..: Vlaky nebudou čekat na zpožděné přípoje. :..

Ilustrační obrázek Praha - Nejen změna tarifu a jízdního řádu čeká od prosince cestující Českých drah. Poměrně zásadní změnou je i změna návaznosti přípojů, které na sebe budou navzájem čekat nově pouze pět minut. Některé spoje nebudou dokonce čekat vůbec, včetně vlaků kategorie IC, EC či SC. O čekání přípojů bude rozhodovat pouze dispečer. Dráhy se tím snaží minimalizovat často kritizovaná zpoždění. Informoval o tom zpravodajský portál týdeníku Týden.

Jedinými čekajícími by měly být pouze poslední spoje každého dne. Výjimečně by mohly čekat i přípoje, jichž hodlá využít větší množství cestujících. Pravomoc rozhodovat o jakémkoli překročení pětiminutové čekací doby bude mít pouze příslušný dispečer, který tak získá poměrně velkou moc i nad tím, jak budou cestující zpožděných vlaků trávit příští hodiny.

Tento stav ostatně není nijak výjimečný ani dnes. Tak například 16. listopadu službu konající dispečer nařídil výpravčímu ve Zdicích vypravit vlak R 798 bez čekání na zpožděný R 754 , který do Zdic přijel s asi pětadvacetiminutovým zpožděním. A to i přesto, že o čekání přípoje informovali cestující oba průvodčí zpožděného vlaku i nádražní rozhlas v Berouně. Ještě více zarážející však je, že dispečer se zachoval stejně i o dvě hodiny později, kdy v identickém případě nechal ujet i poslední rychlík na této trati, R 892, který nečekal na R 654. V obou případech na nádraží ve Zdicích zůstalo zhruba deset rozezlených cestujících.

Nečekání na zpožděné přípoje může ČD ušetřit řadu starostí. Za zpožďování osobních vlaků je nedávno poprvé pokutoval Olomoucký kraj, další sankce chystá od nového GVD samo ministerstvo dopravy. Zpoždění dálkových spojů se nebude přenášet na řadu dalších přípojů, byť jsou dnes jízdní doby zejména osobních vlaků koncipovány na výrazné krácení tohoto zpoždění. Drahám ale může takovéto chování odradit velké množství zákazníků, kteří raději snesou desetiminutové zpoždění, než aby strávili často až několik hodin v přestupní stanici. Může se zdát, že ČD tímto krokem prozradily, co je pro ně důležitější: zda příjmy od cestujících, nebo příjmy z veřejných rozpočtů.

Námět: Kaloon; zdroj: Týden.cz


Honza Beránek / JTB | 23.11.2007 (23:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   
24.11.2007 (0:03)  
Hlavně za zpoždění vlaků většinou (to jest 95%) můžou ČD.Vyjmenuju typické pro ČD:
1)Jak můžou ke zpoždenému Sp,Os ještě připojovat nějáký vůz,či lokomotivu,kterou vezou např.: do depa.(Zpoždění 3-10min.)
2)Jak můžou před rychlíkem pouštět nákladní vlak,který jede max.80km/h a rychlík 120,ale v autobloku.Stačí přece jen 5 minut před rychlíkem nakladak odbocit,stejnak ho zastavi nekde.(Zp.jede o 40km/h méně)
3)Podle mého názoru:Kdyby ČD zaměstnanci se snažili(neříkám,že všcihni to tak nedělají),tak by vlaky nemohli mít větší zpoždění než 5 minut.Za předpokladu,že nejsou žádné technické ani stavební problémy.
4)Ať mi někdo vysvětlí,že když někde vlak začíná,jak může vlak mít zpoždění.To je prostě lemplovitost.
5)Proč dráhy nakupují nové systémy,jako např.:Automatické řízení vlaku,ale strojvedoucí to nevyužívají.Lépe řečeno,jedou z kopce místo průměrné rychlosti 70(s ARV), 65(bez).Já vím,je to ušetření třeba 1 minuty,ale někde se šetřit musí.(Zp. na zást.:až 1 minuta)
6)Když už má vlak zpoždění,tak musí fírové přidat tahu a ne jezdit jěště ekonomicky.Neříkám na 100%,ale jako 80% by tam mohli dát.Zažil jsem i Sp854+053+053.Jezdil jen na 30%(dokopce přidal na 50%,protože by to nevyjel :) a zpoždění rostlo a rostlo.(Zp.až 5 min.na zástavku)
7)Uvítal bych,aby na železniční síti nejezdili pouze ČD,ktery na to relativně serou,ale podle zkušeností zpoždění(10min.) jim nevadí.

Rád cestuji vlakem,ale bobužel zpoždění ČD mě opravdu vytačí.Fandím Studentu agency.Třeba ČD si uvědomí,že by měli dodržovat jízdní řád,aby cestujicí nepřešli k jiný společnosti.Škoda ,že je tu monopol.Asi začnu šetřit 100 mil.na lokomotivu a začnu konkurovat.:)

Byl jsem v Norsku.Tam vlaky měli nejvíce 5 min.(možná díky stavební práci,ale nevím) zpoždění,ale to byla opravdu vyjímka.Většinou přijeli dostanice o 1 min. dříve.A tu minutu čekali na odjezd.
24.11.2007 (0:01)  
My ten obtížný substrát z vlaků prostě vyženeme, i kdybychom měli kvůli tomu udělat další socialistickou revoluci!
Registrierter Benutzer DÉMON 
23.11.2007 (23:55)  
V praxi to bude pěkně nah...., lidem prostě budou ujíždět přípoje a tudíž je lituji na místech kde je frekvence vlaků mizivá. Už vidím jak výpravčí neústále na každou blbost volají dispečérovi (trapný). A přiznejme si co asi může dispečer vědět o tolika tratích který má pod palcem. Ano má přehled o jízdách vlaků (zpoždění) ale jinak zhola o ničem jiném. To už v tom blázinci není v jeho silách znát každou trať tak jako výpravčí na oněch tratích. Rozhodování by mělo cca do 15 minut čekání v případě potřeby náležet výpravčím.
Registrierter Benutzer xyz  mail  
23.11.2007 (23:50)  
No tohle je v podstatě krok správným směrem. Teď ještě omezit zpoždění na minimum, aby to nemělo ty katastrofické dopady, jak někteří malují. Pravidelné dojíždějící do práce zase moc nezajímá, že R od tam a tam pořád vozí sekeru 15-40 minut a jsou to taky zákazníci. Navíc od těch v R asi častější (každodenní).
23.11.2007 (23:49)  
Krajské úřady se snaží pouze zviditelnit a vůbec nedomysleli další věci...ČD se budou snažit zmírnit zpoždění ale jak?... každý si domyslí sám... (nečekání na přípoje,umělé natahování jízdních dob)
23.11.2007 (23:45)  
To snad nemyslejí vážně? Nově se tedy kouká na peníze (aby nedostali pokutu za zpoždění) než na zákazníky? Nepřehánějí to už trošku? Takže když budu mít víc než 5 minut zpoždění, tak budu další hodinu čekat na další přípoj, který mi ujede? No je to logické? Za to, že mají zpoždění budou trestat cestujícího?
Registrierter Benutzer PETR  mail  
23.11.2007 (23:27)  
Jak si to kraje zařídili tak to mají, nejdříve nadávají na spoždění a teď budou nadávat na to že lidem budou ujíždět spoje. To bude stížností. Samozřejmě by bylo nejlepší spoždění eliminovat na minimum ale někdy to prostě nejde. No a odnesou to samozřejmě cestující. Jak jinak že ?
Registrierter Benutzer Crozz  mail  
23.11.2007 (23:22)  
sem zvedavej jak se to projevi v praxi,ale minimalizaci zpozdeni vitam
  1 ... 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko