Praha -
Již brzy chystají České dráhy pro své cestující nevídanou změnu. Doposud existující systém přepážek zajišťujících prodej jízdenek se rozdělí do kategorií, podle typu a rozsahu služeb poskytujících zákazníkům. Od 1. srpna se tak cestující na brněnském nádraží setkají se třemi typy přepážek. Změny se postupně rozšíří do dalších přibližně 60 nejdůležitějších stanic, spadajících do 4. a 5. katerorie významnosti.
- Osobní - ČD centrum, osobní pokladny, smluvní prodejci
- Automatizované - automaty na mince/platební karty
- Elektronické - eshop ČD, telefonický prodej
- Doplňkové - odbavení ve vlaku
Značka ČD centrum zastřeší celý systém odbavení cestujících ve stanicích 4. a 5. kategorie: pod tuto značku budou přitom soustředěna všechna prodejní místa cestovních dokladů s tím, že poskytování služeb pod značkou ČD centrum je dáno GARANTOVANÝM ROZSAHEM SLUŽEB. Pod značkou ČD centrum tak bude primárně poskytován prodej jízdních dokladů a podávání informací týkajících se spojení ČD. Důležitá je maximální integrace prodejních zón a jednoznačné rozdělení jednotlivých typů služeb odpovídající typu poptávky zákazníka.
Pod značkou ČD centrum vzniknou 3 typy odbavovacích přepážek:
- Přepážky základního odbavení - pouze prodej jízdenek, platba především v hotovosti.
- Přepážky komplexního odbavení - kromě prodeje cestovních dokladů a průkazů, budou poskytovat všechny informace týkající se služeb ČD, platba hotově i kartou.
- Přepážky přednostního odbavení - doklady na SC Pendolino 1. i 2. třídy, doklady do 1. třídy všech spojů, výdej jízdenek zakoupených telefonicky. Dále jsou určeny pro cestující se sníženou pohyblivostí a těhotné ženy.
Cestují v Brně budou mít od 1. srpna k dispozici 7 základních pokladen, 5 komplexních a 1 přednostní pokladnu. Protože jakákoliv změna, na kterou cestující nejsou zvyklí, přináší s sebou téměř vždy potíže, bude zajímavé sledovat snahu informovat své klienty a připravit je na změnu předem.
zdroj: České dráhy

Investice do sofistikovanějších automatů s dotykovou obrazovkou BY se vrátila za pár měsíců. Navíc naučit automat novým kouskům je mnohem snadnější a rychlejší než naučit totéž pracovníky ČD. Klidně BY takové automaty mohly mít informační sekci. A není žádný problém, aby přijímaly jak karty ČD, tak běžné karty platební i hotovost (včetně bankovek a Eur).
Ve větších uzlech BY mohla zůstat Zákaznická centra a mezinárodní pokladny, ve všech ostatních stanicích a zastávkách BY funkci často neschopných pokladních mohly nahradit automaty, které BY nakonec poskytly lepší služby babičce z Horní Dolní. Nákup a rezervace přes telefon (jak to třeba PERFEKTNĚ funguje u Student Agency) BY dnes také nebyla žádný probém.
Ale ne, ČD raději budou vymýšlet nové byrokratické nesmysly typu hierarchizace pokladen, když na 95 % nádraží nejsou většinou otevřeny ani tři pokladny najednou.
Pokud jde o ty listecky, tak je to cele jen o tom, ze lidi sou kreteni... Kde listky nejsou a jsou dve okynka, tak mi prijde logicky, ze se udela jedna fronta a lidi pak jdou jak prisli. Ne, jsou proste kokoti, kteri se budou ptat, ve ktere rade stojim... Ostatne ty cary "diskretni zona" jsou na zemi asi kvuli podobnym blbcum...
PS: V londyne sem na jednu frontu narazil aji v samosce. A sportovne uznavam, ze tam sem byl za vola ja, protoze jsem ten system neprokoukl (v samosce mne fakt zaskocil:-))
Dva základné nedostatky:
- východziu stanicu treba špecifikovať manuálne a nedá sa obsiahnuť viac naraz, takže človek musí presne vedieť, odkiaľ odchádzajú spoje v smere, kam chce ísť (tzn. Lille/Dunkerque z Gare du nord, Strasbourg/Reims z Gare de l'est atp.)
- ako skoro všetko vo Francúzsku, tá mašina berie len čipové platobné karty - s magnetickou ani škrt :(
Inak ale fantasticky funkčný a pohodlný systém, ktorý by bez problémov šiel aplikovať aj u ČD - a to isté by, samozrejme, šlo aj v eShope
To že vám neporadí není vada odbavovacího systému, ale vada personálu...
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.











