..: České dráhy začínají měnit systém odbavení cestujících :..

Logo ČDPraha - Již brzy chystají České dráhy pro své cestující nevídanou změnu. Doposud existující systém přepážek zajišťujících prodej jízdenek se rozdělí do kategorií, podle typu a rozsahu služeb poskytujících zákazníkům. Od 1. srpna se tak cestující na brněnském nádraží setkají se třemi typy přepážek. Změny se postupně rozšíří do dalších přibližně 60 nejdůležitějších stanic, spadajících do 4. a 5. katerorie významnosti.

Realizace se bude řídit podle schváleného dokumentu "Komplexní strategie odbavení cestujících". Ten má za cíl stanovit jednotné procesy pro odbavení cestujících v rámci sítě Českých drah podle tzv. kategorizace stanic tak, aby v každé kategorii stanic měl cestující garantované odbavovací služby v závazném rozsahu. Jednotlivé stanice jsou rozděleny do pěti kategorií, a to podle počtu denně odbavených cestujících. Zavádí se 4 způsoby odbavení cestujících:
  • Osobní - ČD centrum, osobní pokladny, smluvní prodejci
  • Automatizované - automaty na mince/platební karty
  • Elektronické - eshop ČD, telefonický prodej
  • Doplňkové - odbavení ve vlaku
Ve stanicích 3. kategorie zůstanou osobní pokladny, jízdenky ve stanicích 2. kategorie zajistí smluvní prodejci.

Značka ČD centrum zastřeší celý systém odbavení cestujících ve stanicích 4. a 5. kategorie: pod tuto značku budou přitom soustředěna všechna prodejní místa cestovních dokladů s tím, že poskytování služeb pod značkou ČD centrum je dáno GARANTOVANÝM ROZSAHEM SLUŽEB. Pod značkou ČD centrum tak bude primárně poskytován prodej jízdních dokladů a podávání informací týkajících se spojení ČD. Důležitá je maximální integrace prodejních zón a jednoznačné rozdělení jednotlivých typů služeb odpovídající typu poptávky zákazníka.

Pod značkou ČD centrum vzniknou 3 typy odbavovacích přepážek:

  • Přepážky základního odbavení - pouze prodej jízdenek, platba především v hotovosti.
  • Přepážky komplexního odbavení - kromě prodeje cestovních dokladů a průkazů, budou poskytovat všechny informace týkající se služeb ČD, platba hotově i kartou.
  • Přepážky přednostního odbavení - doklady na SC Pendolino 1. i 2. třídy, doklady do 1. třídy všech spojů, výdej jízdenek zakoupených telefonicky. Dále jsou určeny pro cestující se sníženou pohyblivostí a těhotné ženy.
Přístup k přepážkám bude zajištěn pomocí "trychtýře", kdy všichni cestující stojí v jedné frontě a přistupují k právě volné pokladně. Odpadá tím nechvalně známý problém, že jeden klient může zablokovat celou frontu dané přepážky.

Cestují v Brně budou mít od 1. srpna k dispozici 7 základních pokladen, 5 komplexních a 1 přednostní pokladnu. Protože jakákoliv změna, na kterou cestující nejsou zvyklí, přináší s sebou téměř vždy potíže, bude zajímavé sledovat snahu informovat své klienty a připravit je na změnu předem.

zdroj: České dráhy


Jik | 26.7.2007 (14:16)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Služby

