..: České dráhy se dostaly do zisku :..

Ilustrační obrázekPraha - O více než půl miliardy korun si polepšily České dráhy, které se letos poprvé dostaly do zisku. Za tři čtvrtletí letošního roku vykázaly zisk 43 milionů korun a zlepšily se i v počtu přepravovaných osob. Ekonom Karel Potměšil ze společnosti Cyrrus pozitivní finanční výsledky připisuje především zvýšeným platbám od ministerstva dopravy. To si od ČD objednává rychlíkové spoje, za které letos zaplatí celkem tři a půl miliardy korun - tedy zhruba o miliardu více než loni. O stamiliony korun více letos za regionální dopravu platí i kraje, přičemž dráhy počítají s růstem dotací i v blízké budoucnosti. Do plusové bilance v tomto roce se promítá i výraznější snižování počtu zaměstnanců v uplynulých letech: od roku 2003 jejich počet klesl téměř o 20% na současných 55 tisíc.

Za prvních devět měsíců letošního roku přepravily ČD 135 milionů cestujících, což představuje více než milionový nárůst oproti stejnému období roku 2006. Firma odhaduje konečný zisk za letošní rok na 50 miliónů korun. Jednalo by se tak o výrazný kontrast s předchozím obdobím, kdy byla společnost trvale v červených číslech.

Ještě loni měly České dráhy ztrátu 450 milionů korun; do zisku se dostaly poprvé v prvním kvartálu letošního roku. V prosinci přitom čeká firmu oddělení nákladní dopravy do samostatné dceřiné společnosti ČD Cargo. Dosud nákladní doprava dotuje ztráty z provozu osobních vlaků zhruba 640 miliony korun ročně. Příští rok se ČD pokusí rozdíl získat ze státního rozpočtu ve formě dotací na všechny kategorie vlaků.

zdroj: iDNES a Novinky.cz


Adys Poslat mail autorovi | 15.11.2007 (8:00)
Related newsopen/close

More on Dopravci

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
Registered user pekař 
16.11.2007 (23:02)  
M: to byl jen příklad. Já jich znám víc, ale pro jistotu jsem použil jen tento nejjednodušší, ať Vás přílíš nezatěžuji údaji...
Registered user M 
16.11.2007 (22:49)  
Hm, dobry. Cadca-Praha 430 kilometru, takze zjevna nevyhoda. Ostrava-Plzen, taky bezna trasa, kterou lide jezdi naprosto standardne a kdyby museli zaplatit misto 400 celych 470 kilometru, tak misto vlaku pojedou autobusem...
Proste jak jsem napsal - protoze by se to "zdrazilo" o desetnik, tak to radsi nezavedeme vubec...

Co se tyce toho, co dovede konkurence, tak v "00" leti z Prahy do Londyna EasyJet, v "15" Jet2, v "30" SkyEurope a v "45" tam leti CSA za cenu blizkou cenam predchozich spolecnosti. Nebo si mam myslet, ze nebyt tech ostatnich spolecnosti, tak tam CSA budou litat za dvojku?
Takze tolik k teorii z ucebnice:-)

D_N - prerozdeleni penez by fungovat mohlo podle mne celkem v pohode (rekneme stejne jako kazde jine jizdne, ktere se pouzije pri pouziti vice spolecnosti), problem spocival v te jizde "zdarma" pri trasach nad 400 km
16.11.2007 (22:21)  
více než 400 km = například Čadca "grenze" – Praha, Ostrava - Plzeň, využívá toho spousta lidí, kteří jezdí ze Slovenska a naopak na opačný konec republiky.

ad Huffnaggel : citujete v podstatě teoretické učebnice ekonomiky, ale ukažte mi kontinentální (evropský) stát, kde existuje v dálkové dopravě konkurence na železnici. To znamená, že pravidelně každou 00 jede dopravce A a každou 30 jede dopravce B a vzájemně bojují o zákazníka cenami jízdného (a dalšími benefity), typem vozidel …
Pokud vím, tak tohle existuje leda v Británii, kde z Londýna tuším do Glasgow jezdí v 00 dopravce A a ve 30 dopravce B. Možná tahle dělba koláče funguje i na jiných tratích, ale jaksi ji postrádám v Rakousku, Německu, Švýcarsku, Itálii, Francii, Španělsku (a kdekoli jinde). To, že v Nemecku jede z "x" do Berlína mimo taktových spojů DB jeden vlak (za 24 hodiny) Connexu / Veolie a jeden vlak Voglandbahn, je pouze hra na konkurenci.
16.11.2007 (20:56)  
Radek Píša: Teď říkám jen to co jsem slyšel, ale SNCF jsou na tom stejně jako ČD, tedy jsou v mínusu a klesaj jim přepravy. To že platěj Alstomu rychlostní rekordy, je docela vysušuje a moc jim to nedá. Dále jsou závislí na náladě odborů. A dále je RFF(správce infrastruktury) kritizová za to, že leje peníze do VRT a ne do té "podřadné" klasické sítě.
Konkurence nemusí být všelékem, ale jisté je to, že dokáže hosposařit průhlednějc než ČD. S tím ziskem si myslím, že jim došla červená barva v tiskárně na účty, tak to tisknou černě a vylejzá jim zisk. Elegantním příkladem dorého hospodaření soukromníka jsou JHMD.
Registered user D_N 
16.11.2007 (18:57)  
M: U té KMB nejde ani tak o maximální odpisovou vzdálenost jako o tu minimální. Kdyby se trasa nad 100 km rozdělila a úsek ČD by pak byl kratší než 100 km, už by nešla využít, popř. ne tak výhodně.
Registered user M 
16.11.2007 (14:46)  
Abych pouzil nejaky muj povestny primer, tak existuje moznost umoznit koupeny vsech listku na vlak pres net. Tohle by ale zdrazilo vsechny listky o desetnik. A protoze zdrazeni o desetnik je hnus velebnosti, tak se prodej pres net nezavede. Who cares, ze zdrazeni o desetnik je projevi jen u listku co stoji X korun a dvacet (nebo 70) haliru, coz je jedno jediny pasmo z padesati a tudiz se vlastne nikoho nedotkne, protoze se ztrati v zaokrouhleni... Je to proste zdrazeni a hotovo...

PS: Jestli chce nekdo pozorne reagovat slovy, ze ceny vsech listku jsou uz zaokrouhleny na koruny a ne na desetniky, tak ma moznost a nebudu mit silu mu oponovat...
Registered user xAnri05  mail  
16.11.2007 (14:42)  
Huffnagel: lituji, ale nesouhlasim. Monopol je ekonomicky termin, nikoliv pricina problemu na draze. Monopol je take napr. v energetice a nechces tu urcite tvrdit, za to je oblast zanedbana a neprosperujici, ze? DB, OeBB apod. jsou take monopolni a jsou nekde jinde nez CD. Proc asi? *)

*Napoveda: neni to monopolem :)
Registered user M 
16.11.2007 (14:40)  
Dobry, peknej rekord... A jezdite na tu vodu dvakrat mesicne nebo dvakrat za zivot?
MZ napsal, ze problem "integrovaneho" tarifu v Cesku a konkretne KMB je v tom, ze pokud by nekdo jel dvema ruznyma vlakama vic jak 400 km, tak by vyhod KMB nevycerpal zcela, protoze by mu mozna neuznali ty "kilometry zdarma" nad 400...

No a moje (asi zcestna) reakce byla, ze nad 400 km stejne nikdo nejezdi, takze je to vyhoda spis jen na papire. Tech vasich 480 misto 400 km znamena timhle zpusobem usporu primo obravskou...

No a ted cekam, ze se ozvou alespon dva z tech tri studentu v republice, kteri takhle hypervyhodne jezdi pravidelne kazdej tyden z Chebu na vysokou do Karvine...
16.11.2007 (11:25)  
M: moje nejdelší cesta absolvovaná vlakem: ValMez - Přerov - Brno - Jihlava - Jindř. Hradec - Veselí n. Luž. - Č. Budějovice - Rybník - Vyšší Brod. Jeli jsme na vodu, kamarád jel až z Bohumína. 10 hodin ve vlaku, 480 km. Asi jsme blázni a kamarád letadlo. :)
Registered user M 
16.11.2007 (9:19)  
Ano, zhruba takto nejak jsem to myslel. Zapomel jsem ale, ze cely MS kraj se jezdi rehabilitovat do zapadnich Cech a ke vsemu vsichni tihle lide jezdi na KMB...
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko