..: České dráhy začínají měnit systém odbavení cestujících :..

Logo ČDPraha - Již brzy chystají České dráhy pro své cestující nevídanou změnu. Doposud existující systém přepážek zajišťujících prodej jízdenek se rozdělí do kategorií, podle typu a rozsahu služeb poskytujících zákazníkům. Od 1. srpna se tak cestující na brněnském nádraží setkají se třemi typy přepážek. Změny se postupně rozšíří do dalších přibližně 60 nejdůležitějších stanic, spadajících do 4. a 5. katerorie významnosti.

Realizace se bude řídit podle schváleného dokumentu "Komplexní strategie odbavení cestujících". Ten má za cíl stanovit jednotné procesy pro odbavení cestujících v rámci sítě Českých drah podle tzv. kategorizace stanic tak, aby v každé kategorii stanic měl cestující garantované odbavovací služby v závazném rozsahu. Jednotlivé stanice jsou rozděleny do pěti kategorií, a to podle počtu denně odbavených cestujících. Zavádí se 4 způsoby odbavení cestujících:
  • Osobní - ČD centrum, osobní pokladny, smluvní prodejci
  • Automatizované - automaty na mince/platební karty
  • Elektronické - eshop ČD, telefonický prodej
  • Doplňkové - odbavení ve vlaku
Ve stanicích 3. kategorie zůstanou osobní pokladny, jízdenky ve stanicích 2. kategorie zajistí smluvní prodejci.

Značka ČD centrum zastřeší celý systém odbavení cestujících ve stanicích 4. a 5. kategorie: pod tuto značku budou přitom soustředěna všechna prodejní místa cestovních dokladů s tím, že poskytování služeb pod značkou ČD centrum je dáno GARANTOVANÝM ROZSAHEM SLUŽEB. Pod značkou ČD centrum tak bude primárně poskytován prodej jízdních dokladů a podávání informací týkajících se spojení ČD. Důležitá je maximální integrace prodejních zón a jednoznačné rozdělení jednotlivých typů služeb odpovídající typu poptávky zákazníka.

Pod značkou ČD centrum vzniknou 3 typy odbavovacích přepážek:

  • Přepážky základního odbavení - pouze prodej jízdenek, platba především v hotovosti.
  • Přepážky komplexního odbavení - kromě prodeje cestovních dokladů a průkazů, budou poskytovat všechny informace týkající se služeb ČD, platba hotově i kartou.
  • Přepážky přednostního odbavení - doklady na SC Pendolino 1. i 2. třídy, doklady do 1. třídy všech spojů, výdej jízdenek zakoupených telefonicky. Dále jsou určeny pro cestující se sníženou pohyblivostí a těhotné ženy.
Přístup k přepážkám bude zajištěn pomocí "trychtýře", kdy všichni cestující stojí v jedné frontě a přistupují k právě volné pokladně. Odpadá tím nechvalně známý problém, že jeden klient může zablokovat celou frontu dané přepážky.

Cestují v Brně budou mít od 1. srpna k dispozici 7 základních pokladen, 5 komplexních a 1 přednostní pokladnu. Protože jakákoliv změna, na kterou cestující nejsou zvyklí, přináší s sebou téměř vždy potíže, bude zajímavé sledovat snahu informovat své klienty a připravit je na změnu předem.

zdroj: České dráhy


Jik | 26.7.2007 (14:16)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
01.08.2007 (20:56)  
taz - tak už to tak vypadá. Ač jsem dnes nikam nejel, byl jsem zvědav, jak nový způsob odbavování funguje a vypravil se na nádraží. Mé obavy se naplnily a trychtýř v praxi jsem dnes neviděl. Pokladny se základním odbavením byly otevřeny dvě, každá na jiné straně schodiště. Takže klasické dvě fronty, každá s jinou rychlostí odbavování. Tímto postupem nějak postrádám důvod změn v odbavování cestujících. Uvidíme co přinese čas.
registrovaný uživatel taz 
30.07.2007 (9:16)  
aby to nedopadlo tak, jak popisuje kolega Jik zde: http://www.zelpage.cz/clanky/jak-si-sam-dokoupit-in-gold-aplikaci
28.07.2007 (20:42)  
ad M :
nikoli na příměstskou dopravu, ale na různé dopravní svazy. Svým způsobem je v každém kantonu separátní dopravní svaz, jenže při geografické malosti Švýcarska je nutné, aby na sebe ty svazy navazovaly, přesněji řečeno, aby se vzájemně prolínaly kvůli dennímu dojíždění do zaměstnání; navíc v oblasti Basileje existuje dopravní svaz zahrnující příslušnou oblast kantonu Basel, francouzskou oblast kolem Mulhouse a k tomu část Bádenska–Würtemberska … v rámci těch dopravních svazů, třebas v Zürichu existují Tageskarte, jeden typ na 24 hodin od označení, pak levnější Tageskarte platné od 9.00.
V oblasti Bodamského jezera je dopravní svaz zahrnující rakouskou spolkovou zemi Vorarlbersko, Lichtenštejnsko, část Bavorska, část Bádenska–Würtemberska, několik kantonů a polokantonů Švýcarska …

