Brno - Firma Cityplan již předala hotovou studii v rozsahu cca 200 stran, která má zodpovědět otázku, zda je vhodnější nádraží v centru nebo v odsunuté poloze. Magistrát ji nyní zkoumá, zda je opravdu kompletní a kvalitní a až poté jí oficiálně převezme a zaplatí za ní 3,5 mil. Kč.
Studie obsahuje spoustu faktů a spoustu srovnání. Některá z nich vyznívají lépe pro současnou polohu, některá naopak pro polohu odsunutou. Brněnský magistrát zatím studii zveřejnit nechce, dokonce je na informace o ní uvaleno informační embargo, ale radní města Brna a děkan Fakulty informatiky Masarykovy univerzity profesor Jiří Zlatuška o studii pro ČT a brněnské deníky promluvil.
Podle Zlatušky je hlavním důvodem pro zachování stanice na stávajícím místě především dobrá poloha vůči středu města. Studie uvádí, že žst. Brno hl.n. využívají cestující především ke každodennímu dojíždění za prací a do škol, přičemž přesun do nové polohy by znamenal zátěž městské hromadné dopravy. Ve výsledku pak dojde ke značnému zvýšení finančních prostředků, kterými bude muset Magistrát každoročně dotovat Dopravní podnik města Brna pro zachování stávající dopravní obsalužnosti nádraží. Studie však na druhou stranu varuje, že v současné době jsou Vláda a Evropská unie připraveny financovat pouze přesun nádraží, nikoliv jeho zachování a modernizaci ve stávající poloze.
Studie jednoznačně poukazuje na fakt, že je více než nutné brněnské hlavní nádražím modernizovat, protože jeho současný stav a vybavení je nevyhovující. Z tohoto důvodu je vhodnější odsunuté nádraží, protože je připraven projekt. pokud by se nyní začala řešit varianta modernizace nádraží v centru, bylo by možné zahájit modernizaci až v letech 2012 - 2014, po připravení všech projektů a souvisejících dokumentů, které v současnosti chybí.
zdroje: Česká televize, brněnské mutace deníků
Související odkazy z minulosti:
13.5.2007 - O poloze vlakového nádraží rozhodnou v Praze
11.12.2006 - Brnem jezdí více vlaků
6.4.2006 - Zrušení zakázky na odstavné nádraží v Brně
9.10.2004 - Brněnské referendum: účast jen 24,9% voličů - > referendum je neplatné
12.9.2004 - Referendum o zachování či odsunutí žst. Brno hl.n. se koná již 9.10.2004
30.6.2004 - Petice za vyvolání referenda o poloze Brna hl.n. úspěšná
| 5.8.2007 (14:50)
Jinak jestli to správně chápu, to nádraží je nutný posunout tak, jak tak, zbytečně se rozviřují vášně o tom, o kolik metrů a kam.
Myšlenka rozvoje Brna je dobrá a tou ta dobrota končí. Schválně -- co se vám zdá méně pohodlné: Jít podchodem pod nádražím, nebo překonat, místy, i šestipruhový 1. silniční okruh? Myslím, že je to jasné, a když se to dá dohromady s dějinami průmyslového jihovýchodu Brna, tak se jako nejlepší ukáže odsun silniční úrovňové dopravy a nikoli železniční mimoúrovňové pro rozvoj zmíněných ploch...
Každému, kdo se na to podívá jen trochu s chladným a "selským" rozumem, bylo, je a bude jasné, že jediným skutečným důvodem případného odsunu jsou nehorázně lukrativní pozemky v centru Brna, na kterých by místo železa a pražců mohly stát krátkodobě vysoce ziskové obchody, kanceláře, parkoviště atd.
-Pro cestující je dnešní vedení tratí výhodnější, než vpřípadné tzv. odsunuté poloze
-Pro nákladní dopravu (a tím pádem pro cestující) a pro železniční dopravu vůbec taktéž -- v odsunuté poloze se počítá s ÚROVŇOVÝM KŘÍŽENÍM (!!) na sev. zhlaví osobní a nákladní dopravy.
-Komu je tedy trnem v oku??
Barich: Což dost chyba je dělat z toho zákopovou válku, já si dokážu představit to nádraží tam i tam. Jenže pokud budou všichni šířit zvěsti, že s prvním rýpnutím bagru v Komárově padne na Brno morová rána či co (případně naopak), tak to se nepostaví nikdy nic.
Informace přímo od pramene:
http://www.brno.cz/index.php?nav01=88&nav02=89&nav03=6479
...do velmi placatého bonmotu "OBĚTOVAT či NEOBĚTOVAT město na oltář zelených ideálů".
Bohužel to tak je - Rada města Brna odpovídá na otázku:
neodsunout či odsunout - a při znalosti informací o daném tématu se ta otázka "ztransformuje" na OBĚTOVAT či NEOBĚTOVAT...
======================
Četba příspěvků tohoto diskusního fóra mě nutí k zamyšlení. A musím si klást otázku: co proboha ty expertní týmy, projektanti, urbanisté, atd. ty desítky let vlastně dělají. Vždyť kdyby se poradili se s některými zdejšími diskutujícími, měli by okamžitě jasno. Tak proč tedy to všechno ?!? Vždyť: funguje to nádraží ?!? FUNGUJE!!! - Takže není co řešit. A je to jasné: to jen betonová loby nebo/a majitelé pozemků na jih od stávajícího nádraží na tom všem chtějí vydělat.
Jako mozny to je... Treba kdyz nebudu parkovat za barakem, ale pred barakem, tak se z Favoritu stane Superb. Asi to bude potreba vyzkouset:-)
PS: Timto nechci nejak pospinit CNB - ma to byt jen priklad, jak muze vypadat neofialni predani...
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.










