Praha - Nejen změna tarifu a jízdního řádu čeká od prosince cestující Českých drah. Poměrně zásadní změnou je i změna návaznosti přípojů, které na sebe budou navzájem čekat nově pouze pět minut. Některé spoje nebudou dokonce čekat vůbec, včetně vlaků kategorie IC, EC či SC. O čekání přípojů bude rozhodovat pouze dispečer. Dráhy se tím snaží minimalizovat často kritizovaná zpoždění. Informoval o tom zpravodajský portál týdeníku Týden.
Jedinými čekajícími by měly být pouze poslední spoje každého dne. Výjimečně by mohly čekat i přípoje, jichž hodlá využít větší množství cestujících. Pravomoc rozhodovat o jakémkoli překročení pětiminutové čekací doby bude mít pouze příslušný dispečer, který tak získá poměrně velkou moc i nad tím, jak budou cestující zpožděných vlaků trávit příští hodiny.
Tento stav ostatně není nijak výjimečný ani dnes. Tak například 16. listopadu službu konající dispečer nařídil výpravčímu ve Zdicích vypravit vlak R 798 bez čekání na zpožděný R 754 , který do Zdic přijel s asi pětadvacetiminutovým zpožděním. A to i přesto, že o čekání přípoje informovali cestující oba průvodčí zpožděného vlaku i nádražní rozhlas v Berouně. Ještě více zarážející však je, že dispečer se zachoval stejně i o dvě hodiny později, kdy v identickém případě nechal ujet i poslední rychlík na této trati, R 892, který nečekal na R 654. V obou případech na nádraží ve Zdicích zůstalo zhruba deset rozezlených cestujících.
Nečekání na zpožděné přípoje může ČD ušetřit řadu starostí. Za zpožďování osobních vlaků je nedávno poprvé pokutoval Olomoucký kraj, další sankce chystá od nového GVD samo ministerstvo dopravy. Zpoždění dálkových spojů se nebude přenášet na řadu dalších přípojů, byť jsou dnes jízdní doby zejména osobních vlaků koncipovány na výrazné krácení tohoto zpoždění. Drahám ale může takovéto chování odradit velké množství zákazníků, kteří raději snesou desetiminutové zpoždění, než aby strávili často až několik hodin v přestupní stanici. Může se zdát, že ČD tímto krokem prozradily, co je pro ně důležitější: zda příjmy od cestujících, nebo příjmy z veřejných rozpočtů.
Námět: Kaloon; zdroj: Týden.cz

1)Jak můžou ke zpoždenému Sp,Os ještě připojovat nějáký vůz,či lokomotivu,kterou vezou např.: do depa.(Zpoždění 3-10min.)
2)Jak můžou před rychlíkem pouštět nákladní vlak,který jede max.80km/h a rychlík 120,ale v autobloku.Stačí přece jen 5 minut před rychlíkem nakladak odbocit,stejnak ho zastavi nekde.(Zp.jede o 40km/h méně)
3)Podle mého názoru:Kdyby ČD zaměstnanci se snažili(neříkám,že všcihni to tak nedělají),tak by vlaky nemohli mít větší zpoždění než 5 minut.Za předpokladu,že nejsou žádné technické ani stavební problémy.
4)Ať mi někdo vysvětlí,že když někde vlak začíná,jak může vlak mít zpoždění.To je prostě lemplovitost.
5)Proč dráhy nakupují nové systémy,jako např.:Automatické řízení vlaku,ale strojvedoucí to nevyužívají.Lépe řečeno,jedou z kopce místo průměrné rychlosti 70(s ARV), 65(bez).Já vím,je to ušetření třeba 1 minuty,ale někde se šetřit musí.(Zp. na zást.:až 1 minuta)
6)Když už má vlak zpoždění,tak musí fírové přidat tahu a ne jezdit jěště ekonomicky.Neříkám na 100%,ale jako 80% by tam mohli dát.Zažil jsem i Sp854+053+053.Jezdil jen na 30%(dokopce přidal na 50%,protože by to nevyjel :) a zpoždění rostlo a rostlo.(Zp.až 5 min.na zástavku)
7)Uvítal bych,aby na železniční síti nejezdili pouze ČD,ktery na to relativně serou,ale podle zkušeností zpoždění(10min.) jim nevadí.
Rád cestuji vlakem,ale bobužel zpoždění ČD mě opravdu vytačí.Fandím Studentu agency.Třeba ČD si uvědomí,že by měli dodržovat jízdní řád,aby cestujicí nepřešli k jiný společnosti.Škoda ,že je tu monopol.Asi začnu šetřit 100 mil.na lokomotivu a začnu konkurovat.:)
Byl jsem v Norsku.Tam vlaky měli nejvíce 5 min.(možná díky stavební práci,ale nevím) zpoždění,ale to byla opravdu vyjímka.Většinou přijeli dostanice o 1 min. dříve.A tu minutu čekali na odjezd.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