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
26.07.2007 (23:15)  
tak nove sluzby jsou super.... dnesk jsem to zazil v Brne.
Ujistil jsem si, ze musim si vyzvednout listek na poradi na informace... objevilo se cislo...o 4 mensí nez jsem mel ja...
na display se objevilo cislo.... asi 15 vterin se nic nedelo..pak nekdo prisel a ptal se.. pak odesel... objevilo se nove cislo...asi 15 vterin se nic nedelo..pak nekdo prisel a ptal se.. pak odesel... a tak to slo...po 20 min. jsem prisel ja a ptal jsem se:
ptal jsem se jestli si muzu koupit eLisku do Hradce Kralove-Slezske Predmesti...dozvedel jsem se, ze to si musim zjistit... no tak jsem odpovedel, ze proto jsem tady... pani odesla.....
prisla po nekolika minutach a rikala, ze si eLisku musim vyzvednout v Hradci... tak jsem ji odpovedel, ze to vim, ale ze bych rad vedel, jestli zrovna na tom Slezskem predmesti... pani odesla...
prisla po nekolika minutach a rekla mi ze me presmeruje do osobni pokladny... pockal jsem nez jsem prisel na radu..
pani pokladni jsem polozil stejnou otazku...ta mi podala letak, ze tam to je napsano... podekoval jsem a zeptal jsem se kdy ze mi pojede do toho Hradce vlak 1.8.
odpovedela mi... ze informace nepodava, ze to musim k okenku informace..
poprosil jsem ji jestli by me tam nepresmerovala..rekla mi ze ji to nefunguje a ze musim znovu si vybrat listek..
tak po pul hodine jsem se vlastne na informacich nic nedozvedel..kdyby ten letak byl volne k dispozici, ani bych je neobtezoval....
tesim se, az to bude na vsech nadrazich
26.07.2007 (22:31)  
Smluvní prodejci? To už tu bylo - ve Velkých Karlovicích zastávka prodával lístky místní hostinský - měl je vedle pípy, pak hospodu zrušili, lístky ještě nějaký čas zůstaly, pípa taky - ale suchá, pak zrušili i prodej lístků a dneska by někteří Zlínští krajánci nejraději zrušili i koleje s vlakem.
Registrierter Benutzer Web 
26.07.2007 (22:19)  
Dál v tom vidím posílení služeb pro první třídu, tedy další drobné odlišení..
Registrierter Benutzer Web 
26.07.2007 (22:17)  
Představa, že by se domluvili třeba se Sazkou a umožnili by prodej jízdenek na jejich automatech je úžasná...tohle by mohlo ČD ušetřit sakra peněz na pokladních!

Jinak akci bych zahájil především dodáním kvalitních výdejních automatů na karty/bankovky/mince/elektronické peněženky jednotlivých měst...

Jinak předpokládám že prvotní impuls k tomuhle řešení byla projektová dokumentace reko HL.N., neb ta se systémem odbavování zabývala poměrně do hloubky.
Registrierter Benutzer M 
26.07.2007 (21:44)  
Kdyz sem to cetl poprve nekde, tak tam stalo, ze na tech komplexnich pokladnach se budou prodavat "slozitejsi" jizdenky. Tak jsem si rekl, ze kdo rozhodne, co je a co neni slozita jizdenka:-)
Ale i bez toho bych nechtel byt v kuzi toho, kdo vystoji frontu nekde a pak mu sdeli, ze stal blbe...
Timto ale nerikam, ze je to spatny naopak, spis naopak. Rozhodne ale stale plati, ze jeste lepsi by byly ty automaty...

Pokud jde o ty slozitost, Svycarsko atd, tak... Mas kartu? Ano/Ne. Ses naka zvlastni skupina (decko, starec)? Ano/Ne. Kam jedes? Kdy? Hledat i priplatkove vlaky? Ano/ne. Tady mas tri moznosti, vyber si... Strc kartu. Vem si listek a cau.

Anebo jeste expresni varianta - napis kam jedes a vem si nejdrazsi listek - protoze jestli se nekdo nechce zdrzovat s moznostma slev, tak nemusi a ten supersvycarsky system asi taky sam podle ocni rohovky nepozna jake jizdne ma vyplivnout - ty slevy nikdo nikoho nenuti cerpat. Radsi at jsou a aspon existuje sance si vybrat nez at je pouze zakladni jizdne a jedina sleva bude detska... Vono jako automaty v takovym Nemecku taky nejsou o jedne otazce
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
26.07.2007 (21:23)  
Tak to jsem na to zvedavy. Zatim je kolem toho vice otazek nez odpovedi a tak doufam, ze to bude ku prospechu a ne fiasko, jak je u CD zvykem, protoze se vse resi jen shora "od stolu".
26.07.2007 (19:50)  
Myslíte že se třeba ty jízdní doklady budou dát sehnat i mimo stanici?? Když je řeč o těch smluvních partnerech?? To by ovšem bylo super!!
26.07.2007 (19:48)  
Ještě k článku... Proč se tedy ty pokladny děli, když ve svém důsledku stejně zákazník z trychtýře vyleze k té volné pokladně a bude mu jedno jestli je komplexní a nebo přednostní!! Akorát to vyvolá napětí, nervozitu a nejednu nepříjenou scénu!!
26.07.2007 (19:44)  
Mohli by se spíše zaměřit na ten online prodej tak aby bylo možno pře net koupit jízdenku i do Horní dolní.........
26.07.2007 (19:43)  
Nápad dobrý ale jak je u ČD celkem zvykem zůstane dobrým pouze paírově!! Zbytek bude těžce pokulhávat!!!
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko