Praha - Nejen změna tarifu a jízdního řádu čeká od prosince cestující Českých drah. Poměrně zásadní změnou je i změna návaznosti přípojů, které na sebe budou navzájem čekat nově pouze pět minut. Některé spoje nebudou dokonce čekat vůbec, včetně vlaků kategorie IC, EC či SC. O čekání přípojů bude rozhodovat pouze dispečer. Dráhy se tím snaží minimalizovat často kritizovaná zpoždění. Informoval o tom zpravodajský portál týdeníku Týden.
Jedinými čekajícími by měly být pouze poslední spoje každého dne. Výjimečně by mohly čekat i přípoje, jichž hodlá využít větší množství cestujících. Pravomoc rozhodovat o jakémkoli překročení pětiminutové čekací doby bude mít pouze příslušný dispečer, který tak získá poměrně velkou moc i nad tím, jak budou cestující zpožděných vlaků trávit příští hodiny.
Tento stav ostatně není nijak výjimečný ani dnes. Tak například 16. listopadu službu konající dispečer nařídil výpravčímu ve Zdicích vypravit vlak R 798 bez čekání na zpožděný R 754 , který do Zdic přijel s asi pětadvacetiminutovým zpožděním. A to i přesto, že o čekání přípoje informovali cestující oba průvodčí zpožděného vlaku i nádražní rozhlas v Berouně. Ještě více zarážející však je, že dispečer se zachoval stejně i o dvě hodiny později, kdy v identickém případě nechal ujet i poslední rychlík na této trati, R 892, který nečekal na R 654. V obou případech na nádraží ve Zdicích zůstalo zhruba deset rozezlených cestujících.
Nečekání na zpožděné přípoje může ČD ušetřit řadu starostí. Za zpožďování osobních vlaků je nedávno poprvé pokutoval Olomoucký kraj, další sankce chystá od nového GVD samo ministerstvo dopravy. Zpoždění dálkových spojů se nebude přenášet na řadu dalších přípojů, byť jsou dnes jízdní doby zejména osobních vlaků koncipovány na výrazné krácení tohoto zpoždění. Drahám ale může takovéto chování odradit velké množství zákazníků, kteří raději snesou desetiminutové zpoždění, než aby strávili často až několik hodin v přestupní stanici. Může se zdát, že ČD tímto krokem prozradily, co je pro ně důležitější: zda příjmy od cestujících, nebo příjmy z veřejných rozpočtů.
Námět: Kaloon; zdroj: Týden.cz

Aha, takze jestli to chapu spravne, tak kdyz pojede vlak na cas, tak se tim "zrusi" pripoje, protoze vsem pripojnym vlaku bude ujizdet o prsa, protoze ty vsechny ostatni vlaky jsou opozdene o maximalne 10 minut (rekneme o 7) a tohle je nepripustne. Ale kdyz bude mit vlak 10 minut zpozdeni, tak by uz na zadne pripoje cekat nemel (protoze zadny jiny vlak nema vic nez 10 minut - ma rekneme 7). Takze potom existuje naprosto trivialni reseni - vsechny vlaky posuneme o 10 minut a vsechno bude jezdit na cas a vsechno bude nadherne navazovat a cekat. Mame reseni hura:-)))
A ted ta spatna zprava - kdyz bude mit vlak 10 minut a z neho bude pripoj, ktery ma 7, tak to zase sakra nevychazi:-(( Takze bude mit 15. Kdyz potom narazi na dalsi, tak uz je tam 20. Ojojoj, cely ten dokonaly system se nam zbortil, protoze byl postaveny na nasledujicim zakladu - vzdycky to musi vyjit tak, ze cekat bude ten druhy (ja mam 7, takze ten co ma 10 se o nic vic nezpozdi) aneb nikdy nesmim jet ve vlaku co ma 10 minut, vzdy do nej musim jet prestupovat
Ad sobectvi - posli mi prosim stovku (nebo aspon pade). Tebe to nijak zvlast neposkodi, mne to pomuze. A jestli neposles, tak jsi u mne sobec, protoze jsi pomoct mohl, ale neudelal jsi to... Tak co, posles? Nebo jsi sobec?
A taky - v cekajicim vlaku je 500 lidi, tech "zpozdenych" je 5. 500×10 je o dost vic nez 120×5 a to sobectvi se posouva do dost jine roviny, ze?:)
Ne, vlak mající 10 minut zpoždění už by nikde na přípoje čekat neměl. To že se nabere víc je jasná známka toho, že zrušením čekání na přípoje se nic nevyřeší.
Tady
Tam nepíšu, že by mělo čekat vše a za všech okolností.
Jasně. Všichni ať si dají dostatečný předstih, ale po mně to nechtějte.
Pokud někomu ujede přípoj, protože jeho spoj nabral 30 minut zpoždění, nedá se s tím nic dělat. Pokud někomu ujede přípoj, protože jeho spoj nabral 5 minut zpoždění, dá se počkat. Kdyby to bylo víc, tak to skousnu.
Vy jste někde viděl poslední spoj s černým kolečkem?
Všechny autobusové spoje jsou "s kolečkem."
Vy takhle evidentně jezdíte, když Vám to o dvě minuty ujelo.
Já bych takhle v životě nejel, ale už mi ujelo něco předtím.
Řekl bych, že jste velký sobec.
Sobec je u mě ten, co nemůže počkat 10 minut, aby někdo jiný nemusel čekat 2 hodiny.
Jasně. Všichni ať si dají dostatečný předstih, ale po mně to nechtějte. Když jedu já, tak ať všichni počkají. Fakt dobrý.
u posledních spojů dne, by se o něčem takovém mělo uvažovat
Vy jste někde viděl poslední spoj s černým kolečkem?
nikdo nejezdí tak natěsno, že několik minut, méně než je interval metra, by mu způsobilo ujetí přípoje.
Vy takhle evidentně jezdíte, když Vám to o dvě minuty ujelo. (Bez smajlíka.) Řekl bych, že jste velký sobec.
Tohle je asi jako: Dneska jsem prohral stovku, ale to nevadi, zitra ji vyhraju zpatky. To je sice mozne, ale nebyt te prohry, tak nejsem na nule, ale plus sto...
Deset minut tady, deset minut jinde (protoze tady to je zase jinych deset), pak onde a uz mame pul hodky sekyrcicku...
Argument pro to, aby i autobusy čekaly na přípoje, jak vlakové, tak autobusové.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











