikaci a vkus nahrazuje dravost a bezohlednost.

2) Deníky: tady je to jiná situace. Velká část píšících v celostátních médiích něco relevantního vystudovaného má, v domácích redakcích převažuje žurnalistika, obvykle FSV UK, méně často Brno/Olomouc. V důsůedku proto tito lidé mají povědomí o etických principech, velmi slušnou jazykovou kulturu, ale to nezaručí hlubší orientaci v železniční problematice. Jeden den píšete o sklizni, druhý den o novém autě pro hasiče a zároveň o schvalování vyhlášky, třetí den někde bourá vlak. Jsem zvědavý, kolik z Vás by ve všech těchto obalstech vykazovalo stejnou erudici, kterou máte v železniční dopravě. Jistě, jsou specializace, ale aby se mohl jeden autor v redakci specializovat jen na pár oborů, musely by být redakce mnohonásobně větší (a noviny mnohonásobně dražší).

Nezlobte se prosím proto za tento výlev, ale nemůžu se dívat, jak "zneužívaní železničáři" nadávají těm "zlým" novinářům". Obě profese si jsou přitom v lecčems podobné. Obě profese si období největší slávy a společenské prestiže již odbyly, nyní procházejí neúprosným tlakem na produktivitu a redukci nákladů, bez ohledu na kvalitu. Tohle ovšem má čanci vnímat jen málokdo, já to asi jsem, proto jsem se musel ozvat.

Autor je studentem žurnalistiky na FSV UK a sportovním novinářem. Krom toho ovšem v minulosti působil i v oblasti kolejové dopravy.
Registrierter Benutzer milos  mail  
15.07.2007 (1:26)  
poborskii: kdyby se ten tvuj gif promitnul opacne, lze si udelat predstavu, jak srazka probihala...

fakt ze stat se to na trati, tak je tu dalsi Steblova - Ceperka
15.07.2007 (1:13)  
ad tkanicka: ten vlak nikam nejel, v Čerčanech měl čekání při obratu mezi vlakem z Prahy a vlakem do Prahy a strojvedoucí měl na obou koncových stanovištích. Byl tedy odstaven a bez cestujících, za půl hodiny po srážce měl jet jako Os 9122 do Prahy.
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 13      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko