Čerčany - Přímo na nádraží v Čerčanech u Benešova se dnes dopoledne srazily dva vlaky. Rychlík 633 jedoucí z Prahy do Českých Budějovic vedený lokomotivou 363.053 narazil do stojící jednotky řady 451 - obrat Os 9119/ Os 9122 (z důvodu napěťové výluky končí/začínají některé vlaky v Čerčanech, mezi Čerčany a Benešovem pendluje motorová souprava). Při nehodě byl usmrcen strojvedoucí pantografu, druhý strojvedoucí byl těžce raněn a je vyprošťován z kabiny.
Aktualizováno 10:45 (15.7.), doplnění odkazu na tiskovou zprávu DI ČR (doplnil JRtrain). Fotografie z místa nehody laskavě poskytl -vbc-
"Rychlík začal náhle prudce brzdit a houkat, pak přišel náraz, ne příliš velký. Pasažéři na sebe napadali," ohlásíl z místa nehody reportér serveru Aktuálně.cz, který byl mezi cestujícími v rychlíku. Vůz 451.048 přistavený pro vlak Os 9122 byl nárazem vymrštěn do vzduchu, zlomil se za strojovnou a zvedl i trolejové vedení. Mrtvý strojvedoucí byl podle zpráv z místa již z pantografu vyproštěn.

Úmrtí jednoho člověka potvrdila i tisková mluvčí středočeské záchranné služby Tereza Janečková, která doplnila, že řada dalších osob utrpěla lehčí zranění a musela vyhledat ošetření. Provoz ve stanici Čerčany a v přilehlých úsecích byl na několik desítek minut zastaven, nyní je stanice již průjezdná alespoň po nezasažených kolejích. Zpoždění některých vlaků se pohybuje v řádu desítek minut. Připravujeme další podrobnosti.
zdroj: Aktuálně.cz
Další informace: Tisková zpráva s fotografiemi na webu Drážní inspekce

Technika, ktorá tam bola, nedokonalá a zastaralá, bola vypnutá , nakoľko ten rýchlik vchádzal na PN. A práve vtedy, keď sa po stanici pohybuje mnoho pracovných strojov, vypne sa viacero zariadení, zaťažuje sa personál s tým, aby okrem zabezpečenia bežnej prevádzky musel pracovať bez zab. zar. za primitívnych prac. podmienok. Potom samozrejme, sa môže vyskytnúť tragická chyba v riadení dopravy, keď nikoho vypnuté zab. zar. nekontroluje. Okrem iného, elektromechanika bez koľajových obvodov nekontroluje voľnosť vlakov a posunovej cesty. To je to zab. zar. II. kategórie ! Princíp starý už 100 rokov !
Jeste, ze existujou media jako 24cz a CT24, pripadne tydeniky typu Tyden.
1) Televize: Nemyslím, že se zde jedná o něco hodného pojmenování "žurnalistika". Valnou většinu reportérů komerčních televizí tvoří lidé bez jakékoli žurnalistické průpravy či kvalifikace. Aby taky nějakou měli, když většina krajánků vydělá za měsíc méně než republikový průměr.
Celé je to totiž dáno strukturou tzv. "regionálních studií". Televize je ze zákona mít musí. Redakce za den natočí několik reportáží, ale do celostátního vysílání se jich dostane jen malá část. Atraktivnější, senzačnější, neotřelejší vyhrává. Pokud si spot editoři Novy či Primy v Praze vyberou, dostane oblastní redakce celkem slušný bakšiš. Pokud ne, je ráda, když dostane aspoň pár korun. V důsledku to vede k velmi dravému, ostrému a konkurenčnímu prostředí, v němž se navíc nikdo trochu slušnější nechce pohybovat. Pravda, výjimkou je těch pár pražskcýh špiček (parlament, atd.), ale ti v terénu jsou doslova dělníci. Převažují absolventi učňáků, průmyslovek, gymplů, atd. Kvalifikaci a vkus nahrazuje dravost a bezohlednost.
2) Deníky: tady je to jiná situace. Velká část píšících v celostátních médiích něco relevantního vystudovaného má, v domácích redakcích převažuje žurnalistika, obvykle FSV UK, méně často Brno/Olomouc. V důsůedku proto tito lidé mají povědomí o etických principech, velmi slušnou jazykovou kulturu, ale to nezaručí hlubší orientaci v železniční problematice. Jeden den píšete o sklizni, druhý den o novém autě pro hasiče a zároveň o schvalování vyhlášky, třetí den někde bourá vlak. Jsem zvědavý, kolik z Vás by ve všech těchto obalstech vykazovalo stejnou erudici, kterou máte v železniční dopravě. Jistě, jsou specializace, ale aby se mohl jeden autor v redakci specializovat jen na pár oborů, musely by být redakce mnohonásobně větší (a noviny mnohonásobně dražší).
Nezlobte se prosím proto za tento výlev, ale nemůžu se dívat, jak "zneužívaní železničáři" nadávají těm "zlým" novinářům". Obě profese si jsou přitom v lecčems podobné. Obě profese si období největší slávy a společenské prestiže již odbyly, nyní procházejí neúprosným tlakem na produktivitu a redukci nákladů, bez ohledu na kvalitu. Tohle ovšem má čanci vnímat jen málokdo, já to asi jsem, proto jsem se musel ozvat.
Autor je studentem žurnalistiky na FSV UK a sportovním novinářem. Krom toho ovšem v minulosti působil i v oblasti kolejové dopravy.
fakt ze stat se to na trati, tak je tu dalsi Steblova - Ceperka
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.











