Praha - O více než půl miliardy korun si polepšily České dráhy, které se letos poprvé dostaly do zisku. Za tři čtvrtletí letošního roku vykázaly zisk 43 milionů korun a zlepšily se i v počtu přepravovaných osob. Ekonom Karel Potměšil ze společnosti Cyrrus pozitivní finanční výsledky připisuje především zvýšeným platbám od ministerstva dopravy. To si od ČD objednává rychlíkové spoje, za které letos zaplatí celkem tři a půl miliardy korun - tedy zhruba o miliardu více než loni. O stamiliony korun více letos za regionální dopravu platí i kraje, přičemž dráhy počítají s růstem dotací i v blízké budoucnosti. Do plusové bilance v tomto roce se promítá i výraznější snižování počtu zaměstnanců v uplynulých letech: od roku 2003 jejich počet klesl téměř o 20% na současných 55 tisíc.
Za prvních devět měsíců letošního roku přepravily ČD 135 milionů cestujících, což představuje více než milionový nárůst oproti stejnému období roku 2006. Firma odhaduje konečný zisk za letošní rok na 50 miliónů korun. Jednalo by se tak o výrazný kontrast s předchozím obdobím, kdy byla společnost trvale v červených číslech.
Ještě loni měly České dráhy ztrátu 450 milionů korun; do zisku se dostaly poprvé v prvním kvartálu letošního roku. V prosinci přitom čeká firmu oddělení nákladní dopravy do samostatné dceřiné společnosti ČD Cargo. Dosud nákladní doprava dotuje ztráty z provozu osobních vlaků zhruba 640 miliony korun ročně. Příští rok se ČD pokusí rozdíl získat ze státního rozpočtu ve formě dotací na všechny kategorie vlaků.
zdroj: iDNES a Novinky.cz
| 15.11.2007 (8:00)
:))
Veolia-opět totéž po 1000000té. Jestli za stejné peníze odjezdí stejný počet kiláků a to modernějším vozidlem-dá se o tom v KRAJNÍM případě uvažovat. Proč v krajním případě? Protože za a)Sedláckorozumový nesmysl (teda jestli ČD nemá režiji 70% pak jó)
b)Představa jak v Ostravě nalezu do vehiklu SA (1.dopravce), v Praze se pěšourem (2.dopravce :)) přesunu na Mas. Pak si to hodím Šimraltrainem do Teplic (3.dopravce). Přestup na Viamontdráhu do Litvínova (4.dopravce), důlní šalinó do místa bydliště (5.dopravce). Každý z těchto dopravců má jiný systém tarifů, protože je "dotován" z jiného zdroje (město, příslušný KÚ, ministerstvo popř.bez), přidělené sloty (a následné jízdní řády)budou naprosto nenavazující (upozorňuji, že v mém hypotetickém případě spojuji relativně velká sídla, takže by to mohlo být ještě mnohem složitější) etc.
Ledaže by to chlapci z ROPIDu nebo IDSJMK nějak ukaučovali (čemuž nevěřím, on je to hlavně nikdo zorganizovat nenechá)
Ne, opravdu nechci integrovanou dopravu ala KÚ Ústí.
Ne, nechci se posunovat 60kou po donekonečna ucpaných silnicích (nic jiného mi pak nezbyde) v děsném smradu spolu s magorama, který mě svojí debilitou klidně zabijou nebo zmrzačí a moje děti půjdou pod most...
Nie nutne, celková cena totiž nie je len lineárnou funkciou spotrebovaného paliva. Na druhej strane je pravda, že ČD pravidelne nasadzovali dumpingové ceny do výberových konaní, za ktoré potom ani sami skoro neboli schopní jazdiť (a všelijako sa to medziročne navyšuje z krajských rozpočtov). Ďalšia vec je, že napr. Olomoucký kraj škrípe zubami nad predstavou, že by mal na rok 2008 prihodiť ČD 30 mega; ale keby tu jazdili moderné vozidlá, načas a na adekvátnej úrovni, tak by nemali problém tých 30M dať.
Nie, na tieto spoje sa ti stále ostatní poskladajú z daní.
Tu ide ale o to, že existujú aj cestujúci na dlhších trasách, a tam by konkurencia bola rozhodne prínosná.
Inak by si sa asi tiež nebránil, keby kraj na vašej lokálke objednal napr. Veoliu namiesto ČD - ak teda nie si presvedčeným zástancom a agitátorom ČD a strojov radu 810...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