Takže pro ty "dopravní svazy" potřebujete mít zcela jiný přístroj, na kterém je navíc mapka příslušného regionu s čísly tarifních pásem, aby každý snadno pochopil co a jak a koupil si co potřebuje. Bez té mapky se při nákupu neobejdete.
Kombinační možnosti jsou předem dané, volba se provede příslušným tlačítkem …
registrovaný uživatel Racek 
27.07.2007 (22:56)  
danovy poradce: nádraží v Brně, stejně tak brněnské nádraží - to je zcela korektní označení libovolného nádraží v Brně. Já jsem se pozastavoval nad Brněnským nádražím s velkým B - žádné nádraží u nás se tak nejmenuje ...

ad následující příspěvek: pokud přejmenovat, tak potom by velké B naopak bylo zcela na místě ;-)
registrovaný uživatel Frava  mail  
27.07.2007 (18:02)  
Než, trychtýř bych to nazval cedník a ten bude v pátek odpoledne pořádně ucpanej.Cestující nemají náladu studovat nějaké plánky nádraží a tak oni chtěj jízdenku a toť vše.
registrovaný uživatel M 
27.07.2007 (16:56)  
Vsak ano - vzdyt pisu, ze k dispozici muze byt i expresni varianta - "pay (highest possible price) & go". Ve Svycarsku mozna nemaji blbosti typu priplatky, ale taky v tom systemu nevidim blbosti typu SONE+ apod. a ja jsem rad, ze tyhle blbosti mame.

PS: Kdyz jdou v jednom automatu koupit jizdenky na vsechno, tak k cemu druhy automat (na "primestskou" dopravu)? Takze uplne tak kristalove jednoduche to take neni...
27.07.2007 (15:42)  
ad M : ten švýcarský tarifní systém je poměrně jednoduchý

Dotyková obrazovka

1) jízdenka 1. nebo 2. třídy
2) jízdenka za základní jízdné
3) jízdenka za poloviční jízdné (děti, Halbtaxabo)
4) jízdenka "tam" / "zpět"
5) jízdenka na 6 jízd za cenu 5 …
6) volba "přes"

Umí to z libovolného místa do libovolného místa, včetně "jen autobusovch spojů" … "lodí", nebo trasu různými druhy dopravy, různými dopravci.
Takže ten program je vcelku jednoduchý a srozumitelný i méně chápavému jedinci ze zahraničí s bídnou znalostí němčiny…

Příplatkové vlaky v SBBsku neexistují, blbosti typu povinně místenkové vlaky rovněž.
Tzv. hranaté R je vesměs u "turisticky" atraktivních vlaků které se obsazují skupinami (GlacierExpresy …)
Pro skupiny se dělá skupinová jízdenka s 10 % slevou a současně se pro skupinu zajišťuje rezervace v použitých vlacích … takže to přes automat stejně nejde.
Jízdenky pro "dopravní svazy" se prodavají v jiných automatech …
registrovaný uživatel M 
27.07.2007 (15:35)  
MJ - cetnost vyskytu toho BY mne znepokojuje:-((

Huffnaggel - ciste teoreticky: Kdyz prijde k tomu Grandu a rekne to jedno slovo, tak se mozna dozvi, ze nejblizsi volnej bus jede za hodku. A potom sice bude mit listek, ale zase nebude vedet, kterej bus je ten jeho, protoze tam jezdi spousta busu, do spousty mist a od spousty spolecnosti. Nerikam, ze tohle je normalni postup, ale neni to i nic vic ujetejsi nez to "omdlivani" na vlakovym...
27.07.2007 (15:17)  
Racek: ale možná by se podle přístupu informací a pokladen všechna nádraží mohla považovat a přejmenovat za "brněnská nádraží"
27.07.2007 (15:10)  
Racek: omlouvám se za výraz nádraží v Brně..tak tedy přesně: "Brno hlavní nádraží" - poznámka: v jízdních řádech se často uvádí pouze zkratka "Brno hl.n."
ale domnívám se se obdboná situace se může objevit i na jiném nádraží než "Brno hlavní nádraží" (Brno hl.n.)

Příklad z nádraží "Praha hlavní nádraží" (Praha hl.n.)
U okénka s nápisem "informace" stal přede mnou Japonec a ptal se na nějaké vlakové spojení do Varšavy - bohužel anglicky. Ta paní za okýnkem mu odpověděla: :Jesli se holenku budeš chtít něco dovědít, tak se budeš muset naučit česky..."
Ale ten problém se dá vyřešit: pokud budou na tom terminálu informace pouze v češtině, nebude ten cizouš zbytečně opruzovat, protože nebude vědět, kam se obrátit.

Racek: omlouvám se za případné nedostatky v železničním názvosloví, budu se snažit se to doučit. V Pravidlech pro vkládání příspěvků totiž není uvedeno, že mohou používat pouze přesné názvy...
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko