..: České dráhy začínají měnit systém odbavení cestujících :..

Logo ČDPraha - Již brzy chystají České dráhy pro své cestující nevídanou změnu. Doposud existující systém přepážek zajišťujících prodej jízdenek se rozdělí do kategorií, podle typu a rozsahu služeb poskytujících zákazníkům. Od 1. srpna se tak cestující na brněnském nádraží setkají se třemi typy přepážek. Změny se postupně rozšíří do dalších přibližně 60 nejdůležitějších stanic, spadajících do 4. a 5. katerorie významnosti.

Realizace se bude řídit podle schváleného dokumentu "Komplexní strategie odbavení cestujících". Ten má za cíl stanovit jednotné procesy pro odbavení cestujících v rámci sítě Českých drah podle tzv. kategorizace stanic tak, aby v každé kategorii stanic měl cestující garantované odbavovací služby v závazném rozsahu. Jednotlivé stanice jsou rozděleny do pěti kategorií, a to podle počtu denně odbavených cestujících. Zavádí se 4 způsoby odbavení cestujících:
  • Osobní - ČD centrum, osobní pokladny, smluvní prodejci
  • Automatizované - automaty na mince/platební karty
  • Elektronické - eshop ČD, telefonický prodej
  • Doplňkové - odbavení ve vlaku
Ve stanicích 3. kategorie zůstanou osobní pokladny, jízdenky ve stanicích 2. kategorie zajistí smluvní prodejci.

Značka ČD centrum zastřeší celý systém odbavení cestujících ve stanicích 4. a 5. kategorie: pod tuto značku budou přitom soustředěna všechna prodejní místa cestovních dokladů s tím, že poskytování služeb pod značkou ČD centrum je dáno GARANTOVANÝM ROZSAHEM SLUŽEB. Pod značkou ČD centrum tak bude primárně poskytován prodej jízdních dokladů a podávání informací týkajících se spojení ČD. Důležitá je maximální integrace prodejních zón a jednoznačné rozdělení jednotlivých typů služeb odpovídající typu poptávky zákazníka.

Pod značkou ČD centrum vzniknou 3 typy odbavovacích přepážek:

  • Přepážky základního odbavení - pouze prodej jízdenek, platba především v hotovosti.
  • Přepážky komplexního odbavení - kromě prodeje cestovních dokladů a průkazů, budou poskytovat všechny informace týkající se služeb ČD, platba hotově i kartou.
  • Přepážky přednostního odbavení - doklady na SC Pendolino 1. i 2. třídy, doklady do 1. třídy všech spojů, výdej jízdenek zakoupených telefonicky. Dále jsou určeny pro cestující se sníženou pohyblivostí a těhotné ženy.
Přístup k přepážkám bude zajištěn pomocí "trychtýře", kdy všichni cestující stojí v jedné frontě a přistupují k právě volné pokladně. Odpadá tím nechvalně známý problém, že jeden klient může zablokovat celou frontu dané přepážky.

Cestují v Brně budou mít od 1. srpna k dispozici 7 základních pokladen, 5 komplexních a 1 přednostní pokladnu. Protože jakákoliv změna, na kterou cestující nejsou zvyklí, přináší s sebou téměř vždy potíže, bude zajímavé sledovat snahu informovat své klienty a připravit je na změnu předem.

zdroj: České dráhy


Jik | 26.7.2007 (14:16)
Related newsopen/close

More on Služby

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
27.07.2007 (12:31)  
M: Naprostý souhlas.
Investice do sofistikovanějších automatů s dotykovou obrazovkou BY se vrátila za pár měsíců. Navíc naučit automat novým kouskům je mnohem snadnější a rychlejší než naučit totéž pracovníky ČD. Klidně BY takové automaty mohly mít informační sekci. A není žádný problém, aby přijímaly jak karty ČD, tak běžné karty platební i hotovost (včetně bankovek a Eur).
Ve větších uzlech BY mohla zůstat Zákaznická centra a mezinárodní pokladny, ve všech ostatních stanicích a zastávkách BY funkci často neschopných pokladních mohly nahradit automaty, které BY nakonec poskytly lepší služby babičce z Horní Dolní. Nákup a rezervace přes telefon (jak to třeba PERFEKTNĚ funguje u Student Agency) BY dnes také nebyla žádný probém.
Ale ne, ČD raději budou vymýšlet nové byrokratické nesmysly typu hierarchizace pokladen, když na 95 % nádraží nejsou většinou otevřeny ani tři pokladny najednou.
Registered user Yves 
27.07.2007 (11:30)  
To je pravda, u pokladny to bude jak ve známé scéně Felixe Holzmanna Včera dnes a zítra a V sobotu večer a v neděli ráno. :))))
27.07.2007 (11:20)  
Nezlobte se na mně, ale to je Kocourkov. Cestující třeba do Prahy, který nic netuše vstoupí do brněnské nádražní haly musí od této chvíle bedlivě přemýšlet a dumat, co má vlastně všechno provést, než nastoupí do vlaku... Ježibaba za okýnkem na něho vychrlí naučený supersystém různých slev a eLišek, cestující vrávorá a upadá. Tak co teda pane?!?! Cestující odchází před hotel Grand, tam řekne jedno slovo "Praha", ozve se x Kč, sedne si do busu a jede... Ale nějaký manažer, který tohle zas vymyslel, bude jistě odměněn a zveřejněn v ČD Na cesty, nebo jak se to jmenuje...Ach jo.
Registered user Racek 
27.07.2007 (9:24)  
To 'Brněnské nádraží' mají ve kterém městě? V Moskvě mají třeba Kyjevské, Rižské a podobně, ale Brněnské tuším ne. U nás se pokud vím stanice tímto způsobem nepojmenovávají ... že by třeba přejmenovali Prahu Běchovice na Brněnskij vakzal ;-)
Jik 
27.07.2007 (9:30)  


;) ok
Registered user M 
27.07.2007 (0:26)  
Georgo - vypada to, ze ten automat v Parizi delal nekdo, kdo uvazuje podobne jako ja asi:-))) Fakt v tom nevidim problem...

Pokud jde o ty listecky, tak je to cele jen o tom, ze lidi sou kreteni... Kde listky nejsou a jsou dve okynka, tak mi prijde logicky, ze se udela jedna fronta a lidi pak jdou jak prisli. Ne, jsou proste kokoti, kteri se budou ptat, ve ktere rade stojim... Ostatne ty cary "diskretni zona" jsou na zemi asi kvuli podobnym blbcum...

PS: V londyne sem na jednu frontu narazil aji v samosce. A sportovne uznavam, ze tam sem byl za vola ja, protoze jsem ten system neprokoukl (v samosce mne fakt zaskocil:-))
Registered user Web 
27.07.2007 (0:18)  
Gragy: Nevím jak kvalitně je ten infosystém popsaný, třeba na poště je to dobře míněná věc zavedená naprosto příšerně (v těch popiskách milionu různých typů žádostí aby se čert vyznal..)
Registered user Gregy 
27.07.2007 (0:10)  
Je fakt, že pokaždé, když jsem tam v Brně byl, tak se objevilo číslo a nikdo tam nešel a to několikrát, než jsem se dostal na řadu. Asi je to tím, že lidi neví, co vlastně zmáčknout a tak si vyjedou několik lístků. Na zemi se jich tam válí spousta. Např. v bance, když člověk neví, tak mu lístek vyjede někdo z informací.
Registered user Web 
27.07.2007 (0:02)  
Georgo: Dneska je na automatech úžasná možnost reakce na potřeby zákazníka - všechno je pouze o přeprogramování aplikace. Čili nasadíte program sledující akce uživatelů, zjistíte kde se nejčastěji zasekávají a pracujete na vylepšeních...a tak dokola... Tímhle způsobem dokážeme z automatu udělat skutečně výborného pomocníka.
26.07.2007 (23:53)  
K tým automatom: včera ráno som bol na obhliadke parížskeho Gare du nord, keďže sa v pondelok chystám na výlet do Reims. Predajný automat SNCF na každom rohu, tak som orientačne skúsil zadať túto cestu a zistiť cenové relácie. Napriek tomu, že väčšina dopravných systémov, s ktorými som tu mal tú česť, je absolútne mizerne značená a služby často trochu zaostávajú, tak tu musím uznať, že systém automatov je vskutku geniálny. Interakcia cez dotykovú obrazovku, prehľadné rozhranie a prakticky nič sa nenecháva na náhodu - napr. pri zadávaní destinácie cez on-screen klávesnicu sú dostupné vždy len tie "klávesy", ktoré teoreticky môžu nasledovať. Zľavy sa riešia tak, že sa to človeka spýta, koľko má rokov a potom ukáže obrázky možných zákazníckych kariet a spýta sa, či dotyčný má niektorú z nich (100% blbovzdorné). Cena sa vypočítava online, podobne ako pri zadávaní dát na www.jizdenka.cz. Posledný krok spočíva vo výbere preferencií: miesto pri okne/v uličke a miesto v smere jazdy/bez preferencie.
Dva základné nedostatky:
- východziu stanicu treba špecifikovať manuálne a nedá sa obsiahnuť viac naraz, takže človek musí presne vedieť, odkiaľ odchádzajú spoje v smere, kam chce ísť (tzn. Lille/Dunkerque z Gare du nord, Strasbourg/Reims z Gare de l'est atp.)
- ako skoro všetko vo Francúzsku, tá mašina berie len čipové platobné karty - s magnetickou ani škrt :(
Inak ale fantasticky funkčný a pohodlný systém, ktorý by bez problémov šiel aplikovať aj u ČD - a to isté by, samozrejme, šlo aj v eShope
Registered user Web 
26.07.2007 (23:45)  
dp: Tak nedělejme z lidí jezdících vlakem větší hlupáky než je potřeba :) Tenhle systém funguje na kdejaké poště, nevím proč by to nemohlo jít i na nádraží. Krásně to ošetří známé případy otevření nového okénka a nahrnutí lidí co přišli jako poslední ap.

To že vám neporadí není vada odbavovacího systému, ale vada personálu...
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko