..: České dráhy se dostaly do zisku :..

Ilustrační obrázekPraha - O více než půl miliardy korun si polepšily České dráhy, které se letos poprvé dostaly do zisku. Za tři čtvrtletí letošního roku vykázaly zisk 43 milionů korun a zlepšily se i v počtu přepravovaných osob. Ekonom Karel Potměšil ze společnosti Cyrrus pozitivní finanční výsledky připisuje především zvýšeným platbám od ministerstva dopravy. To si od ČD objednává rychlíkové spoje, za které letos zaplatí celkem tři a půl miliardy korun - tedy zhruba o miliardu více než loni. O stamiliony korun více letos za regionální dopravu platí i kraje, přičemž dráhy počítají s růstem dotací i v blízké budoucnosti. Do plusové bilance v tomto roce se promítá i výraznější snižování počtu zaměstnanců v uplynulých letech: od roku 2003 jejich počet klesl téměř o 20% na současných 55 tisíc.

Za prvních devět měsíců letošního roku přepravily ČD 135 milionů cestujících, což představuje více než milionový nárůst oproti stejnému období roku 2006. Firma odhaduje konečný zisk za letošní rok na 50 miliónů korun. Jednalo by se tak o výrazný kontrast s předchozím obdobím, kdy byla společnost trvale v červených číslech.

Ještě loni měly České dráhy ztrátu 450 milionů korun; do zisku se dostaly poprvé v prvním kvartálu letošního roku. V prosinci přitom čeká firmu oddělení nákladní dopravy do samostatné dceřiné společnosti ČD Cargo. Dosud nákladní doprava dotuje ztráty z provozu osobních vlaků zhruba 640 miliony korun ročně. Příští rok se ČD pokusí rozdíl získat ze státního rozpočtu ve formě dotací na všechny kategorie vlaků.

zdroj: iDNES a Novinky.cz


Adys Poslat mail autorovi | 15.11.2007 (8:00)
Related newsopen/close

More on Dopravci

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
16.11.2007 (4:44)  
xAnri05: Současná úroveň ČD je dána podle mě dlouholetým monopolem, který pokračuje dál, i když se tvrdí, že kdo chce jezdit, ať jezdí. Je dána tím, že ČD absolutně nic nenutí ( kromě první pokuty od olomouckého kraje ) zlepšovat své služby, nebo aspoň dodržet standart služeb stávajících. ( debilní systém jízdenek, chování personálu, zpožďování vlaků, vozy a loko z dob Pražského jara,atd... )
Registered user xyz  mail  
16.11.2007 (2:59)  
Jiří Kareš:

No, myslím, že M se snažil celkem právem poukázat na to, že v rámci naší země opravdu ujet 400km na jeden zátah není jen tak a podíl obyvatel (cestujících) toto martyrium podstupujících (natož vlakem ČD) nebude v celé populaci až tak vysoký - prostě z většiny míst do většiny směrů jste po 400km mimo území republiky. ;) Leda by pan Zikmund zmiňující výhody kilometrické banky zapomněl dodat, že s přistoupením k Schengenské dohodě začne platit kilometrická banka v rámci všech zúčastněných států. Tajíte před námi něco?

Nedotovat, položit, vyházet, rozprodat... a začít znova, pořádně.
Registered user xAnri05  mail  
15.11.2007 (23:30)  
Jiri Kares: uff, nezavidim :)

Huffnagel: a cim je tedy dana uroven na CD, kdyz ne spol. poptavkou? Marne premyslim...
Registered user JK ml. 
15.11.2007 (21:55)  
M: Zvedám ruku. Ostrava Svinov - Roudnice nad Labem a zpět. Každý rok k máti s rodinkou alespoň jedenkrát. Přímý lůžkový vůz na excelu je jediné trochu schůdné řešení, jak cestu přežít s naší tříletou dcerou a neotrávit sebe spolucestující a mrně. Piňďa zklamává, zvláště cestuje-li jím další dítě podobně staré. V tom zázraku čd totiž zoufale chybí hrací koutek pro mrňata, který by je oddělil od kravaťáků, kteří děcka opravdu v oblibě nemají (a nezazlívám jim to - potřebují vyrábět prezentace, grafíky na compu a do toho si tam děcka hrají na indiány ---- třikrát fuj.)Autem bych fakt tuhle cestu jel s děckem nerad a bus vážně nepadá v úvahu, stejně tak z finančních důvodů letadlo, taxi a z důvodů časových nelze použíti případných služeb české plavby labsko-oderské :-))) Za šílence trhajícího rekordy, který musí sjet kdejakou lokálku, jen aby jí sjel, se opravdu nepovažuji.
Registered user pekař 
15.11.2007 (21:02)  
M: třeba lůžkovým vozem z MS kraje do lázní v západních Čechách jezdí samí magoři...
Registered user M 
15.11.2007 (20:57)  
Radek Pisa - ano, je pravda, ze konkurence levnejsi byt nemusi, ale to za predpokladu, ze monopol neplytva
Registered user M 
15.11.2007 (20:55)  
MZ - no, jestli pojedu 154+163+34 nebo 351 km v celku, tak to bude v cene rozdil jako krava tutove...
Krome toho, neni to nahodou tak, ze CD ted zavedlo, ze co kilometr, to nejaky peniz..?
Pokud jde o tu kilometrickou banku a jeji fantastickou vlastnost, ze nad 400 km se jede zdarma, tak zvednete ruku prosim ten, kdo takovou trasu jezdi a neni to "magor", ktery trha rekordy...
Registered user pekař 
15.11.2007 (20:38)  
Hufnagel: co má společného trh a základní dopravní obslužnost? Dopravci by přece měli spolupracovat, ne si konkurovat.
Registered user mira 
15.11.2007 (20:35)  
A sposta lidí co si stěžuje např na 810, 451, 460, nebo vozy A,AB,B jaksi zapomíná, že ty jsou tu prostě proto, že stát nebo kraje nepřispívají na obnovu vozového parku adekvátnímy částkami. Když totiž dostanou ČD na obnovu nic tak za to nic si ale taky vůbec nic nového nepořídí.Jak jednoduché. Mě osobně nedělá problém zmíněnými vozidly jezdit, pokud nejsou vyloženě ve špatném stavu, což vetšinou(85%) nejsou.Asi nejsem tak nenažraný a rozmazlený jak někteří.
15.11.2007 (20:34)  
Nemohu souhlasit. Úroveň služeb je řekněme obecně dána spol. poptávkou. Úroveň služeb ČD ale společenskou poptávkou dána NENÍ!!! Je dána pokřiveným prostředím v dopravní politice tohoto státu. Firma jako jsou ČD by ve fungujícím, rovném, tržním a konkurečním prostředí dávno vyklidila pole.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko