..: České dráhy začínají měnit systém odbavení cestujících :..

Logo ČDPraha - Již brzy chystají České dráhy pro své cestující nevídanou změnu. Doposud existující systém přepážek zajišťujících prodej jízdenek se rozdělí do kategorií, podle typu a rozsahu služeb poskytujících zákazníkům. Od 1. srpna se tak cestující na brněnském nádraží setkají se třemi typy přepážek. Změny se postupně rozšíří do dalších přibližně 60 nejdůležitějších stanic, spadajících do 4. a 5. katerorie významnosti.

Realizace se bude řídit podle schváleného dokumentu "Komplexní strategie odbavení cestujících". Ten má za cíl stanovit jednotné procesy pro odbavení cestujících v rámci sítě Českých drah podle tzv. kategorizace stanic tak, aby v každé kategorii stanic měl cestující garantované odbavovací služby v závazném rozsahu. Jednotlivé stanice jsou rozděleny do pěti kategorií, a to podle počtu denně odbavených cestujících. Zavádí se 4 způsoby odbavení cestujících:
  • Osobní - ČD centrum, osobní pokladny, smluvní prodejci
  • Automatizované - automaty na mince/platební karty
  • Elektronické - eshop ČD, telefonický prodej
  • Doplňkové - odbavení ve vlaku
Ve stanicích 3. kategorie zůstanou osobní pokladny, jízdenky ve stanicích 2. kategorie zajistí smluvní prodejci.

Značka ČD centrum zastřeší celý systém odbavení cestujících ve stanicích 4. a 5. kategorie: pod tuto značku budou přitom soustředěna všechna prodejní místa cestovních dokladů s tím, že poskytování služeb pod značkou ČD centrum je dáno GARANTOVANÝM ROZSAHEM SLUŽEB. Pod značkou ČD centrum tak bude primárně poskytován prodej jízdních dokladů a podávání informací týkajících se spojení ČD. Důležitá je maximální integrace prodejních zón a jednoznačné rozdělení jednotlivých typů služeb odpovídající typu poptávky zákazníka.

Pod značkou ČD centrum vzniknou 3 typy odbavovacích přepážek:

  • Přepážky základního odbavení - pouze prodej jízdenek, platba především v hotovosti.
  • Přepážky komplexního odbavení - kromě prodeje cestovních dokladů a průkazů, budou poskytovat všechny informace týkající se služeb ČD, platba hotově i kartou.
  • Přepážky přednostního odbavení - doklady na SC Pendolino 1. i 2. třídy, doklady do 1. třídy všech spojů, výdej jízdenek zakoupených telefonicky. Dále jsou určeny pro cestující se sníženou pohyblivostí a těhotné ženy.
Přístup k přepážkám bude zajištěn pomocí "trychtýře", kdy všichni cestující stojí v jedné frontě a přistupují k právě volné pokladně. Odpadá tím nechvalně známý problém, že jeden klient může zablokovat celou frontu dané přepážky.

Cestují v Brně budou mít od 1. srpna k dispozici 7 základních pokladen, 5 komplexních a 1 přednostní pokladnu. Protože jakákoliv změna, na kterou cestující nejsou zvyklí, přináší s sebou téměř vždy potíže, bude zajímavé sledovat snahu informovat své klienty a připravit je na změnu předem.

zdroj: České dráhy


Jik | 26.7.2007 (14:16)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
26.07.2007 (19:42)  
Pánové dokážete si někdo představit ten trychtýř v pátek mezi 10-15 hodinou ve stanici Olomouc Hl.n. To je něco neskutečného a fyzicky naprosto nemožného! Vždyť 2/3 university palackéo v té době vyráží na cestu domů a to nemoluvím o pracujících a středoškolácích! No, myslím že budu jen rád že jezdím dom autobusem! Budou se asi muset zdourat ty lavky ve vestibulu ( oni je stejně okupujou zahnívající bezdomovci) aby se tam ta fronta do trychtýře mohla vůbec nějak seskupit!! To bude čurbes!!!
registrovaný uživatel tenzor 
26.07.2007 (19:28)  
zirecek: třeba by si pak ze zoufalství koupil 1. třídu.. takže možná vychytralý plán na zvýšení zisků! (vlastně snížení ztrát) :)
registrovaný uživatel tenzor 
26.07.2007 (19:25)  
Jako na papíře to vypadá hezky, ale když se nad tím člověk zamyslí.. v Brně je standart mít na hlaváku otevřené 3 pokladny naráz, dejme tomu, že ta přednostní bude za rohem, jedna bude na doklady+info a zbydou 2 'obyčejné'. Protože dokladová pokladna bude vytížena tak na 50%, čekací doby ve frontě na jízdenky se naopak ZHORŠÍ.
A to vůbec nechci vidět jak něco takového chtějí ČD řešit třeba v menších městěch (kde zastavují rychlíky s 1. třídou, tudíž by tam měli mít přednostní pokladnu). Ale pokud nám chtějí nenápadně sdělit že kvůli novému systému výrazně navýší počet pokladních, potom klobouk dolů :)
26.07.2007 (19:09)  
Ano, jazyky. Kdyby tak aspoň v Praze všichni na pokladnách uměli základní věci anglicky. Nedávno jsem byl svědkem opravdu velmi trapné situace, kdy cizinka chtěla jet do Krumlova a z vnitrostátní pokladny ji poslali do mezinárodní (protože anglicky nic jiného nezvládli) a tam ji poslali zpátky do osobní s tím, že prodávají jen mezinárodní... Ostuda!
26.07.2007 (19:04)  
automaty na všechny typ jízdenek jsou bezva věc, jenže se musí najít programátor, který bude schopen napsat program obsahující všechny možné i nemožné kombinace tarifu tak, aby to pochopil zákazník při obsluze … Když mají problémy s pochopením i zaměstnanci ČD v profesi pokladní, je něco podobného téměř nereálné … navíc, aby ten program "uměl" komunikovat v cizích jazycích
Zlatý jednoduchý švýcarský tarif …, který navíc umí prodávat jízdenky odkudkoli kamkoli, včetně autobusů, lanovek, lodí … technicky shodný typ automatů je v Rakousku, který "umí" komunikovat i v češtině a slovenštině …
26.07.2007 (18:43)  
Zjednodušit? Z uvedeného textu jde o klasický postup ČD - aneb co zákazník ještě snese. Dle oněch tří typů - základní, komplexní, předností - je mi jasná situace na přepážkách. Pracovníci nejsou a nebudou, tudíž, při nutnosti obsazení všech tří pokladen pracovníky to znamená, že bude nedostatek. Aneb "Milá paní, vím, že jsem na přednostní pokladně, ale už tu čekám půl hodiny, ujede mi vlak... ." "Ne, Vám lístek nemůžu prodat. Ráda bych Vám ho prodala, ale máme nařízení." :-)
Vrcholoví manažeři ČD nemají co dělat, vymýšlí další komplikovanosti systnému. Doteď vše fungovalo OK.
registrovaný uživatel waszyn 
26.07.2007 (17:30)  
chybi automaty na karty a moznost koupit si po netu listek "kamkoliv". ale toto je krok spravnym smerem. hlavne ten prodej u jinych subjektu, tim by se mohlo usetrit dost na pokladnich, hlavne v mensich mestech. automat na vsechny typy jizdenek, zakladni jizdenky do okolnich mest v nejblizsi trafice..
26.07.2007 (17:28)  
Podle mě je to úplně zbytečný.Stačí bohatě,to co je.
26.07.2007 (16:59)  
Na papíře to vypadá celkem dobře, uvidíme jaká bude praxe.

Ten trychtýř bude jeden u základních, druhý u komplexních pokladen?
registrovaný uživatel ANKU 
26.07.2007 (16:34)  
teda na to nemam slov. :-)) u CD se neco deje a navic pozitivniho. jen tak dal, chybi jenom plnohodnotny e-shop ve stylu DB.
takze super, palec nahoru pro CD. ;-)
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko