Praha -
Již brzy chystají České dráhy pro své cestující nevídanou změnu. Doposud existující systém přepážek zajišťujících prodej jízdenek se rozdělí do kategorií, podle typu a rozsahu služeb poskytujících zákazníkům. Od 1. srpna se tak cestující na brněnském nádraží setkají se třemi typy přepážek. Změny se postupně rozšíří do dalších přibližně 60 nejdůležitějších stanic, spadajících do 4. a 5. katerorie významnosti.
- Osobní - ČD centrum, osobní pokladny, smluvní prodejci
- Automatizované - automaty na mince/platební karty
- Elektronické - eshop ČD, telefonický prodej
- Doplňkové - odbavení ve vlaku
Značka ČD centrum zastřeší celý systém odbavení cestujících ve stanicích 4. a 5. kategorie: pod tuto značku budou přitom soustředěna všechna prodejní místa cestovních dokladů s tím, že poskytování služeb pod značkou ČD centrum je dáno GARANTOVANÝM ROZSAHEM SLUŽEB. Pod značkou ČD centrum tak bude primárně poskytován prodej jízdních dokladů a podávání informací týkajících se spojení ČD. Důležitá je maximální integrace prodejních zón a jednoznačné rozdělení jednotlivých typů služeb odpovídající typu poptávky zákazníka.
Pod značkou ČD centrum vzniknou 3 typy odbavovacích přepážek:
- Přepážky základního odbavení - pouze prodej jízdenek, platba především v hotovosti.
- Přepážky komplexního odbavení - kromě prodeje cestovních dokladů a průkazů, budou poskytovat všechny informace týkající se služeb ČD, platba hotově i kartou.
- Přepážky přednostního odbavení - doklady na SC Pendolino 1. i 2. třídy, doklady do 1. třídy všech spojů, výdej jízdenek zakoupených telefonicky. Dále jsou určeny pro cestující se sníženou pohyblivostí a těhotné ženy.
Cestují v Brně budou mít od 1. srpna k dispozici 7 základních pokladen, 5 komplexních a 1 přednostní pokladnu. Protože jakákoliv změna, na kterou cestující nejsou zvyklí, přináší s sebou téměř vždy potíže, bude zajímavé sledovat snahu informovat své klienty a připravit je na změnu předem.
zdroj: České dráhy

nikoli na příměstskou dopravu, ale na různé dopravní svazy. Svým způsobem je v každém kantonu separátní dopravní svaz, jenže při geografické malosti Švýcarska je nutné, aby na sebe ty svazy navazovaly, přesněji řečeno, aby se vzájemně prolínaly kvůli dennímu dojíždění do zaměstnání; navíc v oblasti Basileje existuje dopravní svaz zahrnující příslušnou oblast kantonu Basel, francouzskou oblast kolem Mulhouse a k tomu část Bádenska–Würtemberska … v rámci těch dopravních svazů, třebas v Zürichu existují Tageskarte, jeden typ na 24 hodin od označení, pak levnější Tageskarte platné od 9.00.
V oblasti Bodamského jezera je dopravní svaz zahrnující rakouskou spolkovou zemi Vorarlbersko, Lichtenštejnsko, část Bavorska, část Bádenska–Würtemberska, několik kantonů a polokantonů Švýcarska …
Takže pro ty "dopravní svazy" potřebujete mít zcela jiný přístroj, na kterém je navíc mapka příslušného regionu s čísly tarifních pásem, aby každý snadno pochopil co a jak a koupil si co potřebuje. Bez té mapky se při nákupu neobejdete.
Kombinační možnosti jsou předem dané, volba se provede příslušným tlačítkem …
ad následující příspěvek: pokud přejmenovat, tak potom by velké B naopak bylo zcela na místě ;-)
PS: Kdyz jdou v jednom automatu koupit jizdenky na vsechno, tak k cemu druhy automat (na "primestskou" dopravu)? Takze uplne tak kristalove jednoduche to take neni...
Dotyková obrazovka
1) jízdenka 1. nebo 2. třídy
2) jízdenka za základní jízdné
3) jízdenka za poloviční jízdné (děti, Halbtaxabo)
4) jízdenka "tam" / "zpět"
5) jízdenka na 6 jízd za cenu 5 …
6) volba "přes"
Umí to z libovolného místa do libovolného místa, včetně "jen autobusovch spojů" … "lodí", nebo trasu různými druhy dopravy, různými dopravci.
Takže ten program je vcelku jednoduchý a srozumitelný i méně chápavému jedinci ze zahraničí s bídnou znalostí němčiny…
Příplatkové vlaky v SBBsku neexistují, blbosti typu povinně místenkové vlaky rovněž.
Tzv. hranaté R je vesměs u "turisticky" atraktivních vlaků které se obsazují skupinami (GlacierExpresy …)
Pro skupiny se dělá skupinová jízdenka s 10 % slevou a současně se pro skupinu zajišťuje rezervace v použitých vlacích … takže to přes automat stejně nejde.
Jízdenky pro "dopravní svazy" se prodavají v jiných automatech …
Huffnaggel - ciste teoreticky: Kdyz prijde k tomu Grandu a rekne to jedno slovo, tak se mozna dozvi, ze nejblizsi volnej bus jede za hodku. A potom sice bude mit listek, ale zase nebude vedet, kterej bus je ten jeho, protoze tam jezdi spousta busu, do spousty mist a od spousty spolecnosti. Nerikam, ze tohle je normalni postup, ale neni to i nic vic ujetejsi nez to "omdlivani" na vlakovym...
ale domnívám se se obdboná situace se může objevit i na jiném nádraží než "Brno hlavní nádraží" (Brno hl.n.)
Příklad z nádraží "Praha hlavní nádraží" (Praha hl.n.)
U okénka s nápisem "informace" stal přede mnou Japonec a ptal se na nějaké vlakové spojení do Varšavy - bohužel anglicky. Ta paní za okýnkem mu odpověděla: :Jesli se holenku budeš chtít něco dovědít, tak se budeš muset naučit česky..."
Ale ten problém se dá vyřešit: pokud budou na tom terminálu informace pouze v češtině, nebude ten cizouš zbytečně opruzovat, protože nebude vědět, kam se obrátit.
Racek: omlouvám se za případné nedostatky v železničním názvosloví, budu se snažit se to doučit. V Pravidlech pro vkládání příspěvků totiž není uvedeno, že mohou používat pouze přesné názvy...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











